Uzinele Malaxa

Scheme de vopsire, compozitii de trenuri autentice, denumiri s.a.m.d.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Mar Noi 29, 2011 2:43 pm

Are dreptate misha sunt alea pe care scrie Republica unde intoarce tramvaiul pe Basarabiei.
Se vede si pe Google la nivelul strazii.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Noi 29, 2011 5:03 pm

Mi-am cotrobait prin amintirile din vremea cand bateam orasul la picior. Imi mentin cele scrise cu o pagina in urma. Intre timp am aflat ca zona se numeste poarta Faur 1 (habar nu aveam pana astazi), cladirea din imaginile de epoca exista si astazi.

Uite-o in aceasta poza gasita la repezeala pe internet:

http://www.kampus.ro/popup.php?img=imag ... -720px.JPG

versus poze de epoca:

http://farm7.static.flickr.com/6182/615 ... 2f85_b.jpg

Fosta poarta era in stanga cladirii (cum ne uitam la poza contemporana noua) si este exact in zona pe care v-am indicat-o in postul meu anterior.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2210
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Noi 29, 2011 6:01 pm

@ Catalin:

Cladirea este evident aceeasi, in ciuda schimbarii tamplariei initiale!

Dar ce minunatie de poza este asta de epoca... se vad acolo nu mai putin de 10 locomotive de manevra in constructie, e o chestie un pic mai deosebita care pare sa fie o locomotiva de manevra cu o extensie? Oare ce-o fi aia? Pe urma trei automotoare de tipuri diferite -Grozav, Catalin, am acum si poze de deasupra lor... si niste tendere, plus un sasiu al unei locomotive din seria 142!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Noi 29, 2011 8:34 pm

Buna Victorian,

fiecare imagine din curtea acestor uzine e o cutie a Pandorei. Mai ales cand vine vorba de tipul mare de automotoare construite aici, atat de diverse si de fascinante in acelasi timp pentru pasionatul de istorie feroviara.

Nu stiu ce este acea constructie. Nu am cunostinta de un LDM modificat cumva fata de desenul "standard". Tot ce pot sa fac este sa presupun ca este o cabina de LDM ce sta pe un boghiu uzinal si asteapta sa intre in hala de montaj.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Vin Sep 26, 2014 12:14 am

Imagine
Imagine
Imagine
Malaxa al patrulea din stanga. (o sa pun si sursa)

Imagine
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Vin Sep 26, 2014 12:21 am

Marius Titulescu
Mesaje: 4
Membru din: Mie Apr 13, 2016 9:25 am
Contact:

Re: Uzinele Malaxa

Mesaj de Marius Titulescu » Joi Iun 30, 2016 9:20 am

O poarta spre trecut... spre trecutul in care aveam industrie. :)
________________________________________________
Marius
Role
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Uzinele Malaxa

Mesaj de ICRA » Dum Mar 19, 2017 12:03 pm

O aeriană 1938:
Imagine
Sursa aici.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Uzinele Malaxa

Mesaj de ICRA » Mie Mai 24, 2017 12:12 am

Sursa: Arhivele Naţionale ale României, fototeca (Ministerul de Interne), album 44, le-am redescoperit de curand:

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

De aici.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2210
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Uzinele Malaxa

Mesaj de victorian » Mie Mai 24, 2017 12:57 pm

Si cate ceva despre autorul cladirii, arhitectul Horia Creanga, nepotul povestitorului Ion Creanga si fiul capitanului Creanga, cel care incanta vilegiaturistii veniti la baile de la vii de la Constanta cu placintele lui:

http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2013 ... fie-opera/
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5704
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Mai 24, 2017 2:31 pm

Uzinele Malaxa au avut o filiala olteneasca, Atelierele Malaxa din Craiova, binecunoscuta Electroputere (dupa nationalizare). Autorul cladirilor este acelasi Horia Creanga...
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2210
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Uzinele Malaxa

Mesaj de victorian » Vin Iun 02, 2017 9:08 pm

Horia Creanga a proiectat toate cladirile de care avea nevoie Malaxa, in plus de asta tot lui i se datoreaza imbunatatirea designulului automotoarelor din seriile 900-1000. Schimbarile propuse de Horia Creanga sunt subtile, insa importante si se pot observa comparand pozele automotoarelor din prima serie, practic identice automotoarelor Ganz (1001-1002 si 1003-1004) cu cele de la 1005 in sus. Se pot observa fustele rotunjite, racordate lin la corpul automotorului, botul rotunjit si racordarile line cu zona tampoanelor, pozitia usor diferita a farurilor si farul central inglobat in partea superioara a automotorului.

Arhitectului Horia Creanga i se datoreaza designul reusit si eleganta deosebita a acestor automotoare. Mare pacat ca dupa 1950 toate cele din Romania au suferit modificari in zona tampoanelor, tampoanele originale, subtiri, fiind inlocuite cu unele mai butucanoase, astfel incat s-a ajuns la imaginea lor grosolana de azi. Singurul care si-a pastrat tampoanele originale este exemplarul unic de la Sankt Petersburg, de asemenea unul dintre putinele care mai are fustele in forma originala. Din pacate insa, ca sa nu fie totul perfect, i s-au inlocuit tablele laterale lise cu unele striate si are niste deformari in locul unde candva exista cupla automata.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Uzinele Malaxa

Mesaj de ICRA » Mar Iun 13, 2017 9:29 pm

Dorin tot respectul pentru ce ai scris despre arh Horia Creanga :aplauze: . Cred ca pentru "Malaxa" trebuie perecizata toata echipa adica Horia Creanga, Ionel Creanga, Lucia Creanga si pentru Febrica de Tevi se mai adauga si contributia lui Haralamb Georgescu.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Documentatii”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat