LDH-CFR CALATORI - TT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
daca tot am vagoane de marfa si calatori CFR la TT am zis sa incerc sa realizez si o locomotiva CFR si m-am decis la un LDH pentru ca pot sa folosesc partea mecanica de la un BR110 produsa de Tillig.
am studiat zeci si zeci de poze si am ales locomotiva 80-0217-2 considerand ca este mai usor de reprodus la scara 1/120
prin bunavointa lui scristi am intrat in posesia planurilor cu cotele necesare si am incercat sa realizez carcasa manual folosind diverse materiale, esec total mai ales la detalii gen grilaje, usi, ferestre,cutii, cutiute, etc, avand in vedere dimensiunile intre linii sub 0,5mm (ca idee lungimea carcasei este de 97mm, latimea capotei 15mm si inaltimea 19mm) drept care am apelat la tehnologia inalta = laser
am desfacut carcasa in elemente componente astfel incat sa le pot taia si grava si fuga la laser, iata cateva elemente realizate din plastic de 0,5mm, 1mm si 3mm pentru tot felul de cutiute


cateva indoituri si o ansamblare de proba pentru a vedea aspectul general





urmatorul pas - lipit capacele frontale ale capotelor





deocamdata atat, astept critici, pareri, sugestii poate mai imbunatatesc cate ceva
cateva intrebari catre cunoscatori :
cabina locomotivei este vopsita bleu, stie cineva ce cod RAL este ?
stie cineva de unde pot cumpara smirgel fin 1000 sau mai mare din cel care se foloseste cu apa pentru finisat dupa chituire?
 
Marfa , dom´le, marfa!
ce vei folosi pentru motorizare?canibalizezi vreun model ceva?sau faci de la 0?
 
multumesc pentru aprecieri si informatii,
cosmin, am gasit o locomotiva (BR110, Tillig) de la care preiau motorul cu tot cu cardane si roti dintate, incap perfect sub carcasa mea, deasemenea boghiurile au distanta intre pivoti si intre roti exact cu ale LDH-ului , preiau si placa cu circuitele electrice inclusiv cu priza pentru decodor si SMD-urile pentru lumini.
eu trebuie sa fac doar sasiul specific LDH-ului, o mare problema o am cu realizarea mastilor boghiurilor ( e singurul lucru care nu se potriveste de la BR), poate cineva are vreo idee, sfat, sugestie, m-ar ajuta foarte mult
 
Hmm, im primul rand felicitari pentru inceput. Pana nu dai o mana de primer nu iti dai seama cum iese.

Intrebare: Stiu ca V100/BR110/114 este mai "bortoasa". Sigur incap motorul si toate celelalte in noua carcasa, sau trebuiesc facute modificari?

Legat de mastile de boghiuri... eu zic sa vorbesti cu cei care au mai facut asa ceva...
 
am in dotare un Br110, am verificat inainte sa ma apuc de treaba toate cotele, e ce trebuie
 
Vad ca ai reusit in cele din urma sa faci piesele la laser. In fata si in spatele masinii am vazut ca ai folosit un plexi mai gros, banuiesc ca acolo vei face curbura capotei . Cu ce ai lipit ?
 
intradevar, capacele capotelor sunt de 1mm pentru a forma curbura, de altfel si partea superioara a capotelor au cateva linii de gravura tot pentru a obtine curbura capotelor, lipirea pieselor am facut-o cu o solutie speciala (un fel de acid)data de cei care au taiat la laser
 
Aha cunosc solutia ! Spor la treaba ca iese interesant. De curiozitate ai taiat la spordesign ? Liniile par a avea aceiasi problema ca la mine , sunt putin oscilante.
 
piesele le-am taiat la Atelier 13, sa sti ca liniile sunt absolut perfect drepte, cred ca de vina sunt pozele, aparatul sau mana pozarului
 
La atelier 13 nu am reusit sa ajung nici pana in ziua de azi. Da-i cu primer sa vedem cum a iesit ! Mor de curiozitate !
 
pana la primer am montat cateva capace pe capote


si ramele ferestrelor la cabina si toba de esapament




urmeaza chituirea si slefuirea
 
Nu stiu daca ai procedat bine sa tai capota in doua, sa nu ai probleme la aliniere.
Am impresia ca exista un primer special care acoperea golurile in locul chitului. Poate te ajuta cunoscatorii cu mai multe informatii despre acesst produs, ca sa scapi de chituiere si slefuire + primer...
 
sa le iau pe rand :
initial si eu am zis sa nu separ capota dar am ajuns la concluzia ca dupa vopsirea separata (sunt culori diferite intre capote si cabina) si lipirea cabinei pe capote este foarte greu sa tai zona capotei din dreptul cabinei (am nevoie de spatiul acela pentru priza decodorului), o sa fac un soi de sablon pentru aliniere
obligatoriu trebuie sa chituiesc partea superioara a capotelor pentru a obtine curbura necesara apoi slefuire si primer si daca e nevoie eventuale retusuri de chituire, partile laterale nu necesita chituire si nici primer deoarece sunt absolut drepte bune de vopsire
daca chituiam toata capota nu mai puteam sa lipesc capacele, adezivul nu face priza intre plastic si chit, este o chinuiala cu chituirea printre capace dar asta e
pun poze in curand cu chituirea
 
Mare realizare obtinerea unei lokomotive romanesti, felicitari din toata inima si cu multa bucurie as putea spune.

Meritului implicit de a face modelism adevarat, scratch i se adauga si meritul de a lucra la o scara extrem de dificila, care presupune mult talent in realizarea acelor detalii.

Este un topic pe care il voi urmari cu atentie.
 
Arata bine, cat despre succesiunea lipirii pieselor, ai sa capeti si tu experienta in timp , iar pt lipit piese pe chit, depinde ce fel de chit ai folosit, dar intotdeauna exista cianoacrilat care te scapa de multe semne de intrebare. O mica nelamurire....de ce nu ai lasat putin material sub geamurile de pe capete ale cabinei? nu se mai incovoia asa, in plus te ajuta la imbinarea capotelor, aveai mai multa suprafata de lipire. In alta ordine de idei, puteai face cabina sa se scoata iar capotele sa ramane unite intre ele. Eu vreau sa vad mastile la boghiuri :D