Tramvaiele din Iași

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Foarte fain mai ales filmuletul cu masina de fancurier trecind tramvaiul linga el, aveti un tramvai foarte modertn, aici la Satu Mare si linia de troleu au distrus timpitii astia de mostenitori al comunismului, ce sa mai visam de tramvai.
 
Tipic celor care au site-ul de pe care s-a postat articolul: copiaz㒠cu neruşinare, articolul a fost publicat de că’tre 7 Est: http://www.7est.ro/stiri/Exclusiv/18304-Bijuteria-din-depoul-RATP-Dotarile-noului-vagon-usi-automate-supraveghere-video-aer-conditionat-si-Wi-Fi
 
In sfarsit vesti bune pentru linia de tramvai dintre CUG si Podu Ros.
Primaria Iasi a semnat marti contractul de finantare pentru refacerea infrastructurii stradale din cartierele Nicolina si CUG. Este vizat inclusiv pasajul Nicolina, care va fi reabilitat si consolidat. Traficul auto ii va pune la grea incercare pe iesenii din cele doua cartiere, in urmatoarea perioada. Proiectul este derulat cu fonduri europene nerambursabile.
Contractul de finantare a fost semnat intr-o conferinta de presa, transmisa in direct de catre Primaria Municipiului Iasi pe site-ul www.prioritatepentruiasi.ro.

Informatii tehnice despre proiect
- durata contractului: 35 luni, pina la data de 31 iulie 2015.
- valoarea totala: 87,6 milioane lei, din care 70,8 milioane lei fonduri europene nerambursabile

"Este o lucrare complexa, care include si pasajul suprateran Nicolina, la care sint mari probleme. La discutiile avute cu executantul, am convenit sa inceapa o serie de sondaje pe acest pasaj, pentru a se asigura ca solutiile tehnice din proiect sint suficiente", a declarat primarul Gheorghe Nichita.
In proiect este prevazuta si reabilitarea liniei de tramvai, 4 kilometri pe sens, pe strada si soseaua Nicolina. Se reface si reteaua stradala pe aceleasi artere, in lungime totala de 3,5 kilometri, dar si trotuarele si marcajele rutiere aferente. In plus, va fi amenajata o pista pentru biciclisti, in lungime de aproape 4 kilometri.

http://www.newsiasi.ro/eveniment/actualitate/3628-din-iunie-inca-doua-cartiere-intra-in-santier-un-nou-proiect-cu-fonduri-europene-la-iasi.html
 
Astazi (27.06.2013) a fost prezentat oficial la Iasi tramvaiul ce a fost modernizat la Remar Pascani..



De la distanta arata ok, dar cand te uiti atent la el si la detalii se poate observa ca a fost modernizat cu lopata si tarnacopul.

se poate observa cu cata finete s-a lucrat la bordul tramvaiului



acelas lucru se poate observa si la burduf




Sedita foto la detalii a fost intrerupta de un director(?) comunist de la Remar Pascani care m-a amenintat sa numai fac poze, poze pe domeniu pulic la prezentarea oficiala a tramvaiului.
Au mai fost multe detalii pe care nu am reusit sa le prind pentru a se putea vedea cum s-a facut aceasta modernizare.

In interior nu am avut acces pentru poze.

Totusi ma intreb, exista niste oameni competenti sa faca o receptie la acest tramvai ? sau in acest domeniu nu se merge pe acest principiu.
 
Poate o sa par ridicol in ce scriu insa pentru un oras ca Iasul, care mai are inca o puternica amprenta de sec 19 inceput de secol 20 (slava Domnului !), care mai are inca un centru istoric cu cladiri din vremuri apuse si un anume farmec pe care nu multe orase il mai au (si nu ma refer numai la "frumusetile" de pe Copou), un GT4 refacut, adus la conditiile anului 2013, chiar asa cu caroseria lui din 1962 cred ca ar arata mult mai bine decat chestia din poze.

Vazut din fata mi se pare o usa de termopan de la balcon peste care s-a aplicat modelul casca de "gladiator". Cautam pe undeva sa vad clanta...

Modul cum este finisat arata respectul pentru banii care nu sunt ai tai.

Nu in ultimul rand, garda de sol imensa contrasteaza cu forma futurista a noii caroserii. Parca e o Dacie 1310 sport cu spoiler si leduri la stergatoare de la care te astepti sa arate ca un Porsche 911 model 1968. Din ce am vazut pe unde am mai fost trendul e sa acoperi prin fuste cat mai mult astfel incat vehiculul sa aibe un aspect compact. Aici, nu e cazul...

Dar, e doar parerea unui nespecialist.
 
http://www.b1.ro/stiri/eveniment/cum-arata-un-tramvai-vechi-de-50-de-ani-modernizat-la-pa-cani-video-59747.html
 
Dupa ce am accesat linkul lui Semafor,ca nu imi dadeam seama de la ce model de baza s-a plecat cu'' metamorfozarea omidei in fluture'',ca si Catalin ,am ajuns la concluzia ca s-a procedat in spirit profund patriotic, de imbracarea unei batrane,babe,de 99 de ani in rochie de mireasa,chiar daca ai pus 10 kg de fard si alte adaosuri mirositoare pe ea ''sasiul ''tot ala este.
 
Iasi - V58 78 + V10 93, 20-06-1983

https://flic.kr/p/vEhr55
 
De la Bernhard Studer ,1972

dks7spo6qcr6g3dog.jpg


dks7t6eaw7998mbk0.jpg


https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8234711,page=1
 

Câteva poze făcute cu telefonul.
PS
Mulțumim Cristi ce ai făcut cu forumul.
Am urcat pozele direct din telefon.
 

Atașamente

  • IMG_20200629_102929.jpg
    IMG_20200629_102929.jpg
    460,7 KB · Vizualizări: 11
  • IMG_20200629_102920.jpg
    IMG_20200629_102920.jpg
    469,3 KB · Vizualizări: 12
  • IMG_20200629_102848.jpg
    IMG_20200629_102848.jpg
    400,5 KB · Vizualizări: 11
  • IMG_20200629_102827.jpg
    IMG_20200629_102827.jpg
    426 KB · Vizualizări: 12
  • IMG_20200629_103245.jpg
    IMG_20200629_103245.jpg
    337,4 KB · Vizualizări: 11
  • IMG_20200629_103249.jpg
    IMG_20200629_103249.jpg
    186 KB · Vizualizări: 10
  • Like
Reacții: Radu161

Tramvaiele Bozankaya, puse în circulație începând de luni.​


"Tramvaiele Bozankaya vor fi puse în circulație începând de luni, la circa 9 luni de la sosirea primulului vehicul la Iași. Până acum, au ajuns în depoul CTP șapte vagoane.

Întârzierea cu care vehiculele sunt date în folosință este explicată prin faptul că producătorul este din afara UE (Turcia), iar procedura pentru obținerea tuturor avizelor este una specială.
COMUNICAT OFICIAL: Dublu eveniment în programul de modernizare a transportului public în Municipiul Iași: luni, 6 iunie 2022, de la ora 12.15, la centrul intermodal Ţuţora din bulevardul Virgil Săhleanu (Zona Industrială) va avea loc atât inaugurarea acestuia, cât și punerea în funcțiune a primelor tramvaie Bozankaya achiziționate cu fonduri europene. La eveniment vor participa primarul Mihai Chirica, reprezentanții Companiei de Transport Public (CTP) și ai constructorilor, precum și ai companiei turcești Bozankaya (Emrah Dal - Vicepresident, Yiğit Belin - Sales Director, Ulaş Beştepe - Project Manager).
„Tramvaiele Bozankaya vor contribui evident la îmbunătățirea în continuare a transportului public în orașul nostru. De asemenea, finalizarea lucrărilor pe bulevardul Virgil Săhleanu va facilita circulația călătorilor spre și dinspre Zona Industrială și Tomești. Mulțumesc și pe această cale companiei din Turcia pentru modul impecabil în care se derulează contractul de achiziție a acestor tramvaie, precum și constructorilor implicați în modernizarea infrastructurii. Grație fondurilor europene pe care le-am accesat, Primăria asigură locuitorilor orașului un transport public verde, modern, inteligent. Invit toți ieșenii să circule cât mai mult cu tramvaiul și cu celelalte mijloace de transport public și cât mai puțin cu propriul autoturism. Transportul public ieșean este ecologic, ieftin și sigur!”, a declarat primarul Mihai Chirica.
***
Cel de-al șaptelea tramvai Bozankaya construit pentru Municipiul Iași a ajuns în Depoul CTP Iași în cursul serii de miercuri, 1 iunie. Primele șase vagoane Bozankaya au fost primite în perioada septembrie 2021 - mai 2022. Celelalte nouă tramvaie vor ajunge la Iași până la sfârșitul acestui an.
Contractul cu compania turcească Bozankaya a fost semnat de primarul Mihai Chirica pe 11 noiembrie 2019.
Licitația pentru achiziția celor 16 tramvaie a fost împărțită în trei loturi, corespunzătoare a trei proiecte cu finanțare europeană care includ și lucrări de modernizare a liniilor de tramvai. Valoarea totală a achiziției celor 16 tramvaie este de 140.964.270 lei, fără TVA (167.747.481,3 lei, cu TVA), adică circa 33,8 milioane de euro. Valoarea totală a celor trei proiecte menționate este 332.579.670,28 lei (aproximativ 67,2 milioane de euro).
Cele 16 tramvaie Bozankaya au o lungime de circa 30 de metri și o capacitate de transport totală de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joasă și sunt echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio - video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații, instalație pentru echipamentele de ticketing etc."

 
"Bucură-te de o plimbare cu tramvaiele istorice AEG și ITB și alege să folosești transportul public în fiecare zi!
De Ziua Mondială fără Mașini, parte a Săptămânii Europene a Mobilității, marcăm importanța renunțării la autovehiculul personal în oraș și necesitatea folosirii transportului în comun.
În acest context, îți oferim o experiență memorabilă și te invităm să călătorești cu două dintre vagoanele Muzeului Transportului Public Iași.
Cursele speciale vor fi organizate duminică, 25 septembrie 2022, între orele 11 și 18, pe traseul Târgu-Cucu – Copou.
Evenimentul este organizat de Compania de Transport Public Iasi și Asociaţia Pasionaţilor de Transport Public Tramclub Iaşi."
pagina facebook CTP Iasi.