IMPORTANT: Cine are activa galeria lokomotiv si e afectat de mizeria de la Photobucket, il pot ajuta sa si recupereze automat toate pozele in galeria lokomotiv. PM to crystyv .

OSIN-Distribuția 1937 - Întrebare

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Vin Oct 28, 2011 12:48 pm

Salut,
Ai mai jos coordonatele şi link că’tre fişierul .kmz pe care în poţi folosi cu google earth.

44°29'27.70"N, 26° 3'40.66"E

osin.kmz
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Dum Oct 30, 2011 11:01 am

Merci ptr. kmz!
Deci http://g.co/maps/vv4jb Petrom City!
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Dum Oct 30, 2011 2:25 pm

Exact!
Doar c㒠în GEarth, cu funcţia aia de "dat timpul înapoi", poţi vedea pân㒠prin 2006 pă’rţi din staţia OSIN, aşa cum apar în pozele lui Pragher.
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Lun Oct 31, 2011 7:17 pm

Salut,

Aveţi mai jos o propunere work-in-progress (adic㒠sper s㒠mai am timp în viitor s㒠lucrez la ea) pentru dou㒠segmente cu staţia OSIN pe H0. Segmentele sunt ataşate unui modul standard special construit. Am mai multe "licenţe" poetice pe acolo, dar cea la care vreau s㒠v㒠atrag atenţia ar fi trecerea liniei care duce la staţie peste linia principal㒠a modulului standard. Aici m-am gândit s㒠existe o trecere denivelat㒠cu debleu pentru linia abă’tută’. Sper s㒠mearg㒠calculul pentru pante... Motivele sunt de estetic㒠a compoziţiei în principal.
De asemenea aveţi ataşat fişierul .dwg pentru a continua plă’nuirea.

Imagine

20111015-2_module.dwg
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Lun Oct 31, 2011 7:24 pm

misha scrie:Salut,

Aveţi mai jos o propunere work-in-progress (adic㒠sper s㒠mai am timp în viitor s㒠lucrez la ea) pentru dou㒠segmente cu staţia OSIN pe H0. Segmentele sunt ataşate unui modul standard special construit. Am mai multe "licenţe" poetice pe acolo, dar cea la care vreau s㒠v㒠atrag atenţia ar fi trecerea liniei care duce la staţie peste linia principal㒠a modulului standard. Aici m-am gândit s㒠existe o trecere denivelat㒠cu debleu pentru linia abă’tută’. Sper s㒠mearg㒠calculul pentru pante... Motivele sunt de estetic㒠a compoziţiei în principal.
De asemenea aveţi ataşat fişierul .dwg pentru a continua plă’nuirea.

Imagine

20111015-2_module.dwg
Foarte tare, felicitari!
Am o rugaminte nu se poate face o lista clara cu masiniile care ai descoperit ca lucrau la distributie. Lista sa o pui sus in primul topic?
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Lun Oct 31, 2011 11:22 pm

Da, m㒠gândeam şi eu s㒠fac o recapitulare a camioanelor. Deci:

Greşala:Ford model 79 (1937-1940). Foarte posibil model produs în România
http://www.conceptcarz.com/vehicle/defa ... =18299&i=2 şi
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... _Truck.jpg


Nu este vorba de modelul 79, ci de modelul 86, ca aici: http://www.panzerfux.de/Bausaetze-nach- ... 677&p=7677 sau http://www.miniaturmodelle.net/osc/cata ... j28sgktig2

Ar mai fi cel puţin un Ford model AA, cele micuţe cu acoperişul pă’tră’ţos, colţos, ca s㒠zic aşa…

Camionul cu faţa din poza asta: https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/b ... nhoehe=738 cel mai în prim plan, în stânga, ar fi un Dodge model ca ă’sta: Dodge 1/2 tona pick-up model 1929 http://auto.howstuffworks.com/1935-dodg ... pickup.htm , sau modelul de camion provenit de aici (dup㒠forma radiatorului).

MAN Diesel model E1 2.5t (1935-1937)
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=670

Pe urm㒠n-am mai studiat aşa de adânc, dar, la sugestia lui Horia: în poza asta: https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/b ... nhoehe=738 camionul mare din centrul imaginii ar fi ceva nemţesc, dup㒠botul lung specific. Eu aş zice Bussing NAG 500S model (1938-1941), ca aici: http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_ ... 500_s.html

Ca s㒠spun drept, m㒠aşteptam la propuneri de identificare şi din partea altora, dar…

Chestia este c㒠imaginile de la OSIN surprind un anume moment, s㒠zicem cca. 1937-1938, dar compania în mod sigur a funcţionat şi mai târziu. Adic㒠ce vreau s㒠zic este că’, printr-o ghicire educată’, cum ar zice americanu’, se poate face un parc de camioane OSIN pe şasie mai noi, modele 1940-1944, de data asta de la aliaţii nemţi care sunt mai bine reprezentate pe piaţa modelelor H0 sau N. Eu am un Opel Blitz pe care l-aş vedea cu o canistr㒠în spate…

Apropos de vopsire…
Aş zice c㒠cisternele erau galbene cu scris negru şi emblema cu flă’că’ri portocalie, iar cabinele albastru închis. Se observ㒠în unele imagini o diferenţ㒠de nuanţ㒠între aripile camioanelor şi cabină’, deci la unele aripile negre.[/i]
Ultima oară modificat Dum Noi 13, 2011 10:30 pm de către misha, modificat 1 dată în total.
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Sâm Noi 12, 2011 6:50 pm

Misha, ceva din amintirile unui batran pacurar din targul lui mos Ploaie.

prin 1942-1944 culorile rafinariilor Unirea si Vega, parte a retelei OSIN (n.a.) erau galben si albastru. Cu galben erau vopsite toate cisternele de transport produs petrolifer (auto) sau literele imense de deasupra intrarii in rafinarie...
Cu negru erau scrise sloganurile. Cine isi mai aduce aminte astazi de Uleiul Vega, unge axul Pamantului....

Culoarea "oficiala" era galben (pentru cisterne) si albastru (pentru cabina). Cabinele insa aveau diverse "variatiuni" functie de vechimea vehiculului sau constiinciozitatea soferului, piesele de schimb existente, etc...
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Sâm Noi 12, 2011 9:40 pm

Mulţumesc pentru confirmare!

Acum am informaţii din dou㒠surse diferite pentru culorile OSIN. Informaţia referitoare la nuanţele diferite de vopsea ale camioanelor mi se pare de bun simţ, ţinând seama şi de vechimea diferit㒠a modelelor.

De asemenea mi se pare credibil ca OSIN-Distribuţia s㒠aib㒠culori în ton cu unii din distribuitorii ei de la Ploieşti, Vega şi Unirea, dar aici http://automobilia-romania.blogspot.com ... -osin.html apar ca producă’tori pentru OSIN alte rafină’rii: Steaua Romana, Astra Romana si Romano Americana. OSIN distribuia produse de la toţi?

în momentul de faţ㒠lucrez la o "colorare" a unei din imaginile lui WP. O voi post când e gata.
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1670
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Sâm Noi 12, 2011 10:49 pm

M-am uitat pe planul de module si nu reusesc sa inteleg o chestie..linia ce vine dinspre distributie se incruciseaza intai cu linia curenta si pe urma are un macaz sau vine pe sub linia curenta?
Dor de duca, sa te-aduca...
Imagine
http://r161trains.wordpress.com/
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Sâm Noi 12, 2011 11:57 pm

Un blueprint (neterminat) pentru Ford model 79.

Imagine


Pareri?
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Noi 13, 2011 9:31 am

Misha, recunosc ca nu am foarte multe informatii despre OSIN dar subiectul m-a captat suficient cat sa caut si eu...

Stiu ca in perioada interbelica au existat doua retele mari de distributie : OSIN si Unirea. Despre OSIN gasim informatii si din anii '30 si '40. Despre Unirea...nu stiu mai nimic dupa inceputul razboiului.

OSIN distribuia cu siguranta produsele VEGA-OIL (vezi multe din reclamele interbelice).
All aboard !
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Dum Noi 13, 2011 11:15 am

@Catalin:
Eu am înţeles, din ce am citit, c㒠OSIN şi Unirea nu erau la acelaşi nivel de distribuţie a produselor petroliere. Adic㒠OSIN erau "en-gross-işti", preluând carburanţii de la rafină’rii, iar Unirea era o reţea de benzină’rii. S-ar putea ca Unirea s㒠fi fost sucursal㒠a OSIN, sau OSIN s㒠fi avut propriile benzină’rii, dar nu am gă’sit informaţia asta.

@ICRA:
Corect, felicită’ri pentru demers, dar neterminat, întradevă’r. în imaginea asta:
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/b ... nhoehe=738 ai spatele cisternei cu emblema portocalie cu negru. Èťi-aş recomanda, de asemenea s㒠ajungi la un desen vectorial al camionului (corel sau acad) pentru a se putea dezvolta proiectul spre model 3d şi matriţare ... dar ă’sta e un vis frumos...

@Radu161: trecerea aia prin pasaj subteran este o licenţă’. în mod evident nu a existat aşa ceva, dar cred c㒠ar da bine pe un modul. Problema mai mare este cu panta. Am fă’cut o simulare pe SCRAM şi pentru o diferenţ㒠de 75mm în punctul de intersecţie, din finit în finit (65mm-NEM + 10mm structur㒠pod) iese ori o pant㒠neacceptabil㒠pe un modul 1x1200mm sau o lungire a traseului ieşire de pe modulul standard pe 2x1200mm şi o pant㒠de cca. 5% pe H0. Acum, eu personal neavând posibilită’ţi de construcţie a seriei de module, mai visez şi mai plă’nuiesc cu mausul pe ecran. Deci ce am desenat acolo în plan trebuie coordonat pe înă’lţime sau construit㒠o abatere spre staţia de distribuţie pe direct, fă’r㒠trecere denivelată’.
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1670
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Noi 13, 2011 12:50 pm

Eu zic ca pasajul e complicatie inutila, in special din punct de vedere al rampei. Ar fi 2 variante mult mai usoare:
1. Modulul standard sa fie de fapt o adaptare de la linie simpla la linie dubla, in care linia de la distributie sa dubleze linia simpla.
2. Linia de la distributie sa intre direct cu macaz in linia simpla.
Dor de duca, sa te-aduca...
Imagine
http://r161trains.wordpress.com/
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Noi 13, 2011 12:54 pm

Misha: OSIN a avut cea mai mare retea de benzinarii din Romania. Mare parte din ele exista si astazi, chiar daca apartin acum benzinarilor de astazi. Spre exemplu benzinaria de langa Cazinoul Sinaia...
Ultima oară modificat Dum Noi 13, 2011 5:51 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Dum Noi 13, 2011 3:27 pm

misha scrie:@Catalin:


@ICRA:
Corect, felicită’ri pentru demers, dar neterminat, întradevă’r. în imaginea asta:
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/b ... nhoehe=738 ai spatele cisternei cu emblema portocalie cu negru. Èťi-aş recomanda, de asemenea s㒠ajungi la un desen vectorial al camionului (corel sau acad) pentru a se putea dezvolta proiectul spre model 3d şi matriţare ... dar ă’sta e un vis frumos...
Desenul in autocad nu e o problema, 3D-ul e mai greu ptr ca nu am gasit nici un model 3d de cabina de la care sa plec. Are cineva acest model de cabina si este dispus sa ii faca un mulaj?

Merci.
Scrie răspuns


Înapoi la “Documentatii”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot]