Tramvaiele din Iași

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Exact, Horia! Mie imi fierbe sangele in vene cand vad ca, atunci cand nu inteleg rostul lucrurilor pe care le observa in Vest, foarte multi romani se incurajeaza in sinea lor spunand ca, tocmai, nemtii nu stiu sa traiasca viata ca lumea. Si le vine subit dorul de obiceiurile proaste de acasa.

Legat de adaptari la vagoanele GT8. Tehnic / structural nu sunt planificate deocamdata modificari. Incercam, insa, sa dam din nou viata sistemelor de afisaj. Vor mai aparea, in timp, dotari care de ceva vreme au inceput sa existe si in alte vehicule ale regiei: monitorizare GPS, sistem de supraveghere video, de informare in timp real, validatoare electronice.
 
buna Radu,
Exact, Horea! Mie imi fierbe sangele in vene cand vad ca, atunci cand nu inteleg rostul lucrurilor pe care le observa in Vest, foarte multi romani se incurajeaza in sinea lor spunand ca, tocmai, nemtii nu stiu sa traiasca viata ca lumea. Si le vine subit dorul de obiceiurile proaste de acasa.

nu-ti fa sange rau degeaba. mentalitatile si obiceiurile greu se schimba, asa ca trebuie doar sa invatam sa traim cu ele sau alaturi de ele sau sa ne indepartam de el, dupa caz.

privind adaptarile tehnice, ma refeream mai degraba la o modalitate (lift electric/hidraulic) pentru a urca persoane cu mobilitate redusa in vagon sau o adaptare cu podea partial coborata la vagonul B.
la o perioada de viata estimata >10 ani o asemenea adaptare ar fi binevenita.
am inteles insa evident si problemele voastre legate de finantare, asa ca sunt constient de faptul ca ce scriu eu aici e probabil o utopie.
 
Astazi s-au incarcat 3 tramvaie tip GT4 in Nordhausen.
Prima fotografie cu vagonul 81 transportat pe platforma auto in Nordhausen.
Sursa: Christian Bissel
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=360462777357032&set=p.360462777357032&type=1&theater&notif_t=photo_reply
417471_360462777357032_1189545873_n.jpg


Mai multe date despre tramvaiele din Nordhausen gasiti pe pagina lui Norman Fischer.
http://tram-nordhausen.npage.de/letzte-fahrt-abschiedsfahrt-der-nordhaeuser-gt4-28012012-sonderfahrten.html
 
Aseara in jurul orelor 22 inceput descarcarea celor 3 tramvaie GT4 sosite din Nordhausen. Tramvaiele au fost transportate la depoul Gara cu vagonul GT4 142. Pentru manevrarea garniturii de tren s-a folosit DA-ul 60-1287-6 al CFR Marfa.

Demontarea firului contact.


Calarea macaralei.


Vagonul 80.




Vagonul 81.



Vagonul 79.


Locomotiva DA 60-1287-6
 
Buna,

Mai frate, cum de a ajuns sa arate asa de rau la exterior 262? E totusi revopsit acum doar 5-6 ani, daca imi amintesc bine. Chiar nu se putea gasi un loc in hala si pentru el?
 
Buna,

Adevarata bataie de joc... Ce rost are sa restaurezi un tramvai, sa-ti dai toata silinta sa arate cat mai bine si cat mai aproape de starea originala daca dupa aceea altii isi bat joc de el si ajunge asa? :roll:
 
La momentul ă’la trebuia un vagon utilitar şi 262 era ultimul T4R... aşa c㒠l-au cosmetizat pe ă’sta. A circulat puţin timp (câteva zile), dup㒠aia fiind retras o dat㒠cu celelalte Tatre, scă’pând doar pentru c㒠era nevoie de vagon de manevră’. Å¢inând cont c㒠st㒠în aer liber cu uşile deschise şi fă’r㒠încă’lzire (de fapt, T4R-urile au rezistenţele de încă’lzire scoase înc㒠de pe vremea Tovar㒺ului) tot timpul anului, a ajuns cum a ajuns.
 
Tramvaiul de pe Sararie

<r>Pana prin anii 70 a existat o linie de tramvai pe strada Sararie. Era o linie simpla avand cate un " by-pass" in fiecare statie. Tramvaiul care ajungea primul il astepta pe cel care venea din sens invers si nu pleca pana nu sosea celalalt. La capat de linie, vatmanul schimba postul de comanda in celalalt capat. Eu l-am mai prins in copilarie si am circulat cu el. Am gasit cateva fotografii interesante pe un blog.<br/>
<br/>
<URL url="https://www.facebook.com/media/set/?set=a.257569634344669.44493.257535577681408&type=3"><LINK_TEXT text="https://www.facebook.com/media/set/?set ... 408&type=3">https://www.facebook.com/media/set/?set=a.257569634344669.44493.257535577681408&type=3</LINK_TEXT></URL></r>
 
Atunci, felicitari pentru fotografiile cu acest tramvai. Mie imi aduce aminte de copilarie.
Unde au fost fabricate aceste tramvaie? Ar fi frumos daca s-ar putea reconstrui un tramvai de acest tip.
Cu stima,
C.F.
 
Modernizare tramvai tip GT4 la atelierele Remar Pascani

Vagonul modernizat: 302 - ex 469 Stuttgart, sosit in Iasi in 1997.


Cateva imagini de la inceputul modernizarii.


Interiorul, dupa modernizare, realizat de S.C. Duciuc S.R.L. - Ipotesti, Suceava.
Sursa: http://duciuc.ro/WP/interior-feroviar/


Pe ultima suta de metri.
Sursa: http://www.flickr.com/photos/85365586@N02/with/7822224788/photo_7822224788


Aparitie in revista "Tram News".
Sursa: http://www.hanning-kahl.de/fileadmin/huk/Inhalte/Presse/Tramnews/tramnews_62_12.pdf


In probe.



Putina miscare...
 
Bijuteria din depoul RATP: Dotarile noului vagon: usi automate, supraveghere video, aer conditionat si WI-FI

Iesenii vor putea sa se plimbe, peste mai putin de o luna, cu primul tramvai modern. Vehiculul se afla deja in depoul RATP, dar est
e tinut „la secret” pentru ca nu au fost finalizate procedurile de omologare. Tramvaiul este un GT4, fabricat in 1962 si modernizat recent de Remar Pascani.Probe noaptea
Tramvaiul modernizat a ajuns in depoul RATP Iasi in urma cu aproape trei luni si a fost scos la strada doar de cateva ori, pe timpul noptii. „Confirm existenta lui, dar nu pot face publice datele pentru ca avem o clauza de confidentialitate cu Remar care ne obliga la asta”, a afirmat Marcel Gherca, directorul RATP. Scoaterea tramvaiului la strada, pe timpul noptii, a fost necesara pentru efectuarea de teste in trafic, care se regasesc in dosarul de omologare. Vehiculul este primul de acest tip modenizat complet de Remar, iar intrarea lui in exploatare presupune obtinerea mai multor avize.
Doar sasiul
Tramvaiul este un GT4, fabricat in Germania in 1962, si care a mai trecut printr-un proces de modernizare in 1995. Prototipul de la Remar nu mai are insa aproape nimic in comun cu vechiul tramvai, pornind de la aspectul aerodinamic si terminand cu elementele de siguranta in trafic. „A ramas doar sasiul”, a declarat Catalin Cornea, directorul general al Remar. Potrivit datelor tehnice, tramvaiul atinge o viteza de 60 km/h si are 18 metri lungime. Cantareste 20 de tone, are 29 de locuri pe scaune si poate transporta in picioare 102 pasageri.
Mega dotari
Printre dotari, se numara usile automate, sistem de supraveghere video, sistem audio, aer conditionat si Wi-Fi. Tramvaiul are si un tablou de diagnoza automata, cu transmisie la sol. Altfel spus, daca apar probleme in functionarea normala a vehiculului, datele respective sunt transmise automat si la dispeceratul RATP. „Din fosta arhitectura nu a ramas nimic. Prototipul este secretizat pentru ca este in curs de omologare. Peste vreo doua saptamani vom finaliza procedurile”, a explicat directorul Remar. Designul tramvaiului si 70-80% din echipamente sunt romanesti, ceea ce duce la scaderea pretului final de modernizare.
Ieftin
Durata de viata a tramvaiului modernizat de Remar este de 18 ani, iar pretul se situeaza la mai putin de jumatate din pretul unui tramvai nou, fabricat in Germania. „Daca aveti posibilitatea sa cumparati doua produse aproape la fel, dar unul dintre ele e dublu la pret, pe care il alegeti?”, s-a rezumat sa spuna Catalin Cornea. Pretul unui tramvai nou porneste de la 2 milioane de euro si variaza in functie de dotari, putand ajunge la 3 sau chiar 4 milioane. Conducerea Remar se bazeaza pe faptul ca „modernizarea” lui GT4 a presupus schimbarea aproape completa a caroseriei si a dotarilor, iar ceea ce a rezultat este, practic, un tramvai nou. In schimb, dupa omologarea tramvaiului, vatmanii care il vor conduce vor avea nevoie de cursuri suplimentare.
Inainte
In vara acestui an, Remar a modernizat un tren de calatori pentru Caile ferate din Republica Moldova
Investitie de 20 milioane de euro
Remar Pascani a fost infiintata in 1869 si este cunoscuta iesenilor drept „fabrica de vagoane de la Pascani”. Are 750 de angajati, detine 52 de hectare de teren si hale de lucru, iar actionarul majoritar este Grup Feroviar Roman. Grupul Grampet-GFR, din care face parte Remar, detine mai multe unitati de reparatii, modernizare si producere de vagoane calatori si marfa in Romania, dar si in alte tari din Estul Europei. Fabrica de la Pascani este specializata in repararea si modernizarea vagoanelor de calatori, fiind singura din zona cu un astfel de specific.
Fac angajari
Desi indicatorii economico-financiari de la Ministerul de Finante arata ca Remar se confrunta cu probleme, conducerea firmei neaga existenta unor dificultati pe piata. „Avem foarte mult de lucru, cautam sa angajam aproximativ 150 de persoane. Contul de profit si pierdere nu e reprezentativ pentru noi, mai ales acum, cand am facut investitii masive”, a spus Romeo Romila, directorul de marketing al Remar. Concret, in firma s-au investit 20 milioane de euro in aparatura si in modernizarea halelor. Au fost aduse utilaje de inalta precizie japoneze si germane, care vor fi folosite pentru diversificarea productiei.
Producator
Diversificarea anuntata de Remar transforma fabrica ieseana intr-un producator de vagoane. „Din acest an vom produce vagoane noi de tramvai si tren. Patentele sunt ale noastre si incercam sa iesim inclusiv pe piata externa. Asadar, nu vom mai face doar reparatii si modernizari”, a afirmat directorul Romila. In acest moment, Remar este singura unitate din tara care repara si modernizeaza vagoanele etajate de calatori, folosite la trenurile personale. In acelasi timp, tot la Remar sunt reparate si modernizate automotoarele Siemens, cunoscute drept „sageata albastra”.
Cifrele afacerii
Potrivit raportarilor catre Ministerul de Finante, la 30.06.2012 Remar inregistra o pierdere de 4,4 milioane de lei, adica de 1 milion de euro. Cifra de afaceri neta a scazut de la 45 milioane lei in prima jumatate a anului trecut, la 26,4 milioane lei. Din exploatare, Remar a obtinut in primele 6 luni din 2011 un profit de 2,4 milioane de lei, in timp ce in aceeasi perioada a anului 2012 a inregistrat pierdere de 3 milioane de lei. Creditele bancare atrase se situau in vara la circa 58,5 milioane de lei. In acelasi timp, s-au facut achizitii de imobilizari corporale (active care genereaza beneficii economice, cum ar fi aparatura, instalatiile si masinile folosite in ciclul de productie) de 28 milioane de lei.

252320_250552181740830_1255033574_n-300x208.jpg


Sursa: http://portal.ro-trans.net/bijuteria-din-depoul-ratp-dotarile-noului-vagon-usi-automate-supraveghere-video-aer-conditionat-si-wi-fi/