Weathering

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Seby

Well-Known Member
29 Noiembrie 2016
282
0
Ploiesti
YAHOO
boss_seby
LOCATION
Ploiesti
Niste poze dragute cu niste locomotive reale sau machete... greu sa imi dau seama :lol:












Craciun fericit la toata lumea! Va doresc sa fiti aproape de cei dragi sanatosi si fericiti!
 
e super
mai trebuie umblat un pic pe la boghiuri, mai niste ulei, vaselina, rugina, in rest e cit se poate de realist. bravo domnule!
 
Uitandu-ma prin posturile lui Tyco, am vazut ca avea acelasi model si zicea ceva de tuning, asa ca m-am gandit sa il ajut cu niste idei pe care le-am preluat de pe site-urile americane

P1010025.jpg



P1010021.jpg
 
Pentru ca sunt un impatimit al wetheringului va arat mai jos doua G-uri identice, dar unul in starea "din cutie" si un al doilea, trecut prin viata...





Pentru mine a fost o incercare, pentru o diorama de test, de a realiza efectul de w. la scara N (vagoanele sunt Minitrix, caroseria neavand decat 5 cm lungime), cu mijloace cat mai simple. S-au folosit doua culori Revell ( 83 si 302 ), diverse combinatii intre ele, si numai pensule, fara aerograf.

In timpul vopsirii vagonul a fost complet desfacut, fiecare piesa vopsita individual si apoi vagonul reasamblat. Nu am folosit aceleasi nuante pe piese care la vagonul original sunt din materiale diferite (sasiul e metalic si cutia din lemn).
 
nu este neaparata nevoie sa le desfaci,dar daca tii,nu are nimic.
pentru o incercare este foarte reusita treaba,ar mai trebui un punct,doua de rugina
pe la arcuri si rotile vopsite ca sa nu se mai vada luciul ala pe lateral
mai arata-ne :D
 
Interesanta incercarea ta, Catalin!

Vagonul "imbatranit" arata foarte bine asa cum ti-a iesit.

Cred ca vopsitul manual cu pensula de mici dimensiuni este cel mai potrivit mod de a lucra la weathering. Poate doar daca ar fi vorba sa dai o tenta generala de praf peste tot, acolo te-ar mai putea ajuta aerograful, insa la vagoanele noastre nu prea este cazul.

Subscriu insa parerii lui Cosmin, ar trebui sa faci ceva si cu rotile, acum prin comparatie cu lagarele si vagonul propriu-zis, par prea lucioase! Ar trebui sa le demontezi si sa le dai o nuanta de rugina peste tot, cu exceptia caii de rulare si a buzei bandajului.

Inca o data in poza se vede efectul neplacut pe care il are cupla Arnold supra-dimensionata la scara N. Dar... asta avem, cu asta defilam!

Sunt putin uimit de alegerea epocii si zonei geografice. Deutsche Bahn???

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Buna Dorin,

un G, DB. Nu am gasit ceva mai bun pentru testele mele :)
Ce am incercat a fost sa obtin rezultate mutumitoare cu mijloace simple. Incerc (pe propriile modele) sa arat ca poti cu un minim de resurse, sa faci dintr-un vagon lucitor si ireal de curat, unul mai aproape de realitatea de zi cu zi. Ma gandesc ca multi modelisti se sperie putin cand vine vorba de a investi intr-un aerograf, sau se tem sa "bage pensula" intr-un model pe care au dat ceva banuti, stransi poate cu greu.

Cosmin, voi vopsi si osiile, multumesc de feed-back. Am preferat sa desfac vagonul pentru ca am putut astfel vopsi interiorul si usile culisante, la care nu aveam altfel acces fara probleme. Cat priveste ruginirea arcurilor si cutiilor de unsoare, am vopsit componentele avand in fata fotografiile unor G-uri reale, si nu cred ca voi mai insista. Dar voi reveni cu o imagine facuta cu lumina naturala, pentru a se vedea mai bine respectiva zona.
 
De acord cu tine Catalin,

Weatheringul se realizeaza cel mai bine avand in fata poze ale unor vagoane reale. Asa ai garantia ca nu gresesti!

Investitia intr-un aerograf n-ar trebui sa sperie pe nimeni, este drept sunt niste bani buni insa si investitia este buna (mai ales in compresor!)

Latura cealalta, cu teama de a baga pensula intr-un model care poate a costat ceva, trebuie sa recunosc ca o am si eu. Poate tocmai de aceea pentru partea de weathering ma gandesc pentru inceput mai degraba la a folosi prafuri si pasteluri, care au macar avantajul ca in prima etapa sunt REVERSIBILE.

Adica, daca nu-ti place ce a iesit, poti spala carcasa de prafurile respective si poti repeta operatia pana esti multumit de rezultat.

Desigur, ulterior e mai bine sa fixezi totul cu lac mat, unde aerograful se va dovedi inestimabil.

Acum exista fel de fel prafuri de weathering produse de producatori consacrati, insa ma mai gandesc si la o varianta care realmente ar costa mult mai putin: mina de creion colorat in culorile necesare, pisata marunt (sau creion colorat "razuit" pe un glaspapir fin, curat). Odata realizat praful, se pot face si amestecuri. Cred ca dintre toate, cele mai bune ar fi prafurile minelor "grase" si pastelurile solubile in apa.

A incercat cineva varianta asta? Ar parea destul de home-made, insa cred ca are sanse reale sa functioneze!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
victorian a spus:
Acum exista fel de fel prafuri de weathering produse de producatori consacrati, insa ma mai gandesc si la o varianta care realmente ar costa mult mai putin: mina de creion colorat in culorile necesare, pisata marunt (sau creion colorat "razuit" pe un glaspapir fin, curat). Odata realizat praful, se pot face si amestecuri. Cred ca dintre toate, cele mai bune ar fi prafurile minelor "grase" si pastelurile solubile in apa.

A incercat cineva varianta asta? Ar parea destul de home-made, insa cred ca are sanse reale sa functioneze!

Salutari din Constanta,
Dorin

Da dar raman la varianta cu prafurile cumparate ... din comoditate.
Singurul avantaj oferit, daca te pricepi la culori si la combinatii de culori, este obtinerea unei varietati mai mari de nuante in cazul pastelurilor.
Culorile, destul de scumpe, se cumpara de la magazine gen fondul plastic sau materiale pentru pictura etc.
 
buna Dorin,

da, se foloseste pe scara larga de catre Profi creionul colorat, de preferinta acuarelabil, atat la imbatrinirea materialului rulant cat si (si mai ales) a cladirilor!

evident, fara Klarlack nu se poate!
 
Am scris ca revin cu o imagine imediat ce G-ul primeste rugina de rigoare si pe osii. Sunt departe de profesionistul invocat aici de Rudi, dar intr-un final cam asta e:


Cam asta a iesit din 2 vopsele si 2 pensule...
 
ai folosit cod 83 vad,insa merge orice culoare inchisa.super!
daca ai de gand sa imiti rugina pe undeva,acea rugina proaspata,provocata de apa
sau intemperii iti recomand cod 85 pe care il poti combina cu cod 83,poti obtine
astfel o multitudine de nuante din doar 2 culori.bafta!
 
Bravo Catalin ,
Pentru un vagon imbatranit cu pensula si doar doua culori arata EXCELENT !!!!
 
nu e rau deloc....ce ai folosit,aerogarf sau pensula?

acoperisurile in general tind sa capete culoare inchisa,aproape negru,cu urme de
scurgeri de rugina sau mizerie.pe boghiuri,gasesti atat pete de unsoare cat si pete
de rugina,rugina proaspata care este de un galben-portocaliu sau rugina mai veche
in diferite nuante de maro.poti patina un vagon,accentuand pe culoarea
materialelor transportate,de exemplu faina,ciment in saci etc. culoare ce se poate
regasi pe vagon,pe langa usi....o usoara atingere cu pensula uscata,cu un pic de
alb mat...
mai incearca si pe alte vagoane,fara teama,si cu timpul iti faci mana.bafta!
 
uite ceva simplu,fara prea mare bataie de cap.dupa cum vezi nu exista
prea mari diferente intre cele doua vagoane(la patina ma refer)