24.04.2008 Destinatia--->Boutari Hm.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Parcul sectiei cu cremaliera a fost format din 7 locomotive speciale, construide de Florisdorf Viena in 1908 si care au facut serviciu pe sectie pana la inchiderea ei in 1978. Toate au avut depoul de domiciliu la Subcetate.

40.003 si 40.006 au fost vandute in 2002 in Slovacia. Macar una din ele se doreste a fi exemplar activ pentru linia Brezno-Tisovec (varianta slovaca a liniei noastre).

40.001 este la Petrosani, 40.002 a fost expusa in fata garii din Iasi pana in 1992 cand un antreprenor din zona a taiat-o fara nici o autorizatie, se pare pentru ca locomotiva era expusa in fata crasmei respectivului,

40.004 este expusa la Sibiu
40.005 este la Subcetate.
40.007 este la Subcetate.

 
dintre locomotivele ramase in romania, mai e vreuna care are sistemul de cremaliera montat pe ea?....eu banui ca cea de la Petrosani
 
catalin a spus:
Parcul sectiei cu cremaliera a fost format din 7 locomotive speciale, construide de Florisdorf Viena in 1908 si care au facut serviciu pe sectie pana la inchiderea ei in 1978. Toate au avut depoul de domiciliu la Subcetate.

40.003 si 40.006 au fost vandute in 2002 in Slovacia. Macar una din ele se doreste a fi exemplar activ pentru linia Brezno-Tisovec (varianta slovaca a liniei noastre).

40.001 este la Petrosani, 40.002 a fost expusa in fata garii din Iasi pana in 1992 cand un antreprenor din zona a taiat-o fara nici o autorizatie, se pare pentru ca locomotiva era expusa in fata crasmei respectivului,

40.004 este expusa la Sibiu
40.005 este la Subcetate.
40.007 este la Subcetate.




Iata 40.002 inca pe sine, inainte de a ajunge la Iasi:
clik pe poza

http://www.steamlocomotive.info/vlocomotive.cfm?Display=21448
 
zilele trecute chiar ma intrebam daca a mai aparut ceva interesant pe internet, referitor la cele doua "dintate" romanesti ce au "emigrat' in Slovacia.

La o simpla cautare pe google, dau peste aceaste pagini :
http://www.mdc.sk/Page/10048/40-006.html
http://www.mdc.sk/e-fond/SubjectDetail/304/.html
unde vad ca incet incet 40.006D, incepe o noua viata alaturi de 40.003D
http://www.mdc.sk/e-fond/SubjectDetail/303/.html

si aici viitoarea linie unde vor opera, cel putin una din cele 2 locomotive, banui ca 40.006
http://www.mdc.sk/Page/10003/ozubnicova_zeleznica_tisovec-pohronska_polhora.htmlgoogtrans/sk/en
 
Nu pot sa deschid linkurile.

Am recitit cu tristete, acest topic, precum si cel de pe railwayfan, dedicat liniei.

Am fost de trei ori la Boutari, prima data cu trenul (cu apart cu film,) si de doua ori cu masina si am trecut dincolo spre Hateg si nu am reusit sa vad cremaliera ,,in situ".
Nu imi ramine decit sa ma multumesc cu acel cupon de la muzeul CFR.
Si pentru ca nu am vazut nici semnal Banovici in realitate, daca mai exista poate il pozeaza cineva si il posteaza.Nu stiam de el ca dadeam o raita de cite ori am fost in Bucuresti.

Daca nu ma insel locomotiva de la Sibiu nu mai are sistemul de angrenare.Nu sint sigur deoarece mi-am bagat capul printre roti la mai multe locomotive cind am fost acolo.Totusi tind sa cred ca nu il mai are.

Nu e ciudat sa ne ,,bucuram" ca o locomotiva a scapat de topit si e in alta tara?
Oare e ceva tipic nepasarea fata de trecut? se poate detalia....

Am ramas socat de diferenta dintre poza statiei Portile de Fier din lucrarea mentionata aici pe forum si ce am gasit eu cind in fine am reusit sa urc la terasament.

Un lucru ciudat si greu de inteles pentru mine este, cu putina nostalgie desigur, cum de pina in 1989 nu s-a pus problema refactiei liniei fara cremaliera?
Mi se pare foarte ciudat mai ales ca lega 2 zone siderurgice, precum si o scurtare a drumului carbunelui spre Banat. insa poate e off topic.
 
Dan, Banoviciul din curtea Muzeului CFR e singurul ramas in tara. Uite o poza cu el (execrabila, dar am facut-o acum vreo 6 ani pentru simpla mea documentare). Datorita starii in care se afla muzeul si exponatele lui, pur si simplu mi-e lehamite sa ma duc sa fac niste poze mai "spalate" :



In dezafectarea liniei cu cremaliera se pare ca un rol important l-au avut ceva autoritati locale care au dorit incurajarea altor mijloace de transport. Cunosc si cazul altor linii care au sfarsit din aceleasi motive, dorindu-se dezvoltarea transportului rutier. Deci, nimic nou sub soare, lipsa de perspectiva si de viziune.

Un mecanism complet si o locomotiva geamana 40D-ului romanesc, disecata si expusa pentru a fi inteleasa si admirata, gasesti la Muzeul Tehnic din Viena. Un 40D cu tot cu mecanismul de cremaliera e cel de la remiza Subcetate.
 
Buna tuturor,

Acum vad si eu ca nu mai functioneaza acele link-uri de mai sus si nu stiu de ce...oricum am reusit sa gasesc un alte link-uri unde se prezinta reconstructia locomotivei 40.006 http://www.mdc.sk/stranka/rekonstrukcia-ozubnicoveho-parneho-rusna-40006/
http://www.mdc.sk/stranka/ozubnicova-zeleznica-tisovec-pohronska-polhora/
http://www.mdc.sk/katalog-predmet/304/

link-urile de mai sus prezinta vechea locomotiva 40.006 - si care dupa cum spun cei de acolo in curand (sper sa fie vara asta)...o sa efectueza curse turistice tractand un vagon semidescoperit pe linia cu cremaliera Bresno-Pohronska

Mai jos am gasit doar o poza a locomotivei 40.003 care se pare ca va fi utilizata ca si "piesa de muzeu"...la Bratislava. http://www.mdc.sk/katalog-predmet/303/


Dane atata timp cat orice informatie pe acest topic are legatura cu aceasta linie, eu cred ca nu intra in sfera de off-topic.
 
"claudiu_ne2000"...multumim pentru link-uri,se vad perfect si ma apuca :-x cind vad unde s-a ajuns !!! Anul trecut (septembrie 2009) cind am dus un convoi la Caransebes,via Hateg, o ploaie cumplita si de durata m-a impiedicat sa pozez ceva (la intoarcere).......am reusit sa vad din mers ca si pietrisul de terasament a inceput sa fie "colectat"
 
Din mai multe motive, intre care cel mai important graba, am facut poze pe linia asta ieri.Nu au iesit bune ca nu am stat sa tot setez aparatul. Si :( tot graba a facut sa trec pe ele data de 29 in loc de 28 octombrie. :D

Am fost iarasi sa descopar ce a mai ramas din aceasta linie, a treia deplasare cu masina, aceleasi conditii. Ploaie, ploaie, ploaie.

sub titlul: un turneu ceva? Anina? hai

am avut o discutie cu un vechi tovaras, cel de la linia de Jamu Mare.Alin.

Asadar urmind sa plecam cu masina pina la Oravita apoi la Anina, duminica am schimbat planul urmind sa plecam la Gara de Nord apoi Caransebes si Boutari cu trenul.

Pe drum insa ne-am gindit sa mergem cu masina in cautarea unor urme ale fostei linii cu cremaliera. Cu ordin special de tipul vrei, nu vrei hai cu noi l-am imbarcat si pe cristi CFR.

Pe o ploaie cind torentiala cind mocaneasca am luat azimut Boutari.
Prima greseala, vremea ploaia te incurca la poze si uda tot amplasamentul
a II-a greseala, timpul, ora s-a dat inapoi si am pierdut o ora de lumina, exact cit mai aveam nevoie ca sa prindem totul in poze.



Prima oprire Boutari.

Sint o gramada de poze pe forumuri asa ca nu o sa pun prea multe

Dupa cum vedeti in incinta s-au aciuit niste ... oameni



e bine ca string apa de ploaie




semnalul de iesire spre Hateg, am remarcat ca incep sa fie taiate diverse elemente de fier de pe acolo



Aparent macazul ar pute afi folosit dar dupa macaz lipsesc prinderile si eclisele.



cabina de acar are placa. prea multi ochi erau pe noi



remiza si alaturi linia placii de intoarcere



alaturat remizei erau niste camere.



pe unde puteam ajunge in remiza


fostele dusuri si cazanul asteapta sa ajunga la Otelul Rosu. la topit e cel mai aproape



in remiza


dar in spatele remizei gasim aceeasi impartire pe camere fara acces in remiza



Semnalul de intrare in Boutari din directia Hateg si alaturat ceva ruine



parcarea garii, acuma spatele sau fata ei??



Deja ud la picioare si pe pantaloni de la iarba pornim spre Bucova.
Terasamentul ne urmeaza


La Bucova intrebam un batrin despre gara si ne indruma.Nu gasim din prima pentru ca de fapt strda indicata de el e un drum de tara.
Totusi ajungem la halta. Pe acolo totul ingradit ca si la Boutari.Pe cladire si pe fosta rampa insemnele SAAF dovada ca cineva s-a ,,obosit" sa ajunga pe acolo. Mai lipseau placile cu accesul interzis din axa caii.

Pozitionarea pe wikimapia a garii Bucova este gresita.

ea este aici 45.5100486, 22.6529986
spre Hateg





Spre Boutari


cladirea e afumata si folosita ca un fel de loc de taiat lemne.



spre Boutari, terasamentul


spre Hateg, fosta rampa



Aproape imediat trecem de Portile de Fier H unde nu mai oprim.
Dar va pot arata semnalul de intrare pozat cu multi ani in urma cred ca 2005
http://rides.webshots.com/photo/1387818031067674470TalVlI
Apoi in Zaicani am intrebat de gara. Trei ciudati intreaba niste batrini in ploaie despre gara, pai oamenii aproape au uitat trenul. In fine si Zaicani este gresit amplasata pe wikimapia pe linga o pastravarie.
45.5059433, 22.7208692
spre Hateg



aici nu gasim decit un fel de bordura de beton, nimic altceva. E destul de greu sa gasesti urme dupa aproape 40 de ani. Sau nu e? deja acum s-a inceput extragerea pietrei din terasament.

spre Bucova



gata, vremea e tot mai rea pozele tot mai proaste.

Sarmizegetuza, am pozat niste cantoane in capatul spre Hateg, cel care a luat gara a ingradit pe acolo, magazia e gater, oamenii ne-au luat la intrebari pentru ce pozam.Vagoanele de marfa au disparut de mult.



linga sosea,



2 vagoane de marfa au inceput sa plece, probabil spre Hunedoara ca e mai aproape pe partea asta a muntilor.
O gramada de coduri de inventar pe ele.Pacat de banii aruncati pentru deplasarea unora pina la ele ca sa le scrie.


vagoanele sint in statia Cirnesti Retezat care avea o platforma betonata mare, 2 stilpi cu proiectoare ca in triaj si o cladire lunga pe linga sosea cu diverse folosinte. Mai mare decit gara.



deja e noapte, ploua



Mergem totusi pina la Hateg.
in mod bizar nu vedem unde trecem peste calea ferata, probabil s-a desfiintat, apoi gasim si gara.
Pare ca un opait e aprins, semn ca cineva locuieste acolo.


blitzul lumineaza biroul de miscare printr-un ochet de geam lipsa



Este nevoie de un turneu la zi. Doar cu o combinatie a liniei Lupeni urmind o coborire in Subcetate, altfel nu vad cum.

Calatorii sint rugati sa scuze calitatea pozelor.
 
Hateg, in acest era sa imi blestem zilele de nervi cand cautam disperat gara , dupa ce coborasem prima data din muntii Retezat, plin de transpiratie si jeg de pe munte, obosit si cu un rucsac prea greu si incomod in spate ... cautam disperat gara la 40 de grade afara si cand ajung.... ce gasesc , excavatoare , scoteau ultimele ramasite de linii..... am facut autostopul dupa ce am traversat tot orasul de doua ori. :(
 
Ce s㒠mai zic şi eu..........am trecut prin zonă’......am vă’zut c㒠de vreo doi ani deja se "colectează’" şi pietrişul din terasament..... Atât mai pot spune....TRISTA ROMÂNIEEEEEE......
 
Da am vazut ca se ia piatra din terasament dar am uitat sa scriu.
Dar undeva sprer Hateg mai e linia telefonica. Era noapte si nu am putut poza.
 
Zahnradbahn Karansebesch – Håtszeg, 1907
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6340004
 
Remiza Boutari a fost un tip destul de raspandit in Transilvania. Am mai vazut una la fel si la Odorheiul Secuiesc si a mai fost una si la Bartolomeu. Stiti de existenta vreunor planuri pe undeva?
 
Am gasit intimplator aceasta poza.La explicatii scrie ca apartine dlui Florin Nan insa fiind la ,,public" am postat-o. Imediat mi-am amintit ca eu cautind statia Zaicani am gasit niste borduri de beton.

Zaicani

Doar betoanele au mai ramas, acum stiu ce erau si mai ales ca am gasit exact locatia garii. Pe moment m-a trecut un fior pina sa fiu trist.

http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/Sarmisegetuza/PA280835.jpg~original