Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

DA - 060 - TT

scristi
Mesaje: 370
Membru din: Lun Sep 12, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de scristi » Vin Apr 19, 2013 2:09 pm

Corect, am vazut si eu asemenea locomotive, rama nu e o problema, ci fantele reglabile din interior, care dupa parerea mea ai putea sa decupezi in carcasa acea parte si sa o faci separat.
Acea bucata de plastic iti spun sa o lipesti definitiv de model, adica de acoperisul curbatacea bucata avand o latime de maxim 1.5mm, special ca atunci cand chituiesti si slefuiesti sa si un reper fix.
Usa de pe mijloc sunt de parere sa o faci din plastic de 0.25, inclusiv toate trapele de pe sasiu, care si in realitate sunt in relief, si daca ti se par a fi prea groase in final, mai slefuiesti pana ajungi la grosimea care iti convine, din mare faci mic, asta e premiza mea, invers e mai greu.
Spor.
Tel: 0723.730.229<br>
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Vin Mai 31, 2013 8:54 pm

ca urmare a sugestiilor primite referitoare la curbura acoperisului, la realizarea carcasei dintr-o singura bucata ( nu ca cea facuta de Tillig la HO ) si altele de amanunt am refacut tot proiectul, in noua versiune cred ca carcasa arata mai bine, mai aproape de realitate, voi tina cont de orice sugestie de imbunatatire in limita posibilului, deocamdata fara a fi finisata complet carcasa ara cam asa :

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
aulin
Mesaje: 289
Membru din: Mie Ian 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Cuneo
Contact:

Mesaj de aulin » Dum Iun 02, 2013 9:27 am

Salut,cunosc bine anatomia acestei locomotive,inainte de a continua proiectul,desi lucrezi la TT,mult mai dificil fata de HO,iti sugerez citeva modificari:
-grosimea tablei aflata sub posturile de conducere la 1:1 este de 3 mm
-schita sasiului sub postul de conducere arata altfel (fiindca nu reusesc sa postez doar poza simpla din photobucket cu schita,ti-o trimit pe pm)
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Dum Iun 02, 2013 11:50 am

multumesc pentru schite, cand m-am apucat de proiect am folosit planurile gasite pe forum, multe cote le-am determinat proportional fata de o cota de baza aleasa de mine, evident avand in vedere scara 1/120 pot apare abateri dimensionale, pe de alta parte din capul locului a trebuit sa fac niste compromisuri impuse de materialele cu care am lucrat, de imposibilitatea laserului de a taia 2 linii mai apropiate de 0,3mm ( se topeste plasticul ), taietura laserului are si ea o grosime si chiar abateri de liniaritate daca verifici la sange
acum discutand concret : daca grosimea reala a tablei este de 3mm inseamna la 1/120 o grosime de 0.025mm, plasticul cel mai subtire pe care il poate taia laserul este de 0.5mm, nu stiu ce material as fi putut folosi pentru a obtine si rigiditatea carcasei in ansamblu, curbura de la partea inferioara a respectivei table nu am cum sa o obtin din cauza inaltimii acesteia si a grosimii de 0,5 a placii de plastic decat prin slefuirea muchiei,
in general toate zonele curbe sunt obtinute din segmente plane lipite intre ele la un anumit unghi, chituite si slefuite pana cand am crezut ca am obtinut curbura necesara,
ca idee toata carcasa este formata din cateva zeci bune de piese unele cu abateri dimensionale datorate mie voit sau nu.
sigur o sa reiau piesa asta dupa cotele tale sa vad ce iese, ideea este de a ma apropia cat mai mult de realitate in limita posibilului, am o punga cu tot felul de piese componente si carcase asamblate care nu au iesit cum trebuie :-D
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Lun Iun 03, 2013 12:53 pm

intrebare adresata cunoscatorilor : ce coduri RAL au cele doua nuante de gri cu care au fost vopsite DA-urile varianta clasica asa cum au iesit initial din fabrica de la Craiova ?
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Dum Iul 07, 2013 5:36 pm

daca am terminat EA-ul si astept decalurile pentru ea am zis sa nu imi ies din mana si am reluat lucru la DA, dupa multe cautari m-am decis la doua nuante de gri si am vopsit carcasa, chiar daca in poze nuantele de gri sunt un pic diferite fata de realitate eu zic ca se apropie de ce am vazut in poze,

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Joi Iul 11, 2013 8:23 pm

dupa multa chinuiala cu dungile si apoi cu montatul decalurilor cu inscriptii carcasa DA-ului incepe sa semene ( zic eu ) cu locomotivele reale, alta chinuiala cu pozele, nici astea nu sunt grozave, de data asta culorile sunt prea inchise, incerc la urmatoarea tura de poze sa ma apropii de adevar

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
c_ionut2000
Mesaje: 7
Membru din: Mie Mai 27, 2009 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de c_ionut2000 » Vin Iul 12, 2013 8:32 am

Frumos model de locomotiva mai ales la TT,cu boghiurile cum rezolvi?
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1217
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Vin Iul 12, 2013 9:02 am

Mie place.
Se pot folosi si plasticele de la Roco pentru sala motoarelor?
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Vin Iul 12, 2013 6:52 pm

c_ionut2000, boghiurile le iau de la locomotiva donatoare dar la care fac fetele conform celor de DA

bogdanra, sigur se pot folosi acele plastice de la interior de la locomotiva Roco care reprezinta sala motoarelor
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Dum Iul 14, 2013 6:36 pm

in mare am definitivat carcasa, am montat ferestre, chedere, balustrazi, goarne si tampoane ( astea sunt puse provizoriu pentru verificat aspectul general), rectificarile necesare pentru definitivarea carcasei o sa le fac numai dupa realizarea sasiului pentru a vedea modul de ansamblare intre acesta si carcasa, pot apare mici modificari

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Mar Dec 03, 2013 4:39 pm

dupa o pauza destul de lunga am gasit o locomotiva Taiga ( BR 120) de la Tillig de la care am luat sasiul, boghiurile si tot sistemul mecanic si electric pentru a le adapta DA-ului, in final locomotiva arata cam asa

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1217
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Mar Dec 03, 2013 8:13 pm

Dragut, dar sistemul de cuplare parca este de la TEP 10... nu s epoate face sa iasa mai pe sus?
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Mar Dec 03, 2013 9:02 pm

asa a gandit Tillig sistemul sasiu, boghiu, port cupla indiferent de inmatricularea locomotivei, cei de la Roco au scos cupla mai sus dar cu plugul decupat destul de mult pentru a permite miscarea cuplei, oricum inaltimea cuplei e corecta si se poate cupla cu orice vagon, personal imi place mai mult sa vad plugul intreg decat doua bucatele la colturi
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 725
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Mar Dec 03, 2013 9:06 pm

Felicitari pentru ceea ce ai realizat, arata foarte bine pentru aceasta scara la fel ca celelalte modele pe care le-ai prezentat. Excelent si spor in continuare. :grin:
Cu respect,
Cristian
Scrie răspuns

Înapoi la “Locomotive si automotoare”