Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Remiza pentru drezina pantograf Campina 1:160

Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Remiza pentru drezina pantograf Campina 1:160

Mesaj de sogard_2003 » Joi Aug 21, 2008 12:48 am

Salut tuturor. De foarte multa vreme tot sunt fascinat de o remiza romaneasca sau poate ca este o cladire pentru reparatii usoare nu sunt sigur. As dori sa aflu mai multe detalii despre ea,ceea ce imi doresc cel mai mult sunt niste poze cu vederea "din spate" a acestei cladiri.
De curand am facut rost si de un laser deci am cu ce sa tai materiale si de aceea vreau sa o realizez la diverse scari. Cine ma poate ajuta cu planuri si cu poze este rugat sa posteze aici materiale.
Va multumesc.

pozele mele de la Campina
[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Joi Dec 16, 2010 11:07 pm de către sogard_2003, modificat 1 dată în total.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Aug 21, 2008 9:53 am

Salutare Dragos,

Subiectul anuntat de tine este foarte interesant.

Ai de-a face cu o cladire construita pe la inceputul anilor '70 in stilul tipic al perioadei. O cladire functionala dar unde din fericire nu s-a neglijat aspectul estetic.

Din cate stiu, in buna traditie comunista, in perioada de dinainte de 1989 in Bucuresti a existat un institut centralizat pentru proiectarea constructiilor feroviare care s-a ocupat de toate aceste constructii, iar planurile lor ar trebui -cu putin noroc- sa se mai afle inca in arhiva lor.

Problema majora o constituie insa secretomania de inspiratie KGB, care face ca asemenea planuri sa fie inaccesibile pentru omul de rand ca tine.

O documentare la fata locului ar fi indicata, insa dupa cum vezi cladirea este in incinta unei institutii si risti sa te lupti cu morile de vant, cu mentalitatile invechite, inclusiv sa fi taxat drept spion vandut americanilor, gata sa-si vanda tara pentru doua gume de mestecat si o sticla de Coca-Cola :grin:

Ramane varianta realizarii unor planuri aproximative. Pozele sunt foarte explicite si cladirea in sine contine suficiente elemente repetitive ca sa-ti permita realizarea unor planuri in proportii corecte. Evident, ramane problema fatadei posterioare, care ar putea sa fie identica fatadei principale, dar ar putea la fel de bine sa fie altceva. Eu as paria pe o fatada diferita, care sa contina niste ferestre disparate, fiindca acolo par sa fie niste birouri sau ateliere, dar nu am idee cum a gandit treaba arhitectul care a proiectat cladirea. Oricum este clar ca partea din spate este pe doua nivele, fiindca in lateral dreapta apare si o scara! Daca mergi la fata locului ai putea eventual sa gasesti un loc de unde fatada este vizibila si cu un pic de noroc si un teleobiectiv bun ai putea sa-ti completezi "golurile" in documentare.

Mai ramane apoi sa gasesti si dimensiunile potrivite. Fatada laterala dreapta contine insa si o usa de acces pietonal. Acea usa ar trebui sa aiba 2.20 m inaltime si acest element ar fi suficient pentru a da dimensiunea corecta fatadelor desenate mai inainte.

Realizarea unor planuri dupa fatadele vizibile in poze face parte din munca obisnuita a unui arhitect asa ca iti sugerez sa ceri ajutorul unui prieten student la arhitectura care te poate ajuta in acest sens. Eventual vezi ce spune prietenul nostru Radu 161 de pe acest forum.

Radu, unde esti? ;-)
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Joi Aug 21, 2008 11:01 am

Exact acelasi lucru vroiam sa sugerez si eu. Pentru a nu pierde vremea, chiar in cazul unui raspuns favorabil din partea celor in cauza, care insa dureaza de regula, o posibilitate ar fi "relevarea" dupa cote cunoscute.

Ideea este sa te plasezi la distante aproximativ egale fata de cladire si sa fotografiezi la maximum de rezolutie cladirea din unghiurile disponibile (deci practic din 3 parti).

Urmatoarea actiune este sa gasesti in imagine un element a carui cota este cunoscuta (o usa de acces cum spunea victorian, inaltimea unui stalp de catenara, inaltimea unui gard) dupa care aplicand o regula simpla poti determina cu aproximatie dimensiunile tuturor elementelor.

Eu procedez dupa cum urmeaza:
- aduc imaginile prelevate in word, dupa care setez incrementul elementelor desenate la un pas fin de 0.01 mm;
- iau ca reper un element de marime cunoscuta, langa care desenez un segment de dreapta de aceeasi lungime;
- cu dublu click pe acel segment aflu dimensiunea sa, utilizata ulterior ca "scara";
- procedez la fel desenand segmente pentru fiecare din elementele din imagine si aflu dimensiunile lor in figura, dupa care la scara in realitate, utilizand elementul etalon.

Evident ca pot apare mici erori, dar acestea se corecteaza tinand seama si de intuitie, deci facand aproximari ulterioare. Eu am folosit o astfel de metoda, empirica si cumva primitiva, pentru a releva planuri de pe un birou pe care era un cuter de dimeniune cunoscuta :grin: .
Cred ca exista si metode mai "destepte", autocadul cred ca stie sa faca scalari, dar eu nu cunosc acel program asa ca am detaliat o metoda care mi-a fost la indemana.
Din pacate nu ai informatii despre interiorul cladirii, dar acesta se poate aproxima pe baza altor fotografii sau a cunostintelor proprii.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Aug 21, 2008 11:18 am

Buna sogard_2003,

o mica mentiune: nu este o remiza de locomotiva electrica ci una de drezina pantograf. Evident, poti remiza si o locomotiva electrica, pentru ca e in gabarit, dar in mod normal acest tip de cladire a fost construit pentru remizarea utilajelor de cale/verificare catenara. Nu am vazut niciodata in ele o electrica.

In alta ordine de idei, zona Campina este usor accesibila pentru fotografiere. Nu plecati cu NU inainte. Eu am masurat diverse obiective din zona (vezi placa manuala Vogele) fara sa fiu camuflat si ascuns prin boscheti. Cu atat mai mult cu cat incinta garii este inconjurata de zone rezidentiale, cu acces facil.

In rest succes in proiect, pentru ca e foarte interesant. O sa ma uit si eu prin hartiile mele si poate gasesc ceva. Nu promit insa.
All aboard !
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Aug 21, 2008 2:35 pm

Multumesc tuturor pentru contributie.Am aplicat diverse metode de masurare,insa cu aproximari desstul de mari deoarece cele trei poze facute de mine sunt prinse din tren.pana nu fac poze bune nu sunt sigur ca voi pune planul pe laser. Iata cam ce a iesit ca schite generale.dupa ce am cotele cu aproximatii mai bune ma apuc sa desfasor elementele cladirii,insa astept cu nerabdare o poza din partea nevazuta a remizei.

[Link Removed for Guests]

a si inca un lucru mentionez ,anume faptul ca axa rosie reprezinta nivelul caii ferate la ciuperca.In concluzie cladirea o sa fie ceva mai inalta decat ceea ce se vede in planuri.Nu am pus cotele fiindca este un plan temporar.Voi cota desenul 1:1 pentru ca doritorii sa isi transpuna modelul la ce scara vor ei. :grin:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Aug 21, 2008 2:49 pm

Salut,

Nici nu ai nevoie sa faci poze foarte detaliate la remiza.

Ceea ce ai este arhisuficient.

Lucrarea o pornesti invers adica de la scara 1:160 sau 1:87 dupa care urmeaza 1:1, asta in cazul in care nu stii cotele reale de gabarit pe caile ferate, cote ce pot fi determinate cu ceea ce ofera NEM.

Pornind cu un desen la scara si folosindu-te de ce iti spun normele

NEM 102 - gabarit in aliniament

[Link Removed for Guests]

NEM 201 - inaltimea liniei de contact

[Link Removed for Guests]

NEM 301 - gabaritul materialului rulant

[Link Removed for Guests]

poti foarte bine sa iti faci desenul la scara sau daca treci cotele de gabarit date de NEM la 1:1 faci desenul cu cotele 1:1

Stiind gabaritul si inaltimea liniei de contact poti determina, cu aproximatie evident, dimensiunile usii de acces.
Avand inaltimea acesteia poti trece prin comparatii succesive la determinarea cotelor de gabarit ale cladirii.

Restul: ferestre, riflaje, bla, bla, ... sunt detalii

Sporr!

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Aug 21, 2008 2:53 pm

victorian scrie: Problema majora o constituie insa secretomania de inspiratie KGB, care face ca asemenea planuri sa fie inaccesibile pentru omul de rand ca tine.
Ceea ce este universal valabil in proiectarea de alaltaieri, ieri azi, maine si cat o sa fie proiectare pe pamant sau in univers

Ce naiba Dorin!

De cand iti pui tu proiectele la dispozitia oricui fara sa plateasca

Hai sa fiim seriosi ca nu o faci

Sa nu confundam modelismul, placerea de a oferi niste planuri de modele sau cladiri cu planuri reale.

Legea este lege asa ca "tavarshci KGB" nu au niciun amestec

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Aug 21, 2008 3:27 pm

Secretomania asta....mai oameni buni,vreu o poza cu vederea din spate.sau sa imi spuna cineva ce se gaseste "dincolo" ,vreau sa o bag pe laser nu sa stau sa ma uit la proiect....
@ LDH mersi de eforturile depuse pentru standarde.Din fericire te anunt ca numai in conformitate cu alea lucrez ca altfel mi-as face singur de lucru in plus. Nu se vede jos ca am desenat conturul pentru electrice.Daca te uiti atent in poze o electrica intra acolo numai cu pantograful lasat.
Marea concluzie este ca remiza e aproximata bine :grin: doar ca nu stiu ce e "is spate".....
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Aug 21, 2008 3:37 pm

Pai ... in afara corpului acela de cladire cu cos pe el nu este nimic in spate.
Dupa cum se vede pe fatada, prima foto, usa de intrare este plasata intr-o parte de unde rezulta ca pe cealalalta jumatate a cladirii sunt ateliere si magazii.

Acuma ca fatadele sunt la fel ma cam indoiesc desi este posibil orice.

Un drum pana la fata locului ar elucida problema.


Spoor!

p.s.Nu este nicio secretomanie iar ca sa faci rost de niste planuri nu trebuie sa te duci la cel ce a proiectat cladirea.
Cel mai simplu si indicat este sa iei legatura cu cineva ce se ocupa cu intretinerea cladirii si care sigur are un plan mai mult sau mai putin exact dar cu cotele si functiunile inscrise.
Asemenea planuri exista.

Radu Sofran a facut rost de planurile de la Jiblea vorbind cu cei de la intretinerea cladirii nu cu Elie Radu proiectantul cladirii statiei :wink:

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Aug 21, 2008 4:46 pm

@ LDH:

Sa stii ca fara gluma am pus la dispozitie de mai multe ori fara nici un fel de plata proiecte facute de mine la dispozitia unor studenti care aveau nevoie de ele pentru a-si realiza propriul proiect de diploma, deci din punctul asta de vedere daca m-ar contacta un pasionat care vrea sa faca un model al unei cladiri n-as avea nici o problema in a-i da planurile!

De acord cu tine insa, decat sa vorbesti cu "Elie Radu" care s-ar putea sa fie si putin plecat de pe 'ceasta lume, mai bine vorbesti cu nea Gicu administratorul si s-ar putea sa obtii mai multe cu mai putina bataie de cap.

@ Sogard: Am totusi niste semne de intrebare privind urmatorul aspect: nu cred ca o drezina sau chiar o locomotiva ar trebui sa intre acolo pe usa aceea numai cu pantografele jos.

Din contra, cred ca este esential ca ea sa intre cu pantografele RIDICATE, adica usa remizei trebuie sa fie cel putin egala daca nu chiar mai mare decat cel putin gabaritul unei linii normale, ceea ce include neaparat si pantograful.

Altfel ar insemna ca locomotiva poate fi introdusa in remiza si scoasa afara doar tractata de ...altceva, si nu-mi imaginez cum ar putea badea Gheorghe sa impinga sau sa traga de pe sine o ditamai locomotiva!

In mod corespunzator, daca vrei sa faci sa intre in remiza locomotiva ta model care este cu pantograful coborat, in situatia in care este cu alimentare prin pantograf, va trebui s-o manevrezi manual, ceea ce, din punctul meu de vedere, va strica tot farmecul actionarii dioramei!

Asa ca, mai gandeste-te bine ce faci. Asa strict ochiometric, eu cred ca acea cladire e mai mare decat desenul tau, exact cu cat ar fi necesar astfel incat poarta de intrare sa fie suficient de mare pentru a lasa sa intre o locomotiva cu pantografele ridicate.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Aug 21, 2008 5:10 pm

Repet, ca vad ca nu se citeste.
Asta e o remiza de drezina pantograf nu de locomotiva electrica din Romania. Drezinele pantograf sunt diesel la fel ca majoritatea utilajelor de cale. Nu se alimenteaza din catenara !
Drezina coboara turnul de lucru la catenara si intra pe propriile pistoane diesel in remiza.

Si in remizele de electrice, manevra se face tot cu pantograf coborat si locomotiva rece, cu ajutorul unui "Mitica" adica un diesel mic de manevra (seriile pe 2 osii).
Masina nu intra cu pantograful ridicat si motoarele proprii pe canalul de remizare !

PS: aveti langa remiza ultimul stalp de beton centrifugat al catenarei si se vede nivelul firului de tensiune. E mult peste usa. Daca cineva intra acolo cu pantograful ridicat nu-i va fi bine.

Sogard, eu sunt mai de moda veche. Inainte de norme MOROP ai nevoie de niste poze bune (fata/profil) si o schita cat mai aproape de adevar.
1.Nu pleci de la norme cand tu nu ai nici cea mai vaga idee care sunt dimensiunile cladirii !
2.Normele te vor ajuta cand va trebui sa redimensionezi usa de acces pentru ca gabaritele de modelism sunt mult mai mari decat cele reale.
3.Nici o usa de acces locomotive nu este cat norma ci evident mult mai mare. Latimea si inaltimea canalului de acces sunt alese de constructor, normele ii spun doar cat sa nu se propie de linie sa nu intre in gabarit pentru a nu risca "agatarea" materialului rulant.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Aug 21, 2008 5:53 pm

Catalin, imi cer scuze, eu am citit insa n-am inteles!

Deci o "drezina pantograf" este de fapt un vehicul special cu actionare Diesel, care ridica o cupa speciala cu un post de lucru pentru aranjarea catenarei, bineinteles DUPA decuplarea sectiei respective de la tensiunea retelei.

Iarasi, merci de atentionare, intr-adevar se vede bine terminarea catenarei in fata remizei. Pai as zice ca-i simplu atunci, mai ramane ca Dragos sa afle care este inaltimea tipica a catenarei fata de ciuperca sinei conform standardelor CFR si apoi poate calcula toate inaltimile vizibile in poza.

Cum? simplu:
Avand in vedere ca poza este realizata aparent cu un zoom optic de la o distanta ceva mai mare, putem considera ca toate inaltimile sunt practic nedistorsionate de perspectiva, deci e suficient ca pe o poza scoasa pe hartie la o marime convenabila sa masoare efectiv distanta in milimetri si sa o compare cu inaltimea cunoscuta deja.

Atentie mare, pentru ca proportiile sa se pastreze trebuie sa fie comparate numai inaltimile masurate in acelasi plan, respectiv in planul fatadei! Inaltimea cunoscuta (cea a catenarei) se va obtine prin prelungirea firului catenarei pana in punctul in care intersecteaza mediana usii, acela fiind implicit si punctul in care intersecteaza planul fatadei. Si mai trebuie facuta o mica aproximare, trebuie trasat si punctul de jos al acestei inaltimi, care ar corespunde unei linii imaginare aflata exact la mijloc intre cele doua linii in planul ciupercii liniei.

Oricum, pe post de verificare, in usa mare a halei se vede si o usa mica de acces pietonal, aceea trebuie sa aiba cam 2 metri inaltime, in timp ce usa mai mica de alaturi ar trebui sa fie tot inalta de 2.20 ca si cea din fatada opusa!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Aug 22, 2008 9:01 am

victorian scrie:...Deci o "drezina pantograf" este de fapt un vehicul special cu actionare Diesel, care ridica o cupa speciala cu un post de lucru pentru aranjarea catenarei, bineinteles DUPA decuplarea sectiei respective de la tensiunea retelei. ...
ia uite aici :
florinn scrie:Muncitorii au folosit drezina pentru a lucra la stalpi si fire, aici au lasat drezina pe linie, sunt plecati in pauza de masa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Vin Aug 22, 2008 10:43 am

si eu o curiozitate.
cum adica ai facut rost de un laser?
te-ai intalnit cu luke skywalker?
[Link Removed for Guests]
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Vin Aug 22, 2008 11:18 am

Cu riscul de a ma repeta :grin: :
Foloseste prima imagine, unde ai catenara, si considera ca data de intrare cunoscuta inaltimea la firul de catenara (fie din normele NEM fie din realitate), cu o mica ajustare datorata faptului ca stalpul de catenara este pozitionat putin mai in fata in raport cu cladirea, deci cotele ulterioare vor trebui fin ajustate.

Importa imaginea intr-o pagina word, unde poti masura inaltimea la firul de catenara prin trasarea unui segment de dreapta din meniul draw, masurabil cu precizie de 0.01 mm. Traseaza segmente de dreapta pentru inaltimea rezimei si pentru lungimea ei (acesta se va calcula dintr-un triunghi dreptunghic, deoarece din considerente de perspectiva laterala rezimei nu este o dreapta orizontala pe desen). Folosind ca dimeniune etalon inaltimea la firul de catenara, poti afla celelalte dimeniuni. Nu este o metoda suta la suta exacta, dar in lipsa de altceva te poate ajuta sa nu bati pasul pe loc.

Pentru "fata nevazuta" trebuie alte abordari: o eventuala imagine google dar nu stiu daca este suficient de clara pentru ce ai nevoie, sau mai simplu o discutie in masura posibilitatilor cu cei care detin locatia. S-ar putea sa ai noroc, deoarece exista mult mai multi pasionati decat apar pe forumurile din domeniu, m-am convins chiar eu de aceasta.

Secretomania fata de proiecte sau chiar structurile fizice este normal sa apara, deoarece pe lumea asta in afara de pasionati exista si personaje care au idei mult mai putin binevoitoare. As zice ca raportul dintre aceste categorii este destul de mare. Uneori insa se exagereaza, de aceea poate fi utila constituirea in cluburi cu personalitate juridica, pentru ca oamenii sa inteleaga faptul ca demersul nu vine de la o persoana privata ci de la un grup organizat.
Scrie răspuns

Înapoi la “Cladiri”