Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
848
153
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Lucrari cu dedicatie pentru modernizarea liniei de tramvai din Cluj:

http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/contract-pentru-linia-de-tramvai-din-cluj-228528.html

Clar, de aici o parte din bani vor lua calea finantarii viitoarelor alegeri :evil: :p !!!!

Asa se fac banii in Romania !!!!!

Marius.
 
O alta sursa "buna" de informare este si (I)Realitatea TV.
Sesamcave, daca tu iti inchipui ca in alte parti lucrarile din bani publici nu se fac cu dedicatie, te inseli amarnic.
 
@atraian,

Pai tocmai ca nu-mi inchipui asa ceva, doar ca se fac mai "cu perdea" :D ....

Faza e ca lucrarea e castigata ( intr-un fel sau altul, cine stie cunoaste !!! :wink: ) chiar de catre o firma cu vechi state de plata si cu relatii directe la....Cel de Sus.... :D :D :D

Macar daca ar fi facut-o si ei , asa, mai pe ascuns, adica macar daca era alt nume de firma cu legaturi indirecte catre firma din articol....stiti voi la ce ma refer ..... :wink:

In fine, la noi s-a ajuns la un asa nivel cu....furtul, ca se face pe FATA !!!!!

Si cam atat am avut de zis legat de ....POLITICA....nu-mi place deloc s-o discut !!!

Cu respect,
Marius.

PS: Cat despre ziare...astea ( MAI ) sunt....cu astea defilam ....
 
sesamcave a spus:
Lucrari cu dedicatie pentru modernizarea liniei de tramvai din Cluj:

http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/contract-pentru-linia-de-tramvai-din-cluj-228528.html

Clar, de aici o parte din bani vor lua calea finantarii viitoarelor alegeri :evil: :p !!!!

Asa se fac banii in Romania !!!!!

Marius.

cum spunea si Traian, asa este peste tot,
pe mine personal nu ma intereseaza ce, unde si cat intra atata timp cat acest proiect se va desfasura asa cum se anunta,
adica:
- lucru 24h din 24, 7 zile din 7
- finalizare primul tronson in 10 luni
- tramvaie noi pe tronsonul 1 dupa finalizarea lui.

Cei care sunt in opozitie de ce nu au facut cat au fost la putere? acum doar latra la orice, boc in sus, boc in jos.
Eu nu tin nici cu unii nici cu altii, i-as impusca pe toti, urasc politica si chiar nu-mi pasa de alte discutii, ca fura, ca tra la la, vreau sa vad si eu niste politicieni care nu fura, si nu vorbesc numai de Romania, important e sa faca ceva si pentru prostime.

Lasand off-topic-ul la o parte, sunt foarte curios sa inceapa lucrarile si sa vad si eu ca si la noi se poate lucra 24 din 24.
Pana acum am vazut asta la stadion si chiar ma face sa ma simt bine cand merg cateodata pe la 23:00 seara spre casa si vad sudorii la munca sus pe structura acoperisului, masini misunand in jurul stadionului, etc. Si da, nu sunt nici microbist :D
 
Mare lucru,

se spunea ca lucrarile incep in data de 1 si ca va dura 2 zile pentru realizarea buclei la podul calvaria,
am fost super suprins sa constat in data de 1 dimineata ca bucla era deja facuta, astfaltata, etc, ca si cum era dintotdeauna acolo.

Inca din prima zi se scotea sina la greu, ce mi-a placut a fost ca toti muncitorii erau echipati din cap pana in picioare, veste, echipament, casca, zona delimitata in mod profesionist. Sper sa se faca si lucrarile la fel.
 
Spre deosebire de santierul din Arad de pe Calea Romanilor care, impreuna cu podul Traian face parte din proiectul de moderniare BERD

aici pe la ora 11 (dimineata) muncitorii vin, relaxati dupa un somn bun, isi beau cafeaua, mai trag un fum ca sa eliminne si ultimul strop de stres din organism dupa care incep sa ... discute :mad: ca doar deh, daca nu e dezbatuta problema pana la epuizare nu se poate monta sina in locul prestabilit si marcat de o alta echipa cu ceva timp in urma (o luna sau doua inaite) iar dupa ce au terminat de dezbatut subiectul de interes national pe care il discutau ( ce autocolant merge mai bine pe Logan ca sa para "tunat" ) au intrat in... pauza de masa ca doar la amiaza e caldura mare si la cat s-au spetit merita si ei o pauza ca doar omu' tre sa mai si manance (si sa bea "apa" la pet de 2l) ca doar n-o muri de foame (respectiv sete).
Apoi, cu forte proaspete incep si ei sa de-a cu sapa in pamant ca sa vada tovarasu' sef (de santier :D ) cat de mult or muncit ei. Iar dupa aceasta zi istovitoare de "munca" hop la Crasma ca sa isi bea banii pe care ei, ca niste platitori de taxe onesti , i-au meritat pe deplin...

Deci in concluzie fii fericit ca la voi nu se intampla la fel ca la noi ( si in majoritatea oraselor din tara)

P.S : niste "poze argument" voi pune maine ca sa va faceti si voi o mica idee despre aceasta mare lucrare care vizeaza modernizarea liniei 3.
P.S: Podul Train ar fi trebuit sa fie inaugurat la data de 11 martie 2011 ...
 
Sarac la poze, va dau si eu un update in text.

Lucrarile continua.
Cei care sunt pedepsiti sa tranziteze zona, pot observa schimbarile care au loc pe bucata Calvaria - Colina. Spre depoul Colina au inceput delimitarea noii fundatii prin placi de beton verticale iar in zona Calvaria-Pritax au fost deja efectuate sapaturile de rigoae pentru scoaterea liniei.

Un lucru care nu cred ca s-a mentionat... N-au scos doar linia ci au muscat si din fundatie. Groapa lunga cat un cartier e destul de adanca. Pot sa afirm ca am ramas placut surprins de initiativa... Ma asteptam sa fie o lucrare superficiala.

Persoanele din zona mai zic asa: "Sa vezi cata galagie fac noaptea...". Picamerele hidraulice, escavatoarele si buldozerele din transeea noua par sa lucreze si noaptea.

Personal nu sustin proiectul dar acum sunt curios cum va arata noua linie.
 
Daniel a spus:
Personal nu sustin proiectul dar acum sunt curios cum va arata noua linie.

Pai de ce nu-l sustii? Era mai bine sa se abordeze ideea din Brasov si Constanta, care au optat pentru transport cu autobuze, partial troleibuze la Brasov? Ma bucur sa vad ca orase care au tramvai reusesc sa-si modernizeze infrastructura.
Se sapa asa adanc pentru a crea o infrastructura trainica la care sa nu se umble cel putin 35 - 40 de ani, iar linia sa ramana la fel de buna ca atunci cand a fost montata.
Ce se face la Iasi, Cluj, Arad si in alte orase care investesc in linia de tramvai va duce la fluidizarea traficului, oferind cetatenilor un transport public silentios si rapid.
Eu cam asa vad lucrurile si le simt in Iasi, avand cam 40% din linie reabilitata.
 
Sper sa nu transformam topica in discutie aprinsa, dar tin sa-ti raspund la intrebare. Tin sa precizez ca e o parere personala, fie ea corecta sau gresita.

Situatia tramvaielor din Cluj prin ochii mei:
- tramvaiele au fost indroduse pentru a deservi fluxul de muncitori pentru zona Iris - Terapia, Cug si ce a mai fost prin zona. Industia nu mai exista, momentan tamvaiele nici nu mai merg pana la depul din Bulgaria ci intorc undeva pe la mijloc.
- in ziua de azi nu mai exista tramvaie cu vagon. Ma rog, ele exista dar nu mai circula cu vagon. Motivul e evident; nu mai sunt atati pasageri. Varfurile maxime pot fi acoperite si de autobuze.
- soseaua adiacenta liniei de tramvai a fost tot timpul un dezastru. An de an se turnau bani in reconditionari ale liniei/asfaltului. Daca tot vorbesc desrpe linie, pot spune ca si martor ca linia curenta de tramvai e un hazard. Tije din linie se deprind si mangaie burtile masinilor. Linia e al naibii de alunecoasa, iar pe ploaie sau pe timp de iarna mai exista soferi care aluneca. (mai rar dar exista, vezi exemplul unui Matiz plonjat intr-un taxi ce statea in stand pe Plopilor)
- natura vechii cetati Napoca permite la limita circulatia tramvaielor. La semafoare nu mai poti sta pe banda ocupata de tramvai ca iei amezni (cunosc cazuri concrete), si astfel toti soferii se ingramadesc care pe unde. Notati ca orasul Cluj-Napoca nu are un trafic usor, iar strazile sunt relativ inguste.
La Cluj nu se fluidizeaza traficul prin schimbarea infrastructurii de tramvaie. E nevoie de mult mai mult de atat, dar nu vreau sa dezvolt ideea aici.
- eu nu cunosc un tramvai silentios in Cluj. Ma rog, nu e vina lor, ci mai degraba a liniei de tramvai; in consecinta acesta este un punct discutabil.

Pentru a argumenta cateva idei de mai sus, prezint cateva observatii din ultimele luni in zona Iris (Linia 100/102). Am circulat in zona aproape zilnic in jurul orelor :7:30-8:30 si 18:00:-19:00. Statiile sunt pustii, iar cand vezi un tramvai te trezesti cu o imagine ridicola a unui singur pasager care coboara din el. Drumul e o loterie. Exista trambuline adevarate iar in capat, chiar la iesirea din Cluj spre Tetarom 2, nu mai exista asfalt pe langa linie. Linia face dreapta acolo mergand spre depou; iar tu ca sofer esti obligat sa intrii pe contrasens pentru a evita sina. Recent l-au umplut cu vreo 2 lopeti de bitum.
Cei care stau pe Primaverii sau Horea simt tramvaiul in propriile case.

Ca si pasager, nu vorbesc in necunostinta de cauza. Am locuit in Manastur dinainte de introducerea lor, am 10 ani de naveta cu RATUC din care cel putin 4 cu tramvaiul.

Ce mi-a mai ajuns pe la urechi ar fi faptul ca municipiul ar pierde o stea daca renunta la reteaua de tramvaie. Nu stiu cat este de adevarat sau nu, dar aparent are nevoie de toate mijlocaele de transport din prezent pt a-si mentine epoletii.

Am plecat urechea si la cateva emisiuni TV sau Radio in care erau prezenti reprezentatii primariei sau sustinatori si sincer, nici unul din ei nu a fost in stare sa ofere un argument solid pro reabilitarii liniei VS eliminarea ei.

Drept concluzie tin sa precizez ca nu ma opun reabilitarii ci doar ca n-o sustin. Punand avantajele si dezavantajele in balanta nu reusesc sa vad motivul reabilitarii.

Nu va suparati pe mie ca am ca am o viziune mai intunecata asupra problemei :D
 
Susţin pă’rerea ta.
Dac㒠nu construiesc noi trasee degeaba investesc în aceast㒠linie de tramvai.
Pentru Mă’n㒺tur - Gar㒠la traficul care este, ajunge un tramvai la 20-30 minute.
Pe linia de Muncii, este suficient un tramvai la o oră’.
Aceşti bani ieuropeni puteau s㒠mearg㒠în dezvoltarea structurii de transport cu troleibuze, sau spre proiectul mult discutat de a face un traseu de tren uşor între Gilă’u şi Jucu, cu o posibil㒠extensie viitoare pân㒠la Dej.
Asa circulaţia vre-un an va fi dat㒠peste cap, iar dup㒠ce va fi reabilitat㒠linia, viteza comercial㒠tot mic㒠va fi din cauza autoturismelor.
Io zic c㒠sunt bani aruncaţi pe fereastr㒠în scop electoral.

Altfel, trecând des pe acolo, se lucreaz㒠non stop, iar execuţia ţine cont de toate cerinţele efectuă’rii unei lucră’ri de calitate.

E.
 
Doua chestii sunt de bun simt (zic eu) atunci cand modernizezi sau introduci o linie de tramvai pe undeva.
1. linia de tramvai sa fie total separata de traficul auto (vezi "metroul usor" in bucuresti); cu siguranta va intersecta trasee auto in intersectii, dar in rest sa fie pe cale separata; peste tot unde am vazut asta (inclusiv prin bucuresti) merge destul de ok (la altii merge brici); altfel, vatmanul injura in gand soferii care se baga pe linia de tramvai (sau care merg pur si simplu pe linie pentru ca nu exista loc suficient in dreapta), soferii injura tramvaiul care merge cu 5-10 km/h (vezi centrul bucurestiului); cel putin prin capitala e aproape imposibil de implementat, cel putin in centru, ca nu avem strazi, si trebuie sa faci slalom printre case, dar macar pe unde se poate (vezi calea mosilor spre exemplu), faci traseu separat si ingradit, sa nu mai intre bizonii din trafic si sa incurce tramvaiul
2. cum am vazut la nemti, tramvaiul (ma rog, in hanovra era un fel de tramvai-metrou, ca prin centru mergea pe dedesubt) sa aiba orar bine stabilit, sa stii ca la ora x ai tramvaiul in statie; orarul era frumos afisat in fiecare statie, si in marea majoritate a cazurilor puteai sa-ti potrivesti si ceasul dupa tramvaie; da stiu, la noi cu traficul romanesc e imposibil de implementat asa ceva, te duci in statie si astepti ca prostul sa vezi cand si mai ales daca vine tramvaiul; stiu ca cel putin pe foaia de parcurs exista un orar clar, dar pun pariu ca nu se respecta, pentru ca sunt prea multe cauze care il pot deregla (la ce trafic e pe la noi)
bine macar ca la ce am vazut prin bucuresti s-a renuntat la sinele bagate in blocuri de beton si se foloseste sina babana gen tren (a se scuza limbajul mai profan); de bine de rau rezista mult mai bine la tavaleala ...
 
Ieri am fost in Cluj se lucreaza de zor chiar si pe ploaie si era in jur de ora 16.30 la linie de pe strada Clabucet pana dupa podul din Manastur..
Si eu sunt de parere ca in unele zone cum sunt si in Cluj era bine daca le scoateau sau sa le faca un traseu separat se zvonea la un moment dat sa faca un traseu nou pe malul Somesului si zona strazii Horea sa fie pe deasupra!!
In Germania in Hamburg s-au scos tramvaiele si a ramas metroul si autobuzele!!Si nemtii mai au avantajul trenurilor suburbane
 
adrian78hd a spus:
In Germania in Hamburg s-au scos tramvaiele si a ramas metroul si autobuzele!!
Da, în 1978, probabil la ,,sfatul" prietenilor de peste Ocean, unde fiecare familie are câte o maşin㒠pentru fiecare membru, aşa c㒠transportul în comun nu e necesar, ci doar stră’zile de n'şpe benzi.
în prezent, se vede clar tendinţa din Europa civilizat㒠de introducere a tramvaielor (chiar în oraşe mai mici decât Clujul... uite-te numai în Franţa câte sisteme de transport cu tramvaiul s-au deschis în ultimii 10 ani), ba chiar şi prin Arabia s-a trecut la introducerea de sisteme de tramvai, deşi acolo benzina e mai ieftin㒠decât apa.
Nu ştiu câte ,,stele" ar pierde municipul Cluj prin renunţarea la tramvaie, îns㒠un sistem de transport electric poate face diferenţa între un municipiu şi un târguşor pră’fuit sau o jungl㒠manelistic㒠(gen Constanţa).
Daniel a spus:
in ziua de azi nu mai exista tramvaie cu vagon
... care aveau, teoretic, 2 x 164 că’lă’tori capacitate (dup㒠standardele comuniste de 11 că’l/m2, deşi nu îmi dau seama cum de le-au ieşit atâţia, nu cred c㒠încap), adic㒠328 de locuri. Un KT4D are vreo 250 de locuri (în aceleaşi condiţii de supraîncă’rcare). în afar㒠de dezavantajul cu sarcina pe osie (are doar 4 osii), restul detaliilor tehnice îl fac mai mult decât ideal, mai ales în condiţiile unui parc cât-de-cât standardizat de vehicule (adic㒠multe KT4D, câteva KT4DM şi vreo 2 Timişuri). Pe o cale de rulare în stare bună’, ar trebui s㒠fie mai mare dragul s㒠mergi cu aşa ceva.
 
Daniel a spus:
- natura vechii cetati Napoca permite la limita circulatia tramvaielor. La semafoare nu mai poti sta pe banda ocupata de tramvai ca iei amezni (cunosc cazuri concrete), si astfel toti soferii se ingramadesc care pe unde. Notati ca orasul Cluj-Napoca nu are un trafic usor, iar strazile sunt relativ inguste.

In zonele cu monumente istorice se folosesc materiale izolatoare pentru ca vibratiile sa nu le afecteze. La noi s-au folosit covoare de cauciuc de 2 cm grosime. Locatarii din zona centrala nu mai fac reclamatii legate de galagia facuta de tramvaie.
Linia de tramvai, ce se reabiliteaza acum, trece pe langa Muzeul Literaturii Romane (Casa Dosoftei) si zilele astea au pus deja covoarele de cauciuc.

Legat de trafic: am fost in 3 orase mari din Europa si nu am vazut bulibaseala asta de trafic, de-o vezi in Romania. Pe linia de tramvai poti intra cu masina doar daca virezi la stanga.
Praga are un sistem de transport cu tramvaiul excelent, dar in zona veche a orasului linia de tramvai nu este separata de traficul auto. Cu toate astea tramvaiul ajunge lejer la semafor pe langa coada de masini.
Poate ca ar trebui sa ne gandim putin si sa respectam codul rutier in vigoare.

Priveste filmul de mai jos si zi-mi daca cehii ar trebui sa renunte la tramvaie?
http://www.youtube.com/watch?v=SYxQHScajvo
 
http://www.ziuadecj.ro/administratie/primul-proiect-al-metropolei-rute-de-tramvai-de-90-de-milioane-de-euro--29533.html

Precum am zis, treaba asta de acum, cu reabilitarea, este doar electorală’.
Proiectul metropolitan are deja 5,4 cm de praf pe el, şi se va mai aşterne.

Și readuc aminte cititorilor c㒠vine un an electoral foarte fierbinte:

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Linia_de_tramvai_Golden_Blitz_0_470953275.html

Alt citat de prin alt㒠presă’:

”Modernizarea liniei de tramvai din Mă’n㒺tur pân㒠în Piata Garii ar duce la reducerea timpului de că’lă’torie de la 48 minute, la 24 minute pe traseu, "ar putea creşte cu 10 % numă’rul de că’lă’tori transportaţi pe an, vor fi reduse costurile de mentenanţa cu 57 % şi consumului de energie electric㒠cu 40%", mai spus oficialii primă’riei.”

NU contest economia de mentenanţ㒠şi cea de energie electrică’, ci doar contest creşterea numă’rului de că’lă’tori.
Mă’n㒺turul este legat de gar㒠cu o linie de autobuz, şi cu una de tramvai. Amândou㒠mijloacele de transport se golesc aproape de tot în Piaţa M. Viteazul. în timpul şcolii mai sunt câteva ”filoloage” care merg la facultate pân㒠pe Horea, şi cam gata.
Iar la Real şi Dedeman 95% din clienţi merg cu autoturismul, iar pân㒠nu se schimb㒠ceva la CFR ca s㒠creasc㒠traficul pe CF, nu vă’d de unde alt㒠creştere de că’lă’tori visat㒠de cei ce au pus la cale proiectul.
Referitor la creşterea de viteză’, este iar o aberaţie. Atâta timp cât este traseu comun cu autoturismele, mijloacele de transport în comun autobuze şi troleibuze, cât timp va fi gâtuire de trafic lâng㒠parcul central, s㒠uite de înjumă’tă’ţirea timpului de că’lă’torie. Acum cât timp nu circul㒠tramvaiul pe malul Someşului ci numai autoturisme, viteza lor (a autoturismelor) nu s-a modificat semnificativ.
Atâta timp cât nu fac noi trasee cum vor s㒠creasc㒠traficul? Nu exist㒠nici un proiect în acest sens. Puteau proiecta o legă’tur㒠cu cartierul Mă’r㒺ti cu extensie pân㒠în Gheorghieni
Dac㒠nu termin㒠reabilitarea pân㒠la alegeri, praful se va alege de tot ce va fi investit în acest sens pân㒠atunci.

ACEASTĂ REABILITATE ESTE UN SUBIECT ELECTORAL PENTRU BABE EMOTIVE.
SUBVENÈťIE IEUROPEANĂ MASCATĂ CĂTRE DIVERSE FIRME.
 
la ,,sfatul" prietenilor de peste Ocean
Si in SUA tendinta in ultimii e sa se (re)introduca tramvaie sau trenuri urbane-'light rails'. Sunt orase care au introdus tramvaiul recent: Portland Oregon si Seattle in 2001, altele au modernizat liniile de tramvai existente cum sunt Buffalo, Dallas, Houston, Los Angeles, Minneapolis, Charlotte, iar in Pittsburgh, Boston, Cleveland, Newark, Philadelphia sau San Diego le-au inlocuit cu un fel de metrou sau tren urban.
 
TATRA a spus:
In zonele cu monumente istorice se folosesc materiale izolatoare pentru ca vibratiile sa nu le afecteze. La noi s-au folosit covoare de cauciuc de 2 cm grosime.

Nu numai în zonele cu monumente istorice se folosesc acele covoare de cauciuc, ci pe tot traseul. Și înainte erau acele covoare de cauciuc, dar nu a fost fă’cuta fundaţia ca la carte.
Nu discut de Praga, unde putem zice c㒠oraşul e de când este tramvaiul, sau de Timişoara, Iaşi, Galaţi, unde o mare parte din oraş a fost construit în jurul infrastructurii de transport existente, sau în proiectarea liniilor de tramvai sau fă’cut amu câteva zeci de ani prognoze urbanistice.

La noi în urbe a venit tipu` ă’la cu datu din mân㒠şi a construit un depozit mare de fier vechi (CUG) şi pentru populaţia care lucra acolo era nevoie de un mijloc de transport direct şi rapid. Pe vremuri era într-adevă’r cel mai rapid mijloc de transport deoarece carosabilul era dezatruos, autoturisme nu prea circulau şi atunci tramvaiul avea cale liberă’. Plus c㒠în perioada datului din mână’, Mă’noşturul a avut cea mai exploziv㒠creştere de populaţie. Să’ptă’mâna şi satul pe vertical㒠dat în folosinţă’. Iar noii şi fericiţii chiriaşi ai tipului cu datul din mân㒠lucrau la marele depozit de fier vechi (GUC).

Aşa că’... tră’iasc㒠firmele ce au pus mâna pe lucrare... dar㒠şi ficioru lu` tata vrea carne în zamă’.
 
Interesantule, am înţeles cu toţii c㒠tu eşti şofer, ai maşin㒠şi te deranjaz㒠fiarele alea de 5t/osie care merg pe mijlocul drumului şi pe ale că’ror şine, deşi Codul Rutier ţi-o interzice, tu te încă’pă’ţânezi s㒠circuli şi apoi te enervezi că’-ţi strici cauciucurile... şi, evident, deşi tu nu circuli cum trebuie, consideri RATUC-ul vinovat când, dac㒠chiar ar trebui s㒠fie şi alţi vinovaţi, aceştia sunt în Miliţia Rutieră’, care nu d㒠amenzi pentru parcare neregulamentar㒠celor care blocheaz㒠1 - 2 benzi de circulaţie pe sens (cel puţin în zona Gă’rii e dezastru).

Viteza legal㒠în oraş este de 50 km/h, dar tramvaiul abia poate prinde 30 din cauza şinelor necorespunză’toare. Odat㒠cu reabilitarea că’ii se va putea creşte aceast㒠viteză’, iar că’lă’torii din autobuze se vor reorienta spre tramvai dac㒠acesta îi va duce mai repede la destinaţie. Sper numai s㒠nu se întâmple ca la Bucureşti, unde s-a ajuns s㒠se circule pe 41 cu 20 km/h din cauza bizonilor care nu cunosc indicaţia semnului STOP pus la toate trecerile la nivel nesemaforizate.