DA - 060 - TT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
dupa ce mi-am facut mana cat de cat cu LDH-ul am zis sa incerc sa fac si un DA - CFR, etapele realizarii sunt in principiu la fel, bineinteles am inceput cu ce este mai usor ca sa vad daca merita sa continui, pana acum am realizat partea superioara a locomotive care arata cam asa :

[url=http://i478.photobucket.com/albums/rr147/cftt_2008/001-25_zps4d52c58a.jpg][/URL]
[url=http://i478.photobucket.com/albums/rr147/cftt_2008/003-3_zps34e8a577.jpg][/URL]
[url=http://i478.photobucket.com/albums/rr147/cftt_2008/002-21_zpsebc1ed35.jpg][/URL]
[url=http://i478.photobucket.com/albums/rr147/cftt_2008/001-25_zps4d52c58a.jpg][/URL]

dupa ce montez si piesele de pe acoperis vor urma si ultimele finisaje, chituiri, slefuiri in special pe la zonele curbe astfel incat sa fie buna de vopsit
din pacate nu stiu daca o sa trec mai departe avand in vedere ca pentru partea inferioara care este si cea mai grea de realizat este absolut necesara o locomotiva Taiga de la Roco (de fapt bani pentru o locomotiva) de la care sa preiau sasiul , boghiurile, motorul cu toate angrenajele lui si placa electronica, este singura locomotiva la TT care se potriveste cu DA-ul, asa incat un termen de finalizare este greu de estimate.
in urma observatiilor, sugestiilor, criticilor voi hotari daca merita sa continui sau ma opresc in faza asta
 
asta da noutate la scara TT. parerea mea este ca proiectul ar trebui sa fie dus la final. nu vad de ce nu ? din imagini mi se pare ca arata foarte bine pana acuma. singura problema care o am cu modelul tau este prinderea partii de sus. pun aici o poza cu locomotiva reala http://cfr.stfp.net/Pic/60/60-0366-9DTOM:1.jpg .La prinderea partii de sus tu ai o tesitura in interior care la locomotiva reala nu e asa de pronuntata. dar banuiesc ca se poate chitui si rezolva problema.

spor in continuare
 
Salut, si eu cred ca e un proiect care merita tot interesul, modele de DA la scara TT nu exista pentru moment deci orice pas in directia asta este unul "inainte". Inteleg ideea cu modelul "donator" si cu lipsa finantelor, insa asta este singura solutie, doar n-o sa te apuci sa faci de la zero toata partea mecanica! Asta nu inseamna ca nu poti pana una-alta sa definitivezi carcasa, asteptand sasiul.

Are insa dreptate colegul nostru Darkshadow, ai o problema cu partea terminala a acoperisului, care la locomotiva reala are o cu totul alta curbura. In plus, am senzatia ca acoperisul tau este cu niste milimetri mai scurt decat partea inferioara a sasiului. In locul tau as pune mana pe-o bucata de lemn si as incerca un acoperis cioplit, comparand mereu cu poze ale locomotivei reale, pana cand reusesc sa obtin exact curbura din poze!

Spor la treaba, asteptam continuarea!
 
corecte observatiile legate de acoperis, intradevar pe un capat acel jgheab in jurul locomotive este mai mare, in poza apare ca fiind foarte mare, in realitate el este mai lat cu cca. 0.5mm, corectia dimensiunii o fac la final prin chituire si slefuire, pentru curburi am folosit planul urmator ;
[url=http://i478.photobucket.com/albums/rr147/cftt_2008/scan0014-11_zps1e678b09.jpg][/URL]

am desenat acoperisul in 3D dupa care am desfasurat in plan suprafata acestuia, este posibil ca din desfasurare, taierea piesei la laser si apoi mularea acesteia pe forma dorita e posibil sa apara mici abateri la curburi greu de stapanit la TT.
oricum corectarea acoperisului nu e o problema, cu putin chit se rezolva
 
Niki, intr-adevar, Taigatrommel-ul este cel mai bun "donator".
Lungimea locomotivei, lungimea boghiurilor si distanta intre axe, sunt aceleasi.
Ma batea si pe mine gandul la un moment dat sa transfer DA-ul Tillig pe sasiu de Roco, insa modelul este destul de scump si e f. mult de munca.
 
Sfat: daca tot faci DAul de la 0, nu face aceeasi greseala pe care a facut-o Tillig. Construieste carcasa dintr-o singura bucata, nu ii face o separare carcasa-sasiu. Mai tarziu o sa se vada urat linia dintre cele 2 piese, cum se vede si la Tillig.
Lateralele se pot face usor dintr-o bucata si le poti slefui la partea de jos pentru a-i da acea curbura.
 
Radu, si eu m-am gandit la treaba asta dar apare o mare problema de care cred ca s-a lovit si Tillig cand a adoptat solutia cu carcasa din 2 bucati, curburile peretilor la partea inferioara este mai mare decat as putea sa le obtin prin slefuire chiar si la TT, ( eu am facut peretii din plastic de 0,5mm), din cauza curburilor carcasei la partea inferioara sasiul va trebui sa fie mai ingust cu suma celor 2 curburi ca sa permita introducerea cutiei pe sasiu cea ce creaza dificultati la sistemul de fixare a cutiei pe sasiu si deoarece peretii cutiei nu stau fest lipiti in lungul locomotivei pe lateralele sasiului sunt toate sansele ca peretii sa se curbeze cand iei locomotiva in mana din cauza elasticitatii plasticului de 0,5mm, cand o sa am in mana o locomotiva Taiga o sa vad cum se poate rezolva problema chiar daca solutia e mai laborioasa
 
cred ca ai dreptate, m-am uitat din nou pe desene, din cote rezulta ca acea curbura are la TT o inaltime de cca. 2mm si o grosime de cca. 0,55mm deci daca fac peretii din placa de 1mm ( 0,75 mm nu au la laser ) pot obtine curbura din slefuire, sa refac proiectul nu e o problema, ramane sa vad cand am o locomotiva Taiga in mana cum fac prinderea carcasei pe sasiu
 
Nu trebuie sa refaci proiectul. Este indeajuns sa dublezi la interior peretii carcasei. Acest tip de prindere se poate practica la locomotivele ce au in schema de culori dungi longitudinale in zona respectiva. Ar fi pacat pentru un model facut de la 0 sa aiba parte de aceeasi greseala precum modelul Tillig.
 
am cam exagerat cand am zis ca refac proiectul, de fapt modific doar inaltimea peretilor astfel incat carcasa sa fie dintr-o bucata pe inaltime si cu ocazia asta ii fac din placa de 1mm, asta e valabil pentru zona centrala pentru ca zona boturilor este oricum intrerupta de pasarele si au contururi diferite, o sa fie un pic de chinuiala la asamblarea pieselor in aceste zone dar se rezolva
 
O alta bucata de material pe care o poti folosi si ar fi mai indicata decat styren de 0.75mm, ar fi un komadur de 0.8mm, care e si mai rigid decat styrenul, in plus pt partea de dezasamblare a locomotivei o sa gasesti modalitatea in momentul cand vei avea modelul donator in mana, ca sa nu mai zic ca la TT sunt oarecare diferente la sistemul de prindere, cuplare fata de HO.
O alta propunere ar fi sa rogi pe cineva care are acest model la TT sa iti faca cateva poze cu el desfacut, sistem de prindere cuplare, si alte detalii.
Nu se intelege din poze, dar ai facut sitele laterale aplicate sau sunt gravate direct in carcasa? Grila radiatorului laterala, o puteai face separat, si apoi montata, nu gravata. ca sa intrii in scara daca nu ai styren de 0.25 sau 0.3mm, poti folosi carton.oricum, vine chituit, finisat .
Aceeasi propunere ti-o pot face si pt capacele ce vin montate la partea inferioara, usa care e pe centru.
Modalitate de rezolvare a acoperisului cu partile laterale inclusiv cu botul ar fi sa lipesti o banda de plastic de 0.3, sau cat ai tu nevoie si apoi sa faci umplerea cu chit si rotunjirea, deoarece daca ai sa pui chit, nu stiu cum ai sa scoti tu aceeasi latime de streasina pe conturul locomotivei, la mana te poti duce plus minus fata de laterale, asa stii ca e aceeasi distanta pe tot conturul.
Momentan cam atat, spor in continuare.
 
sa o iau pe rand :
baietii de la laser au un material numit copoliester cu grosimi din 0.5mm in 0.5mm, mai pot taia carton, lemn si altele, sincer nu stiu ce este komadurul si daca poate fi taiat la laser, oricum acest copoliester de 1mm este suficient de rigid pentru carcasa mea
sper sa fac rost de o locomotiva si cum necum o sa gasesc o solutie de asamblare a carcasei pe sasiu
sitele laterale sunt gravate, usile laterale, capacele de la partea inferioara, usile de langa postul de conducere si capacele de pe acoperis le fac dintrun plastic de 0.25mm aplicate pe carcasa, legat de grila radiatorului am vazut o gramada de poze si in unele par a fi in planul peretilor cum apare in poza de mai jos, nu ar fi nicio problema sa fac si grila aplicata dar nu stiu cum e corect
[url=http://i478.photobucket.com/albums/rr147/cftt_2008/60-0672-0DDOM_11_zps6d5d4ba3.jpg][/URL]
acoperisul este sustinut la interior de niste coaste pe post de sablon care in mod normal ar trebui sa imi dea aceasi dimensiune a stresinii pe tot conturul, pot sa montez provizoriu si acea banda pe conturul carcasei pentru control si eventualele abateri sa le completez cu chit sau sa slefuiesc local unde e nevoie.
poate ai vreo idee cum sa fac geamurile pe curb astfel incat sa intra in grosimea peretelui, pe drept le fac prin gravura si arata foarte bine, pot sa le fac dintr-o folie transparenta pusa la interiorul carcasei dar arata urat.
o sa refac toata carcasa tinand cont de toate observatiile primite si o sa vedem ce isprava fac.
 
Corect, am vazut si eu asemenea locomotive, rama nu e o problema, ci fantele reglabile din interior, care dupa parerea mea ai putea sa decupezi in carcasa acea parte si sa o faci separat.
Acea bucata de plastic iti spun sa o lipesti definitiv de model, adica de acoperisul curbatacea bucata avand o latime de maxim 1.5mm, special ca atunci cand chituiesti si slefuiesti sa si un reper fix.
Usa de pe mijloc sunt de parere sa o faci din plastic de 0.25, inclusiv toate trapele de pe sasiu, care si in realitate sunt in relief, si daca ti se par a fi prea groase in final, mai slefuiesti pana ajungi la grosimea care iti convine, din mare faci mic, asta e premiza mea, invers e mai greu.
Spor.
 
ca urmare a sugestiilor primite referitoare la curbura acoperisului, la realizarea carcasei dintr-o singura bucata ( nu ca cea facuta de Tillig la HO ) si altele de amanunt am refacut tot proiectul, in noua versiune cred ca carcasa arata mai bine, mai aproape de realitate, voi tina cont de orice sugestie de imbunatatire in limita posibilului, deocamdata fara a fi finisata complet carcasa ara cam asa :

 
Salut,cunosc bine anatomia acestei locomotive,inainte de a continua proiectul,desi lucrezi la TT,mult mai dificil fata de HO,iti sugerez citeva modificari:
-grosimea tablei aflata sub posturile de conducere la 1:1 este de 3 mm
-schita sasiului sub postul de conducere arata altfel (fiindca nu reusesc sa postez doar poza simpla din photobucket cu schita,ti-o trimit pe pm)
 
multumesc pentru schite, cand m-am apucat de proiect am folosit planurile gasite pe forum, multe cote le-am determinat proportional fata de o cota de baza aleasa de mine, evident avand in vedere scara 1/120 pot apare abateri dimensionale, pe de alta parte din capul locului a trebuit sa fac niste compromisuri impuse de materialele cu care am lucrat, de imposibilitatea laserului de a taia 2 linii mai apropiate de 0,3mm ( se topeste plasticul ), taietura laserului are si ea o grosime si chiar abateri de liniaritate daca verifici la sange
acum discutand concret : daca grosimea reala a tablei este de 3mm inseamna la 1/120 o grosime de 0.025mm, plasticul cel mai subtire pe care il poate taia laserul este de 0.5mm, nu stiu ce material as fi putut folosi pentru a obtine si rigiditatea carcasei in ansamblu, curbura de la partea inferioara a respectivei table nu am cum sa o obtin din cauza inaltimii acesteia si a grosimii de 0,5 a placii de plastic decat prin slefuirea muchiei,
in general toate zonele curbe sunt obtinute din segmente plane lipite intre ele la un anumit unghi, chituite si slefuite pana cand am crezut ca am obtinut curbura necesara,
ca idee toata carcasa este formata din cateva zeci bune de piese unele cu abateri dimensionale datorate mie voit sau nu.
sigur o sa reiau piesa asta dupa cotele tale sa vad ce iese, ideea este de a ma apropia cat mai mult de realitate in limita posibilului, am o punga cu tot felul de piese componente si carcase asamblate care nu au iesit cum trebuie :D
 
intrebare adresata cunoscatorilor : ce coduri RAL au cele doua nuante de gri cu care au fost vopsite DA-urile varianta clasica asa cum au iesit initial din fabrica de la Craiova ?