060-EA CFR MARFA 40-0832-2 - AF

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,
Culoarea 1/87 nu e aceeasi cu 1/1. Sunt RAL-uri echivalente in functie de scara.

este o opinie pe care unii producatori de modele feroviare (Fleischmann, Roco in anii 1980, Trix pana in 1995) au aplicat-o in trecut.

altii, precum cei enumerati mai sus in ultima vreme, insa si ACME, LSM, Brawa, Arnold, Rivarossi, Piko etc. aplica culorile reale dupa cataloagele de culori RAL Classic, RAL Design, NCS, Pantone sau TGL.

in ceea-ce ma priveste sunt adeptul reproducerii exacte a culorii originale si am aplicat aceasta teorie pana acum atat la modelele creeate personal cat si in diferitele dosare de documentare si inscriptionare pe care le-am realizat pentru producatorii enuntati mai sus.

multumesc lui Weeping Eye pentru efortul facut de a ne prezenta o critica cat mai obiectiva cu putinta, chiar daca am unele rezerve in privinta afirmatiei cu nerespectarea culorilor locomotivei originale.
 
@WeepingEye:

In momentul in care am inlocuit pantografele "clasicei" mele cu noul model am avut surpriza ca stringind surubul tare, ele sa se comporte ca ale tale. Vezi daca lucreaza ok dupa o usoara slabire a surubului.
 
As avea un mic comentariu legat de luminile de la acest model, in analog, farurile se aprind la o tensiune mare, pe cand stopurile se aprind imediat cum au curent. Prima oara am crezut ca nu functioneaza luminile la mersul inainte.
De asemenea, diferenta de culoare dintre farurile de jos (galbui) si cele de sus (xenon) este deranjanta, parca cineva a incercat sa modifice locomotiva si treaba a ramas facuta pe jumatate.
 
@Radu

Farurile de pe placile frontale/spate contin 2 LED-uri galbene legate in serie (tensiune de deschidere aprox. 1.8 V) si in functie de pozitia jumperului SW2 si SW3 (separat pentru fiecare capat) si cate 2 LED-uri albe (tensiune de deschidere aprox 3.5V). In analog, in configuratia de fabrica (adica sunt functionale si farurile de jos si farurile centrale) tensiunea de deschidere a celor 4 LED-uri legate in serie este in jurul a 11V. Stopurile sunt realizate prin legarea in serie a 2 LED-uri rosii, cu o tensiune de deschidere de aprox 1.7 V, deci stopurile se vor aprinde la o tensiune pe sine putin peste 3V. Pana nu depasesti aceasta tensiune pe sine, farurile nu vor functiona, doar stopurile. De aici diferenta constatata de tine. Poti face un mic test, comuta la unul din capete jumperul care elimina farul central ( SW2 sau SW3), si o sa observi ca cele 2 faruri de jos se vor aprinde aproape la aceeasi tensiune in sine ca si stopurile. In digital este bineinteles altfel, acolo se aplica circuitelor de LED-uri + rezistente de limitare a curentului, toata tensiunea redresata din DCC, si intensitatea luminoasa se realizeaza prin modificarea PWM-ului pe iesirea respectiva.

Eu am constatat ca pana in momentul de fata toate modelele au aceeasi constructie. Atat farurile de jos cat si cele centrale se pot imbunatati prin inlocuirea LED-urilor duble (galbe+rosu) cu leduri discrete rosii si leduri discrete albe. Bineinteles si cele de la farul central. Pentru versiunile clasice se pot folosi leduri albe cald (ele in realitate sint realizate cu becuri cu incandescenta), pentru versiunea Delfin LED-uri alb rece (ele si in realitate folosesc LED-uri cu lumina rece).
 
tfa2003 a spus:
@WeepingEye:

In momentul in care am inlocuit pantografele "clasicei" mele cu noul model am avut surpriza ca stringind surubul tare, ele sa se comporte ca ale tale. Vezi daca lucreaza ok dupa o usoara slabire a surubului.

Pot sa confirm asta, daca surubul este strans prea tare genereaza o frecare mai mare la articulatia bratului principal.
 
daca surubul este strans prea tare genereaza o frecare mai mare la articulatia bratului principal
De noua, locomotiva nu a avut suruburile de la pantografe stranse iar pantografele se miscau cum batea vantul. Deci este vina mea ca le-am strans prea tare.
In urma celor scrise de voi despre strangerea buclucasa, am desfacut locomotiva si am slabit suruburile pantografelor. Ce nu am reusit inca sa ma hotarasc (si apelez la ajutorul vostru) este daca prefer pantografe intepenite, care nu lucreaza decat cu greu, dar care stau fixe pe plafon, sau pantografe care se ridica si coboara normal, dar se si rotesc liber in jurul surubului! Solutie de mijloc nu prea exista pentru ca sasiul pantografului este din plastic (oare am mai vazut pe undeva treaba asta, sau nu?) si se deformeaza usor!
 
buna,

exista o solutie "de mijloc" adaptata insa numai mainilor fine si care nu tremura si celor mai curajosi cu propriile modele, fixarea picioarelor pantografelor fie pe cutie fie pe filetul de la surub cu o minuscula picatura de cianoacrilat, aplcata cu sarma sau cu acul.
 
Cianoacrilatul este prietenul meu de multa vreme si am primit si destule critici din cauza asta. La EA-ul CFR Marfa l-am folosit cu succes la fixarea plaselor de protectie de la disjunctor, care se miscau in nestire din cauza gaurilor prea mari, dar nu as vrea sa il folosesc si la pantografe.
Am ales sa strang putin mai tare surubul pentru ca nu am catenara iar pantograful ridicat nu este decat un motiv in plus de a-l agata si de a-l strica (prietenii stiu de ce) si sa trag de el cand vreau sa-l ridic. Totusi, sper ca se va gasi o solutie de a se evita aceasta situatie in cazul urmatoarelor EA-uri care sunt pe teava.