Tendere locomotive cu abur

Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 11, 2013 10:56 am

B74MRV scrie:Sal H
Sa inteleg ca 230.113 asa a circulat de cand a fost fabricata?
Intrebarea ii era adresa lui Horia si nu am vrut sa intervin, dar merita explicate cateva lucruri:
osiile LA sunt un fel de consumabile. Se scot de pe masina, se verifica, se strunjesc bandajele, se remonteaza la fiecare revizie generala, care la o locomotiva 230 in trafic insemna cel putin o data pe an. Osiile "originale" puteau sa fie inlocuite de pe masina la prima revizie...
In 50/60 de ani de serviciu, cine stie unde mai sunt cele originale cu care masinaria a iesit din fabrica...

Acum, in anii 70, 80 cand aceste masini erau deja la manevra sau la mijlocul anilor '80 cand s-a reincercat punerea lor in trafic pentru a realiza economie la motorina, au montat ce osii mai erau disponibile (evident cu aceiasi parametrii) si care indeplineau conditiile de siguranta. Motiv pentru care, in special la tenderele standardizate de origine prusaca se mai practica montarea unor osii pline langa cele spitate, daca acestea din urma nu erau disponibile.
All aboard !
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Lun Feb 11, 2013 11:13 am

Sal
@Horia si @Catalin, multumesc de completare, am banuit ca rotile pline sunt o solutie, nu un standard.
Dar la modelele nostre parca ar fi pacat sa montezi roti pline pe acet tip de boghiu.
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 11, 2013 7:42 pm

Depinde daca vrei sa reprezinti o locomotiva "normala" sau una "aparte". :lol:

Pe mine unul ma atrag lucrurile iesite din comun.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Lun Feb 11, 2013 8:03 pm

Cand ma apuc de 230.XXX o sa experimentez cum arata tenderul cu o roata plina.
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4928
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Dum Noi 10, 2013 11:00 am

Tenderul 50.440 de la locomotiva 50.576
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Dum Noi 17, 2013 7:05 pm

Spuneti-mi si mie ce tip de boghiu sunt cele de la tenderul lui 141R,pun si un desen cu locomotiva cu tender:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Daniel
Mesaje: 181
Membru din: Joi Iun 25, 2009 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Daniel » Lun Aug 11, 2014 11:43 pm

Cu putina necromantie reinviu subiectul cu un apel la comunitate: m-ar interesa niste poze cu partea superioara a tenderului locomotivei 230.299 din depoul Dej.

Am cautat in lung si in lat (inclusiv dupa 230.519) dar nu am reusit sa gasesc o vedere "de sus" a tenderului.

Multumesc anticipat.
D'omne feri!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Aug 12, 2014 12:52 pm

Salut,

sigur nu ai vrut sa spui 230.516 ?
Daca raspunsul este cu "6" in coada, am eu o imagine de pe marchiza spre tender. Incerc sa o postez in cateva zile doar ca momentan din motive fara legatura cu trenulismul am acces limitat la biblioteca mea.

Nu stiu exact ce anume te intereseaza insa iti atrag atentia ca 230.299 are tenderul 230.087 tip 22T21,5 standardul pentru P8 -uri de care vorbea Horia pe la inceputul subiectului.

230.516 are tenderul 230.049 care este un 22T31,5 folosit si la BR39 si care este putin mai lung. Are 8.650mm, cel de care vorbeam mai sus are 7.300 mm. Asta daca vrei sa machetezi unul...atentie ca nu sunt la fel.

Diferenta se vede usor daca te uiti la distanta intre boghie.
Avatar utilizator
Daniel
Mesaje: 181
Membru din: Joi Iun 25, 2009 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Daniel » Mar Aug 12, 2014 5:45 pm

Ai dreptate, merci de corectie, e vorba de 230.516.

Si, da, m-ai ghicit din nou, e vorba de o machetizare. Am 2 lilipututri BR38 cu care pot experimenta. Modelul asta nu e cel mai stralucit estetic si functional, asa ca imi permit sa le risc.

Am mentionat 299 pt ca a fost frumoasa in serviciu, iar 516 pt ca e a 2a in topul nr. de fotografii. Sun in faza in care adun poze informatii si incerc sa ma decid la un numar.

Problema mea, e ca ... nu pot modela tenderul pt. nici una din ele. Nu cunosc cum arata partea de sus, si desi pot improviza, voi sa stau mereu cu gandul la faptul ca puteam incerca sa aflu cum arata in realitate.

Orice ajutor e bine venit si intampinat cu un mare Multumesc!
D'omne feri!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Aug 14, 2014 5:07 pm

230.049, tenderul actual al lui 230.516, fotografiat din spatele buncarului de carbune:

din spate spre masina:

[Link Removed for Guests]

dreapta, buncarul de pacura:

[Link Removed for Guests]

stanga, buncarul de pacura:

[Link Removed for Guests]

spre spatele tenderului. Chestiile alea albe nu fac parte din tender, sunt picioarele subsemnatului:

[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
Daniel
Mesaje: 181
Membru din: Joi Iun 25, 2009 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Daniel » Lun Aug 18, 2014 12:45 pm

Super!
Multumesc, am sa vad ce pot incropi.
D'omne feri!
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 198
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Tendere locomotive cu abur

Mesaj de lucian29 » Vin Feb 10, 2017 5:25 pm

La rugămintea lui Catalin, referitor la tenderul complet :lol: sudat, postez ce poate fi de ajutor în cazul în care se dorește realizarea lui în scop modelistic. Cropurile din poze făcute la Dej triaj.
Image2.jpg
Image7.jpg
Image5.jpg
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 198
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Tendere locomotive cu abur

Mesaj de lucian29 » Vin Feb 10, 2017 5:36 pm

Ca sa ne facem o idee despre forma oalei de cărbuni putem folosi o imagine din satelit de la depoul Sibiu.
Screenshot_2017-02-07-18-39-13.jpg
Tot Google Earth ne salvează . Mai precis Domnul Claudiu Rusu Costea a făcut o poza panoramică chiar de pe tender. Nu știu cine sunteți dar va mulțumesc. Se văd clar cordoanele de sudură din spatele oalei.
tender sudat.jpg
Și în final o poză furată de pe grupul Locomotive cu Abur, de pe Facebook.
FB_IMG_1485496172133.jpg
Pentru realizarea modelului recomand în primul rand Volumul 2 din cartea Domnilor Lacriteanu și Popescu. Lectura obligatorie pentru orice începător, ca mine. Cu respect, Lucian.
Amator/ entuziast
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Locomotive si automotoare”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat