Tractiunea Karwendelexpress in anii 1930

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
cosmin78
Mesaje: 5746
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Feb 09, 2008 8:02 pm

insa intrebarea era care au fost locmotivele care au remorcat Karwendelexpress,
in anii 30 E94 inca nu exista,si cum se trateaza de un expres cele mai indicate
locmotive ar putea fi E04,E05,E15,E16,E17,E18,E19,E21...
Avatar utilizator
Seby
Mesaje: 282
Membru din: Mar Noi 29, 2016 8:06 pm
Localitate: Ploiesti
Contact:

Mesaj de Seby » Sâm Feb 09, 2008 10:42 pm

BR41
cosmin78
Mesaje: 5746
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Feb 10, 2008 3:32 am

Br 41? :-? asta-i locomotiva de marfa,nicidecum de pasageri,cu atat mai putin de
trenuri expres
cititi aici inainte de toate...
clasificarea locomotivelor cu abur
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Apr 29, 2008 4:09 pm

cosmin, te-as ruga sa te documentezi mai profund inainte de a raspunde

BR41, conceputa ca locomotiva de coletarie rapida la DRB in 1936 (de unde seria 41) a fost folosita exclusiv in anii 1948-1955 in nordul Schleswig-Holstein la trenuri de pasageri... poze se gasesc cu sutele! (vezi si raspunsul meu mai de jos cu D512 Basel Express!)

valabil si la BR50, la BR94/194/1020 samd...
Ultima oară modificat Mar Apr 29, 2008 5:55 pm de către Horia_Radulescu, modificat 1 dată în total.
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Apr 29, 2008 5:24 pm

Pai exact asta a spus cosmin78 :grin:

BR41 este o locomotiva pentru trenuri de marfa
cosmin78 scrie:Br 41? asta-i locomotiva de marfa,nicidecum de pasageri,cu atat mai putin de trenuri expres
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Apr 29, 2008 5:41 pm

stati fratilor!

exemple:

BR19.0 saxona, loco pentru trenuri expres 1'D1' folosita exlusiv dupa 1945 la coletarie rapida

BR41 de coletarie rapida, pe baza de 03, folosita exclusiv in West pana la introducerea noilor cazane la trenuri de pasageri, iar la Flensburg si spre Fehrman si la exprese (Grossenbrode Kai); aici cosmin, asa categoric in afirmatiile sale gresete total! de exemplu, in 1951-52, D512 Basel Express era tras ca Planlok de 41 222 si 41 270 intre Grossenbrode Kai si Hamburg HBf!

Karwendelexpress se remorca cu E44W (W de la Wiederstandbremse, frana reostatica) insa am si poze cu el tras de o E16!

BR50, locomotiva de marfa devenita universala la toate caile ferate europene

BR86, loco tender de marfa devenita universala la DB si DR

BR38.10 (P8 prusaca) folosita si la marfa rapida (Gex) sau coletarie

la electrice, E93 si E94 folosite si la pasageri pana dupa 1980; in Est pana in 1992!

1020 OBB este EXACT aceeasi treaba ca E94, de fapt este E94! E94 001 este de exemplu 1020.018 usw... s-au folosit din 1940 NUMAI pe Brenner in Ostmark si dupa 1945 unele au ramas in Germania, si in est si in vest, ba chiar s-au facut si Nachbauten; ca OBB a schimbat in anii 1960 aspectul unor 1020 este alta treaba!

revin la ce spuneam, mai intai puneti mana pe carte si dupa aceea raspundeti asa categoric va rog; una este schema de numerotare 01-99 a DRG si alta este destinatia finala a locomotivelor! :roll:
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Apr 29, 2008 5:44 pm

Stam numai ca nu esti la subiect :grin:

Aici era vorba daca BR41 a tras garnitura asta

Imagine

pe care evident ca nu a tras-o decat in caz de forta majora :wink:
Ultima oară modificat Mar Apr 29, 2008 5:49 pm de către LDH, modificat 1 dată în total.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Apr 29, 2008 5:48 pm

Karwendelbahn? in nici un caz, din 1928 s-a mers numai electric, cu E16, E17 (Stammlok) si mai tarziu E44 si E44W!

cele mai multe poze arata Karwendelexpress cu E17 in anii 1930!
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Apr 29, 2008 5:52 pm

Horia_Radulescu scrie:Karwendelbahn? in nici un caz, din 1928 s-a mers numai electric, cu E16, E17 (Stammlok) si mai tarziu E44 si E44W!

cele mai multe poze arata Karwendelexpress cu E17 in anii 1930!
Pai exact ce i s-a spus mai sus ca trebuie sa lege la vagoane ca sa aibe o garnitura corecta deci se pare ca baietii si-au facut temele.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
amiel
Mesaje: 107
Membru din: Sâm Dec 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de amiel » Mar Apr 29, 2008 10:34 pm

Nu trebuie sa amestecam lucrurile.
Vagoanele in discutie , dupa cum scrie si producatorul, sunt epoca II ,DRG/DRB, si banuiesc (nu le-am avut in mana), inscriptionate cu anii de revizie ca atare, adica epoca II. Deci, daca se vrea formarea unei garnituri (cat se poate) corecte, atunci trebuie atasata o locomotiva (cu aburi sau electrica) pentru trenuri express sau accelerate,care a "tras" astfel de vagoane si care bineinteles sa fie inscriptionata cu anii corespunzatori.
Un exemplu ar fi: E18 , BR 19, BR 18 (nu stiu daca sunt si TT)
Cosmin s-a documentat si are dreptate : nu "merge" BR 41, E 93 sau E94, acestea fiind concepute si folosite in epoca respectiva (epoca II) ca locomotive pentru trenuri de marfa.
Ca dupa WW2, aceste locomotive au tractat si trenuri de persoane ( nostalgice, turistice sau chiar curse regulate), e alta poveste. Atat locomotivele cat si vagoanele fiind reinscriptionate pentru perioada in care au circulat.
Ceea ce nu este cazul pentru vagoanele in discutie, acestea fiind declarate si de catre producator de epoca II.
amiel
Mesaje: 107
Membru din: Sâm Dec 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de amiel » Mar Apr 29, 2008 10:38 pm

Pentru doritori, iata un link foarte util (zic eu si primit prin amabilitatea amicului meu DRG)
http://de.geocities.com/rolfwiso/links.html
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3307
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Apr 30, 2008 10:42 am

Am descoperit-o pe site-ul de mai sus si pe... (tobele, va rog :grin:)... venerabila 64.180 ImagineImagineImagine
Dar, nefiind vorbitor de limba germana, in absenta unor poze edificatoare habar n-am ce scrie acolo :-P
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Apr 30, 2008 1:43 pm

amiel, vagoanele respective sunt ceva special si nu merg cu orice de epoca II...

au fost produse in 1932-33 in numar de 12 bucati pentru trenul accelerat numit Karwendelexpress de pe Karwendelbahn, avand ca baza Eilzugwagen normale de grupa 30; modelele Tillig sunt de altfel false, fiind doar niste E30-uri revopsite si cu defecte (aranjamentul ferestrelor, etc.)

ele au circulat numai pe linia sus-amintita din Alpi si au fost trase doar de locomotivele de care s-a vorbit: E16, E17 (ca Stammlok) si mai tarziu spre 1938 de E44 si E44W; Bw Muenchen Ost a avut E93 din 1936 si E94 din 1940, deci inca in epoca II si ambele au circulat si pe Karwendelbahn, insa in 1940 acceleratul sus-numit nu mai circula; BR18 sau 19, E18, BR41 ies din discutie, pe Karwendelbahn s-a circulat cu tractiune integral electrica de la bun inceput si asta si in perioada ocupatiei aliate 1945-1949 (tot epoca II)

E18 exista de la Jatt, E17 insa care este locomotiva adaptata la acest tren cred ca nu exista deloc...

ca fapt divers, E94 a tras pe Brenner si Arlberg trenuri de pasageri inca de la livrare, adica din 1940, cand era inca DRB acolo... tot epoca II!
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5746
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Mai 01, 2008 9:11 pm

@Horia

m-am documentat si nu am vbit ca sa ma bag in seama aiurea,ceea ce spui tu
sunt exceptiile care confirma regula,nu uita ca atunci cand iti e foame,mananci si
lemne,ca sa exemplific asa cazurile in care locomotive de marfa trageau trenuri
de pasageri ptr ca era razboi si limitari de viteza etc...cu tot respectul ptr tine,
cred ca esti un pic acid si se poate interpreta ca personala treaba cu "pune mana
pe carte" :D
amiel
Mesaje: 107
Membru din: Sâm Dec 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de amiel » Joi Mai 01, 2008 10:16 pm

@Horia
Nu vad sa fi scris pe undeva cuvantul "Karwendelexpress", in post m-am exprimat la modul general (de regula) si discutia era parca legata de BR41 si E94, oricum, m-am documentat, am studiat problema, ca..... si sunt de acord ca acest tren a fost tras de E16, E17, sau E44, dar nu sunt de acord cu E94 (waren fĂźr den schweren GĂźterzugdienst konzipiert). Daca totusi ai si alte informatii legate de aceasta locomotiva, te rog sa ni le prezinti, ca sa ne dumirim si noi. Cel putin eu, pana nu vad nu cred.
Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu :"E18 exista de la Jatt, E17 insa care este locomotiva adaptata la acest tren cred ca nu exista deloc... "

http://www.elektrolok.de/Baureihen/194-statistik.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/DRB_Baureihe_E_94

Ca fapt divers : Liliput pregateste aparitia in acest an , unei garnituri Karwendelexpress si locomotivei E44.5
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Documentatii”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat