Marca de siguranta CFR

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
Avatar utilizator
smotocel
Mesaje: 572
Membru din: Mie Oct 10, 2012 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de smotocel » Lun Feb 18, 2013 4:03 pm

nu ma supar pentru ca stiu de aceasta diferenta care se foloseste la CF. din graba , am spus semafor (fiind totusi impamantenita denumirea).

promit sa fiu mai atent pe viitor. :|
Avatar utilizator
smotocel
Mesaje: 572
Membru din: Mie Oct 10, 2012 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de smotocel » Lun Feb 18, 2013 8:43 pm

bun, buuuun

pentru inceput sa facem prezentarile:

marca de siguranta 1 (notata in tabel marca 1)

[Link Removed for Guests]

marca de siguranta 2 (notata in tabel marca 2)

[Link Removed for Guests]

marca de siguranta 3 (notata in tabel marca 3)

[Link Removed for Guests]

marca de siguranta "pitica"

[Link Removed for Guests]

si acuma transpunerea pe hartie a pozelor... :|


pentru a nu incarca desenul cu dimensiuni, am trecut cifre pe schita (cele incercuite) si in tabel am trecut dimensiunile. toate dimensiunile sunt in mm.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

tot plimbandu-ma printre linii, am observat la unele linii lipsa marcilor de siguranta, in schimb am gasit "chestiile" de mai jos. oare tot la categoria marci de siguranta se incadreaza???

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

si ca o incheiere "off topic" oare poate sa imi spuna cineva ce sunt "clopoteii" din pozele urmatoare? da, stiu ca se apropie primavara, dar nu cred ca acum rasar... :-D

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

cam atat deocamdata, sper ca am fost de ajutor. :cafea:
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Feb 18, 2013 9:49 pm

Buna treaba!
Multumesc frumos!

Cred ca am sa optez pentru marca "pitica", desi, este impropriu spus ptitca, se vede clar ca a fost macelarita, iar soclul, de obicei este ingropat in pamant/pietris,la vedere ramanand partile tesite.Valabil si pentru restul marcilor gasite de tine, care ar fi trebuit sa fie ingropate, partial.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
smotocel
Mesaje: 572
Membru din: Mie Oct 10, 2012 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de smotocel » Mar Feb 19, 2013 9:13 am

toate marcile prezentate in poze si altele care le-am vazut, nu sunt pe niciun soclu sau fundatie. sunt pur si simplu puse pe pamant/pietris (chiar m-am uitat sub ele). cit despre marca "pitica" si eu am crezut ca e vandalizata dar inafara de coltul rupt care se vede in stanga pozei, restul marginilor erau perfect drepte. nu stiu daca standardele prevad o asemenea marca dar ca de obicei realitatea bate filmul.
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mar Feb 19, 2013 1:06 pm

,,Clopoţeii" sunt împă’mântarea.
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Feb 19, 2013 2:26 pm

Trebuiesc ingropate, altfel orice nebun le poate misca de la locul lor.
Prin ´86-´87, cand se faceau lucrarile de racordare a liniei ce iesea din ILMET Craiova, petreceam, ore intregi pe langa calea ferata (locuiam la vreo 200 m :-P ) si imi aduc foarte bine aminte, printre altele, cum fixau marcile de siguranta.
Realitatea de azi nu are nimic in comun cu realitatile CFR-ului in anii de normalitate, ca sa nu zic glorie.De aici si optiunea mea catre epocile mai indepartate...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Mar Feb 19, 2013 8:36 pm

Clopoteii sunt [Link Removed for Guests],un fel de siguranta in caz de conturnare,partea de sus e izolata fata de cea de jos,in interior,cu un strat de mică’,pentru protectia instalatiilor,aparatajelor,etc.
Iar acea borna cu sageti,posibil sa semnalizeze un cablu pozat in pamant.
Pune te rog o poza unde nu exista deloc marca de siguranta(sunt curios),ca unde ai pus pozele cu acea borna de beton,nici nu are ce cauta o marca de siguranta. 8)
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Feb 19, 2013 8:46 pm

Ionutz72,

In pozele 1, 2 si 4 marca este pusa intre doua macaze invecinate.La treaba asta te referi?
Mie mi se pare neverosimil, atata timp cat stationarea pe aparatele de cale este interzisa...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Mar Feb 19, 2013 8:50 pm

smotocel scrie: ...tot plimbandu-ma printre linii, am observat la unele linii lipsa marcilor de siguranta...
La asta ma refeream. :idea:
PS: de unde sti ca esti sau nu cu material rulant pe aparatul de cale daca nu ai marca?
Practic marca iti arata ca poti sta cu tampoanele pana in dreptul ei si nu intri in gabaritul liniei vecine,si asta inseamna ca nu esti pe macaz.
Avatar utilizator
smotocel
Mesaje: 572
Membru din: Mie Oct 10, 2012 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de smotocel » Mar Feb 19, 2013 9:08 pm

pai tocmai acele sageti din poza ma induc in eroare. pietrele alea erau pe liniile fara marca de siguranta si erau relativ apropiate de macaze (imi cer scuze pentru poze, ca nu sunt de ansamblu). acea sageata orizontala indreptata catre linie, fata de cele sus-jos (inainte-inapoi)... m-au facut sa cred ceva de genul "pina aici ai voie" deci un fel de marca de siguranta... oricum maine am drum iarasi la prietenul meu podul... si mai dau o raita si prin betoanele alea....

L.E. oare conteaza daca acele pietre erau in triajul de vagoane? adica in zona respectiva se trag toate garniturile care vin in gara TM Nord (si nu pleaca imediat) sau se formeaza in TM Nord pentru plecare (cit timp am masurat si pozat marcile de siguranta, un LDH a facut vreo 5 manevre cu cite 1-2 vagoane sa compuna o garnitura de genul TM - BUC de noapte, adica punea un vagon de clasa, apoi 1-2 de dormit, apoi o cuseta, etc)?
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Feb 19, 2013 10:44 pm

ionutz72,

Eu ma refeream la altceva.De ce sunt puse marcile intre doua macaze invecinate?Asta inseamna ca, materialul rulant care nu trebuie sa depaseasca marca respectiva, deja a depasit marcile situate mai in spate (vezi pozele 1,2 si 4).
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Mie Feb 20, 2013 12:05 am

Sunt situatii cand se poate stationa peste marca de siguranta.Si chiar daca sub tren sunt marci ocupate,macar ai siguranta ca la vreuna din pozele ce zici ai gabarit si poti trece pe celalat fir in siguranta.Deci este verosimil? :kiss:
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Feb 20, 2013 6:03 pm

Care sunt situatiile in care se poate stationa peste marcile de siguranta sau peste macaze?
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Mie Feb 20, 2013 8:14 pm

Doar cateva exemple din R005:
Art. 171. - (1) în cazul în care datorit㒠lungimii, trenul nu se poate gara între mă’rcile de siguranţă’, respectiv între semnalul de ieşire şi marca de siguranţ㒠de la urma trenului, acarul, respectiv agentul de la urma trenului trebuie s㒠comunice ocuparea mă’rcii de siguranţ㒠că’tre IDM, care dispune dup㒠caz:
a) staţionarea pă’rţii din urm㒠a trenului peste marca de siguranţă’;
b) dep㒺irea semnalului de ieşire, pân㒠la marca de siguranţă’;
c) tragerea trenului şi staţionarea peste marca de siguranţ㒠de la ieşire;
d) fracţionarea trenului şi gararea acestuia pe dou㒠sau mai multe linii.
.
.
.
(5) în cazul ataşă’rii unei grupe de vagoane sau a unei locomotive la tren, dac㒠locomotiva ră’mâne dincolo de marca de siguranţă’, IDM aduce la cunoştinţ㒠mecanicului prin ordin de circulaţie, ora pân㒠la care locomotiva staţioneaz㒠dincolo de marca de siguranţă’; în cazul în care nu este în posesia ordinului de circulaţie, mecanicul d㒠semnale de alarm㒠cu fluierul sau sirena locomotivei pân㒠la primirea ordinului de circulaţie.
.
.
.
Art. 234. - (1) în cazuri excepţionale, staţionarea trenului peste mă’rcile de siguranţ㒠este admis㒠numai în baza dispoziţiei scrise, dat㒠de operatorul de circulaţie, conform prevederilor din reglementă’rile specifice.
Si evident cazuri de forta majora de defectari de material rulant peste macaze,cand marca de siguranta te ajuta sa sti ca poti sa intri pe langa el cu un mijloc de interventie daca este cazul.
Avatar utilizator
smotocel
Mesaje: 572
Membru din: Mie Oct 10, 2012 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de smotocel » Joi Feb 21, 2013 7:34 pm

si precum in reclama cu M&M's de Craciun.....
"Marca de siguranta pitica....EXISTA!!!!"

deja sunt 4 locuri diferite unde le-am pozat.... si asta era intreaga pe toate partile.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
ionutz72 scrie: Practic marca iti arata ca poti sta cu tampoanele pana in dreptul ei si nu intri in gabaritul liniei vecine,si asta inseamna ca nu esti pe macaz.
azi avand treaba pe la "podul meu" am mai gasit niste imagini interesante, referitor la ce a spus ionutz72 mai sus vin cu intrebarea: ce rost au acele marci de siguranta intre cele doua macaze (prima poza) si de o parte si de alta a DKW-ului (a doua poza)????

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

si o poza, care mie mi s-a parut interesanta ca si compozitie... 3 in 1

[Link Removed for Guests]

si in incheiere, de fapt poza pentru care m-am deplasat in zona (evident exceptand masuratorile pentru podul meu). in aceasta poza se vad multi stalpisori din aceia albi cu sagetile alea pe ei.... care inca nu stiu ce reprezinta.

[Link Removed for Guests]

cam atat deocamdata.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Documentatii”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat