Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

CFR 43 "Calugareni"

Moderator: Udar

Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2793
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Iun 18, 2014 11:18 am

Vlad,

masina, asa cum este acum, este in starea din 1929. In 1939 a fost reparata (nu restaurata in starea initiala) si expusa in primul muzeu CFR. A avut norocul sa scape de bombardamentul din aprilie 1944 (spre diferenta de alte exponate la fel de valoroase) si de atunci a "suferit" doar reparatii. Starea ei actuala este una extrem de valoroasa si de "istorica" (daca mi se permite exprimarea) pentru ca arata masina asa cum era la sfarsitul carierei ei, la mijlocul anilor '20.

Cumva soarta a crutat-o si saptamana trecuta ne-am putut bucura de ea in presiune :)
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Iun 18, 2014 12:05 pm

Multumesc frumos de completari, Catalin!

Intr-adevar, asa cum arata masina azi, ea este deja "istorica", avand un cos cu parascantei de tip austriac si fiind vopsita in culorile locomotivelor CFR din 1939. Mai are si marchiza modificata fata de starea initiala, exista o pompa Friedman care nu era prevazuta la masina initiala. De asemenea, as banui ca este adaptata pentru sistemul de frana Westinghouse, poate sa-mi confirme cineva?

Aici deja este o problema de optiune: pastram locomotiva in starea din 1939, stare pe care o are deja de 75 de ani, sau o restauram la o stare IPOTETICA initiala din 1869, stare pe care o fi pastrat-o maximum 20 de ani? Asta ar insemna, de exemplu, sa-i dam jos instalatia de frana Westinghouse si pompa Friedman, fara care n-ar putea circula in siguranta! Si, foarte important, care era starea initiala? Mai stie cineva cu precizie toate piesele care s-au inlocuit de cand s-a reparat pentru prima data masina? dar nuantele folosite pentru vopsirea initiala a locomotivei?

Fabrica constructoare Canada Works, Birkenhead, nu mai exista demult, documentatii tehnice de pe vremea aceea, nici atat, iar aceasta este singurul exemplar pastrat din intreaga ei productie. Asa ca suntem cu adevarat norocosi ca avem o asemenea comoara care merita tot respectul si admiratia noastra.

Vali, in ceea ce priveste modelul, iar ar fi o chestie de optiune: faci locomotiva asa cum arata initial, pe o diorama Bucuresti-Giurgiu, 1870, sau faci garnitura muzeala "Calugareni" alcatuita din aceasta locomotiva plus trei vagoane, cate unul din fiecare clasa, asa cum este ea pastrata azi in 2014?

In ceea ce priveste, mie optiunea istorica mi se pare de departe cea mai interesanta, dar sunt in mod evident subiectiv, avand in vedere ca mie imi plac numai epocile "mici" :grin:
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
okhiu
Mesaje: 18
Membru din: Mar Feb 19, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de okhiu » Vin Iun 27, 2014 1:10 pm

Aceasta locomotiva este disponibila in continuare , ea a fost publicata pe defunctul site cu content pentru Trainz - RRT, insa acum este disponibila aici

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Proiecte”