tramvaie vechi restaurate la bucuresti

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

claudiu_ne2000

Well-Known Member
7 Aprilie 2008
278
0
DEVA
LOCATION
DEVA
am gasit rteportajul asta interesant azi dimineata si ma gandeam sa postez aici un link...sa avem ce comenta.

Dupa fabrica "Atelierele Centrale - Criscior" ce renoveaza vagoane vechi din austria si cei de Remarul Cluj...nu stiu daca mai sunt si altii...vad ca cei de aici fac niste tramvaie frumoase http://www.antena3.ro/Tramvaie-vechi-de-100-de-ani-restaurate-de-mesteri-romani-_clt_48646_ext.html
 
si eu astept ziua aia?...un inceput ar fi la Arad...e acolo o "sageata"...dar e scoasa doar pe la parade...pacat de ea.

Dupa cum se zice romanii sunt snobi...daca cei de la Brasov vor avea priza mare cu trenul turistic eu sper ca snobismul romanesc sa se manifeste din plin si poate vom avea mai multe trenuri de epoca si tramvaie vechi restaurate prin orase...

Ma gandesc la cei din Oradea...acolo e un potential mare referitor la tramvaie de epoca
 
Reportajul de pe Antena 1 (Âşi 3) se referă la restaurările făcute de RATB-URAC BucureÂşti. Am văzut cum se lucrează acolo... Âşi chiar mă miră că vagoanele renovate le ies destul de bine.

Iată vagonul prezentat în reportaj... este un M Vienez. Un model asemănător a circulat Âşi în BucureÂşti demult, prin urmare la renovare a fost făcut precum cele din BucureÂşti (deÂşi sigla e cam ,,mânărie", nu arăta chiar aÂşa cea originală). Într-adevăr, este donaĂžie de la muzeul din Mariazell... interesant că după câteva tramvaie au renunĂžat, după ce un vagon renovat a avut niÂşte probleme... grave.






Să vedem Âşi vagoanele renovate pentru noi... este vorba de un vagon V09, renovat prin 1993...












...Âşi un V56. Păcat că sunt Ăžinute ascunse de ochii Âşi obiectivele indiscrete.













 
Florinn a spus:
Ma intreb cand se vor restaura si tramvaie romanesti.
Se restaurează.
-La Arad s-a restaurat impecabil un vagon V56
-La TimiÂşoara tocmai s-au renovat un Ep (făcut din aducerea unui Ep/V3A la starea iniĂžială) Âşi un TimiÂş 1. Urmează un Vo58. Mai multe detalii aici Âşi aici
-PloieÂştiul se chinuie de peste 10 ani să renoveze un vagon Z (american) pentru muzeul din Mariazell
-Cea mai importantă secĂžie de renovări se află, însă la IaÂşi... multe tramvaie pentru muzeele din Mariazell (cred că Âşi Hanovra, dar nu bag mâna în foc) dar Âşi pentru regia locală au fost renovate aici.
claudiu_ne2000 a spus:
Dupa cum se zice romanii sunt snobi...daca cei de la Brasov vor avea priza mare cu trenul turistic eu sper ca snobismul romanesc sa se manifeste din plin si poate vom avea mai multe trenuri de epoca si tramvaie vechi restaurate prin orase...
Dracula Expres a apărut cu finanĂžarea Consiliului JudeĂžean. AcelaÂşi consiliu care nu a miÂşcat un deget când Primăria BraÂşov a desfiinĂžat tramvaiul Âşi 90% din reĂžeaua de troleu. În mod sigur e vorba de campanie elctorală aici.
claudiu_ne2000 a spus:
Ma gandesc la cei din Oradea...acolo e un potential mare referitor la tramvaie de epoca
O fi, dar nu a fost păstrat niciun tramvai din cele ce au circulat odinioară. Nici măcar un TimiÂş, să nu mai zic de V56, Ep, Siemens etc.. Mai sunt 3 locomotive electrice care manipulau pe vremuri vagoane de marfă pe reĂžeaua de tramvai: 2 ruginesc în garajul de autobuze, a 3a a fost cosmetizată (deci vopsită, nu e funcĂžională) Âşi stă în depoul de tramvaie. Toate 3 sunt pe beton, nu pe Âşine.
 
V09, un vagon cu care mai circulam prin anii saptezeci in Bucuresti pe liniile 9,11 si 26.

Foarte interesante si frumoase iar faptul ca treapta de la scara se ridica atunci cand se inchideau usile este un detaliu peste care nu treci cu vederea.
Din cate tin eu minte bancile si scaunele erau cu sipci din lemn. Eu asa le-am prins.

Frumoase poze Dr2005.

Multumim si daca mai ai, inclusiv detalii tehnice, te asteptam cu placere
 
Dr2005 a spus:
La Arad s-a restaurat impecabil un vagon V56
Îmi cer scuze, e vorba de un V58, nu V56. Însă e vorba de un model special, cu 4 geamuri între uÂşi (nu 3). Mai există Âşi o remorcă, probabil o vor renova Âşi pe ea.
Foto: Nelu Chifa
_C60-Dp-D6:1.jpg

LDH a spus:
Din cate tin eu minte bancile si scaunele erau cu sipci din lemn. Eu asa le-am prins.
Eu nu le-am mai prins deloc (au dispărut prin 1975 sau 1985 Âşi eu am apărut în 1989)... :( Oricum, suporĂžii scaunelor vagonului renovat sunt de... autobuz Ik4.
Date tehnice... am doar ce scria în V09. Altele nu am găsit Âşi nici nu cred că mai există pe undeva (poate la TimiÂşoara să aibă pentru V58 Âşi Ep).
 
Iar cel din poza pe care ai pus-o face parte dintre primele pe care le-am vazut, dupa V09, mai moderne.
Am impresia ca este o recarosare a sasiului lui V09.

Poate ma insel dar numai astea aveau lumini de pozitie, nu semnalizatoare, sus forma aceea a acoperisului peste parbriz.

Primul geam de dupa usa din fata, unde erau locuri rezervate, se scotea vara :D
 
V56 Âşi V58 au avut la baza Âşasiuri, trucuri (deÂşi e posibil ca ITB să fi contruit de la zero o parte din trucurile Âşi Âşasiurile folosit, îtnrucât au avut timp să le studeize Âşi să înveĂže să le copieze) Âşi controller-e (pe astea nu au putut să le copieze...) luate de la vagoanele vechi de la BucureÂşti. Nu Âştiu însă cum au procedat cu vagoanele pe ecartament de 1000mm... au adaptat trucurile de 1435mm, s-au luat trucuri de 1000mmm din oraÂşele respective, au fost construite trucuri noi?
 
Pe 19 septembrie 2009 le-am avut pe toate la stradă’...
Accesul pasionatilor si celorlalte persoane ,,non-RATB" s-a facut in statia Lizeanu, unde caravana a intrat in jurul orei 11:15.
Vagoanele erau deja pline... cele cu cai, V09 si M-ul mergeau doar cu calatori pe scaune, V56 si Rathgeberul erau deja full, asa ca a trebuit sa ne multumim cu Bucur LF pentru o bucata de drum. Nu am nimic cu el, doar ca ocazii de plimbare cu Bucur LF vor mai fi zilele astea (ca doar circula pe 21).

Ca fapt divers, traficul in zona a fost blocat aproape complet, pe de-o parte datorita lucrarilor la carosabil (s-a razuit asfaltul din jurul gurilor de canal... si s-a lasat asa), pe de alta parte din cauza masinilor parcate mai mult sau mai putin legal pe benzile unu si doi, dar si a masinilor oficialitatilor, presei si Militiei, oprite si ele pe unde au mai avut loc.

Caravana a fost escortata de Politia Romana si de doua masini ale proprietarului cailor (!), la care se adauga numeroase vehicule de interventie R.A.T.B., unele stationate in anumite puncte pe traseu, altele mergand in fata si dupa coloana.
img_9260_176.jpg


img_9261_214.jpg


img_9263_168.jpg


img_9265_724.jpg


img_9266_135.jpg


img_9267_536.jpg


Restaurat în 2006 (m㒠rog, atunci l-am vă’zut eu prima oar㒠în stadiul ă’sta)... de unde pân㒠unde 2008 nu ştiu...
img_9268_149.jpg


Unii cameramani si fotografi au gasit o metoda ingenioasa de a trage cateva cadre inedite pe Cal. Mosilor:
img_9271_150.jpg
 
Da, e linie încă’lecat㒠1435 pe 1435 :lol: Motivul oficial e c㒠tramvaiele trebuie s㒠prind㒠o vitez㒠suficient㒠înainte de intersecţie (conform reglementă’rilor R.A.T.B., viteza maxim㒠admis㒠peste orice tip de macaz şi pe sub orice tip de separator este 5 km/h, excepţie anumite separatoare noi (numai între dou㒠porţiuni alimentate de substaţii diferite, se exclud încrucişă’rile tramvai-troleu) ,,de viteză’"), pentru a nu încurca traficul. La fel se procedeaz㒠şi pentru macazele ,,de primire". Sistemul e practicat pe scar㒠larg㒠în Bucureşti, dar primul experiment s-a fă’cut la linia 41, la capă’tul de la Piaţa Presei. Pe sensul de intrare în terminal s-a lă’sat macazul EXACT în mijlocul stră’zii cu 4 benzi (şi nu merge totdeauna acţionarea automată’), pe sensul de ieşire s-a montat macazul în terminal şi s-a ,,încă’lecat" linia pân㒠la momentul despă’rţirii liniei 41 de 42 (adic㒠în mijlocul giratoriului din intersecţie... un macaz plasat chiar acolo ar fi fă’cut ca 3/4 din tramvai s㒠blocheze toat㒠intersecţia).
Categoric, dac㒠prima dat㒠le-a ieşit... dup㒠aia au exagerat complet. Au apă’rut chiar capete de linie cu aşa şine. Primul a fost la Depoul Militari... acolo, bucla nu are intrare în depou (!), liniile de intrare/ieşire fiind cu câţiva metri înaintea buclei. Revenind la buclă’, s-au separat 2 linii la intrarea în buclă’.... care apoi se încalec㒠(!) în bucla propriu-zis㒠şi se descalec㒠iar la dispecerat, macazul de unire fiind abia la ieşirea din buclă’, dup㒠care urmeaz㒠imediat traversarea liniei ce intr㒠în depou şi unirea cu cea ce iese. O prostie mai mare s-a fă’cut la Pasaj Colentina... bucla e pe dreapta şoselei, astfel c㒠s-a pus macazul pe mijlocul stră’zii, apoi cele 2 linii se încalecă’, merg aşa pe la dispecerat, urmă’resc bucla propriu-zis㒠şi se descalec㒠abia dup㒠întoarcere, în staţiile de urcare, unindu-se la re-intrarea pe stradă’. Problema e c㒠cele 2 linii sunt atât de scurte, încât abia încape câte un V3A-93 pe fiecare şi asta cu mult㒠atenţie din partea ambilor vatmani.

--
O s㒠continui mai târziu cu vagoanele de epocă’.
 
Chiar te rog sa continui...ca demult am tot bantuit forumul dupa reportaje privind "caravana" de tramvaie din Bucuresti.
 
vezi, dr.2005, la site-ul asta nu m-am gandit, oricum multumesc de link si pentru reportaj, o zi superba ati avut acolo...si plina de "epoca"...




PS..."pacat de acele cladiri vechi de prin centrul bucurestiului, pacat ca nu sunt renovate...poate o sa le vedem peste 10 ani, vorba ta, impreuna cu tramvaiele"


bafta