15.05.2011 - Viaductul Crasna - Maneciu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut, iata cateva poze de la vizita pe viaductul peste Crasna langa localitatea Maneciu.

Traseul urmarit pe linia rosie de pe drumul 1A pana in punctul marcat cu X pe harta:



De la viaduct am fost in vizita speciala sa vedem evolutia lucrarilor la podul de la Slanic dar despre acesta in alta articol separat.

Pozele de la viaduct:

Coboram usor spre acesta



o privire in spate



continuam drumul



un calut



o vedere asupra curbei ce o face trenul in urcare spre Maneciu inspre Valenii de Munte



Paraul Crasna



Am coborat sub viaduct



Merg in amonte pe partea cealalta a viaductului pentru a gasi un loc bun de pozat



Apare trenul ce coboara spre Valenii de Munte



Binenteles ca am uitat sa imi fac setarile necesare ... si am ratat cel mai important cadru... intreg trenul pe intreg viaductul VIZIBIL nu cu boscheti...data viitoare fac poze in rafala oricate ar iesi macar sa gasesc cateva bune :lol:

Pana la trenul pereche ce urca spre Maneciu dam o fuga spre manastirea Crasna spre a o vedea de la departare :lol: asta pentru ca nu era timp sa prindem trenul ce urma sa urce spre Maneciu

plecam



sus pe dealuri



in plan departat se vede putin viaductul



Coboram repede inapoi sa ne gasim alte locuri de pozat

Evident o poza buna cere sacrificii de tot felul:



Apare si trenul dinspre Valenii de Munte



TE-ul mirosea a vopsea proaspata aplicata, de aici si aspectul placut al vagoanelor. Nu sunt sigur ca se observa bine dar trenul avea destui calatori pentru o zi de Duminica. Nu inteleg de ce este propusa spre inchidere aceasta linie.

Adevarul este ca starea ei nu este cea mai buna dar nu vad ca o solutie inchiderea ei. Sa speram ca nu se va intampla asta.
 
Profit de ocazie sa postez si eu cateva poze din aceasta excursie. Vreme frumoasa, peisaje frumoase, tema feroviara. Ce mai, succes garantat.

Primul contact vizual cu viaductul


De aici va apare trenul


Reglaje


O luam la pas spre viaduct


Degradarea este la ea acasa


Cateva poze de pe viaduct


Misto foisorul acela; numai bun de urmarit trenuri


Eclisa


Vine trenuuuuul


Ciomolugma mea de aparat nu imi permite sa fac poze cadru cu cadru, asa ca m-am multumit cu astea.

Alti privitori


In pauza dintre trenuri am mers pe coclauri in sus


Ne intoarcem pentru cel de-al doilea tren, iar comando-ul se pregateste sa ocupe pozitii ofensive (deh, arta cere sacrificii)


Iara noi baietii / admiram peretii (vorba cantecului)


Ceva vegetatie de pe viaduct (detaliu)


Sase, vine iar trenul


Cam asa arata sina (zici ca a luat-o cineva la pila pe o parte):


La intoarcere o luam pe la Slanic Prahova, sa vedem stadiul lucrarilor de la podul rupt

Gara Slanic (pe unde momentan nu circula trenul). Ca amuzament, am fost acostat pe peron de un nene care ne vazuse ca am facut poze. Ne-a rugat sa vorbim cu madame Udrea sa dea odata drumul la tren.



Fosta remiza:


Iata si noul pod, care e o sa fie gata intr-o buna zi


Oboseala isi spune cuvantul


Pe drumul de intoarcere trecem prin Plopeni


Cam asta fuse...
 
Salutari,

Adaug si eu trei imagini:







Felicitari pentru fotografiile postate: Sogard2003 si Andreiul!

Mihai
 
sa-mi fie rusine ca am mai mers cu masina prin zona dar nu-mi aduc aminte sa fi remarcat acest viaduct ... unde este el exact ? stiu ca e o vale destul de mare la un moment dat unde masina coboara si apoi urca, si parca si o pastravarie la coborarea dinspre cheia/maneciu spre ploiesti; acolo sa fie ? (si in cazul asta iar sa-mi fie rusine ca nu l-am vazut niciodata ...)
 
Nu stiu ce sanse ai sa vezi viaductul din masina, probabil ca pe drumul 1A e o deschidere foarte mica in care il poti vedea. Poate ne ajuta Michael cu mai multe informatii.

Cert este ca daca te uiti pe harta postata in prima poza linia se destanteaza foarte mult de drumul 1A la iesire din licalitatea Izvoarele. In localitate se face o bifurcatie , daca mergi in dreapta sa ajungi in Maneciu. Daca alegi varianta stanga, incepe o urcare lenta spre manastirea Crasna iar pe dreapta drumului se poate observa linia de tren. Daca te uiti cu atentie se observa si viaductul aproape de iesirea din Izvoarele.
 
macleod a spus:
... si parca si o pastravarie la coborarea dinspre cheia/maneciu spre ploiesti...

Este pastravaria unde am mancat cel mai bun pastrav.

Opream sa mananc acolo de fiecare data cand aveam drum, ba, de multe ori, cand faceam drumul Constanta - Brasov alegeam DN 1A doar ca sa opresc la Izvoarele.

Pacat ca, din ce am auzit, preturile au crescut in ultimii ani foarte mult. Dar merita, macar o data pe an...
 
Din ce vad in poza viaductul pare la vest de sosea (in stanga pozei). Eu ce-mi aduc aminte ca am zarit la un moment dat un pod ceva, dar era clar la est, in partea cealalta. Din pacate nu pot sa bag mana in foc daca era fix in valea respectiva, sau intr-o alta vale de pe dn1a, ca sunt mai multe. Clar cand mai trec pe acolo o sa fiu mult mai atent, poate prind si un popas ceva sa fac niste poze.
E distanta mare intre drumul national si viaduct, din perspectiva de a face drumul pe jos ? Sau macar vreun drum cat de cat practicabil pana mai in apropiere ?
 
Se vede de pe şosea, de pe serpentina de la Izvoarele de pe DN1A l-am remarcat şi eu mai demult. Prin urmare, la 28.11.2009, am decis s㒠ajung cumva acolo. Cum n-am maşină’... singurul tren pe care îl puteam poza era personalul de dimineaţ㒠dinspre Ploieşti spre Mă’neciu. Schimbând un personal, un tramvai şi 2 cosciuge infecte de maxi-taxi (4,5 RON de la Ploieşti la Vă’leni şi 4 RON pentru 13 km de la Vă’leni la Izvoarele... şi nesimţitul nici nu vroia s㒠taie bilet!) şi neştiind de drumul de ţar㒠pe care a mers sogard_2003, am coborât chiar în sat, de unde şoferul dubei (deşi înc㒠supă’rat c㒠a trebuit s㒠îmi taie bilet) mi-a indicat cum ajung la gară’.
,,Gara", de fapt pe hârtie hc., dar fizic doar un PO, arat㒠binişor... pentru c㒠nu mai e a CFR, singurul angajat CFR din zon㒠fiind paznicul unei bariere (nu cea din haltă’), aflat㒠cu vreo 50m mai spre Ploieşti, care st㒠într-un canton fă’r㒠curent electric (dar CFR-ul i-a dat lanternă’... bateriile le plă’teşte el):
Izvoarele%20hc.-001.jpg


Dup㒠vreo 300 m de mers pe linie, ajungem la viaduct:
Linia%20304%20Viaduct%20Izvoarele-011.jpg


Linia%20304%20Viaduct%20Izvoarele-010.jpg


Linia%20304%20Viaduct%20Izvoarele-019.jpg


Linia%20304%20Viaduct%20Izvoarele-028.jpg


Linia%20304%20Viaduct%20Izvoarele-033.jpg


Linia%20304%20Viaduct%20Izvoarele-079.jpg


în vale, lâng㒠râu, era înfipt㒠o şin㒠în pă’mânt...
Linia%20304%20Viaduct%20Izvoarele-075.jpg


... care e mai nou㒠decât majoritatea şinelor de pe secţie :))
Linia%20304%20Viaduct%20Izvoarele-077.jpg
 
macleod a spus:
E distanta mare intre drumul national si viaduct, din perspectiva de a face drumul pe jos ? Sau macar vreun drum cat de cat practicabil pana mai in apropiere ?

sogard_2003 a spus:
Izvoarele. In localitate se face o bifurcatie , daca mergi in dreapta sa ajungi in Maneciu. Daca alegi varianta stanga, incepe o urcare lenta spre manastirea Crasna iar pe dreapta drumului se poate observa linia de tren. Daca te uiti cu atentie se observa si viaductul aproape de iesirea din Izvoarele.

....
 
Apropo de viaductul curb - care face şi obiectul acestui topic - auzisem c㒠ar fi printre primele viaducte realizate din beton din ţara noastră’.

Pân㒠la Mă’neciu mai sunt înc㒠dou㒠viaducte, dar mai scurte şi drepte. în ciuda infiltraţiilor de la suprafaţă’, şi celelalte dou㒠viaducte se menţin în stare foarte bună’, dovad㒠c㒠bune lucruri se fă’ceau pe vremuri, nu ca acum. Cred c㒠şi costul construcţiei a fost pe mă’sură’. Sper s㒠nu fie cu supă’rare dac㒠voi prezenta şi celelalte dou㒠viaducte.

Primul se afl㒠între Izvoarele hc. şi Mă’neciu Pă’mânteni h.:
Linia%20304%20intre%20Izvoarele%20hc.%20si%20Maneciu%20Pamanteni%20hc.-013.jpg


Linia%20304%20intre%20Izvoarele%20hc.%20si%20Maneciu%20Pamanteni%20hc.-014.jpg


Linia%20304%20intre%20Izvoarele%20hc.%20si%20Maneciu%20Pamanteni%20hc.-027.jpg


Linia%20304%20intre%20Izvoarele%20hc.%20si%20Maneciu%20Pamanteni%20hc.-028.jpg


Al 2lea se afl㒠chiar la intrarea în Mă’neciu Ungureni (pe acesta nu l-am mai coborât... c㒠nu ştiu dac㒠mai puteam s㒠îl urc la loc, fiind destul de obosit):
Linia%20304%20intre%20Maneciu%20Pamanteni%20hc.%20si%20Maneciu-017.jpg


Linia%20304%20intre%20Maneciu%20Pamanteni%20hc.%20si%20Maneciu-020.jpg


Linia%20304%20intre%20Maneciu%20Pamanteni%20hc.%20si%20Maneciu-025.jpg
 
Salutari,

@Dr2005 "Sper s㒠nu fie cu supă’rare dac㒠voi prezenta şi celelalte dou㒠viaducte"

Nici o suparare :), multumim pentru fotografii!

Mihai
 
Ei bine, mi-ai fă’cut poft㒠şi am fă’cut o plimbare pân㒠la Mă’neciu! Din pă’cate, nu e o fotografie aşa reuşit㒠ca a ta cu trenul pe viaduct, dar ca not㒠informativ㒠prezint o viziune a aceleiaşi lucră’ri de artă’, dar vă’zut㒠din ”cuplul etajat TE 115”. :D

IMG_0751%20viaductul%20Crasna.jpg