Si tramvaiele deraiaza... mai ales la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

dupa cum spune si titlul, infrastructura liniilor de tramvai din Cluj, care este sub orice critica, duce la deraieri, una a avut loc chiar ieri.

Din intamplare Gabi Todoran a fost la fata locului iar eu prin zona si am avut ocazia sa urmarim "lucrarile" de repunere a tramvaiului pe linie.

Pentru inceput, cum arata situatia cand am ajuns eu la fata locului:



Bineinteles ca traficul in zona nu a fost oprit, si nimeni de la politia rutiera nu a fost chemat sa tina situatia sub control. Am remarcat si imbecili care au parcat in dreptul tramvaiului deraiat, ingreunand si mai mult trecerea troleelor/autobuzelor prin zona.

Cum a fost repus tramvaiul pe sine? Ca in filmele cu prosti, zic eu. Au legat vagonul deraiat cu un cablu de un camion si au tot tras de el "pana a iesit ceva". Totul a fost la repezeala, nimic organizat, aveai impresia ca fiecare face ce crede el ca e mai bine.
 
Macaraua sosita la interventie nu a fost folosita:



Dupa ce au repus vagonul pe sine, s-a legat ceva cu sarma, nu conteaza ca se poate desface si agata de ceva:



Si tramvaiul a plecat mai departe.

"Inspectia" liniei s-a facut prin traversarea zonei cu alte tramvaie:



Locul unde au repus vagonul pe linie:



Zona destul de lunga, pe unde vagonul a circulat "pe contrasens":

(se remarca zgarieturile de pe beton).

Oficialii ratuc prezenti la fata locului:



nu s-au obosit nici macar sa puna pe careva (ei aveau oase in burta) sa ridice dintre linii bucatile de beton, oricum, probabilitatea ca 2 tramvaie sa deraieze in acelasi loc este absolut imposibila (probabil in visele lor).

"Inspectia" liniei s-a facut asa "la ochi", adica tot ei, povesteau stand in mijlocul drumului, nu semnalizare, nu echipament, nu nimic.

hop, hop:



Totusi, de remarcat ca s-au miscat repede, au introdus si autobuze pentru a umple golul lasat de tramvaiele oprite, iata primul "tramvai" care nu deraiaza:



Si unul care traverseaza zona "pe varfuri":



Asteptam mult promisa reconstructie a liniei.

Oricum, din pacate, sunt convins ca vor dormi foarte bine la noapte, si nu vor visa urat cu gandul la tramvaiul deraiat. Nu vreau sa imi imaginez ce s-ar fi intamplat daca vagonul izbea ceva pe contrasens.

(informatiile din acest articol nu pot fi utilizate fara acordul administratiei forumului)
 
Am vazut "live" metodele rudimentare de pus la loc un vagon deraiat. Ma rog, zona e intens circulata. Noroc ca a tinut cupla tramvaiului si vagonul a ramas legat. Nu vreau sa-mi imaginez ce era daca scapa singur. Zonele cu sina in dale de beton sunt sub orice critica, balansul ajunge la 15-20cm, spun asta ca unul care circula zilnic de ani de zile. Din pacate firmele "favorite" care fac reparatiile isi lasa de lucru si pentru "la anu'". :(
Ar trebui sa introduca abonamentul cu "CASCO" inclus!
 
Mai baieti!

Eu cand tot am scris peste tot ca linia va dainui forever, ca si nepotii lu nepotu tre sa bage o zama la mat, nu m-ati crezut.
Asta de mult trebuia scos din oras. Clujul se afla construit pe sol aluvionar carat de vechiul somes de milioane de ani din munti. La presiune repetata si ritmica cum face tramvaiul el tot cedeaza si asta asa va fi mii de ani, daca nu se baga bani fff multi o data. Asa se cheltuie putin dar fff des ( de 3-4 ori pe an) pentru carpeli.
Incidentul asta a fost suprins de Gabi si Florin din noroc, dar asa ceva se intampla saptamanal de mai mica amploare.
Oricum pentru cine e pe felie e o afacere buna tramvaiul in Cluj:)
 
Daca in Oradea si Timisoara s-a putut, de ce nu s-ar putea si la Cluj ?

Scuzele astea cu sol aluvionar, sau mai stiu eu ce, numai la romani merg, daca vrei sa faci ceva faci, trebuie doar se vrei, orice problema are o solutie.

Scoaterea liniei de tramvai definitiv ar fi o prostie enorma si cred ca sunt sperante ca ea se va reface si nu desfinta.
 
Eusebiu,

Da-mi voie sa te contrazic in cunostinta de cauza. Desigur prin comparatie cu granitul din "subsolul" Manhattan-ului solul aluvionar din Cluj este mai putin propice fundarii, insa este totusi cu mult mai bun decat loess-ul macroporic sensibil la umezire din zona Dobrogei.

De asemenea, solul din Cluj este un vis frumos pentru inginerii structuristi in comparatie cu fostele turbarii si mlastini pe care este fundat orasul Amsterdam. De fapt, in Tarile de Jos exista doua modalitati de fundare preponderente. Cel sus-amintit, care este un cosmar pentru ingineri (dar nu a impiedicat orasul Amsterdam sa aiba METROU), si fundarea "buna" care este pur si simplu pe nisip. Fundarea pe nisip este bine-cunoscuta si in Romania, toate cladirile din statiunea Mamaia fiind construite in felul acesta. Cred ca esti de acord cu mine ca un sol aluvionar stabilizat in milioane de ani e mai "solid" decat un pat de nisip, care poate fi oricand spalat de ape!

In asemenea masura apreciaza olandezii fundarea "buna" pe nisip, incat urarea pe care o facem noi tinerilor casatoriti "casa de piatra" la ei suna "fundat pe nisip"!

Asa ca povestile de genul acesta cu solul aluvionar sunt mai degraba scoase pentru uzul ne-specialistilor. Un inginer structurist cu experienta va gasi mereu solutia potrivita pentru orice fel de teren. Mai mult decat atat, toate cladirile de pe strada Horia stau bine merci in picioare, unele dintre ele (Urania) de aproape o suta de ani, si n-am vazut pe nici una dintre ele semnele de tasare inegala pe care le pot vedea la unele din cladirile mult mai noi din Constanta.

Cred ca dalele de beton in care este incastrata sina pe strada respectiva sunt suficient de stabile si nu exista probleme de tasare in locul respectiv. Problemele exista insa probabil in tehnologia de realizare a acestei cai de rulare pe dale, in modul de fixare al sinei in dala, precum si, mai ales, in modul de intretinere al sinei, care lasa in mod clar de dorit dupa cum o demonstreaza chiar pozele de mai sus.

Am mai auzit discutii de genul acesta cu referire la scoaterea definitiva a sinelor de tramvai. De fapt, in municipiul Constanta tramvaiul a fost desfiintat pe majoritatea traseelor, ramanand doar doua linii din cele cate erau.

Va mai reamintesc ca la inceputul anilor '60 s-a facut acelasi lucru cu multe din tramvaiele din Marea Britanie, transportul pe linii considerandu-se "desuet" si "depasit din punct de vedere tehnic". La inceputul anilor '90 in UK s-a observat insa un reviriment al acestui mijloc de transport "depasit" care s-a dovedit a fi mult mai economic si mai rentabil decat transporturile "moderne" pe pneuri.

Dar noi in Romania nu acceptam sa invatam din greselile altora si tinem cu tot dinadinsul sa inventam roata...
 
Cu o singura linie de tramvai nu se face primavara. Oradea, Timisoara au o infrastructura de mult facuta, multe trasee si dezvoltarea orasului de-a lungul zecilor de ani le-a integrat.
La noi in Cluj nimeni nu o sa mai investeasca in noi linii, iar sa tot bagi bani sa faci o sigura linie nu are rost. La situatia actuala de cand a murit GUG-ul si ce era pe acolo nu-si mai are rost pentru locuitori ci doar pentru nepotu lui cine stie.
daca continua planul sa construiasca lini 3 spre Marasti cu bifurcatie spre Someseni-Gheorghieni, si sa faca bifurcatie spre Grigorescu, Floresti si Baciu poate mai era ceva de transportul cu tramvaiul in Cluj. Declinivitatea nu permitea sa ajungi in cartierul Zorilor, mai noul Buna Ziua, Si mai viitorul Lombului si Tineretului.
Din pacate si traficul feroviar e in scadere, lumea nu mai merge la gara, iar daca merge la gara, decat sa se astepte un tramvai care poate ajunge (ele nu au un program cat de cat regulat ca al troleibuzelor sau ala autobuzelor) cu un taxi (e iefin, rapid si comod (nu excludeti riscul unui accident))
Asa ca pentru fluidizarea traficului, mai bine scos (vezi BV). Timpul de tranzit al acestui oras a scazut la jumatate.
 
Aici trebuie a recunosc ca ai dreptate, un sistem de transport intr-un oras de dimensiunea Clujului se dezvolta integrat si nu "pe bucatele". De asemenea, mai merita specificat ca in UK re-introducerea tramvaiului s-a facut cu mult succes mai ales in zonele peri-urbane unde tramvaiul merge pe un terasament normal de cale ferata si mai putin in interiorul oraselor unde suprapunerea caii de rulare cu o sosea normala cu imbracaminte asfaltica genereaza numeroase probleme. (acelasi caz ca si pe strada Horia la Cluj). Oricum insa o asemenea decizie de scoatere a tramvaiului o consider "radicala" si ar trebui facuta numai dupa o temeinica analiza a costurilor si avantajelor/dezavantajelor pe care le ofera. Iar personal, ca iubitor al materialului rulant pe sine de orice fel, consider ca un Cluj fara tramvai ar fi mult mai sarac, asa ca ar fi pacat... Iar pana nu se ia o decizie definitiva intr-un sens sau altul, nu vad logica politicii strutului aplicata de factorii de decizie din RATUC, care considera ca n-au nici o problema cu liniile in cauza...
 
Timpu de tranzit in BV a scazut datorita introducerii sensurilor unice si a fluidizarii traficului in intersectii, nu poti compara BV unde ai 6-7 benzi cu Clujul unde ai 4 cu noroc pe arterele principale.

E drept, este doar o linie de tramvai, dar are 16 km. Cate autobuze ar trebui sa deserveasca acest traseu la orele de varf? iti spun eu - > foarte multe. Cu siguranta itnretinerea autobuzelor costa mai mult, de poluare nu mai vorbesc.

Mai este o chestie: un motor de autobuz rezista maxim 15 ani (vorbesc in primul rand de uzura morala). Un tramvai linistit merge 40.

Solutia nu este sa scoti tramvaiul ca sa fluidizezi traficul, sincer mi se pare o prostie care nu aduce nici un rezultat. Problema mare este ca traficul de tranzit trebuie scos din oras. Peste 60-70% din trafic este de tranzit al orasului, asta este problema. !
 
Da! Dar hai sa ne uitam ca din cele 4 benzi, 2 sunt ocupate de ifrastructura tramvaiului. Pe urma tranzitul a fost scos pe 13 din cei 16 km. Singura ploblema este de la Real la Maramuresului. Stai intr-o zi si urmareste fluenta si viteza cand circula tramvaiul si cand nu circula. Pe urma uita-te pe tronsonul Stadion-Baritiu.
Pe acolo cand vine un tramvai din fata incerc sa ma retrag cat pot ca nu se stie cand sare de pe linie. Pe urma la podul Garibaldi. De doua ori pe an se repara intersectia cu linii de tramvai.
Referitor la navetisti. Nu mai sunte acum 18 ani ca sa sune sirela la 6, la 2 si la 10 seara. Programul condensat de incepere a programului s-a disipat pe 5 ore de la 6 la 10. Iar din cei 10.000-15.000 sau cati muncitori erau pe platforma daca mai sunt cateva sute. Iar firmele lor prefera sa-si cumpere microbuze ca alea nu intarzie ca tramvaiu', sau 4-5 sa strang la o rabla de dacie sua un mert mai nou si baga bani de benzina si merg cu masina la servic.

Deci nu cred ca mai este vre-un argument economic sa tina in piciare aceasta linie, decat zama lu' nepotu'.

Pe urma cine sa faca reparatii capitale sau partiale de calitate. Nu este timp (vorba lui Badea "traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul")

Sau hai sa vedem cat ne tragem pe spate cu investii mai importante decat o banala linie de tramvai. Iata mult astepata autostrada Transilvania: azi am auzit la 1001-lea termen de predare al primilor 26 km: 15 ian 2009, sau A2 si faimosul drum de mare.
Eu zic ca suntem o natie de impotenti si desiteresat. ne cam meritam soarta.
 
Intr-adevar o mare greseala, prostie, tampenie sau cum s-o numi ea, este conservarea sau mai bine zis desfintarea liniei Sibiu-Rasinari, sau infrastructura din jurul Aradului (Sageata verde) care era bine pusa la punct.
 
Eusebiu, te rog verifica mersul tramvaiului, daca suprapui 101/102 ai tramvai la 5-6 min.

Din statia nr 2 (minerva) este plin ochi. Crede-ma ca stiu ce zic, din manastur plec in fiecare dimineata la servici.
Pe urma tranzitul a fost scos pe 13 din cei 16 km

Poate in visele noastre, daca ai deviat camioanele pe strazi printre blocuri si le-ai poreclit centura nu inseamna ca ai scos tranzitul din oras. Masinile mici si de transport in comun tot prin centru trec ca de zburat inca nu zboara.

Stadion-Baritiu nu intra in discutie, strada va fi largita, implementat sens unic care nu va fi pe linia de tramvai, linia de tramvai urmand a fi separata de carosabil.

Inteleg ca tu vrei sa circuli cu 70 la ora in oras sau mai mult, dar asta e treaba ta, eu nu sunt de accord cu asa ceva ;) si nici nu voi fi atata timp cat eu nu am o pista de biciclete sigura absolut nicaieri.

Tramvaiul pe o infrastructura bine pusa la punct circula normal cu cel putin 50 km/h.

Si ca sa revenim la reparatii, daca in alte orase s-a putut reconstrui toata infrastructura (Oradea, Timisoara), sa nu imi zici ca Clujul nu are bani sa o faca, ca mor de ras.

(mesaj re-postat pentru editare ulterioara)
 
Nu sunt pentru scoaterea tramvaiului. Sunt pentru punerea lui la punct ca e neglijat de ani si ani de zile. Sincer, daca mi-as permite, as circula numai cu masina ca strazi pe care nu circula tramvaie mai sunt in Cluj destule. Din pacate se circula prost din lipsa centurilor de ocolire, majoritatea TIR-urilor n-au ce cauta in oras(vezi Manastur zona Minerva). Despre viteza din oras...recordul e 173 km/h(omologat de Politia Rutiera :D )...de vreo 2 zile, pe Calea Turzii :confused: !
D-lui Director Neag i-as sugera sa circule mai des cu tramvaiul ca si asa nu-l costa nimic si sa ne spuna cum e cu zgomotul, vibratiile si balanganeala. Desigur vatmanii (unii din ei) au o parte din vina dar grosul e din calea de rulare. Pe linga ca au fost construite in mare graba(1986-87) nici nu sunt intretinute sau, cine stie, urmeaza sa se transforme totul in "Montagne-rousse". Si cind Domnia sa sustine ca nu e nici o problema cu liniile il rog sa se puna in locul calatorilor din tramvaiul implicat in incident.
P.S. pentru cei care stiu cum e cu mocanita pe Vaser, e cam la fel si cu tramvaiul in Cluj, cam pe jumate din traseu...lipseste doar fumul... :D
 
@eporteka
nu ride, ca...se ia!

http://www.clon.ro/stiri/cluj/articol/cu-173-de-kilometri-la-ora-pe-calea-turzii/cn/news-20080806-10315425
 
Si "ghinionul" loveste din nou:



vineri seara pe la ora 21:45 am surprins un tramvai ce s-a defectat si a blocat linia.
Nu stiu ce problema a avut, am auzit doar pe vatman zicand "...poate este scurtul mai mare in alta parte", nu stiu la ce s-a referit.



A sosit masina de interventie, nu am apucat sa fac poza pentru ca a pornit rapid:



Ca sa concluzionam, "liniile nu au nimic" si nici tramvaiele :D .
 
Da!
Noul tramvai cu motor de "RABA"...modernizat cu abzieh-bilduri.
Sugestie de proba a liniilor:
-transportul unei galeti umplute cu apa din Manastur pina la Depou. As fi tare curios cita apa ar ajunge la finish! :D