Autobuze De Colectie (Timisoara)

Discutii despre autobuze si troleibuze din Romania si nu numai
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Mie Aug 26, 2009 2:10 pm

Nu sunt cunoscator in domeniu asa ca pun o intrebare care poate parea puerila.
De ce in locul autobuzelor care se regasesc azi prin parcurile fiecarui judet, aduse de afara, nu se folosesc produse romanesti?

Probabil ca raspunsul la intrebare este: sunt mai bune cele de afara.
Atunci eu vin cu o intrebare suplimentara: diferenta este mare?
Pentru ca daca nu, faptul ca multi oameni ar avea de lucru, atat in productie cat si pe partea de service, ar compensa calitatea mai slaba.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Aug 26, 2009 2:25 pm

Salut,

@Dr2005 ai putea completa si cu cate o imagine cand ai timp articolul de mai sus? Ar fi foarte interesant.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
bavareze
Mesaje: 87
Membru din: Sâm Sep 13, 2008 12:00 am
Localitate: los angeles
Contact:

Mesaj de bavareze » Vin Aug 28, 2009 3:28 am

am inteles. asadar denumirile roman si dac s-au folosit la autobuze in paralel, fara a exista neaparat o logica la mijloc.

cat despre propunerea de a folosi autobuze romanesti in locul celor straine la societatile de transport, chiar daca autobuzele romanesti sunt inferioare calitativ, ma gandesc ca ar fi un non sens. ce treaba are cutare firma/regie de transport cu rocarul sa ii ajute? s-a terminat cu comunismul, acum e economie de piata, concurenta etc.
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Vin Aug 28, 2009 8:05 am

Florinn scrie:Salut,

@Dr2005 ai putea completa si cu cate o imagine cand ai timp articolul de mai sus? Ar fi foarte interesant.
Pe [Link Removed for Guests], deşi neactualizat de... vreo 2 ani, se gă’sesc imegini cu toate tipurile respective. Desigur, ar mai fi mult de scris şi multe poze de ară’tat. Timp s㒠fie (dar mai dup㒠11 spetembrie, c㒠vine sesiunea de ,,mă’riri de note" la facultate).

----
în parcurile societă’ţilor de transport din România nu prea mai exist㒠autobuze româneşti... pentru c㒠nu prea mai are cine s㒠le produc㒠:-D :-(
De fapt, ca producă’tori în România avem aşa (în ordine aleatorie):
-C.I. Griviţa S.A.: produce autobuze şi autocare. Primele autobuze ,,moderne" au fost Grivbuz... s-au produs puţine, de 8, 10 şi 12m, majoritatea ajungând la Armat㒠şi MAI (le gă’siţi pe site-ul menţionat mai sus). Acum produc autobuze dup㒠licenţ㒠Scania pe şasiu Hess... sunt 5 buc. la Tg. Jiu. Autocare... au ieşti nişte vehicule destul de interesante, majoritatea la MAI (şi câteva la Armată’). Dac㒠aveţi drum prin Bucureşti sau Braşov e imposibil s㒠nu v㒠întâlniţi cu câteva. Dintre clienţii mai importanţi (ca renume, nu neapă’rat ca nr. de vehicule): Transloc Tg. Jiu, Transport Public Tulcea, Transport Public bacă’u, RATU Cluj, Atlas S.A. Galaţi, MI, MAI
Imagine
Imagine
Imagine

-ElCar & Roman Braşov - cam fă’r㒠succes vehiculele lor, per total nu cred c㒠sunt mai mult de 50 în circulaţie (deşi se produc din 2006).Le gă’siţi şi pe ele pe site. Clienţi: MAI, Transbus Codreanu Braşov, Tracum S.A. Giurgiu, Meditur Mediaş, CET Iaşi
Imagine
Imagine

-Dypetty - firma se ocupa pân㒠acum câţiva ani doar cu transformarea dubelor în maxi-taxi. De prin 2006 au trecut la producţia de midibuze (şi, ulterior, autocare, mai nou şi autobuze urbane de 11m) pe şasiu MAN. E unul din producă’torii români care vinde cel mai bine,chiar şi în perioada asta de ,,criză’". Clienţi: Transmoldova Oneşti, Atlassib/Transmixt Sibiu + muuuulte firme mici.
Imagine

-DLS - tot o firm㒠de transformat dube, care produce nişte midibuze pe şasiu şi motor Mercedes (Mercedes Idilis) de prin 2008. Prin Bucureşti nu prea am vă’zut, dar gă’seşti la Buză’u câte vrei
Imagine

-C&I - firm㒠de transformat dube şi de transport cu dube (pân㒠acum vreo 2 ani nu au avut deloc vehicule mai mari). Firma se pare c㒠aparţine lui Miron Mitrea şi a fost înfiinţat㒠cam în momentul în care Mitrea a mai restructurat (ce nu restructurase Bă’se mai înainte) CFR-ul, firma ajungând pe toate rutele profitabile la concurenţ㒠cu trenurile care ulterior au fost anulate în mare parte. De prin 2005 se produce Mercedes Cibro (în buricul Bucureştiului, la 500m de Piaţa Unirii) pentru uz propriu dar şi pentru alte firme care au trecut mă’car parţial de la dube la midibuze.
Imagine
Avatar utilizator
sandy
Mesaje: 1116
Membru din: Sâm Apr 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de sandy » Vin Aug 28, 2009 11:13 am

Excelent material!
Fara sa fac mishto,aici am gasit raspuns la toate intrebarile mele despre autobuze si producatori.
Muktumesc
s
Sandy-Trainsylvania Railway Club-Cluj-Napoca
Avatar utilizator
rooovidiu
Mesaje: 190
Membru din: Mar Noi 11, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de rooovidiu » Mie Ian 13, 2010 12:14 pm

Autobuzele Roman noi nu au popularitate pt ca probabil nu isi fac suficienta reclama... Sunt sigur ca sunt bune... De aratat arta super, mai bine decat MAZ din Belarus, si daca regiile din tara ar cumpara de la noi din tara autobuze si economia ar fi mai buna... Dar asa din pacate luam multe autobuze din Turcia (Alba Iulia), Belarus (MAZ din Constanta, Iasi, Brasov) si singurele care mai ajuta economia romana sunt Irisbusurile (troleibuze si autobuze carosate la Astra Arad, care se gasec in Cluj-Napoca, Bucuresti si multe alte orase din Romania).
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Sâm Iun 26, 2010 7:02 am

Alea ,,multe alte oraşe cu Irisbusuri" sunt Suceava (parţial, o parte sunt asamblate de Skoda), Vaslui şi Rm. Vâlcea.

Autobuze Roman nu s-au mai produs deloc anul ă’sta... şi a fost reziliat şi contractul cu Igescu. M㒠gândesc c㒠unul dintre dezavantaje era la piese (de exemplu, toate geamurile laterale erau de dimensiuni diferite). Altul dezavantaj, cel mai mare, era c㒠patronul de la Roman, deşi are elicopter şi e bun prieten cu întâiul Violonist al braşovului, nu prea a avut chef de dat şpă’gi, cum s-a întâmplat cu MAZ (20.000 euro / autobuz) şi MANaş (10.000 euro / autobuz). M-am referit strict la Braşov, c㒠în Constanţa, de exemplu, nu cred s㒠fi dat MAZul şpă’gi, c㒠doar societatea de leasing care şi import㒠autobuzele (!) e a lui Mază’re, deci şi-ar da comisioane lui însuşi.
---

S㒠trecem la lucruri mai vesele:
Un Roman 111 în acţiune:


Åži un Dac 117 UD:
Mihai90

Mesaj de Mihai90 » Mie Iul 28, 2010 12:20 am

ca s㒠nu deschid un nou topic...am vă’zut acest autobuz cu roata de rezerv㒠prins㒠de portbagaj..
Imagine
şi acest utilaj interesant,probabil petrolier...nu ştiu ce reprezintă’
Imagine
Avatar utilizator
flo82
Mesaje: 168
Membru din: Joi Mai 13, 2010 12:00 am
Localitate: Husi
Contact:

Mesaj de flo82 » Lun Aug 30, 2010 12:54 am

Deci, din cate am inteles, au existat un numar de 12 autobuse romanesti, echipate cu motoare diesel, in perioada 1965-1990 (am inclus si DAC-UDAN-2002):
RD-108 "Satelit", Roman A-8 (dupa poze pare similar cu cel anterior), RD-109 "Montana", Roman 112 UD (din ce am gasit pe alte site-uri ar fi exista si o varianta articulata a acestuia, dar nu-mi prea vine a crede. In Husi ultimile Roman 112-UD le-am vazut prin 1992-1993), RD-111, RD-109, RDTM-111, DAC-112-UDM, DAC-117-UD, DAC-RDT-LD-112, ROCAR-211-UD "Pelican", DAC-UDAN-2002.

Erau 3 tipuri de motoare diesel:

-„Saviem 797 05”, cu 6 cilindri in linie, 5491 cmc, 135 cp. In varianta supraalimentata ajungea si la 154 cp.

-„D 2156 HM 6 U” si „D 2156 HM 81 U”
Are 6 cilindri in linie orizontala, 10.349 cmc, turatie maxima 2100 rotatii/minut, cuplu maxim/turatie 71/1300, putere 192 cp, injectie directa.

-„D 2156 MT 85 U”.
Este varianta supraalimentata a precedentului, care dezvolta 240 cp.

Un motor diesel modernizat s-a folosit la autobusul "DAC-UDAN-2002": "1035 LG DTI", care dezvolta 260 cp, cuplu maxim/turatie 118/1350, motor diesel turbo-intercooler, adaptat normelor de poluare "euro 2". In plus, autobusul are ambreiaj servoasistat si puntea motoare echipata cu ABS.

In fine, daca stie cineva datele tehnice a autobuselor sovietice PAZ-672 (produs in 1968), LAZ-695 si LAZ-699, care au fost principalele tipuri de autobuse interurbane, folosite in Basarabia si nordul Bucovinei, inainte de 1991.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Autobuze/Troleibuze”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat