Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Plan gara si remiza CFR

Planuri si documentatii despre material rulant, cladiri, instalatii feroviare, etc
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Plan gara si remiza CFR

Mesaj de catalin » Mar Noi 17, 2009 4:56 pm

Salut,

am fost uimit placut sa vad ca exista oameni in tara asta care apreciaza constructiile feroviare cu specific national, chiar daca pentru a le avea pe macheta lor trebuie sa le construiasca "de la o".
Am fost uimit sa vad ca numele Elie Radu inca inseamna ceva pentru cativa si ca scoala de arhitectura pe care acesta a creat-o este inca admirata.

Exemplul haltei Lipanesti, munca unor modelisti de a face planurile acestei statii, munca altora de a reproduce aceasta statie mica si aproape uitata de D-zeu, sunt tot atatea "cazuri" de modelism adevarat si de admirat.

Au trecut 5 ani de cand am terminat acest material:

[Link Removed for Guests]

... timp in care, urmare a reactiei produse de materialul din link-ul de mai sus, am primit sute de email-uri, unele dintre ele continand valoroase adaugiri. Dintre toate lucrurile extrem de interesante pe care am reusit sa le aduc "in ultimii 5 ani" (deh, reflexe postrevolutionare) as vrea sa daruiesc celor pasionati de istoria caii ferate romane si de modelismul cu specific romanesc, un plan original de statie secundara CFR, din colectia personala.

Planul a fost elaborat in jurul anului 1879 de echipa ing Elie Radu. Statiile construite dupa data respectiva sunt si astazi in trafic.

Daca cineva ar construi o gara dupa aceste planuri, s-ar incadra perfect din epoca 1 pana in epoca 5 CFR. In egala masura, cred ca ar fi o premiera pentru internetul romanesc postarea unor asemenea planuri care poarta stampila : Directiunii Intretinerii CFR

Dupa acest plan s-au construit statiile: Moinesti, Pucioasa, Odobesti, Bailesti, Segarcea etc...
Parte din ele le puteti vedea aici:

[Link Removed for Guests]

sau aici:

[Local Link Removed for Guests]

Acum vine intrebarea: pentru ca scanarea, prelucrarea si postarea necesita ceva munca (din partea mea), cati dintre voi sunt interesati de un astfel de plan si (eventual) transformarea lui intr-o macheta (indiferent de scara) ?
Ultima oară modificat Lun Dec 07, 2009 9:58 pm de către catalin, modificat de 2 ori în total.
All aboard !
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Noi 17, 2009 5:34 pm

Catalin ideea este interesanta si binevenita, nu stiu inca nimic daza voi realiza vreodata o gara, dar as fi foarte fericit sa te ajut cu ceva, o mana de autocad, sau o prelucrare a scanuriloir efectuate... orice ai nevoie nu ezita sa intrebi poate iti pot oferi ajutor.
Revenind la relizarea unei gari vorbesc despre faptul ca nu am experienta in contructia de la 0 inca. Asa cu kiturile ma mai descurc.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Chode
Mesaje: 116
Membru din: Sâm Dec 06, 2008 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de Chode » Mar Noi 17, 2009 6:12 pm

Salutari,

Eu sunt interesat, ar fi excelent un astfel de plan, mana cereasca, raman profund recunoscator daca faceti acest lucru si ne daruiti acest material.
Eu, unul, caut si strang tot ce se gaseste ca si material CFR, schite, planuri, poze pentru ca intr-un viitor nu prea indepartat voi incepe construirea unei diorame pe care va predomina tematica CFR.
Referitor la planuri, schite, ma intereseaza si Gara de Nord din Bucuresti. Nu stiu unde sa ma adresez pentru asta sau sa caut. Si contra cost e excelent. Am cateva poze culese de pe internet dar nu strica mai multe.

Numai bine,
Bogdan
Avatar utilizator
NapierDeltic
Mesaje: 141
Membru din: Mar Dec 18, 2007 12:00 am
Localitate: Deva, Hunedoara
Contact:

Mesaj de NapierDeltic » Mar Noi 17, 2009 7:53 pm

Buna Catalin,
Initiativa ta e demna de cinste!....si de interes!
O spun din start, (ca sa nu ma repet mai tarziu :-D ). O asemenea intreprindere (judec din partea mea) e o chestie prea laborioasa si de durata ca sa faca obiectul unui angajament - afara numai daca vreau sa arunc praf in ochi...
Dar o gara romaneasca ca la carte este probabil unul din visurile mele cele mai statornice (pe termen luuuung).
Personal as fi foarte incantat de un asemenea material si cred ca nu spun prostii daca-i adaug si pe altii in ecuatie.
Desi timpul liber nu ma foarte da afara din casa, ma angajez la o mana de ajutor, pe aceleasi coordonate ca si Sogard.

Sa dea Domnul sa se finalizeze intentia ta!
Mihai<br><br>Fulger negru...trasnet lung()Dus pe aripi de furtuna()Zguduind pamantul tuna,()Zarile de-abea-i ajung.....<br>                                                                    G. Toparceanu - Acceleratul<br>
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Noi 18, 2009 12:55 am

catalin,

cred ca stii deja raspunsul din partea mea...si asa ii spuneam lui LDH pe alt forum,daca as putea,as face toate cladirile Elie Radu si le-as pune pe diorama...deh,visele fac parte din viata de zi cu zi :)

planurile unei gari CFR,mai ales,de pe linia Calafatului,sau orice alta linie "sora" cu siguranta vor incita pe multi,iar existenta tehnologiei avansate(laser,fotodecupaje,etc) sper sa inlesneasca dificila sarcina de a reproduce un astfel de edificiu,in deplinatatea detaliilor ce ii confera o aura unica.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Noi 18, 2009 11:31 am

Foarte interesant subiectul si de admirat initiativa

Sunt sigur ca merita o astfel de actiune.
Eu am inceput cu Lipanesti si rezultatele se vad, am in lucru Jiblea si Diocheti. Jiblea, in lucru, vorbesc de planuri, un proiect ambitios avand in vedere tot ce exista acolo: cladirea statiei (mare, foarte mare, pentru mine), castelele de apa si pacura, remiza, podul rotitor, depozitul CF/auto, bascula si WC-ul cu anexele lui.
Cladiri, anexe si instalatii CFR au fost si vor fi facute de catre modelisti.
Este suficient sa enumar cateva realizari: castelul de apa de la Lipanesti, magazia de la Merisani, fantana de apa de la Calafat, toate, lucrari terminate de Cosmin, cladirea statiei Lipanesti a lui Mihai, momentan in lucru, coloana hidraulica CFR, cred ca are si felinarul montat, in lucru la Puiu Iliescu, capete de linie CFR si cate altele or mai fi dar nu stim de ele.
Amintesc si despre material rulant CFR, conversii sau lucrari de la zero, unde lista celor care le-au realizat este mult mai lunga: Savin, Paul Coste, cei doi Florin (Cluj si Iasi), Mitica, Bogdan, Radu, Horia si, probabil, mai sunt si altii carora le cer scuze daca i-am omis.

Pot spune ca avem tot ce ne trebuie ca sa apara si statiile CFR pe machetele noastre.

In concluzie salut initiativa si sper ca lucrurile sa mearga asa cum au decurs in cazul automotorului 1000 Malaxa si a celui de pe linia privata Ploiesti - Valenii de Munte.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Noi 18, 2009 8:37 pm

De undeva trebuie inceput.
Trebuie spus ca proiectul a fost elaborat in doua variante:

-corp central si doua aripi laterale cu 4 incaperi (iar am uitat cum se numeste termenul tehnic -Dorin iarta-ma)

-corp central si doua aripi laterale cu 3 incaperi.

Este acelasi proiect, doar ca pentru anumite statii, unde nu era nevoie de un spatiu administrativ prea mare, a fost adoptata solutia "scurtata" (fara camerele de la capete).

Ambele variante se gasesc , spre exemplu, pe Craiova-Calafat:

varianta lunga (Motatei):

[Link Removed for Guests]

varianta scurta (Portaresti):

[Link Removed for Guests]

Prin tara mai gasiti si altele, varianta lunga la Pucioasa si Odobesti, varianta scurta la Moinesti etc...

Planurile pe care le voi prezenta sunt ale variantei lungi, pentru ca sunt planurile statiei Odobesti, refacute in 1948 (originalele probabil pierdute in razboi) si up-datate in 1952 cand s-a montat instalatia electrica (din pacate marcata neglijent cu un creion chimic).

Copertina peronului central este o adaugire ulterioara, din epoca 2, multe din aceste copertine disparute astazi (doar la Pucioasa mai exista o copertina frumoasa de epoca 2, din metal si lemn).

Pentru accesorii de felul cutia de scrisori, interioare, ceasul de pe perete, inscriptii, exista cateva (poate mii ???) de fotografii din care se pot deduce aceste detalii.

Ok, pornim de undeva:

aripa stanga (gara privita dinspre linii):

poza (pentru a fi mai usor de identificat):
[Link Removed for Guests]

sectiune 1:
[Link Removed for Guests]

sectiune 2:
[Link Removed for Guests]

vedere dinspre linii:
[Link Removed for Guests]

detaliu geam (identice la tambele aripi):
[Link Removed for Guests]

detalii usi (identice la ambele aripi):
[Link Removed for Guests]

va urma.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Noi 18, 2009 9:14 pm

Buna seara Catalin,

Ceea ce faci tu aici este minunat, de aceea n-am considerat necesar pana acum sa intervin cu nimic, lasandu-te pe tine sa te desfasori in voie. Celor interesati de gara, vreau sa le spun ca este un model deosebit de frumos, numai ca datorita profilaturilor complicate nu este si foarte usor de realizat. Insa am incredere in mana unor modelisti de exceptie de aici, care ar putea s-o realizeze frumos!

Aproape ca as spune ca se impune punerea la treaba a unui laser! Din fericire, avem la dispozitie, datorita tie, Catalin, planurile originale, asa ca de data asta poate sa iasa un model de exceptie, pentru care iti multumim cu totii!

Si apropo, termenul tehnic pe care il cautai este "travee". O travee, doua travei. O travee este o "bucata" repetitiva de cladire, de obicei dotata cu o fereastra intre doua plinuri.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Noi 18, 2009 9:21 pm

super!multumesc!
Cosmin
[Link Removed for Guests]
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Noi 18, 2009 9:46 pm

Corp central:

vedere dinspre linii:
[Link Removed for Guests]

sectiune parter:
[Link Removed for Guests]

sectiune etaj:
[Link Removed for Guests]

sectiune corp central:
[Link Removed for Guests]

poze sunt si aici muuuuulte, insa voi posta momentan doar planurile.

va urma.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 19, 2009 10:21 am

Buna dimineata!

Catalin, in planurile tale, ale cladiriii statiei Odobesti, apare copertina la peronul liniei I.
Este posibil ca si cladirile statiilor Motatei si Portaresti sa fi avut aceasta copertina si sa fi fost demontata la un moment dat?
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Noi 19, 2009 11:56 am

Buna LDH,

aceste statii nu au avut copertina. Modul cum aceasta copertina a fost construita si ancorata la Odobesti se vede clar atat in zidaria cladirii cat si in pavajul peronului.

Dupa demontare nimeni nu a mai acoperit urmele.

Aceste urme nu se regasesc la cele doua gari mentionate de tine, zidaria originala este intacta, nu se vad urme de ancorare pentru alte constructii ulterioare.

Ai mentionat intr-o interventie anterioara un nume: Diocheti. Este acel Diocheti de care stiu eu pe linia Panciului ?
Daca da, mai ai nevoie de ceva informatii despre ?
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 19, 2009 9:06 pm

Buna Catalin,

Da, despre acel Diocheti este vorba.
Da, atat informatii, in primul rand privind numarul de linii, daca la trecerea la nivel a fost bariera cat si imagini.

Multumesc
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Noi 19, 2009 10:38 pm

Buna,

numar de linii: 2 . Daca te uiti aici :
[Local Link Removed for Guests]
vei vedea ca rampa e ... racordata la nimic. Initial exista o a doua linie, demontata dupa 2003.

Nu, acela e un drum printre vii. Nu a avut niciodata bariera.
Imagini sunt si imi face o placere deosebita sa aud ca cineva se apleaca asupra acestei amarate de halte care mie imi place enorm si imi este aproape de suflet. Momentan nu am acces la CD-urile mele (nu sunt prin Bucuresti) dar promit sa postez daca deschizi un subiect pe vreaun forum (unde crezi de cuviinta) unde sa discutam mai multe despre acesta halta.
All aboard !
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Noi 20, 2009 5:02 pm

Aripa din dreapta a cladirii:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

si planul de situatie, de data asta specific garii Odobesti, pozitia celor 4 linii initiale si macazele de racord. Astazi, configuratia liniilor este alta.


[Link Removed for Guests]

Poate vreodata, cineva mai vrednic decat mine va avea ragazul sa faca si o macheta dupa aceste schite. Daca nu, macar sper sa ofere ceva informatii celor interesati de organizarea unei cladiri de calatori.
Ultima oară modificat Vin Noi 20, 2009 6:12 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Planuri”