Locomotiva fara foc 20064

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Locomotiva fara foc 20064

Mesaj de cosmin78 » Mar Mai 13, 2014 10:36 pm

In ITF se face referire la un numar de 4 locomotive fara foc, printre care si supravietuitoarea noastra, locomotiva 20064 (Bft-n2, Henschel 20064/1924), aflata la Sibiu.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Avand nevoie de ajutorul vostru, vin cu urmatoarea intrebare:

Stie cineva ce lungime are peste tampoane si ce ampatament are?
Eu am luat o locomotiva asemanatoare de la Liliput pentru conversie, insa este ceva mai lunga decat 20064.

O imagine ceva mai buna, cu laterala locomotivei ( de pe [Link Removed for Guests] ),
in comparatie cu modelul Liliput

Imagine

[Link Removed for Guests]

In revista "Die Lokomotive", din anul 1926, la pagina 6, este o locomotiva fara foc, fabricata de Henschel si ceva date, insa ampatamentul dat acolo, de 1800 mm , imi pare a fi eronat.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Tot cautand dupa locomotivele germane fara foc de tip B (cu 2 axe motoare), am observat ca diametrul rotilor si ampatamentul nu difera prea mult. De exemplu, locomotiva Hen 12469/1913 are rotile de 870 mm si ampatamentul de 2510 mm, cu o lungime de 8700 mm, iar locomotiva Hen 28394/1948 are rotile de 900 mm, amp. 2500 si lungime de 8600 mm. Imi permit sa presupun ca, locomotiva are la baza un proiect comun , avand capacitatea cazanului mai mica (cele germane aveau 12,5 mcubi) , si implicit , lungimea mai mica.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Mai 15, 2014 9:56 pm

Revin cu alta intrebare:

La pagina 389 din ITF, vol. 3 este schita cazanului locomotivei fara foc. Despre care locomotiva este vorba? Desprea cea dea la Sibiu sau despre cea de la Oil Terminal Constanta?
Este vorba despre un cazan de aprox. 11 mcubi, deci locomotiva de tip Cft-n2 Hen 20278/1928 iese din discutie, capaciatea cazanului fiind de 12 mcubi.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Ian 05, 2016 1:06 am

M-am lamurit de unde provine acest desen.

In revista Die Lokomotive din 1943 , la pagina 40, este descrisa in detaliu o locomotiva fara foc fabricata de Krupp. Desenul cazanului este acelasi cu cel publicat in ITF la pagina 389m din vol 3.
Singura diferenta este limba in care este scris textul pe desen...

Mai jos , pdf-ul revistei din 1943:

[Link Removed for Guests]
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Documentatii”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat