Comparatie Bachmann China ND2-Tillig 72095

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

gheorghedracu

Member
16 Ianuarie 2017
43
5
Pentru acei care au (sau au examinat cu atentie) cele doua versiuni, cam care sunt impresiile? Cum se compara cele doua locomotive? Ma intereseaza mai mult realismul aspectului exterior, dar si durabilitatea, sau daca vreti calitatea plasticului. Mai ales cit de usor se poate lucra cu plasticul versiunii chinezesti. Asta pentru ca exista plastice oribile, care arata frumos, sunt perfecte pentru turnare, formare, si arata detaliile forate bine, dar sunt imposibil de prelucrat frumos ulterior (vopselele nu adera, chitul nu adera, pastreaza urme urite daca incerci sa le re-finisezi, samd. Probabil ca cel mai usor iti dai seama de calitatile plasticului daca incerci sa lipesti ceva de el si vezi cum reactioneaza.

Ca sa dau o masura a asteptarilor mele, cine a lucrat cu vechile kit-uri din DDR (avioane, etc) stie cit de bine se lipeau si cum se putea lucra cu acel plastic. Cam asa ar trebui sa fie un plastic bun pentru modelism. Sunt si versiuni moderne, probabil tamiya are cele mai bune materiale aicea, dar banuiesc ca nu toata lumea le-a incercat.

Mai putin ma intereseaza mecanica desi sunt constient ca exista si acolo mici aspecte care trebuie modificate.
 
Salut

Comparatia e un pic anapoda, avand in vedere ca sunt 2 modele diferite.
Dar mergand pe zonele comune ale celor 2 locomotive, pot sa zic ca Bachamnul e in general de o calitate mai buna decat DA-ul de Tillig. Singurul minus e in zona usilor pentru acumulatori, care la Bachman pare ca usile sunt doar o "ambutisare" a carcasei, nu sunt suficient de bine delimitate. De asemenea, nici boghiurile nu m-au convins, cu toate ca au arcuri reale, aspectul lor general nu mi se pare suficient de reliefat, precum e in realitate.
Legat de usurinta de a lucra cu plasticul de la Bachman, asta nu stiu sa zic, pentru ca nu am lucrat pe carcasele astea. Aici ar fi bine sa afli de la cei care au mai facut conversii de ND2.
Pentru ce te intereseaza comparatia? Ca sa stim ce informatii mai putem sa-ti dam.
 
Multumesc amindurora.

Intrebarea vizeaza natura materialului, nu modelul in sine.

Ma uitam sa cumpar un Diesel din seria 60 si n-am reusit sa gasesc nici modelul de la Tillig, dar nefiind foarte pretentios, m-am gindit ca si cel de la Bachmann (care inteleg ca e o alta serie de locomotiva - parca 70?) e destul de bun.

Intrebarea a fost pusa ca sa ma ajute sa decid daca vreau sa o iau p-asta, dar intre timp am luat-o oricum, asa ca voi afla raspunsurile la intrebarile mele in curind.

Intentia mea e sa o vopsesc in culorile CFR, asa ca ma intereseaza natura plasticului. Unele plastice sunt cam aiurea, nu se vopsesc si nu se prelucreaza usor (adica nu "ies" bine la slefuit, chituit, etc.). O sa vedem.

Dupa care m-am intrebat si daca se poate face un 60 din ND2. Asta presupune sa refac fatada, banuiesc ca prin incarcare cu chit sau ceva de genul asta, nu stiu pina nu am locomotiva in mina care ar fi o solutie buna.

Desigur, cineva care a trecut prin experienta asta este cel mai in masura sa raspunda la asemenea intrebari.
 
Legat strict de intrebarea legata de vopsit si chituit plasticul de la Bachman, ai unda verde, cel putin de la mine. Am vreo 8 locomotive cu abur si una disesel. Se prelucreaza usor, se lipeste cu adeziv gen Tamiya sau alt adeziv folosit la machetele din plastic injectat. :D
 
Pe locomotive nu am folosit vopsele Tamiya. Am folosit la camionul Scania, pe care l-am vopsit cu spray Tamiya, fara primer, doar 3 maini de vopsea si a iesit ca la carte. :D
 
A sosit azi locomotiva si am inceput deja sa am indoieli ca merita modificata.

E foarte bine facuta, si detaliile sunt foarte fine. Ma indoiesc ca se poate face la nivelul de detaliu pe care il vad. Spre exemplu n-am nici o idee cum au tras ei dungile negre pe radiatoarele laterale, sunt atit de fine incit de la o distanta oarecare se vede doar ca e o culoare mai inchisa.

In plus eu ma gindeam sa ii refac capetele sa o transform in serie 60. Asta ar presupune incarcare cu chit si remodelare a intregii parti frontale. Nu imposibil, dar ma intreb daca farurile pot fi salvate sau trebuie refacute total. Banuiesc ca nu e imposibil, dar ma indoiesc ca o sa am eu rabdarea necesara.
 
ebay Taiwan

Vad ca a aparut alt vinzator cu doua locomotive in Hong Kong de data asta:

http://www.ebay.com.au/itm/Bachmann-China-Railway-ND2-Diesel-Locomotive-HO-scale-/182432053266?hash=item2a79cc3812:g:cOMAAOSw9GhYf4jQ

Astia sunt de fapt magazine reale, dar care au si cont pe ebay. Maresc vinzarea.
 
O noua intrebare

A inlocuit cinvea le ND2 (Bachmann) cuplajul original cu unul in stil european (ca la modelele Piko HO sa zicem)?

M-ar interesa sa vad niste poze, sa evaluez cam cita chirurgie e necesara.
 
Multumesc.

Imi place cum a facut tampoanele.

Cupla, nu e clar ce si cum, si eu oricum vreau sa pun o cupla Piko.

Sper sa ma descurc. Intrebarea era mai mult ca sa stiu ce cupla sa cumpar pentru ca si cuplele astea vin in tot felul de versiuni de prindere si eu n-am desfacut inca locomotiva sa vad cam ce spatiu am si ce ar merge mai bine.
 
Vrei sa pui cupla tip Piko

ND%20adapt%2001_zpsujl2krbn.jpg


O traversa de linie Piko.

ND%20adapt%2002_zpsmsnhlfns.jpg


O cupla Piko

ND%20adapt%2003_zpsotk0awhv.jpg


Taie cupla

ND%20adapt%2004_zpsnwvm6wa9.jpg


Niveleaza traversa

ND%20adapt%2005_zpsawxcdcld.jpg


Taie 2 bucati de 4,5mm

ND%20adapt%2006_zpsox58rpec.jpg


Lipeste cele 2 bucatele de traversa

ND%20adapt%2007_zpsfnrfq0jj.jpg


Lipeste conform desenului

ND%20adapt%2008_zpsh2ujcs2c.jpg


Inainte sa lipesti ansamblul cupla Piko de cupla Bachmann pune fata in fata ND2 cu alta locomotiva cu cupla Piko , verifica sa fie la acelas nivel . Daca mai trebuie mai pileste un pic din traverse . Foloseste un adeziv de calitate .
Eu am lucrat cam neingrijit , in viteza , pentru exemplificare . Dupa intarirea adezivului se poate finisa .
 
Multmuesc pentru tutorial.

Eu ma uitam sa folosesc celalalt tip de cupla Piko, cel de metal cu arc (probabil mai vechi, sau mai simplist).

Asta inseamna ca trebuie sa operez plugul frontal daca vreau sa folosesc o cupla cum au vagoanele (mobila). Daca vreau sa folosesc o cupla rigida cum au unele locomotive ale lor (iarasi, probabil cele mai vechi sau mai simple/ieftine) probabil ca va trebui sa gasesc o modalitate de prindere pe exterior (sau sa tai doar o fanta subtire prin care trece limba cuplei). Asta ma tenteaza cel mai mult in momentul asta.

As putea sa fac eu cupla de la zero in asa fel incit sa se potriveasca cel mai bine cu ce spatiu am pe acolo. Nu vreau sa canibalizez prea tare locomotiva, pentru ca mi se pare extrem de delicata si plina de detalii care ii dau realism.

Ma mai gindesc.