Modificare Trix Express BR 80020

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Motorrad

New Member
15 Aprilie 2016
5
0
47
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Buna, e prima mea postare pe forum.
Dupa o licitatie neinspirata pe ebay m-am pricopsit cu o locomotiva Trix Express BR 80020.
E frumoasa, functionala, dar pe 3 sine, sistemul TRIX cu sina si pe mijloc.
Vreau sa o modific sa mearga pe sistemul normal cu 2 sine. Va trebui sa gasesc o solutie sa preiau + si - de pe sine.
A facut cineva vreo conversie de genul acesta ?

Multumesc.
 
Salut, sincer mai bine o pui in vitrina sau o dai mai departe, nu merita bataia de cap .

Insa daca vrei sa te pui pe treaba, ti-ar trebui alte osii in caz ca cele pe care le are acum sunt in scurtcircuit prin intermediul axei de rotatie.

Altfel , daca iniatial locomotiva a fost proiectata pentru DC si are scurcircuitul facut din ciruitul de colectare a curentului s-ar putea sa scapi ieftin doar cu o interventie "chirurgicala" . Ar fi bune niste poze cu osiile si cu interiorul.
 
Da, osiile sunt buba. Daca locomotiva a fost proiectata initial pentru DC atunci conversia se face usor. Daca are insa osiile neizolate, atunci va avea nevoie de osii noi...
 
Salut,
La gama Trix Express, osiile au bandajul un pic mai gros decat restul osiilor producatorilor...normali.
...asa ca va trebui sa frezezi si osiile ca sa poata rula pe sina Piko, Roco, Fleiscmann, Peco...etc etc...

Imi aduc aminte ca , prin 2009-2010, colegul nostru Cristi LOK s-a apucat de trecut in normalitate o asemenea BR 80 Trix Express....si proiectul a fost dus pana la capat !!!
Astfel, vorbesc din ce imi aduc aminte:
-- a desfacut toata loko in bucati
-- a debucsat osiile , le-a frezat la dimensiunea buna pentru sinele de la scara 1:87 normala, cele ce se gasesc astazi in mod curent pe piata.
---osiile am impesia ca sunt in "scurt", asa ca a trebuit ca la fiecare osie sa mareasca un pic gaura din mujloc, apoi sa ii puna o bucsa de plastic...ceva care sa o izoleze de axul osiei...
---apoi a urmat rebucsarea osiilor
--- inainte de a minta osiile , sasiul a fost revopsit cu spray cu vopsea auto si copt in cuptor
---la fel s-a procedat si la carcasa....aceasta fiind metalica
---pinioanele, motorul au fost curatate si gresate corespunzator !!
----se monteaza cate o lamela de culegere a curentului pe fiecare parte a locomotivei
--se monteaza locomotiva, se fac teste...etc...
Spor la treaba !
Marius.

PS:
Cele 2 patine de sub locomotiva NU se mai monteaza.
 
Multumesc pentru raspunsuri.

Am verificat osiile cu ohmmetru si sunt izolate, nu este continuitate intre rotile din stanga si dreapta. Continuitate exista intre rotile de pe partea dreapta, dar e din cauza pinioanelor. Deci de asta am scapat. Locomotiva merge pe DC, analog. Eu sunt incepator, tot pe analog, mai am doar o locomotiva, un BR 218 de la sesamcave ;-)
Intradevar, rotile sunt putin mai mari si sar usor peste traverse, banuiesc ca o frezare de 0.5 mm va fi suficienta (nu stiu cum o sa o fac, dar gasesc eu solutii).
Nu stiu ce sa folosesc pe post de lamele de culegere a curentului, la un moment dat ma gandeam la periile de la un motor DC, dar nu stiu daca ar merge.
De vopsit nu o voi vopsi, arata destul de bine cum e acum, carcasa mea e de plastic, cea de metal e la modelul Trix BR 80018.
Patinele originale nu le am, de fapt a venit fara, probabil de aia a fost asa ieftina.

Maine dimineata o sa o desfac si o sa pun cateva poze cu ea.
 
Salut,
BR 218 spui :) ?
No, o coshonerie / smecherie intalnita pe Ebay -ul german este ca, la locomotivele mai vechi din gama Trix Express, unii dintre vanzatorii "Ze Germans" sa scoata patinele de sub locomotiva si apoi sa prezinte produsul sub denumirea generica de " Trix dampflok" !!!
....si asa cumparatorul ....cumpara :) !!!

Asta ca sa nu mai spuna unul si altul ca in Germania toti si toate sunt mai curati decat " virgin Mary "!!!

Singurul lucru dupa care poti deosebi un produs Trix Express de unul normal Trix, Flm , Roco , Piko etc...sunt rotile ce au bandaj vizibil mai mare si ...cuplele MAAARI si tipice numai gamei Trix Express !!!
Marius.

PS:
Mare grija cand se mai cumpara de pe Ebay...din orice tara ar fi el.
S-au schimbat multe ( in rau ) de vreo 3-4 ani ( poze blurate, numai o singura poza si aia vai mama ei ...descrieri ale produsului demne de ...Pinochio etc)...mai bine mai intrebi pe cineva inainte....dupa ....e mai greu si, ce e cel mai important, eviti bataile de cap si nervii inerenti !!!!
 
Pai exact cam asa m-am pricopsit cu locomotiva, fara patine, "Trix Dampflok", ebay seara tarziu, pret bun, cateva beri la bord, et voila.

Am reusit sa recilez un contact cu lamele de la o imprimanta veche si voi incerca sa pun lamelele pe post de contacte la rotile locomotivei. In principiu, ar trebui sa mearga si in felul asta va fi minima modificarea. Tot promit ca voi pune poze ... o sa pun cand am ceva concret.

Ce as mai putea folosi pentru a prelua curentul de la roata ?
 
Tabla de alama simpla nu e suficient de elastica, daca e prea subtire se indoaie, daca e prea groasa nu apasa bine; trebuie ceva mai potrivit. Cauta niste lamele de contact din cupru arcuit sau bronz fosforos de la un releu sau ceva asemanator. Poti cauta si pe net, exista niste lamele speciale pentru preluarea curentului de pe osiile vagoanelor, pentru iluminare vagon. Spor!
 
Am prins ceva timp liber si am adaptat niste lamele de cupru si acum pot prelua curent de la roti.
Problema e ca flansa rotilor e prea mare si vor trebui probabil date jos si polizate, altfel sar pe traverse si roata nu ajunge efectiv pe sina.
 
Am reusit sa finalizez modificarile locomotivei. Lamele de cupru preiau curentul de pe roti, rotile le-am polizat si merg perfect pe sinele normale
 

Atașamente

  • IMG_7624.jpg
    IMG_7624.jpg
    115 KB · Vizualizări: 550
  • IMG_7625.jpg
    IMG_7625.jpg
    87,4 KB · Vizualizări: 553