Pacific 231.041

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lucian29

Active Member
Trenulist
29 Iunie 2016
233
87
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Buna ziua, as dori sa va prezint macheta la care lucrez, la final se vrea a fi un Pacific 231.041, asa cum arata la data de 22.05.1933. Cu multumiri in mod special lui Gam3, pentru sprijinul si lamuririle acordate. Modelul de baza este Liliput Br18. Culori folosite: Vallejo ModelAir Black si Revell Dunkelgrun. Mentionez ca nu voi inclina cilindrii. Cu multa stima
 

Atașamente

  • 20160923_100533.jpg
    20160923_100533.jpg
    110,7 KB · Vizualizări: 1.037
  • 20160923_100541.jpg
    20160923_100541.jpg
    98,8 KB · Vizualizări: 1.035
  • 20160923_100551.jpg
    20160923_100551.jpg
    110,8 KB · Vizualizări: 1.041
Bună seara. Modelul este 1803, Liliput. Chiar în seara asta am sosit acasa de la Dej sa văd pe viu 231050. Este o mașină fantastica. Stima
 
Buna seara. Multumesc Cornel. Am modificat cazanul cu benzi de stiren si am slefuit tot ce se putea. Voi reface si domul de abur, nu eram multumit de cum arata. Va prezint si celelalte locomotive la care lucrez in paralel, un Br57 si un G10, viitoare 50.100, si ultimul membru al familiei, un 214. Ati putea sa imi spuneti cum functioneaza epuratorul de apa cilindric tip Pecz-Rejto? Am vazut ca are 2 brate cu role ce ies din corpul acestuia si aluneca pe 2 sine. Va multumesc
 

Atașamente

  • Gedc5188.jpg
    Gedc5188.jpg
    183 KB · Vizualizări: 872
  • Gedc5190.jpg
    Gedc5190.jpg
    206,2 KB · Vizualizări: 872
  • Gedc5191.jpg
    Gedc5191.jpg
    189,2 KB · Vizualizări: 873
lucian29 a spus:
... Ati putea sa imi spuneti cum functioneaza epuratorul de apa cilindric tip Pecz-Rejto? Am vazut ca are 2 brate cu role ce ies din corpul acestuia si aluneca pe 2 sine. Va multumesc

Sigur te referi la epurator? De fapt nu prea vad niciun agregat de pe locomotivele cu abur care sa corespunda descrierii tale.

Mai jos ai o pagina cu diferite componente ale locomotivelor cu abur, penultimul articol este epuratorul. Un Google Translate te poate ajuta.


http://www.lococlub.hu/Leirat/gozos/k3.html
 
Multumesc pentru raspuns Cosmin. Am inteles ideea. Am marcat cu sageti sinele si rolele. In poza cu locomotiva mergand apare rola scoasa pe sina. In poza cu vedere de sus(muzeul Resita) se observa sinele. In a treia facuta de mine la Dej se observa rolele si sina de pe partea stanga a locomotivei. Stima
 

Atașamente

  • epurator rola.jpg
    epurator rola.jpg
    35,2 KB · Vizualizări: 856
  • sine epurator.jpg
    sine epurator.jpg
    26,8 KB · Vizualizări: 806
  • sine epurator4.jpg
    sine epurator4.jpg
    104,2 KB · Vizualizări: 854
Dupa desfacerea capacului frontal interiorul epuratorului ( format din site succesive si un vas in care se depun inpuritatile din apa in partea inferioara-namol) culiseaza pe cele doua sine in exteriorul mansonului spre cos. In acest fel se curata filtrele, se spala de namol vasul special apoi sistemul de filtre se impinge la loc in cilindru, se inchide capacul frontal.

Epuratorul se numeste Petz- Rejtő.
 
Sincer sa fiu, chiar nu am dat atentie deloc acelor sine pe care culiseaza capacul epuratorului.

Pe un forum unguresc era o imagine cu un epurator demontat , pe pardoseala remizei, la restaurarea unei locomotive. Din pacate nu mai gasesc imaginea respectiva ca s-o pun aici.
Epuratorul functiona numai cu procesul de decantare-filtrare sau avea si ceva substante care curatau chimic apa?
 
Salut Cosmin. Din ce am mai săpat pe net am găsit:

Un patent de invenție din 1925 cu un principiu de decantare asemănător

https://www.google.com/patents/US1705095

Și un studiu despre locomotiva ungureasca 4-6-0, cu o explicație în detaliu a funcționarii și secțiune prin el

https://www.google.ro/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://booksnow1.scholarsportal.info/ebooks/oca3/7/railwaylocomotiv36newyuoft/railwaylocomotiv36newyuoft.pdf&ved=0ahUKEwiel7-0mrzPAhVKDsAKHYq0A6o4FBAWCB0wAg&usg=AFQjCNFUq71ERmgRm9AUlxvGpN64ISKxBQ&sig2=zpaZa0kr4tv3-5ReHa-1Bw

Stima
 
Buna seara. Deoarece la Pacific barile de mana au fost de plastic si fostul proprietar a lipit toate accesoriile, demontarea a fost in mare parte distructiva. Ca solutie voi folosi piese din navomodelism, anume pontili de balustrada marca Amati, din alama cu trei gauri, 20mm. Se gasesc la set de 10 bucati, deci in total obtinem 30 de bucati pentru locomotiva noastra. Am luat si de la un magazin cu accesorii handmade si o rola de sarma, ce va forma bara propriu-zisa. Atasez si o poza comparativa cu suportul de Br57. O seara buna
 

Atașamente

  • GEDC5200.JPG
    GEDC5200.JPG
    241 KB · Vizualizări: 725
  • 5198.jpg
    5198.jpg
    246,3 KB · Vizualizări: 723
Salutari! De la ce magazin ai cumparat stalpii de balustrada Amati? Sunt si eu interesat de asa ceva! Sunt buni pentru scara HO? Multumesc.
 
Salut Cristi. Mult respect pentru ceea ce faci. Eu iau sârme de la magazinele de handmade bijuterii, în Brăila nu cunosc, găsești diferite grosimi și culori. Mai găsești și în magazinele arts and crafts gen pictorshop.ro. respect
 
In Braila nu cunosc nici eu, desi la bijutier nu am intrebat. dar am tot cautat pe net, gasisem la un moment dat sarma de alama si am luat de la Iasi, dar acum nu mai aduc, iar cand am luat din alte parti am luat teapa sa zic asa ca zicea ca era alama dar era sarma chioara.

Mersi.
 
Eu folosesc sarme argintate de pe la magazinele de margele, bijuterii si alte acareturi de genul. Sunt de diverse grosimi, material moale, bun de folosit la modelarea tevilor pe cazanele locomotivelor cu abur. La barile mana curenta cred ca sunt mai potrivite astea de alama, care cred ca sunt ceva mai rigide.