De la garnituri reale la garnituri pe diorama

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Oct 24, 2012 4:05 am

Ca sa continuam cu ceva mai international, iata si un EN 347 "Dacia" din 2011, la orarul de vara, ultimul an cand a circulat cu garnitura lunga inainte sa ajunga un "Unternehmenszug" al CFR Calatori prin retragerea ÖBB:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Compunerea este asa cum spuneam mai sus cea de la orarul de vara 2011, si anume:

Tfz: M.1047 GySEV, aici ca versiunea publicitara "Haydn" (Fleischmann)
Grupa ÖBB de la Belgrad: AB30 ÖBB/CWL si Bcmz ÖBB culori K3 (LSModels, Kato)
Grupa ÖBB de la Bucuresti: WLABmz32 ex-T2S ÖBB si Bcmz ÖBB Upgrade (ambele RSM, baza Roco si Kato)
Grupa CFR de la Bucuresti: WLA T2s (RSM, prototip pentru Fleischmann), Bcm (RSM/baza LSModels, vagon suplimentar, nu a circulat decat cateva zile), WRmz (RSM/baza Fleischmann), 4 x B11 AVA200 (RSM/prototipuri pentru Fleischmann) si A10 AVA200 (tot RSM, prototip pentru Fleischmann)

Si aici fotografiile au fost facute de Gam3 pe diorama mea.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Ian 25, 2013 6:52 pm

EN 346 Dacia in anul 2004.


Imagine EA 520
Imagine B11 CFR 61 53 21-90 004-0 Bucuresti Nord - Curtici
Imagine B11 CFR 61 53 21-90 001-6 Bucuresti Nord - Curtici
Imagine A CFR 51 53 19-50 020-0 Bucuresti Nord - Curtici

BAR 85-47 (suburban) Bucuresti Nord - Curtici
-nu exista model-


Imagine B11 CFR B11 CFR 61 53 21-90 032-1 Bucuresti Nord - Budapesta
Imagine B11 CFR B11 CFR 61 53 21-90 007-3 Bucuresti Nord - Budapesta
Imagine Bcmz OBB 73 81 59-91 107-7 Bucuresti Nord - Wien Westbf
Imagine WLABm OBB T2s ex-SBB 61 85 75-70 450-6 Bucuresti Nord - Wien Westbf
Imagine B11 CFR B11 CFR 61 53 21-90 032-1 Bucuresti Nord - Wien Westbf

Am folosit o cuseta OBB Bcmz 59-91 Railtop pentru ca nu am vagonul Bcmz 59-70 de la LsModels iesit zilele acestea.
Cuseta corecta e asta:
Imagine
Varianta cu fumatori/fumatori, cod 47057. Macar la culori se potriveste.

WLABm OBB T2s ex-SBB este Roco, modelul cu dungile mov , 61 85 75-70 454-4 il va scoate LsModels. Are codul 47073.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Ian 26, 2013 1:17 am

Buna Florin,

Un tren frumos, chiar daca este un pic "inflatie" de AVA 200 in el: cinci vagoane, asta nu iti mai lasa prea multe pentru alte garnituri!

Bcmz 59-70 in schema K3 exista intr-adevar de putina vreme la LSM si ar trebui achizitionat cat de repede se poate pentru ca ceva imi spune ca nu va fi multa vreme disponibil. Macar 59-91 este un compromis acceptabil, in aceeasi vopsire (nu plange garnitura EN Wien West - Bregenz dup el?) :lol:

Cu Bar BR 85-47 (sau era AR?) e ceva mai greu... insa cum stiu ca un coleg de forum lucra la o cutie de suburban pe H0, am speranta ca si aici se va gasi o solutie candva!
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Ian 29, 2013 8:06 pm

Tren IC OBB de pe Westbahn, Viena - Bregenz in 2003

Imagine Rh. 1044.2

Imagine Amz

Imagine ABmz

Imagine WRmz

Imagine Bmpz Modulwagen

Imagine Bmz in culorile "Upgrade"

Imagine Bmz in culorile "Upgrade"

Imagine Bmz


OBB EN 246 West-Kurier Viena - Bregenz in 2003.

Imagine Rh. 1044.2

Imagine ABmz declasat ca Bmz (cl a 2-a)

Imagine Bmpz Modulwagen

Imagine Bmz in culorile "Upgrade"

Imagine Bmz in culorile "Upgrade"

Imagine Bmz

Imagine vagon de dormit T2s WLAm

Imagine vagon de dormit MU WLABmz

Imagine vagon cuseta Bcmz

Imagine vagon DDm pentru transport masini
scurtat cu 3 vagoane DDm.
vagonul nu e acasa asa ca am folosit o poza mai veche.

D 346 "Dacia" Budapesta Keleti - Viena in 2007 in Budapesta Keleti.

Imagine Bmz OBB in culorile "Upgrade"

Imagine Bmz OBB in culorile "Upgrade"

Imagine WRmz 88-70 OBB
un compromis pentru ca in 2007 acest vagon nu mai circula, imi trebuie un WRmz 88-91 in culorile "Upgrade"

Imagine Amz OBB

Imagine B11 21-90 AVA200 CFR

Imagine vagon de dormit MU WLABmz OBB

Imagine Bcmz OBB

Imagine vagon cuseta Bc 59-50

Imagine WLABmee (AB33) CFR
un compromis, nu exista vagon WLABmee 71-70 (DWA)


D 347 "Dacia" Viena - Bucuresti in Sinaia 2009.

Imagine EA 47 773

Imagine WRmz CFR

Imagine vagon cuseta Bcmz OBB

Imagine vagon de dormit MU WLABmz OBB

Imagine WLABmee (AB33) CFR
un compromis, nu exista vagon WLABmee 71-70 (DWA)

Imagine vagon cuseta Bc 59-50
compromis, nu exista vagon AcBcmee 40-31/ 40-70

Imagine B11 21-90 AVA200 CFR

Imagine B11 21-90 AVA200 CFR

Imagine B11 21-90 AVA200 CFR

Imagine B11 21-90 AVA200 CFR

Locomotiva CFR, vagonul restaurant CFR, vagonul de dormit T2S OBB, vagoane ava 200 au numerele care au circulat pe trenurle reale.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Ian 29, 2013 8:54 pm

Buna Florin,

Mai frate, nici la Nürnberg nu ma lasati in pace... Si cu patru trenuri de o data imi dai de lucru! :-D

Tren IC OBB de pe Westbahn, Viena - Bregenz in 2003
Foarte plauzibil. Nu trebuie neaparat sa mearga pana la Bregenz, garniturile scurte cu 5 pana la 7 vagoane, uneori si fara WR sunt tipice pentru era pre-Railjet pe relatia Wien West - Linz - Salzburg. Trenul tau este tipic pentru anii 2002-2005, cand o buna parte din materialul rulant de grupa I era inca vopsit in culorile schemei Komfort 1, iar altele deja trecusera prin Upgrade.
Gandeste-te insa ca 7 vagoane este limita maxima, deja de la 6 in sus (si cam intotdeauna cand exista WR) trebuia si un BDmsz51 sau un BDmpsz73 / ADmpsbz73 in garnitura (RailTop).
De mentionat de asemenea ca WRmz61 88-70.0 si 88-70.1 erau in 2003 la sfarsitul carierei si au fost in anul respectiv scoase din serviciu fara sa mai treaca prin Upgrade.
Ca tractiune in 2003 incepeau sa fie din ce in ce mai multe 1016/1116 pe Westbahn, insa 1044 si mai ales 1044.2 circulau inca si la IC/EC/ÖBB IC/ÖBB EC.

OBB EN 246 West-Kurier Viena - Bregenz in 2003.
Plauzibil si acesta, cu mentiunea ca ti-ar mai trebui o cuseta (macar 1:1 cusete-WL) si cateva DDm, acestea circula si azi Wien West - Feldkirch si sunt in numar de 4 sau 5.

D 346 "Dacia" Budapesta Keleti - Viena in 2007 in Budapesta Keleti.
Corect pentru segmentul Budapest Keleti - Wien Westbf., stiind ca lipseste grupa lui D 340/341 de Beograd cu un WL si un Bc ÖBB si eventual un WL BDZ. Asa cum spui si tu, WRmz ÖBB si WLABmee CFR sunt compromisuri.

D 347 "Dacia" Viena - Bucuresti in Sinaia 2009.
2009 a fost ultimul an cand au circulat WLAB MU ale ÖBB, fiind apoi in planul 2010 inlocuite cu AB30 ex-P si AB 32s / 33 ex-T2s. Cat despre Bc 59-50 este intr-adevar un compromis, insa macar este in schema de vopsire corecta.

Concluzia: patru garnituri care chiar daca nu sunt 100% exacte sunt plauzibile si redau aspectul trenurilor reale.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Ian 29, 2013 9:28 pm

Horia_Radulescu scrie:Buna Florin,

Mai frate, nici la Nürnberg nu ma lasati in pace... Si cu patru trenuri de o data imi dai de lucru! :-D

Tren IC OBB de pe Westbahn, Viena - Bregenz in 2003

Gandeste-te insa ca 7 vagoane este limita maxima, deja de la 6 in sus (si cam intotdeauna cand exista WR) trebuia si un BDmsz51 sau un BDmpsz73 / ADmpsbz73 in garnitura (RailTop).
In foarte multe poze din perioda 2001-2005 vad ca sunt si 9 vagoane, poze de pe DSO si de pe bahnbilder.warumdenn.net. Doar un BDmpsz de la Railtop am sa mai atasez.
Horia_Radulescu scrie:
OBB EN 246 West-Kurier Viena - Bregenz in 2003.
Plauzibil si acesta, cu mentiunea ca ti-ar mai trebui o cuseta (macar 1:1 cusete-WL) si cateva DDm, acestea circula si azi Wien West - Feldkirch si sunt in numar de 4 sau 5.
In multe poze si filme apar 4 vagoane DDm. La nebunia mea vorbeam acum multi ani ca maxim 2 DDm-uri am sa pun.
Cuseta o sa fie cea de la LsModels, aia de trebuie sa ma grabesc sa o cumpar.

Cu aceasta ocazie am scos in lume vagonul OBB Bmpz Modulwagen, cumparat acum 2 ani si care a stat in cutie si la fel WRmz-ul.
Ca sa gasesc si eu un vinovat, AF e de vina ca nu pot sa imi termin trenurile OBB. :grin:
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Ian 29, 2013 9:38 pm

Sa stii ca AF e de vina :grin:
In foarte multe poze din perioda 2001-2005 vad ca sunt si 9 vagoane, poze de pe DSO si de pe bahnbilder.warumdenn.net. Doar un BDmpsz de la Railtop am sa mai atasez.
M-am exprimat gresit. Sensul frazei mele era ca de la 6 sau 7 vagoane in sus iti trebuie obligatoriu AD sau BD.

Iata cateva exemple tipice, insa ceva mai tarziu (Fpl 2006/2007):

IC 546 Wien Westbf - Salzburg Hbf (So-Do)
DB 101 + Bmz + Bmz61 + Bmpz70 + Bmz + BDmpsz73 + Amz73

ÖBB-EC 541 Salzburg Hbf - Wien Westbf (Sa,+)
1x16 + Ampz73 + WRmz73 + Amz73 + Bmz73 + Bmpz70 + Bmz73

IC 536 Villach Hbf - Wien Südbf (So-Fr)
1x16 + Amz73 + WRmz73 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61

ÖBB-IC 535 Wien Südbf - Villach Hbf (Mo-Do)
1x16 + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + Ampz61

IC 512 Graz Hbf - Innsbruck Hbf (So-Fr)
1x16 + Amz61 + Bmz + Bmz + Bmz + Bmpz73

O-EC 68
Tfz + Avmz73 + WRmz73 + ABmz61 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz73

IC 847/O-EC 565
Tfz + WRmz61 + Avmz73 + ABmz61 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz73

O-EC 566
Tfz + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz61 + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + WRmz61 + ADbmpsz73 + Ampz61 + ABmz61

O-EC 660
Tfz + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + WRmz61 + ADbmpsz73 + Ampz61 + Ampz73

O-EC 766
Tfz + Bmz73 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + Bmz73 + Bmpz73 + Bmz73 + ABmz61 + Avmz73 + WRmz61 + Ampz61

O-EC 768
Tfz + Bmpz70 + Bmz61 + Bmpz70 + BDmpsz73 + Ampz61 + WRmz73 + Ampz73

si doua cu DDm la coada:

O-EC 669
Tfz + ABmz61 + Ampz61 + ADbmpsz73 + WRmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz-l + DDm

O-EC 633
Tfz + Ampz73 + Bmz61 + Bmz61 + Bmpz73 + Bmz61 + WRmz73 + ADbmpsz73 + Ampz61 + DDm

Compunerile sunt ca in plan. Pentru intelegere 61 e climatizat (Euf sau SGP vechi, cum ai tu pe H0), 73 e presurizat (SGP nou, RailTop, precum cuseta ta) iar 70 e Modulwagen.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Mai 21, 2013 7:00 pm

Accelerat 1742 Satu Mare - Bucuresti Nord in iulie 2005.

Imagine 060 DA ( in loc de GM)

Imagine clasa a 2-a 20-50

Imagine clasa a 2-a 20-50

Imagine cl 1 19-50

Imagine clasa a 2-a 20-50

Imagine clasa a 2-a 20-50

Imagine vagon de dormit WLABmee 71-31 tip AB33 Roco


Imagine vagon de dormit WLABmee 71-31 tip MU (trebuia tot un AB33 Roco)

Imagine WLABmee 75-71 tip T2s

Imagine vagon cuseta Bc 59-50

Imagine vagon cuseta Bc 59-50

Accelerat 1742 Satu Mare - Bucuresti Nord in iulie 2007

Imagine 060 DA ( in loc de GM)

Imagine clasa a 2-a 20-50

Imagine clasa a 2-a 20-50

Imagine cl 1 19-50

Imagine clasa a 2-a 20-50

Imagine clasa a 2-a 20-50

Imagine vagon cuseta Bc 59-50
compromis, in loc de AcBcmee 44-31

Imagine vagon cuseta Bc 59-50
compromis, in loc de AcBcee 44-31

Imagine vagon cuseta Bc 59-50
compromis, nu exista vagon AcBcee 40-31/ 40-70

Imagine vagon de dormit WLABmee 71-31

Imagine vagon de dormit WLABmee 71-31

La ambele trenuri am facut compromisuri.
La trenul din 2005 am folosit un dormitor MU de la AF pentru ca nu am alt AB33 rosu de la Roco, pentru ca multi dintre noi avem cate un model din fiecare si pentru ca am vrut sa pastrez paleta de colori exact ca in realitate.

La trenul din 2007 am folosit un 59-50 rosu in loc de AcBcee 44-31 si in loc de AcBcee 40-31/ 40-70 iar ultimul dormitor era 71-31 AB33 albastru si nu rosu asa acum am pus eu.

In iulie 2007 acc. 1742 era complet albastru.


La ambele trenuri am folosit vagoanele de clasa tip Y de la Roco si Tillig.
Chiar daca vagoanele nu apar in pozele dupa care am facut cele 2 trenuri nu inseamna ca vagoanele tip Y nu au circulat pe Acc. 1741/1742.
In 2007 sunt vagoane tip Y in acest accelerat, chiar unul dintre ele e 19-50 006, cel cu dunga alba longitudinala.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Mai 22, 2013 12:01 am

Buna Florine,

Fara compromisuri nu se poate. Prefer un compromis ca al tau (adica un Bc 59-50 in schema actuala in loc de AcBcee 44-31 sau un WLABmee 71-31 tip MU in loc de un AB33) unuia in care vagonul respectiv e pur si simplu suprimat sau inlocuit cu altul intr-o alta schema de culoare.

Privind Y-uri pe A 1741/1742, au circulat sigur pentru ca toate UVA/IVA sunt Y-uri :lol:
Daca vrei sa spui Y/B adica Görlitz, am doar o fotografie care arata perechea WLABmee tip T2s si Bc 59-50 in Arad alaturi de un Y/B (B 20-50), deci dovada exista.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Mai 22, 2013 6:14 am

Horia, am folosit denumirea sub care sunt cunoscute vagoanele de la Roco si Tillig. Cand se vorbeste despre un vagon cuseta sau de clasa Tillig sau despre unul din cele 3 vagoane de la Roco nu se zice "Y/B Gorlitz" ci direct "Y-ul rosu cuseta de la Tillig".
Avatar utilizator
189DB
Mesaje: 105
Membru din: Mie Mai 07, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de 189DB » Vin Mai 24, 2013 1:08 pm

DACIA in Bucuresti Nord in 19.09. 2011
Imagine
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Mai 24, 2013 5:05 pm

Bcmz 59-91.0 a ÖBB. presurizata, constructie SGP din anii 1990. A ajuns la Bucuresti "din greseala" pentru ca nu era nici un Bcmz 59-70/90 disponibil, altfel nu vede asa ceva Romania.b
toate cele bune,
HR
ionut07
Mesaje: 274
Membru din: Sâm Feb 20, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ionut07 » Sâm Mai 25, 2013 7:44 am

"Greseala" s-a repetat de mai multe ori, asa ca in Romania am mai vazut asa ceva... inclusiv varianta in "Upgrading" design.
Avatar utilizator
060-EA
Mesaje: 860
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Sâm Mai 25, 2013 9:03 am

Chiar si un 59-91.2 a ajuns la Bucuresti in Dacia.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Mai 25, 2013 12:34 pm

Stiu, exista si fotografii ale lui Gam3 cu ele.

Toate Bcmz 59-91.1 trec incet, incet prin Upgrading, e ceva normal si e legat de varsta lor. .2-urole construite in Ungaria inca nu, sunt cu zece ani mai tinere.
toate cele bune,
HR
Scrie răspuns


Înapoi la “Documentatii”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat