Autobuze rusesti, care au circulat prin Romania.
Autobuzele au circulat in Bucuresti, Ploiesti, Brasov si alte orase.
Iata ca am dat de ele, cel putin in versiunea ruseasca, desi, in Romania aveau aceasi schema de vopsire. Ca sa fim sinceri, erau pe vremea aceea, anii 50, cele mai moderne si cele mai eficace autobuze din tara....
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
In paralel au circulat si autobuze Skoda, ca cel de aici
[Link Removed for Guests]
Si acest tip de autobuz a circulat in Romania, tot de la Skoda:
[Link Removed for Guests]
Unele din autobuzele Skoda au fost livrate cu remorca dar, nu au circulat prea mult asa. Mai tarziu, remorcile rugineau undeva pe maidane, pe langa intreprinderi. Dar autobuzele s-au tinut mai mult.
Daca aveti date, poze, astept completari.
Autobuze rusesti
Florin, intreaba punctual ce anume te intereseaza. Despre ZIS/ZIL s-a scris ceva si pe la noi, vezi si subiectul de pe tramclub, mai exista un 155 in Bucuresti, se mai gaseste cate o informatie mica. Si, in general netul e plin de informatii despre cele doua modele dar si despre modelul original american GM "old style" care a stat la baza licentei, acest vehicul fiind una din putinele licente oficiale ajunse in spatiul sovietic de pe continentul american. Vezi Florin, fata de ce existase pana atunci in Romania inclusiv in "micul Paris", adica niste camioane cu scaune, astea erau nave spatiale. Tocmai complicarea lor -sa nu uitam ca 154 era diesel-electric !- a dus la retragerea lor prematura fiind complicat de reparat de mecanici obisnuiti cu ciocane si table indoite pe caroserii de lemn. Din ele au facut primele troleibuze care au circulat prin Bucuresti, conversia fiind simplificata tocmai de existenta motoarelor electrice de tractiune.
All aboard !
- Horia_Radulescu
- Mesaje: 5311
- Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
- Localitate: Mulhouse, Alsacia
- Contact:
Buna,
Skoda Karosa 706 RO nu au rezistat prea mult, insa in schimb urmasele lor 706 RTO au fost autbuzele si autocarele standard ale Romaniei anilor 1960. Au existat in versiune 706 RTO-MEX (versiune urbana si interurbana, in Romania ambele, inclusiv la ITB, cu usi duble cu actionare pneumatica, fata de versiunea urbana ceha cu usi din 4 canaturi) si chiar 706 RTO-LUX (usi de acces cu actionare manuala, luminatoare in acoperis, au existat la ONT Carpati inaintea Kässbohrer Setra S12).
Skoda 706 RTO-MEX bucurestene:
[Link Removed for Guests]
Unul din Constanta:
[Link Removed for Guests]
Model din colectia subsemnatului:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Cum spunea si Catalin, ZIS-urile 154 si 155 au disparut repede, insa au dat nastere primelor troleibuze ITB. Primele troleibuze din Romania au circulat mai demult, in 1942, la Timisoara (Filobus Lancia, de unde si numele folosit pana astazi in Banat de "firobuze").
Skoda Karosa 706 RO nu au rezistat prea mult, insa in schimb urmasele lor 706 RTO au fost autbuzele si autocarele standard ale Romaniei anilor 1960. Au existat in versiune 706 RTO-MEX (versiune urbana si interurbana, in Romania ambele, inclusiv la ITB, cu usi duble cu actionare pneumatica, fata de versiunea urbana ceha cu usi din 4 canaturi) si chiar 706 RTO-LUX (usi de acces cu actionare manuala, luminatoare in acoperis, au existat la ONT Carpati inaintea Kässbohrer Setra S12).
Skoda 706 RTO-MEX bucurestene:
[Link Removed for Guests]
Unul din Constanta:
[Link Removed for Guests]
Model din colectia subsemnatului:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Cum spunea si Catalin, ZIS-urile 154 si 155 au disparut repede, insa au dat nastere primelor troleibuze ITB. Primele troleibuze din Romania au circulat mai demult, in 1942, la Timisoara (Filobus Lancia, de unde si numele folosit pana astazi in Banat de "firobuze").
toate cele bune,
HR
HR
Florin,
probabil ai informatia ca ZIS -urile 155 au circulat si in Iasi incepand din 1954. Din amintirile domnului Valentin Sava:
"Mi le amintesc foarte bine... la capătul din spate erau rotunde, încât cei de pe locurile din spate stăteau aproape cu capul aplecat... Circulau de la Palat în Copou, pe str ĂËtefan cel Mare (la Bancă era una dintre staţii), Piaţa Unirii, Lăpuşneanu, Fundaţie, calea 23 August. întorceau pe str. Triumf, la Miliţia Regiunii Iaşi. Ulterior, traseul a fost prelungit până la Parcul Expoziţiei. Mai târziu, unele dintre aceste autobuze au fost decapotate, fiind folosite vara pe traseul de agrement, la Ciric."
Si o imagine care circula pe internet cu un 155 al Iasului:
[Link Removed for Guests]
mai vazusem cel putin o poza cu aceste autobuze in urbea ta, insa acum nu mai stiu pe unde....
Acum, daca cineva vrea sa-l aiba si pe macheta, cei de la Classic Metal Works fac la HO si N autobuzul original General Motors (TDH-3610), adica ZIL 154 pe ruseste. Modelul original sovietic era identic cu cel american , deci, in principiu, multe modificari la macheta nu cred sa fie. Codul de produs este Classic Metal Works HO 32306.
probabil ai informatia ca ZIS -urile 155 au circulat si in Iasi incepand din 1954. Din amintirile domnului Valentin Sava:
"Mi le amintesc foarte bine... la capătul din spate erau rotunde, încât cei de pe locurile din spate stăteau aproape cu capul aplecat... Circulau de la Palat în Copou, pe str ĂËtefan cel Mare (la Bancă era una dintre staţii), Piaţa Unirii, Lăpuşneanu, Fundaţie, calea 23 August. întorceau pe str. Triumf, la Miliţia Regiunii Iaşi. Ulterior, traseul a fost prelungit până la Parcul Expoziţiei. Mai târziu, unele dintre aceste autobuze au fost decapotate, fiind folosite vara pe traseul de agrement, la Ciric."
Si o imagine care circula pe internet cu un 155 al Iasului:
[Link Removed for Guests]
mai vazusem cel putin o poza cu aceste autobuze in urbea ta, insa acum nu mai stiu pe unde....
Acum, daca cineva vrea sa-l aiba si pe macheta, cei de la Classic Metal Works fac la HO si N autobuzul original General Motors (TDH-3610), adica ZIL 154 pe ruseste. Modelul original sovietic era identic cu cel american , deci, in principiu, multe modificari la macheta nu cred sa fie. Codul de produs este Classic Metal Works HO 32306.
All aboard !
[Link Removed for Guests] Nu ştiu ce vedeţi voi aici, dar îmi cere ââŹÂcontââŹÂ....şi nu am mde gând să-mi fac cont şi la adresa asta.....
[Link Removed for Guests] Aici primesc răspunsul... ââŹÂââŹÂââŹÂââŹÂ You are not allowed to enter this page. You do not have the required permissions to enter this pageââŹÂââŹÂââŹÂ..............................
Ce facem cu adresele astea ??? întreb şi eu la fel ca şi colegul ââŹÂgidââŹÂ...
[Link Removed for Guests] Aici primesc răspunsul... ââŹÂââŹÂââŹÂââŹÂ You are not allowed to enter this page. You do not have the required permissions to enter this pageââŹÂââŹÂââŹÂ..............................
Ce facem cu adresele astea ??? întreb şi eu la fel ca şi colegul ââŹÂgidââŹÂ...
- victorian
- Consilier Istoric
- Mesaje: 2220
- Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
- Localitate: Constanta
- Contact:
La imaginea de pe imageshack nu iti cere cont, ai jos o bara neagra cu "download image" si dupa ce o descarci o poti viziona in voie de pe computerul tau. La cealalta, de pe "spur null" intr-adevar, cere cont... 

Dorin
"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
-
- Advertisement
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat