Werklok 9 OMV

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

f33

Active Member
15 Ianuarie 2008
231
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am vazut multe imbunatatiri faine la locomotive si m-am hotarat sa incerc ceva la clasa "mini". Pe scurt, asta e pacienta(intreaga si pe bucati):



Prima lucrare - un decodor.Desi initial m-am gandit la unul simplu home made, dupa ceva masuratori am realizat ca, la dimensiunea "dihaniei" (are cca.70 mm fara cuple) nu prea se poate ,asa ca am optat pt un LokPilot v3.Daca tot am ajuns inauntru , am aruncat o privire si sub cablaj, la mecanism. Surpriza mare...masinaria are doua volante.

 
Cablajul separat cu condensatorul de pe motor scos si prima proba cu decodorul



Am incercat sa pun caroseria dar nu am reusit din cauza "colacului" de fire. Cu ocazia asta am reusit sa rup unul din LED-urile frontale :-x .Asa ca am tuns decodorul si am inlocuit led-ul. In prima faza cu unul in capsula ceva mai mare (prima poza) care bineinteles ca nu a incaput in caroserie (pe lungime spatiul e cam fix iar led-ul prea inalt). In cele din urma am montat unul aberant de mic pus pe cant.Si daca tot am dat-o pe led-uri...ce-ar fi sa-i pun si lumini rosii...Datorita lipsei de spatiu a trebuit sa fac ceva mai putin ortodox...doua led-uri lipite cu glue pe cantul cablajului, in dreptul ghidurilor de lumina(poza 2). Ramane de vazut daca reusesc sa le cablez.

 
Multam pt aprecieri.Montarea decodorului a fost partea cea mai usoara.Distractia abia acum incepe ,cu luminile rosii.Urmatorul pas a fost cablarea ledurilor rosii. Practic de lipit trei sarme si o rezistenta...operatiunea a durat cca o ora si jumatate din cauza dimensiunilor extrem de mici.Cele doua leduri le-am inseriat folosind un fir de lita fixat ci superglue pe cantul cablajului.Pentru firele de legatura la placa am folosit capetele ramase de la decodor.Ledurile de dimensiunea asta (cca. 1,8mm/1mm- capsula 0603) se pot distruge foarte usor la lipire, asa ca dupa fiecare lipitura facuta am verificat daca se mai aprind sau nu.Am avut bafta si nu am pierdut decat unul care mi-a scapat pe jos.

 
Luminile rosii vor fi aprinse in functie de directia de mers numai cu F1 activat.Pentru asta am folosit iesirea AUX1 a decodorului plus cateva piese.Pentru montarea lor am sectionat cablajul existent in cateva puncte pentru a obtine suport fizic pt lipirea lor.Am "scos" si schema locomotivei pe care o voi posta ceva mai tarziu impreuna cu modificarile facute.

 
Urmatoarea etapa a fost imbunatatirea cabinei.Initial arata asa



In prima faza am vopsit-o gri si i-am montat bordul.Bineinteles ca acesta nu e corect, dar nu am reusit sa gasesc poze cu cabina locomotivei reale...pana la urma , decat deloc, merge si cu unul adaptat de la o masina :D



Manete...scaun...mecanic...

 
Daca tot am detaliat cabina, ar fi buna si o lumina inauntru...Pentru asta am facut o "plafoniera" cu un led smd montat pe o bucatica de cablaj.Cu ocazia asta am remarcat ca pozitia mecanicului nu e tocmai potrivita...cu cabina montata, nu cred ca "vede" ceva ...pana la urma e treaba lui cum isi conduce locomotiva :lol:



Pentru legatura la luminile rosii spate si la plafoniera am folosit o bucata de "panglica" si o parte dintr-un conector recuperate de la un cap laser de cd.Din fericire exista pe cablajul locomotivei un traseu care a putut fi intrerupt penntru conectarea panglicii la placa.

 
Pentru a putea pastra si in spate aceeasi schemei de aprindere a farurilor (3 galben/2 rosu) a trebuit sa modific (tai) sistemul de ghiduri de lumina :
initial/modificat


Ajuns in punctul asta, am realizat ca varianta de fixare a ledurilor pe "caroserie" si panglica de legatura complica destul de mult asamblarea si dezasamblarea locomotivei in eventualitatea unor interventii ulterioare.Asa ca RESET la sistemul de iluminare a cabinei si farurilor din spate.
 
Am gandit o alta varianta de amplasare a ledurilor, in care toate modificarile vor fi facute doar pe sasiul masinariei.Pentru ledurile rosii din spate am adoptat o varianta asemanatoare cu partea din fata, singura diferenta fiind amplasare a a doua fasii de cablaj pe lestul locomotivei.In rest...led-uri smd , superglue, lita etc.

 
Fiind o locomotiva de manevra i-ar fi utile si niste cuple automate :wink: Asa ca punem si de-astea. In vederea montarii lor am gaurit "axul" portcuplei (sageata rosie in poza) pentru a aduce inauntru firele de comanda:

 
Dupa ce am cablat lumini si toate cele, masinaria arata ca un ghem de sarme. Asa ca m-am hotarat sa reconstruiesc partea electronica adaptata noilor necesitati.Poze cu cablajul original si cu cel refacut:



Si daca tot am demarat reconstructia voi incerca sa rezolv si o alta mica problema a masinariei - luminile de jos.Din cauza geometriei ghidurilor de lumina ,mai ales la partea din fata, necesita o aliniere foarte buna a ledurilor.Din pacate, masinaria ,chiar "virgina",cam sufera la aspectul asta.E vizibila o "dezechilibrare" a luminilor stanga-dreapta.Am incercat sa modific usor pozitia ledurilor...deocamdata am reusit doar sa distrug toate ledurile originale ale locomotivei :-x .
 
Pentru a rezolva problema luminilor precum si a transparentei carcasei, m-am decis sa incerc ceva mai dificil - aducerea farurilor frontale ale locomotivei la o forma cat mai apropiata de cea reala.Pentru asta farurile se vor desprinde de caroserie si vor fi montate pe rama.Nebunia e ca nu vreau sa renunt la luminile bicolore iar ledurile vor trebui montate in "oala" farului.Ramane de vazut ce se poate face.In poze locomotiva reala si zona pe unde lumina ledurilor trece prin plasticul carcasei.

 
Transparenta plasticului?

Pai uitandu-ma la pozele postate de tine: modelul acela albicios prin care sigur strabate plasticul si poza masinii reale in culoarea aceea verde inchis, stau si ma intreb daca nu ti-ar fi mai simplu sa scoti carcasa si s-o vopsesti cu aerograful in culoarea verde din poza.

In mod sigur ar disparea orice senzatie de "plastic".

Iar marginea aceea cromata a farului poti s-o faci fie tot vopsita (exista niste vopsele destepte care juri ca-s crom, si nu sunt nu stiu ce chestii deosebite, ci vopselele de modele Modellmaster pentru machetisti disponibile si in Romania) fie, daca tii neaparat, poti s-o faci dintr-o sarmulita subtire infasurata pe un obiect rotund de diametru potrivit, cositorita, pilita sa nu se vada imbinarea etc.

Bafta!
 
victorian a spus:
Iar marginea aceea cromata a farului poti s-o faci fie tot vopsita (exista niste vopsele destepte care juri ca-s crom, si nu sunt nu stiu ce chestii deosebite, ci vopselele de modele Modellmaster pentru machetisti disponibile si in Romania) fie, daca tii neaparat, poti s-o faci dintr-o sarmulita subtire infasurata pe un obiect rotund de diametru potrivit, cositorita, pilita sa nu se vada imbinarea etc.

Bafta!

Sau sa te duci pana la Diverta si sa iti cumperi un marker 0,3 sau 0,5 mm cu ce culoare doresti: argintiu, auriu, alb, negru in functie de culoarea pe care vrei s-o dai ramei sau chederelor sau mai stiu eu ce detalii vrei sa evidentiezi.

E drept ca stai 24 ore ca sa fii sigur ca nu se ia dar nu mai trebuie sa speli pensula sau aerograful :wink:

:cafea:
 
@ mpursu- din pacate leduri bicolore in combinatia rosu-galben se pare ca nu prea sunt.Am gasit unele rgb bune ca dimensiune dar in aprinse in combinatia rosu-verde (care ar fi trebuit sa dea galbenul) nu "amesteca" bine culorile.Cred ca din cauza ghidului de lumina...
@victorian- ideea n-ar fi fost rea, dar masina trebuie sa ramana alba cu sigla OMV.Deja exista vagoanele in aceeasi schema de vopsire.
@ LDH- multam...chiar va fi nevoie.