Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Tractiunea Karwendelexpress in anii 1930

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5315
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Mai 02, 2008 11:53 am

buna baieti,

@amiel: VEB Berliner TT Bahnen, urmasa Zeuke a produs un set cu E94 si vagoane E30 in anii 1980, evident... fals, vandut cu mandrie ca Karwendelexpress si care ieri la salonul de la Freiburg se vindea cu 150 Teuro... :)

intr-adevar, doar Liliput produce din acest an vagoane de Karwendelexpress adevarate, inclusiv vagonul de bagaje scurt, ca versiuni de epoca II (in culorile tipice pentru KWE) si epoca III ca vagoane de accelerat normale ale DB, cum au supravietuit pana in anii 1930.

sapand prin arhiva personala, am dat de un cliseu al lui Carl Bellingrodt din 1936 cu "acceleratul-express" cu E17, Pw si vagoanele corespunzatoare; dupa ce ma intorc in Mulhouse il voi posta aici.

in schimb, am gasit si poze cu E94/194 facand tractiune de pasageri pe Karwendelbahn cu vagoane E30, una din ele a fost deja publicata pe forum de Elef (in anii 1970); pe Geislinger Steige, pe Spessart si pe alte linii de munte E93 si E94 asigurau in Dienstplan (adica regulat) toate serviciile de pasageri pana la aparitia E10/40 si mai apoi ca Schiebelok (impingatoare).

cand vorbeam de E18 de la JaTT si E17 inexistenta, ma refeream bineinteles la modelele TT disponibile! :)

si inca ceva... pe cat de utila poate fi Wikipedia in unele domenii, pe atat de daunatoare este in istoria feroviara... sa nu uitam ca este doar o culegere de idei si pareri care se corecteaza cand vine urmatorul user mai documentat... si asta nu e istorie sau enciclopedie! :(

@cosmin: cand ceream cu atata vehementa :D o documentare mai buna o faceam ca rezultat al parerii de rau pe care am incercat-o citind cat de categoric ai fost (cu smiley :-? ) vorbind de BR 41.0-2, care nu a fost deloc conceputa ca locomotiva de marfa ci de coletarie rapida (nu e o nuanta, ci o diferenta fundamentala, cea din urma avand caracteristici de locomotiva de pasageri - viteza maxima, acceleratii, etc)! :D

Schema 01-99 din 1925 a DRG prevedea grupele pe care le-ai indicat, insa existau o gramada de nuante si exceptii care fac ca o incadrare precisa sa fie imposibila; ca exemplu, 50 era o masina universala, 24 la fel... si lista e lunga!

iti recomand cu caldura una din numeroasele enciclopedii aparute la TransPress in ultimii 15-20 de ani despre locomotivele germane, cele mai multe sub coordonarea lui Manfred Weisbrod; pentru 20-25 de Euro ai avea o lucrare solida de 3-400 de pagini care descrie FIECARE locomotiva in detaliu si ai putea intr-adevar sa fii categoric in mesaje :D

sa nu uitam ca pe Internet se gasesc mai multe greseli si informatii simplificate si eronate ca in toate enciclopediile feroviare impreuna! ;)

un weekend placut,
toate cele bune,
HR
amiel
Mesaje: 107
Membru din: Sâm Dec 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de amiel » Vin Mai 02, 2008 10:28 pm

@AdiG
Iata aici o poza cu o garnitura "Karwendelexpress"
[Link Removed for Guests]
@Horia
Informatiile ce se gasesc pe NET prin diverse site-uri (nu numai Wikipedia) legate de istoria feroviara, nu sunt daunatoare sau false decat pentru cei care privesc lucrurile prin prizma ego-ului personal, ele sunt culese si sintetizate din surse pertinente cum ar fi carti, enciclopedii, documentatii tehnice etc. in ideea de a crea un instrument ajutator, util si rapid, pentru o informare corecta a unui public cat mai larg. De altfel fiecare site face trimiteri la sursele de baza de unde au fost culese informatiile.
Desigur "cartea" nu poate fi inlocuita de NET (imi place sa cred), dar nu trebuie sa ignoram ajutorul NET-ului in informarea publica.
cosmin78
Mesaje: 5811
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Mai 02, 2008 10:59 pm

@Horia

nu toti stiu germana si cred ca majoritatea cartilor despre locomotivele germane
sunt in limba respectiva,de aceea exista o limitare...insa daca ne-ai putea indica
traduceri ale acestor carti intr-o limba mai accesibila,ar fi super... :D
Cosmin
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Mai 02, 2008 11:14 pm

cosmin78 scrie:
... intr-o limba mai accesibila,ar fi super... :D
Sa fie germana! 8O
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5811
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Mai 02, 2008 11:27 pm

ma refeream la engleza
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5315
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Mai 03, 2008 7:51 pm

buna baieti,

intr-adevar, nu este usor, cele mai multe lucrari de specialitate privind caile ferate germane apar din pacate numai in germana si fara cunoasterea limbii este greu de tot... mai ales ca multe traduceri pe Internet sunt facute tot de germani in engleza si gresite...

nu o sa uit niciodata cand am vazut pe un sit Feuerbuechse (feuer=foc iar buechse=sau pusca sau loc de facut focul, adica focar) tradus in engleza ca Fire Rifle... :D

@amiel, aici ne intelegem; prin Internet avem o cantitate de informatii cum n-am avut niciodata din carti, insa tocmai asta e problema... sa facem diferenta intre informatii corecte sau incorecte...

cu cateva saptamani in urma Gam3 (Florin Vornicu) imi indica un sit francez cu compuneri de trenuri, foarte profesional realizat in aparenta... de fapt, o varza facuta dupa machetele din colectia respectivului, cu un ABmz Euf bagat prin Mozart-ul anului 2001 si alte asemenea bazaconii... o varza prezentata insa profesional, cu logouri de operatori CF pe care oricine ar fi luat-o de buna! :)

e foarte greu sa faci diferenta intre ce e corect si ce pare corect... :roll:
toate cele bune,
HR
Scrie răspuns

Înapoi la “Documentatii”