Bijuteria din depoul RATP: Dotarile noului vagon: usi automate, supraveghere video, aer conditionat si WI-FI
Iesenii vor putea sa se plimbe, peste mai putin de o luna, cu primul tramvai modern. Vehiculul se afla deja in depoul RATP, dar est
e tinut ââŹĹžla secretââŹÂ pentru ca nu au fost finalizate procedurile de omologare. Tramvaiul este un GT4, fabricat in 1962 si modernizat recent de Remar Pascani.Probe noaptea
Tramvaiul modernizat a ajuns in depoul RATP Iasi in urma cu aproape trei luni si a fost scos la strada doar de cateva ori, pe timpul noptii. ââŹĹžConfirm existenta lui, dar nu pot face publice datele pentru ca avem o clauza de confidentialitate cu Remar care ne obliga la astaââŹÂ, a afirmat Marcel Gherca, directorul RATP. Scoaterea tramvaiului la strada, pe timpul noptii, a fost necesara pentru efectuarea de teste in trafic, care se regasesc in dosarul de omologare. Vehiculul este primul de acest tip modenizat complet de Remar, iar intrarea lui in exploatare presupune obtinerea mai multor avize.
Doar sasiul
Tramvaiul este un GT4, fabricat in Germania in 1962, si care a mai trecut printr-un proces de modernizare in 1995. Prototipul de la Remar nu mai are insa aproape nimic in comun cu vechiul tramvai, pornind de la aspectul aerodinamic si terminand cu elementele de siguranta in trafic. ââŹĹžA ramas doar sasiulââŹÂ, a declarat Catalin Cornea, directorul general al Remar. Potrivit datelor tehnice, tramvaiul atinge o viteza de 60 km/h si are 18 metri lungime. Cantareste 20 de tone, are 29 de locuri pe scaune si poate transporta in picioare 102 pasageri.
Mega dotari
Printre dotari, se numara usile automate, sistem de supraveghere video, sistem audio, aer conditionat si Wi-Fi. Tramvaiul are si un tablou de diagnoza automata, cu transmisie la sol. Altfel spus, daca apar probleme in functionarea normala a vehiculului, datele respective sunt transmise automat si la dispeceratul RATP. ââŹĹžDin fosta arhitectura nu a ramas nimic. Prototipul este secretizat pentru ca este in curs de omologare. Peste vreo doua saptamani vom finaliza procedurileââŹÂ, a explicat directorul Remar. Designul tramvaiului si 70-80% din echipamente sunt romanesti, ceea ce duce la scaderea pretului final de modernizare.
Ieftin
Durata de viata a tramvaiului modernizat de Remar este de 18 ani, iar pretul se situeaza la mai putin de jumatate din pretul unui tramvai nou, fabricat in Germania. ââŹĹžDaca aveti posibilitatea sa cumparati doua produse aproape la fel, dar unul dintre ele e dublu la pret, pe care il alegeti?ââŹÂ, s-a rezumat sa spuna Catalin Cornea. Pretul unui tramvai nou porneste de la 2 milioane de euro si variaza in functie de dotari, putand ajunge la 3 sau chiar 4 milioane. Conducerea Remar se bazeaza pe faptul ca ââŹĹžmodernizareaââŹÂ lui GT4 a presupus schimbarea aproape completa a caroseriei si a dotarilor, iar ceea ce a rezultat este, practic, un tramvai nou. In schimb, dupa omologarea tramvaiului, vatmanii care il vor conduce vor avea nevoie de cursuri suplimentare.
Inainte
In vara acestui an, Remar a modernizat un tren de calatori pentru Caile ferate din Republica Moldova
Investitie de 20 milioane de euro
Remar Pascani a fost infiintata in 1869 si este cunoscuta iesenilor drept ââŹĹžfabrica de vagoane de la PascaniââŹÂ. Are 750 de angajati, detine 52 de hectare de teren si hale de lucru, iar actionarul majoritar este Grup Feroviar Roman. Grupul Grampet-GFR, din care face parte Remar, detine mai multe unitati de reparatii, modernizare si producere de vagoane calatori si marfa in Romania, dar si in alte tari din Estul Europei. Fabrica de la Pascani este specializata in repararea si modernizarea vagoanelor de calatori, fiind singura din zona cu un astfel de specific.
Fac angajari
Desi indicatorii economico-financiari de la Ministerul de Finante arata ca Remar se confrunta cu probleme, conducerea firmei neaga existenta unor dificultati pe piata. ââŹĹžAvem foarte mult de lucru, cautam sa angajam aproximativ 150 de persoane. Contul de profit si pierdere nu e reprezentativ pentru noi, mai ales acum, cand am facut investitii masiveââŹÂ, a spus Romeo Romila, directorul de marketing al Remar. Concret, in firma s-au investit 20 milioane de euro in aparatura si in modernizarea halelor. Au fost aduse utilaje de inalta precizie japoneze si germane, care vor fi folosite pentru diversificarea productiei.
Producator
Diversificarea anuntata de Remar transforma fabrica ieseana intr-un producator de vagoane. ââŹĹžDin acest an vom produce vagoane noi de tramvai si tren. Patentele sunt ale noastre si incercam sa iesim inclusiv pe piata externa. Asadar, nu vom mai face doar reparatii si modernizariââŹÂ, a afirmat directorul Romila. In acest moment, Remar este singura unitate din tara care repara si modernizeaza vagoanele etajate de calatori, folosite la trenurile personale. In acelasi timp, tot la Remar sunt reparate si modernizate automotoarele Siemens, cunoscute drept ââŹĹžsageata albastraââŹÂ.
Cifrele afacerii
Potrivit raportarilor catre Ministerul de Finante, la 30.06.2012 Remar inregistra o pierdere de 4,4 milioane de lei, adica de 1 milion de euro. Cifra de afaceri neta a scazut de la 45 milioane lei in prima jumatate a anului trecut, la 26,4 milioane lei. Din exploatare, Remar a obtinut in primele 6 luni din 2011 un profit de 2,4 milioane de lei, in timp ce in aceeasi perioada a anului 2012 a inregistrat pierdere de 3 milioane de lei. Creditele bancare atrase se situau in vara la circa 58,5 milioane de lei. In acelasi timp, s-au facut achizitii de imobilizari corporale (active care genereaza beneficii economice, cum ar fi aparatura, instalatiile si masinile folosite in ciclul de productie) de 28 milioane de lei.
Sursa: http://portal.ro-trans.net/bijuteria-din-depoul-ratp-dotarile-noului-vagon-usi-automate-supraveghere-video-aer-conditionat-si-wi-fi/