CF industriala Socola-Fortus

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A

Anonymous

Guest
NOTA:Am impartit reportajul in mai multe parti pentru a usura incarcarea paginilor.

De curand m-am dus in zona bunicilor mei, mai exact in zona CUG-Frumoasa, cu gand sa astept vreau marfar si sa-l pozez nestingherit.

Am pornit de la Kaufland Nicolina, de unde mi-am cumparat ceva marunt si am trecut peste CF printr-o trecere putin "interzisa", dar foarte frecventata, mai ceva ca trecerea normala.

Am mers un timp de-a lungul liniei 600, apoi m-am gandit sa vad in fuga daca mai sunt acele vagoane si locomotive in curtea Antreprinzei CFR Nicolina.

am constatat ca tot acolo sunt


Mi-am amintit cu durere de linia industriala Socola-Fortus, demontata prin 2006-2007 si m-am gandit sa vad ce a mai ramas din ea.

Traseul linie:


Iata prima trecere la nivel al liniei dinspre socola.


o bucata din lina noastra.


linia a supravetuit la aceasta trecere.


o bucata de linie si terasamentul, inspre Ciurea


continui mersul pe terasamentul fostei linii...




zona racordului


langa pasarela subterana


dinspre str. Libertatii spre Manastirea Frumoasa


ceva urme de terasamnet.macar pietrisul a mai ramas cat de cat.


a se vedea gunoiul de pe fosta linie




mai arunc o privire si spre liniile 600, poate trece vreun tren, dar fara succes...deh, eram la o ora unde nu trecea cam nici un tren.


o scara ce duce catre linii


acelasi terasament gol


mai arunc o privire inapoi...


si o iau inainte




o poza mai intunecata


si observ ca se mai vede pe terasament urmele fostelor linii..despre masini nu poate fi vorba, e complet inaccesibil

aaa...si se mai plimbau ceva tineri pe acolo, intr-o zona cat de cat intima


in apropierea pasarelei...a se vedea inaltimea rambleului


ceva poze cu pasarela






Din cauza imposibilitatii traversarii ei (testat!) am decis sa cobor prin pasarela subterana si sa trec prin apropierea dispecerului RAJAC CUG.
 
Deci,
urmaresc rambleul...




in sfarsit ajung si vad ca rambleul a fost taiat un pic in zona, pt a usura trecerea camioanelor care folosesc destul de des aceasta trecere.


urc pe niste trepte din piatra si arunc o privire inspre strada


arunc o privire si spre Fortus


sus dau de un noroi infernal..un noroi galben cleios, facut de aceleasi camioane


Ma sui pe rambleu si pornesc spre pasarela


cateva priviri inspre strada




ceva pietris


nici urma de traversele de ciment...de nimic




un arbust pe care il tin minte de cand eram mic. linia trecea pe langa el..acum nu mai trece


tot inainte


pietrisul dat in parti???


o movila de pietris???


inainte








Pietrisul este adunat pentru incarcat???Stupoare!!Nici asta nu-l lasa!








mergem prin pietrisul devenit rar tot inainte


arunc o privire spre o statie de transformatoare...observ o cale ferata in interiorul ei...nu inteleg rost si ma minunez


merg inainte














se vad primele semne ale pasarelei...


o privire spre liniile 600..in zona unde(in apropierea transformatoarelor) se intrerupe electrificarea liniei.




se vede pasarela




arunc inca o privire spre linii


pasarela se vede clar


o privire inspre strada


bara pasarelei


ajung la ea..am uitat sa va spun, linia de pe ea n-a supravetuit deloc, ba cred ca vor sa demonteze si placile din fier...


pe aici am incercat sa trec din partea ailalta...nici o sansa


pasarela


cateva priviri spre strada




vad ca rambleul e sustinut


ajung inapoi la zona rambleului taiat


arunc o privire inspre Fortus...


trebuie sa ma feresc de nustiu ce camion care lasa in urma un noroi ingrozitor...incerc sa ma sui pe partea cealalta de rambleu, dar chiar nu e posibil... :(

fac totusi o poza...


si astept vreme mai buna...

Acum ceva detalii despre linie:
-ecartament standard
-2 poduri
-in majoritatea traseului pe rambleu
-linia avea traverse de ciment

cand eram mic am avut prilejul sa vad ceva marfare pe linie.Bunicul meu a asistat si la constructia liniei.
Sper sa aflu mai multe detalii.

SFARSITUL PARTII I

PARTEA A-II-A va urma pe o vreme mai buna...cat de curand posibil. Abia astept sa ajung pana la CUG.
 
Nu trebuie sa te mire linia de cale ferata in incinta unei statii de transformare...... Transformatoarele din acest loc fiind piese ce cintaresc zeci de tone (cele mai multe),a fost mult mai usor sa fie aduse pe vagon (atunci cind gabaritul lor s-a incadrat in gabaritul maxim admis la calea ferata-folosiindu-se de multe ori vagoane cu platforma joasa).Odata ajunse la statia de transformare,au fost descarcate tot pe sine si remorcate pina la locul de amplasare(se pot vedea in aceste statii,sine amplasate pina in zonele mai departate unde sint amplasate transformatoare mari si grele/cele mai mici si mai usoare sint duse la locul lor pe remorci auto).
 
Salut! Au trecut 9 ani de cand ai facut aceasta expeditie... Multumesc pentru aceste poze! Acum cand am fost nu mai exista pasarela de mult... Doar cea de la selgros mai e. Dar ai mai facut partea a doua?