Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Locomotive romanesti in carti din strainatate

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 239
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Locomotive romanesti in carti din strainatate

Mesaj de CristianG » Sâm Feb 21, 2015 7:10 am

The Great Book of Trains
Autori: Brian Hollingsworth si Arthur Cook
ISBN 0-86101-919-9
Cartea, in format mare (31 x 24 cm.) prezinta locomotive din intreaga lume.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
(Textul postului reprezinta traducerea, selectiva, a textului original)

Clasa 142 (2-8-4) Romania: CFR, 1935 (pagina 144-145):
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Un alt exemplu de tara mica construind propriile locomotive pentru trenuri rapide de pasageri, deasemenea 2-8-4, a fost Romania. Firmele Malaxa si Resita au construit 58 si respective 27 unitati intre 1936 si 1949. Locomotivele au ramas in serviciu pana in anii ’60. Unitatile au fost copii, construite sub licenta, ale celebrei clase austriece 214.
………………………………………….
Copiile romanesti au avut configuratia originala, cu exceptia a unui lot construit in 1939 cu distributie Caprotti, ulterior modificate in constructie standard. O caracteristica deosebita a acestor locomotive, ca si a altor locomotive romanesti, a fost posibilitatea de a folosi conbustibil solid si lichid. Combustibilul solid era alimentat continuu, in timp ce combustibilul lichid era alimentat in caz de sarcina deosebita. Pentru multi ani aceste locomotive impunatoare au tractat trenurile expres de pasageri ale Romaniei. Interesant pentru o tara mica, Romania a avut in productie propriile locomotive diesel si electrice; numarul mic de astfel de locomotive produse a intarziat trecerea la tractiunea diesel si electrica. Chiar si in aceste conditii, locomotivele clasa 142 au fost retrase din serviciu la sfarsitul anilor ’60. 142.008 este pastrata la depoul Bucuresti Grivita si 142.072 este expusa la Muzeul Locomotivelor de la Resita.
Foto: O utilizare modesta, in acest peisaj pastoral romanesc, pentru o clasa 142 (2-8-4) a CFR

Clasa 060DA Co-Co – Romania, CFR, 1960 (pagina 316-317):
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Destinatie: locomotiva diesel electrica pentru trenuri de pasageri si marfa
……………………………….
Propulsie: motor diesel, supraalimentat Sulzer tip 12LDA28 2300 CP, 12 cilindrii si generator electric alimentand direct cu current 6 motoare antrenand axele prin roti dintate.
…………………………………
Parcul de locomotive diesel electrice ale CFR are la baza 6 prototipuri construite in Elvetia in 1959. Partile mecanice au fost construite de Swiss Locomotive Works, echipamentul electric de Brown Boveri si motorul diesel de Sulzer. Motorul diesel este tip “twin bank” cu doua linii paralele de cilindrii, fiecare linie actionand un arbore cotit separat.
Forma eleganta a caroseriei este tipica locomotivelor elvetiene si este in constructie sudata. Locomotiva nu este dotata cu instalatie de incalzire a trenului, incalzirea facandu-se cu vagoane speciale separate.
Un tren de 500 tone poate fi tractat de o astfel de locomotiva, pe pantele maxime de 2.5% ale traseului Brasov – Bucuresti cu 14 km/h. Pentru sarcini mai mari, se folosesc mai multe locomotive in tandem. Franarea se face classic cu aer comprimat. Locomotiva este dotata cu detectare si corectare automata a patinarii rotilor, de ajutor pe pantele traseului.
Productia acestor locomotive a continuat in Romania, locomotivele fiind oferite si la export.
Foto: Clasa CFR 060DA diesel electrica Co-Co nr. 062 0433 3. Aceste locomotive multifunctionale de origina elvetiana au fost produse o perioada indelungata si au fost intensiv utilizate la tractarea trenurilor de pasageri si marfa pe intreaga retea de cai ferate a CFR. Vopsirea in culori deschise este o inovatie – un verde monoton, tipic cailor ferate europene, a fost folosit mult timp in Romania.

CFR este montionat si la prezentarea locomotivei clasa P8 (4-6-0) (pagina 85):
[Link Removed for Guests]
………………………….
In timpul celui de al doilea razboi mondial, pe masura ce trupele germane au avansat spre est, locomotivele P8 s-au raspandit in Europa de est, rezultand intr-o raspandire mai mare decat inainte. Locomotivele au functionat in Cehoslovacia, Grecia, Iugoslavia, Polonia, Romania si Rusia, multe dintre ele ramanand in aceste tari dupa razboi. In unele din aceste tari locomotivele au fost modificate la exterior in conformitate cu regulamentele locale, dar configuratia de baza a fost rar modificata.
……………….
Locomotive din aceasta clasa au ramas in serviciu in alte tari si un numar de locomotive erau inca in serviciu in Polonia si Romania in 1979.
Foto: Locomotiva clasa P8 (4-6-0) design prusac, tractand un tren CFR (nota: locomotiva este 230.187)
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 239
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Mesaj de CristianG » Lun Mar 02, 2015 6:31 am

Revista Die Lokomotive a fost publicata la Viena incepand din 1904 pana dupa al doilea razboi mondial.
In paginile revistei se gasesc informatii despre locomotive construite in principal in Germania si Austria dar si in alte tari din Europa si din lume.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Revistele din 1904 si pana in 1940 pot fi consultate aici:

[Link Removed for Guests]

(link publicat de un membru al forumului).

Am rasfoit revistele si am gasit fotografii, desene si date despre locomotive construite pentru CFR; in tabelul de mai jos am strans, pentru a fi gasite mai usor, numerele si paginile unde pot fi gasite aceste informatii:
[Link Removed for Guests]

Ca exemplu, fotografia si datele locomotivei macara Anina III, construita pentru St.E.G. Resita, Uzinele de Fier si Domeniile Resita de mai tarziu:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 239
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Mesaj de CristianG » Mar Mar 31, 2015 8:28 am

Pe website-ul mentionat au aparut scanate revistele din anii 1941 - 1943.
Sunt mentionate urmatoarele locomotive fabricate pentru CFR:

Die Lokomotive 1943:
- pag. 42 - 43 - 231.000, 50.000 si 241.001-002 DE
Die Lokomotive 1941:
- pag. 117 - articol extins despre 241.001-002 DE
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 239
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Mesaj de CristianG » Mar Ian 05, 2016 8:11 am

Un articol (in limba germana) despre locomotivele articulate Mallet, fabricate de MAV, care au fost folosite pe liniile din Transilvania si preluate mai tarziu de CFR:

[Link Removed for Guests]

Desenele si fotografiile completeaza informatiile, mai bogate, din lucrarea "Parcul Locomotivelor cu Abur cu Ecartament Normal al CFR 1869-2000" autori Gabriel Margineanu si Serban Lacriteanu.
Scrie răspuns

Înapoi la “Documentatii”