PLanuri LDH

Planuri si documentatii despre material rulant, cladiri, instalatii feroviare, etc
Scrie răspuns
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Iun 30, 2008 8:57 pm

Culisare? Am proiectat boghiul astfel incat sa se roteasca.A observat ca principiul pe care functioneaza in realitate este asemanator cu o culisare,dar eu nicidecun nu pot sa imit asa ceva .
Plugul nu afecteaza cu nimic rotirea boghiului.
Ai dreptate ,voi decupa din sasiu dupa ce v-a fi gata (doamne ajuta :-D ) dar nu cred ca si plugul o sa fie modificat.

uite aici ,dungile marcate cu galben intrerupt reprezinta limitele spetiului in care boghiul are libertate de miscare.cred ca se intelege de unde voi decupa.
[Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2773
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Iun 30, 2008 9:03 pm

pai nu pot decat sa-ti urez spor.
In principiu ne-am gandit amandoi la aceiasi solutie constructiva doar ca am folosit termeni diferiti.
Da de veste daca mai ai nevoie de ceva.
All aboard !
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Iul 01, 2008 10:57 am

Am primit raspuns de la o firma ce se ocupa cu prelucrari mecanice.Citez:
"Firma noastra tocmai a inceput sa fie mutata, de la MASTER SA la Electromagnetica SA, pana nu terminam complet de mutat toate utilajele nu luam comenzi mici.

Informativ pretul / piesa + material este de 25 lei / buc"

Ce ramane de facut? Asta e prima oferta pe care am avut-o,pentru 8 roti pare cam scump.

In continuare solicit eventuale linkuri ,numere de telefon sau altfel de modalitati de a contacta un strungar prieput pentru a afla si alte oferte de pret.
Postez si desenul de executie al rotii vazut in sectiune.
[Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Iul 01, 2008 11:13 am

Salut,

personal mi se pare ok pretul, nu stiu daca gasesti undeva mai ieftin.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Iul 01, 2008 11:18 am

Dragos,

Da-mi voie sa observ ca profilul ala de roata nu seamana deloc cu realitatea.

Seamana mai degraba cu o jucarie, cu ceea ce facea firma Maerklin prin anii '30, sau cu primul meu tren electric produs de "Metaloglobus" prin anii '60!

Nu de alta, dar pana si profilul rotilor la scara N la modelele facute de Piko in anii '70 ai secolului trecut este mai elaborat, mai apropiat de realitate!

Cred ca tot prietenii de aici de pe forum te pot ajuta cu un profil autentic de roata. La scara la care vrei tu sa faci modelul se poate respecta profilul corect, nu trebuie sa faci derogari modelistice! :-?

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Iul 01, 2008 11:24 am

:-D :-D
DA arata aiurea,dar cine ma ajuta cu planul de sectiune al rotii?L-as face conform cu realitatea insa nu am avut acces la date concrete.Daca are cineva planul detaliat il rog sa posteze.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Iul 01, 2008 11:32 am

Intre timp am gasit un document interesant despre seria 82

[Link Removed for Guests]

roata asta cum vi se pare ca este? Eu presupun ca arata mai bine decat cea dinainte? Nu are nimeni planuri pentru roata reala?

[Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Iul 01, 2008 3:05 pm

LDH avea si spite la roti sau era roata plina precum cele de la LE ?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Iul 01, 2008 3:35 pm

Spite.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Iul 01, 2008 4:23 pm

Bun ,multumesc Florin,dar cate spite are.Eu am facut un desen estimativ.Cam asa:
[Link Removed for Guests]

pana aflu numarul corect de spite o sa ma tot uit la desen.Intre timp am facut o mica scimbare de planuri,roata v-a fi executata din doua materiale .
Bandajul si buza vor fi executate din Alama iar ansablul spite si ax de fixare din material izolator (textolit sau plastic).
Cele doua piese vor fi imbinate prin presare.Astfel elimin problema pretului materialului si problema izolatiei dintre roti.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LE1500KW
Mesaje: 203
Membru din: Mar Iun 26, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LE1500KW » Mar Iul 01, 2008 4:36 pm

Rotile vor fi la scara HO?
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Iul 01, 2008 4:39 pm

Salut,

o sa caut acasa niste poze, trebuie sa am cu osia scoasa de pe boghiu, acolo se pot numara spitele (11 sau 13 parca)
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Iul 01, 2008 5:43 pm

Dragos, oare nu te "voinicesti" tu prea tare pentru inceput? Ce-ar fi sa faci macheta la o scara ceva mai mica, de exemplu la scara H0, si acolo poti folosi direct subansamble gata facute de la modele industriale, de exemplu roti gata facute? Nu vreau sa-ti tai din elan, ceea ce vrei tu sa faci e ambitios si interesant, numai ca s-ar putea sa fie PREA ambitios. Incearca pentru inceput cu ceva mai putin ambitios, si lasa "Titanicul" pentru cand vei fi mai avansat! ;-)
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Iul 01, 2008 5:54 pm

Nu.ramane 1:32.tocmai pentru ca este complicat imi place.Oricum marile probleme sunt doar la inceput.Dupa ce rezolv cu boghiul locomotiva este ca si gata :grin: .
Boghiul este singurul care ridica probleme :sistemul de prindere in sasiul locomotivei,sistemul de prindere al osiei in carcasa boghiului,prinderea unei roti de transmisie pe axul osiei,suspensiile,motoarele si amplasarea lor.
Restul locomotivei o sa fie mai simplu de realizat,ca e vorba doar de o caroserie si de detalii usor de realizat ,comparativ cu partea mecanica a transmisie.
Intre timp am pregatit si trei variante pentru roata cu spite.Cand primesc o confirmare cu numarul spitelor trimit roata la prelucrat si bandajul la strung.

[Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Iul 02, 2008 9:56 pm

Intre timp am gasit diversi strungari,dar toti imi cer materialul pentru prelucrat.Am stabilit dimensiunea axului ca fiind de 3mm.Am gasit si rulmenti pentru montarea osiei,si am stabililt si dimensiunea rotii dintate(cu aproximatie)
-Sunt putin nedumerit legat de cateva aspecte mecanice si ii rog pe cei care se pricep sa imi dea raspunsuri clare si poate chiar si formule de calcul.
In urma calculelor mele viteza la roata trebuie sa fie de maxim 600 de rotatii pe minut pentru a respecta cu aproximatie viteza de deplasare la scara 1:32.
Problema mea este urmatoarea:
as dori sa stiu cum se calculeaza cuplul necesar dezvotat de motor avand in vedere o estimare a greutatii totale a locomotivei(deocamdata necunoscuta aproximata intre 2 si 4kg) ,turatia rotii de 600rotatii pe minut si raportul de transmisie 2:1
Am cautat prin cursurile din primul an insa nu sunt foarte lamurit.Am nevoie de ajutorul vostru.
Cuplul dezvoltat de motor se mareste atunci cand se foloseste un reductor pentru micsorarea turatiei? daca da cum pot calcula aceasta crestere a cuplului? Este dependenta de diametrele rotilor dintate?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Scrie răspuns


Înapoi la “Planuri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator