Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Plan gara si remiza CFR

Planuri si documentatii despre material rulant, cladiri, instalatii feroviare, etc
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Dec 06, 2009 7:30 pm

Hm, cred ca trebuie cautat putin invers.
Mers si vazut ce a fost la Curtici si apoi la Pucioasa desi Pucioasa este mai aproape.

Da, pare o copertina de "import"

Statia

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


Detalii

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Subliniez grija celor din Pucioasa pentru cladirea statiei CF.
Cred ca ceasul, dupa o mica revizie, poate functiona din nou.
Arata impecabil.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Dec 06, 2009 8:24 pm

La jumatatea anilor '30 a fost construita actuala statie Curtici, deci...se poate ca aceasta sa fie copertina vechii statii.
Ceasul arata curatat fata de cum il stiam eu. Se prea poate sa fi avut parte de curand de ceva tratament de restaurare. Daca ma intrebati pe mine, toate ceasurile ar trebui curatate si puse la punct pentru ca sunt adevarate bijuterii.
As fi interesat daca ai fotografiat si pendula aflata in interior si care de fapt gazduieste mecanismul ceasului. Este chiar in holul statiei.

Aici, incinta statiei Pucioasa, vazuta de pe dealul de vis-a-vis, probabil la inceputul anilor '30. Se observa magazia statiei, model realizat excelent de Cosmin78:

[Link Removed for Guests]


nu se vede in imagine vechea remiza Pucioasa, cu placa si cladirea remizei de locomotive, aceasta din urma exista si astazi, cu alta intrebuintare, dar foarte aproape de forma initiala.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Dec 06, 2009 9:19 pm

catalin scrie:As fi interesat daca ai fotografiat si pendula aflata in interior si care de fapt gazduieste mecanismul ceasului. Este chiar in holul statiei.
Eu nu am fotografiat-o dar Lok a facut asta, ca de aceea mergem mai multi in "drumetii", ca sa ne completam.

Din pacate, la data aceea, arata jalnic

[Link Removed for Guests]
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Dec 07, 2009 7:50 pm

Buna LDH, multumesc pentru poza.

Din pacate e nevoie de ceva mai mult decat o curatire ca acest ceas sa mai functioneze pentru ca , asa cum mi-am confirmat astazi, mecanismul nu mai exista. Cele doua cadrane, cel extern si cel din pendula interioara, erau actionate de acelasi mecanism care era gazduit de pendula interioara.

Astazi am vizitat din nou gara Pucioasa pentru a-mi confirma ca nu mai exista decat cadranul exterior si acea cutie de lemn.

As fi tare curios unde au disparut atatea ceasuri de colectie din garile CFR...

Si, daca tot eram in zona, mi-am permis un mic exercitiu fotografic, in speranta de a capta atentia asupra acestor gari si de a le salva de la disparitia prin nepasare (boala grea si incurabila):

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Lun Dec 07, 2009 8:33 pm de către catalin, modificat de 3 ori în total.
All aboard !
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Dec 07, 2009 8:14 pm

dupa ce m-am uitat la poze, am bagat de seama ca asezarea caramizilor la Pucioasa este diferita de cea de la Portaresti,Segarcea sau Motatei.
iarasi am mai bagat de seama(cu mult timp in urma)ca acel brau ornamental de caramizi asezate oblic sau drept o sa dea multa bataie de cap...

catalin,

mai sus ziceai ceva de placa si remiza de locomotive de la Pucioasa...remiza este de 2 locuri sau de 5 in arc de cerc?in ambele cazuri,surorile se regasesc la Calafat,respectiv Jiblea?
Ultima oară modificat Sâm Mai 21, 2011 11:21 pm de către cosmin78, modificat de 2 ori în total.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Dec 07, 2009 8:21 pm

Salut,

Remiza era de 2 locuri, identica cu cea de la Curtea de Arges, Calafat etc....
Asa cum scriam mai sus, ea inca exista.
Ultima oară modificat Lun Dec 07, 2009 10:12 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Dec 07, 2009 8:31 pm

multam frumos!
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Dec 07, 2009 9:43 pm

Salut Cosmin,

Intr-adevar, asezarea caramizilor in zidarie difera in fiecare din cazuri,acesta fiind unul dintre modurile in care mesterul zidar isi poate pune "amprenta" asupra cladirii la care lucreaza. In privinta modului in care poti face caramizile alea in unghi... nu vad alta cale decat sa pui acolo o bagheta din material pilita individual, dinte cu dinte, sau -ca varianta mai usoara- un element taiat in felul asta cu laser. E intr-adevar o provocare!

Fiindca veni vorba de asa ceva, eu nu stiu cum arata remiza de la Pucioasa, dar o stiu pe cea de la Curtea de Arges.... uite aici un exemplu de plan de remiza tipica romaneasca, doua locuri, trei travei pe lateral. Desigur, desi e romaneasca, nu e cu mult diferita de cele nemtesti, unguresti, etc.

Plan:

[Link Removed for Guests]

Imagine


Fatada principala:
Imagine

Fatada laterala:
Imagine

Uups... iar au iesit niste imagini foarte "mari"... dar daca le pun mai mici pe urma se pierde din claritatea imaginii. Ma poate ajuta cineva cu cont pe photobucket, sa transforme imaginile in mini-icons? Merci mult!
Ultima oară modificat Sâm Mar 15, 2014 9:57 am de către victorian, modificat 1 dată în total.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Dec 07, 2009 9:56 pm

Buna,

planul de mai sus a fost realizat extraordinar de Dorin dupa cateva schite sumare ale remizei Focsani, o alta realizare a echipei Ellie Radu.
La Curtea de Arges remiza are 4 travei, cea de la Focsani (una identica a existat la Targu Ocna dar a disparut in primul razboi mondial in urma bombardamentelor) avea 3 travei.

Inca un multumesc unui om care face enorm pentru mine traducand schite indescifrabile in planuri.
All aboard !
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Dec 07, 2009 11:29 pm

aaaa...subiectul asta a devenit o adevarat comoara!va multumesc!

victorian,

braul se poate realiza si cu metode traditionale,insa exista laserul care il poate reproduce muult mai exact decat doua maini obosite la sfarsit de saptamana si in criza de timp.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Dec 08, 2009 1:33 pm

Salutare tuturor din nou,

Intai de toate ii multumesc lui Felippe pentru ajutorul dat in micsorarea planului.

Cosmin, subiectul chiar este o comoara si ii multumim in continuare lui Catalin pentru munca pe care a depus-o pentru a "desface" planul garii Odobesti in planse mai usor de vizionat, cat si pentru minunatele poze la subiect pe care le tot adauga. Cat despre modestele mele desene, cu placere, Catalin, ca de obicei...

Cosmin, ca sa vezi cum arata de fapt o asemenea remiza, uita-te aici:
[Link Removed for Guests]

In partea de jos a imaginii vezi fosta remiza de la Predeal, azi demolata.

Era o remiza "anormal" de mare, avand 7 travei in lateral, fiindca inainte de primul razboi mondial Predeal era o statie de frontiera si de aici incolo se mergea spre sud cu locomotiva romaneasca, spre nord cu locomotiva austro-ungara.

Acoperirea este realizata cu "eternit" sau "eternita", denumita colocvial si "internit" sau "internita" (mai ales in zilele noastre, cand exista un nume asemanator precum internetul!) :grin:

"Eternit" era numele unor placi subtiri din ciment armat cu fibre de azbest, deci de fapt banalul azbociment, astazi interzis ca material de constructii din cauza riscului pentru sanatatea umana pe care il prezinta fibrele de azbest.

E bine de cunoscut ca materialul respectiv este un pic mai vechi decat s-ar crede. Placile respective au inceput sa fie produse industrial in anul 1903 de o fabrica din Schöndorf, langa Vöcklabruck, in Austria. Iata deci ca este normal sa vedem un acoperis din "Eternit" pe remiza din Predeal; eram vecini, iar transilvanenii chiar in aceeasi tara cu inventatorul "Eternitului", domnul Ludwig Hatschek.
Ultima oară modificat Mar Dec 08, 2009 3:51 pm de către victorian, modificat 1 dată în total.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Dec 08, 2009 1:44 pm

[Link Removed for Guests] cate traveie are?
Ultima oară modificat Joi Dec 10, 2009 2:01 am de către cosmin78, modificat 1 dată în total.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Dec 08, 2009 10:53 pm

cautand pe la diversi producatori,am gasit la Brawa o lampa de perete ce se apropie de suportul fotografiat de catalin


[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Dec 09, 2009 4:51 pm

Salut Cosmin,

Din ce stiu eu la Calafat a fost varianta cu 4 traveie.
In acelasi exercitiu de modularitate, in cazul in care era nevoie de remizarea masinilor mici (tender) se folosea desenul cu 3 traveie (si cu cateva simplificari de de accesorii, asa cum am concluzionat personal), si in cazul in care era nevoie de a remiza masini mai mari, se construia o remiza cu 4.

La Ghimes si Predeal au existat variantele mai lungi capabile de a remiza pe o linie doua masini.

Poze cu remizele in varianta cu 4 traveie exista pe net (vezi pozele cu Curtea de Arges).
All aboard !
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Plan gara si remiza CFR

Mesaj de catalin » Mar Feb 14, 2017 8:54 am

1917, statia tip Odobesti inca in varianta originala. Cladirea fusese parasita de administratia romana si se observa usi lipsa, geamuri sparte...

Imagine

se observa cateva accesorii interesante: ceasul, clopotul de peron, cutia postala, indicatorul de directie la schimbatorul de cale...
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Planuri”