OSIN-Distribuția 1937 - Întrebare

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1751
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Iul 09, 2014 12:43 am

Am gasit pe net alta societate, pun aici poate nu e chiar gresit.Cu scuze desigur.

https://www.facebook.com/IRIFadmin/phot ... =3&theater
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2702
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Iul 09, 2014 10:56 am

Ca tot a sters praful Dan pe subiect, aveti mai jos una din foarte rarele imagini in care apare o benzinarie mica OSIN. Pe vremea cand aceste benzinarii erau la parterul cladirilor, fara niciun fel de zona de siguranta in jur, ca orice alta pravalie de coloniale. Pompele de benzina le recunoasteti usor, pacat ca nu s-au prea pastrat pana astazi.

Strada Centrala Focsani, 1941-1944 coloana germana in drum spre front:

Imagine

sursa: focsaniulvechi.ro
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mie Iul 09, 2014 1:32 pm

dantm scrie:Am gasit pe net alta societate, pun aici poate nu e chiar gresit.Cu scuze desigur.

https://www.facebook.com/IRIFadmin/phot ... =3&theater
,,Cremin" nu o fi fost o abreviere de la Creditul Minier?
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2702
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Iul 09, 2014 1:33 pm

Ba da. Era reteaua de distributie a Creditului Minier, societate care a avut actuala rafinarie Brazi.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1751
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Iul 09, 2014 2:22 pm

Pompele alea seamana cu alea americane pe care le restaureaza in emisiunea de pe History sau e pura coincidenta datorita principiului de functionare, solutia constructiva ?

Normal americanii nu au dat nimic la fer.
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Mie Iul 09, 2014 5:08 pm

Pă’i... în interbelic de la americani au venit marea majoritate a soluţiilor tehnice...

Iuropenii erau prea aristocraţi ca s㒠se apuce de produs.

Cred c㒠la americani gă’seşti acele pompe şi înca câteva funcţionale (vb. de CREMIN)
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2702
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Sep 09, 2014 3:36 pm

Da, erau aduse din State.

Una din cele mai frumoase imagini facuta in 1937 ( a circulat printre colectionari in multe exemplare, cel mai probabil la origine a fost facuta tocmai in scop publicitar) in centrul vechi al Ploiestiului, azi disparut:

Imagine

cladirea din spate a fost primaria orasului pana la sistematizare.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1751
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Sâm Iun 13, 2015 11:07 am

Desi am pus acest link si la imagini cu gara de nord pentru ca e prezentata dupa bombardamente, il pun si aici.
La 50,23 este o benzinarie OSIN distrusa in lupte sau bombardamente, cred ca in Ploiesti, filmul urmareste retragerea armatei germane Tiraspol, Iasi, Galati, Focsani, Ploiesti. Este filmata si o scurta traversare a podului de la Cosmesti peste Siret deja pazit de armata romana care intorsese armele daca am inteles bine.

Se precizeaza in comentariu despre o absurditate, se lucra la o conducta de petrol spre Bucuresti in plin razboi chiar daca Armata Rosie venea din urma.Interesant ca se lucra fara NAbuco, Sout Strim sau mai stiu eu ce.

https://www.youtube.com/watch?v=B1H11TauJco

off topic

desi in film se spune ca au ajuns la granita cu Ungaria, se prezinta apoi ultimele filmari din Carpati, cred caei au considerat granita ca fiind aceea a Ardealului luat de Ungaria
Nu inteleg numele unguresc al orasului prezentat la 54.39 dar serpentinele de la 55.00 sint pe DN 1 la coborirea spre Cluj de la Piatra Craiului?
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 402
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Dum Iul 05, 2015 6:44 pm

O poza veche colorata:
Imagine
De aici.
Avatar utilizator
strofo
Mesaje: 81
Membru din: Mie Feb 29, 2012 12:00 am
Localitate: Ploiesti / Bucuresti
Contact:

Mesaj de strofo » Lun Iul 06, 2015 11:03 am

De la acelasi uimitor <a href="http://www.furcuta.blogspot.de">Petroblog</a>

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

si ceva mai tarzia, insa preferata mea:
Imagine
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 402
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Joi Iul 16, 2015 11:37 pm

Cutie 3D modelata si texturata de mine cu fotografii de aici.

Imagine.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 402
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: OSIN-Distribuția 1937 - Întrebare

Mesaj de ICRA » Mar Ian 10, 2017 10:18 pm

Imagine
Credit fotografului și coloristului :-D
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: OSIN-Distribuția 1937 - Întrebare

Mesaj de misha » Mie Ian 11, 2017 10:12 am

Salut, am văzut și eu poza pe FB. L-am întrebat pe Jumara dacă a avut vreo documentare pentru culoarea roșie și mi-a răspuns că așa a presupus după culorile siglei și după tonurile de gri (mai închis = roșu). Este de efect imaginea, îmbunătățește mult atmosfera prin colorizare, dar nu sunt convins de roșu. De asemenea, de culorile siglei.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2203
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: OSIN-Distribuția 1937 - Întrebare

Mesaj de victorian » Mie Ian 11, 2017 11:36 am

Culorile siglei OSIN se pot vedea aici: http://2.bp.blogspot.com/_o32Us7-pwL4/S ... C_0226.JPG
Deci literele din centru negre, cercul interior negru, razele soarelui rosii pe fond galben - cred ca rezervorul din stanga era galben pal si nu alb.
Cat despre cabinele autocamioanelor, as indrazni sa cred ca erau mai degraba albastre....
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: OSIN-Distribuția 1937 - Întrebare

Mesaj de Gam3 » Joi Ian 12, 2017 8:47 pm

Culorile si aici:
Imagine
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Documentatii”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat