Ploiesti - Valenii de Munte - Maneciu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti


"Ziua de sambata 10 mai ne-a intampinat cu ploaie si prevederi meteo dintre cele mai sumbre.

Vorbisem de seara cu Lok si am stabilit ca vine la 7:15 sa ma ia, ii luam de la Timpuri Noi pe Lupul Alb si Sesamcave si nu mai oprim pana la Blejoi.
Evident ca nici cele mai minutioase calcule aritmetice nu au influenta asupra ceasului biologic a lui Lok.
Conform obiceiului m-am trezit pe la 6:30, mi-am verificat cele puse in traista pentru drum si m-am asezat linistit la o cafea.
Minutele trec iar afara ploua.

Uff ce zi!"



Daca v-am starnit cat de cat interesul puteti citi prima parte a materialului AICI iar cu observatiile, comentariile si corecturile, la ce am scris, in jurul unei cafele virtuale va astept pe forum

:cafea:
 
Bine mai Dorele, incepi si tu ca Prognosis, ma trimiti sa citesc povestea pe alt site,
sa-mi iasa ochii din cap, de litere albe pe fond verde, :(
Pacat de poveste, sa o lasi pe "mana" nu stiu carui server, blogspot.com, care azi e ... maine dispare . Pentru siguranta, ai putea sa o pui si pe acest forum, continuare la restul excursiilor de documentare.
Parerea mea, care este ... :D :D :D
rally
 
Buna LDH,

imi permit sa vin si cu o completare:
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=1508&start=0

tu ai participat la discutie, dar poate sunt cititori care nu. Prin subiect sunt imprastiate destule informatii despre aceasta cale ferate si despre istoria ei. De asemeni si cateva fotografii ale unor elemente de pe traseu, fotografii facute de mine in timpul recunoasterilor personale.

Mai adaug un mic detaliu. Acum cativa ani am facut si recunoasterea traseului fostei linii inguste de la Maneciu la Cheia.
Linia a disparut de mult insa mai exista rambleul, poduri, bucati de linii si amintirile localnicilor. Toate imprastiate prin padurile din zona. E o excursie de o zi, preferabil pe jos pentru ca masinile mici greu pot aborda drumurile forestiere din zona.
 
Buna Catalin,

Sa nu crezi ca nu ne-am gandit la linia ingusta Maneciu - Cheia cu atat mai mult cu cat le-am povestit baietilor ca am prins-o in functiune, am mers cu trenuletul (care de fapt erau doua ce plecau din Maneciu in directii diferite: Teleajen si Telejenel), le-am povestit despre gara si triunghiul de intoarcere de la Cheia iar tot drumul nu am fost decat cu ochii dupa ramasite ale terasamentului si podurilor de piatra.

Pe multe dintre ele le-am vazut.
Rambleul se mai vede in multe locuri dar ploaia, ploaia care ne-a insotit tot drumul nu ne-a lasat sa coboram sa facem fotografii nici macar in Cheia.
Parca a ploat cel mai tare pe tronsonul Maneciu - Cheia - Pasul Bratocea.
Abia cand am inceput sa coboram spre Baba Runca a mai incetat.

Am sa scriu despre toate astea in partea a doua a reportajului si vor fi si nisete fotografii de detaliu ale linie care merge la fosta intreprindere forestiera, fotografii de detaliu ce pot inspira pe orice modelist feroviar in realizarea machetei.
 
In partea a II-a a reportajului pe langa alte fotografii interesante, cred eu, este si una cu mecanismul, felinarul si detalii ale unui schimbator de cale.

Poate nu prezinta prea mare interes dar poate reusim sa dezlegam o enigma.

Pe el scrie MACAZUL



Stie cineva cine este producatorul?

Anul de fabricatie este 1920

Multumesc,
 
Resita.

este un macaz extrem de interesant pentru ca e unul care a avut initial acel indicator inalt, de 1.5 m, cu disc, pe care era trecuta directia. Nu cu felinar cum este astazi.
 
In film se vad doar cateva bucati din cladire. Din pacate filmul e facut in stilul Nicolaescu. Ce sa caute un P8 cu inmatriculare CFR in 1917 ?
 
Asa si este. Atrageam doar atentia ca daca ar fi fost sa respecte adevarul istoric, P8-ul ala nu avea ca se caute acolo.
Stiu bine filmul si mi-am permis sa comentez si eu....

Referitor la 1944, mai gandeste-te.
Actiunea se petrece in timpul primului razboi mondial. "Pe aici nu se trece"....
Uita-te cu atentie si la uniforme.
 
Cred ca lui Nicolaescu ii plac tare mult locomotivele cu aburi, fiindca in aproape fiecare film regizat de el apare macar una :aplauze: (chiar daca se mai intampla sa nu se potriveasca :D)
Intr-o alta secventa din film se aude clar comunicatul catre tara din 23 august 1944 :D
 
Salutare tuturor :D
Sunt bucuros, pot spune fericit ca v-am gasit.
Doresc sa ma fac util si sa pot comunica cu cei pasionati de tot ce se numeste cale ferata din Romania.
Pot spune ca am cunoscut calea ferata ingusta si normala inca din copilarie.
Toate amintirile, documentele si tot ce detin de la inaintasii mei se au servit calea ferata romana as vrea sa o pot face cunoscuta si altora.
Cei ce vor dori sa ma contacteze o pot face aici, apoi pe adresa de e-mail.
Numai bine tuturor. :D