De la garnituri reale la garnituri pe diorama

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
cata
Mesaje: 148
Membru din: Mie Mai 14, 2008 12:00 am
Localitate: bucuresti

Mesaj de cata » Vin Oct 23, 2009 8:47 am

Stie cineva daca rama de etajate romanesti TE (model realizat de tillig) a circulat in aceeasi garnitura cu etajatele celelalte (model realizat de piko)????? :?:
Multumesc!
Avatar utilizator
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Vin Oct 23, 2009 11:02 am

Din ce imi aduc eu aminte pe vremea cand calatoream cu trenul, de obicei bagau cate 1-2 garnituri de te (deci 4-8 vagoane) si cam atata. Dar nu pot sa bag mana in foc, un mecanic de locomotiva sau vreun alt ceferist probabil a vazut mai multe, inclusiv o garnitura cum vrei tu sa-ti faci.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Oct 23, 2009 1:00 pm

Eu nu le-am vazut niciodata impreuna, desi am calatorit mult cu ambele.
Posibil sa fi existat totusi exceptii.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
060-EA
Mesaje: 860
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Vin Oct 23, 2009 4:51 pm

Au circulat impreuna, de exemplu prin anul 2000 personalul Oradea - Arad era format dintr-un cuplu TE 16-17/26-17 si un vagon 26-26.
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am

Mesaj de Sulzer1150 » Vin Oct 23, 2009 5:05 pm

Stie cineva daca rama de etajate romanesti TE (model realizat de tillig) a circulat in aceeasi garnitura cu etajatele celelalte (model realizat de piko)?????
Cu siguranta au circulat impreuna. Din ce stiu, circula si acum. Exista u personal Brasov-Teius, care, inainte de a pleca la Teius, urca cuplat cu garnitura lui 3006 pana la Predeal. ambele garnituri pleaca din Brasov cu doua locomotive, dintre care una se intoarce la Brasov cu TE-ul de la coada cu numar de tren separat. Gareaza in Brasov, sta cam 20 de minute si apoi pleaca spre Teius.

Iata si o poza cu chestia in cauza

Imagine

Ultima oara am vazut asa ceva prin vara. Habar n-am cum mai sta situatia acum pentru ca n-am prea mai avut timp de umblat prin gara. Cred ca locul etajatelor clasice a fost luat de cele modernizate.In rest,ar trebui sa circule.

Bafta !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5252
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Oct 25, 2009 3:26 pm

buna,

am vazut in anii 1995-2000 in zona Timisoara-Arad garnituri EA + TF (90/91/92-47/57) + TE + 26-47 (productie IVA) sau 26-26, unele inca in "verde de Pascani"... albastrul deschis nu s-a generalizat decat spre 1999, inainte aveam acolo o frumoasa amestecatura de "verde de Pascani" (negru) si albastru-indigo...

la Brasov in 1995 am vazut o LDH125 cu 2 x TE, pe linia de Fagaras...
toate cele bune,
HR
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am

Mesaj de Sulzer1150 » Dum Oct 25, 2009 3:32 pm

Horia, la Brasov, ultimele "duble" de TE au circulat prin 2005 pe Brasov-Teius. Cel putin atunci am vazut ultima oara, trase de un EA.

Prin anii '90 existau duble de TE pe intorsura, Zarnesti, Fagaras si daca imi aduc bine aminte si pe Sibiu.

Aaaa...acum se mai folosesc pe Ploiesti-Targoviste trase de un DA, tot cate doua :grin: In vara am vazut.
Avatar utilizator
cata
Mesaje: 148
Membru din: Mie Mai 14, 2008 12:00 am
Localitate: bucuresti

Mesaj de cata » Dum Oct 25, 2009 7:13 pm

Va foarte miltumesc pentru informatii! :grin:
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Oct 27, 2009 12:31 am

Sulzer1150 scrie:Horia, la Brasov, ultimele "duble" de TE au circulat prin 2005 pe Brasov-Teius. Cel putin atunci am vazut ultima oara, trase de un EA.

Prin anii '90 existau duble de TE pe intorsura, Zarnesti, Fagaras si daca imi aduc bine aminte si pe Sibiu.

Aaaa...acum se mai folosesc pe Ploiesti-Targoviste trase de un DA, tot cate doua :grin: In vara am vazut.
As da ... multe.. pe o fotografie cu personalul Teius-Cugir-Teius care circula de 3 ori pe zi cu cate 3xTE plus vagon bagaje. Are cineva asa ceva? :grin:
Intrebare : unde in tara au mai circulat astfel de garnituri?

Duble + clasa 1 am vazut (sporadic) si la Cluj chiar si anul asta.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Mar Oct 27, 2009 11:30 am

Asa de incarcata e linia respectiva de este nevoie de 3 garnituri de te (aka 12 bagoane) ?
Stiu ca te-uri erau pe vremuri la greu prin ploiesti sud (slanic, maneciu etc). Mai nou nu mai stiu ca din pacate sau din fericire (depinde din ce perspectiva privesc) nu am mai calatorit cu trenul cam de multisor. Dar 3 garnituri de TE-uri nu cred ca am vazut niciodata, si ma cam indoiesc ca pe vremurile noastre cand cfr-ul a ajuns unde a ajuns se mai merita sa bagi atatea vagoane la un tren.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Oct 27, 2009 12:20 pm

Personalul de care vobesc asa circula inainte de 1990, si desi pare incredibil, va spun ca era arhiplin, se statea in picioare pe holuri, pe culoar, pe scari de acces la etaj, se statea si pe scarile de urcare in vagoane pana la primele statii.
Deservea o fabrica de peste 25 mii angajati intr-un oras cu 30 mii locuitori in total, se lucra in 3 schimburi, deci se explica.
Acum este inlocuit de un automotor RegioTrans diesel desi linia este electrificata.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
delly
Mesaje: 54
Membru din: Vin Ian 16, 2009 12:00 am
Localitate: Aiud

Mesaj de delly » Mar Oct 27, 2009 1:21 pm

Confirm ceea ce spune Florinn, trenul acela era arhiplin din motivele spuse de el. Si purta un nume, ce din pacate e folosit acum doar la timpul trecut: ,,CUGIREANA'' :grin:
In vremurile bune se pare ca a avut 4xTE :-D

Iata un articol mai vechi dintr-un ziar local
http://www.ziarulunirea.ro/art.php?cat=12&pg_id=2109
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Oct 27, 2009 1:57 pm

Nu cred ca a avut niciodata 4xTE, eu nu l-am vazut niciodata asa, in plus cu 3xTE nu incapea pe toata lungimea peronului, ultimul vagon cu calatori oprea de obicei pe pod.

Intr-adevar "Cugireana" este un brand prin zona :grin:

Referitor la articolul din ziar:
Apogeul transportului CFR de persoane la şi de la Cugir a fost atins în perioada 1986-1989, când trenul avea 18 vagoane
se refera la vagoane normale si nu etajate, ele erau utilizate inainte de garnitura formata din 3xTE
Fiind foarte lung, la intrarea în staţia CFR Cugir, trenul se fracţiona în două’, pentru c㒠numai astfel se putea gara - conform regulamentului - între macazuri

Nu pot sa confirm asta dar este putin plauzibil datorita faptului ca gara are doar 3 linii si astfel nu ar fi fost loc si pentru gararea garniturii Cugir-Sibiu care trebuia sa schimbe si ea locomotiva. Totusi nu este exclus, e posibil ca trenul pentru sibiu sa fi garat si fi schimbat locomotiva dupa formarea celui spre Teius. Trenul spre sibiu era format din DA si 6-7 Dimitroave, cele doua trenuri plecau la 10-15 min unul dupa celalalt iar in ultimii ani au circulat combinat pana in Vintul de Jos.
(se afirma ca fiind cea mai lung㒠garnitur㒠de tren CFR de persoane din Europa!).
Nu cred ca a fost cel mai lung tren, dar cu siguranta a fost cel care transporta cei mai multi calatori odata (in Europa).
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4682
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași

Mesaj de Gam3 » Mar Dec 22, 2009 9:41 am

060-EA scrie:Revin cu o incercare de formare a garniturii D263 Orient Express din '80
Imagine Rh 1043 OBB Blutorange desi stiu ca mai potrivit ar fi un 1044 :?
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
Garnitura ar mai trebui completata cu cateva B10 si un A4B5 SNCF
D263 Orient Express in anul 1986:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 31,4589817
Florin Vornicu
Imagine
Avatar utilizator
060-EA
Mesaje: 860
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Lun Dec 28, 2009 7:23 pm

EN 313/314 "Luna"
Bcmz UIC-Z SBB/CFF/FFS
MU WLABm - FS Trenitalia
toate patru A.C.M.E. din setul cu acelasi nume
Imagine Imagine Imagine Imagine

EN 467/466 Wiener Walzer
Bcmz UIC-Z SBB/CFF/FFS
Bcmz CAF H-Start
WLABmz CAF H-Start
Bmz CAF H-Start
toate patru A.C.M.E.
Imagine Imagine Imagine Imagine

EC 162/163 Transalpin
Apm SBB/CFF/FFS Roco
WRm SBB/CFF/FFS Roco
BDmpsz OBB RailTop
Amz OBB RailTop
Bmz OBB Roco
Bmz OBB A.C.M.E.
Bmz OBB A.C.M.E.
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine

EC 6/7
Bimdzf DB Roco
Bimz DB Roco
ARkimb DB Roco
Avmz DB Roco
Imagine Imagine Imagine Imagine

Si o garnitura de tren de noapte cu vagoane apartinand fostelor tari sovietice
WLABmee RZD LS. Models
WLABmee BC LS.Models
WLABm RZD Sachsenmodelle
WLABm ZSR Sachsenmodelle
Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine


Imagine Imagine Imagine Imagine


Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
Scrie răspuns


Înapoi la “Documentatii”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat