de ceva vreme fugaresc sa convertesc niste cisterne in cisterne CFR. am deschis si un alt topic incercand sa identific variantele existente. la inceputuri credeam ca e usor, trag o vopsea spray de la tamiya si gata. numai ca lucrurile nu au stat chiar asa.
modelul de baza:
modelul real (http://www.railfaneurope.net):
ce a iesit:
ce vroiam sa fac:
- sa modific nacela
- sa ingustez elementele de prindere a cisternei
- sa scurtez sasiul astfel incat elementele de prindere sa cada fix la limitele umerilor arcurilor de la osii (la modelul de baza osiile sunt prea in exterior)
dupa ce am facut bucatele modelul am ajuns la concluziile:
- nici o sansa sa ingustez elementele de prindere. sunt corp comun cu baza cisternei si nu separate cum speram eu
- nici o sansa sa scurtez sasiul. iarasi, am impresia ca este o rocosenie mai veche si de-asta tot sasiul este un corp comun. ma asteptam sa fie format din subansamble.
asa ca m-am limitat la a elimina zonele de sudura ale cisternei modelului de baza, fara a mai da cu chit (nu ma pricep, a iesit cam rau, practic sunt doar un pic mai estompate), la ingustarea corespunzatoare a tablei de identificare si la modificarea nacelei / scarilor de acces.
urmeaza sa trag autocolantul cu cfr marfa / sa aplic altele pe tablii, si eventual niste serpentine la capat.
modelul de baza:

modelul real (http://www.railfaneurope.net):

ce a iesit:


ce vroiam sa fac:
- sa modific nacela
- sa ingustez elementele de prindere a cisternei
- sa scurtez sasiul astfel incat elementele de prindere sa cada fix la limitele umerilor arcurilor de la osii (la modelul de baza osiile sunt prea in exterior)
dupa ce am facut bucatele modelul am ajuns la concluziile:
- nici o sansa sa ingustez elementele de prindere. sunt corp comun cu baza cisternei si nu separate cum speram eu
- nici o sansa sa scurtez sasiul. iarasi, am impresia ca este o rocosenie mai veche si de-asta tot sasiul este un corp comun. ma asteptam sa fie format din subansamble.
asa ca m-am limitat la a elimina zonele de sudura ale cisternei modelului de baza, fara a mai da cu chit (nu ma pricep, a iesit cam rau, practic sunt doar un pic mai estompate), la ingustarea corespunzatoare a tablei de identificare si la modificarea nacelei / scarilor de acces.
urmeaza sa trag autocolantul cu cfr marfa / sa aplic altele pe tablii, si eventual niste serpentine la capat.