Vigneta “Lucrari la Sighisoara”

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Ideea acestei vignete a aparut in timp ce cautam informatii despre boghiurile folosite la transportul sinelor pe reteaua CFR, considerand ca cel mai bun mod de a le pune in valoare ca si macheta este pe o mini-diorama statica (vigneta).
Rasfoind prin pozele din arhiva personala, am dat de o poza facuta la iesirea din gara Sighisoara spre Medias, in septembrie 2007.



Mi s-a parut interesanta scena, astfel ca m-am decis sa o realizez la scara 1/87, pe aceasta vigneta.
Din punct de vedere al machetei, am dorit sa profit de aceasta macheta pentru a incerca niste moduri de lucru si tehnici noi pentru mine, urmand ca in cazul in care sunt bune, sa le folosesc mai departe la modulele de la club si la viitoarea diorama proprie. Pe cat posibil, fiind vorba de o lucrare mica, o sa incerc sa prezint cat mai detaliat pasii pe care i-am urmat.


Pentru baza am luat o bucata de MDF de 6mm grosime, pe care o aveam ramasa de la o alta macheta, cu o dimensiune potrivita pentru planul meu. Pentru suportul liniei am ales o fasie de balsa de 4mm, iar sina este o bucata dreapta de la Piko.



Am lipit cele 3 elemente, pe rand, cu aracet. In acest caz nu am folosit nici un fel de fixare pentru linie, dar pentru dioramele mai mari va recomand sa puneti cateva bolduri pentru stabilizarea liniei pana la lipire.



A urmat lipirea parapetului de sprijin si a marginii vignetei, fiind compuse din fasii de balsa de 6mm.



Dupa solidarizarea elementelor majore, am trecut la rectificarea capetelor vignetei, pentru a le aduce la acelasi nivel.

 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Un subiect aproape identic a fost deschis tot azi (coincidenta) pe un alt forum: .

Referitor la folosirea cuvantului "vigneta" in acest context nu cred ca este chiar corecta. In orice caz, nu l-am mai intalnit eu alaturat unei lucrari de modelism feroviar.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Interesant, ziua mini-dioramelor. :)

Da, intradevar, termenul de vigneta nu e folosit in mod uzual in modelismul feroviar, dar, in aceeasi masura, nici nu prea se practica constructia unei bucati asa mici de peisaj (are 17x8cm - deci abia incape un vagon de marfa cu 2 osii), cu atat mai putin avand un subiect specific. Pentru aceste motive am considerat ca termenul de vigneta (preluat din celelalte ramuri ale modelismului) este mai potrivit decat mini-diorama.

Pe de alta parte, prin aceasta lucrare vreau sa arat si ca exista o modalitate ieftina de testare a tehnicilor, pentru incepatori in special, inainte de a se apuca de o diorama mare.
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Radu161 a spus:
[...]

Pe de alta parte, prin aceasta lucrare vreau sa arat si ca exista o modalitate ieftina de testare a tehnicilor, pentru incepatori in special, inainte de a se apuca de o diorama mare.
Si eu verific diferite tehnici modelistice prin aceste mici diorame; este mult mai simplu sa arunci la gunoi o placa mica de test decat sa indepartezi rezultatele unei incercari esuate direct pe diorama la care lucrezi.

Ar trebui ca fiecare incepator sa aplice aceasta metoda. La urma urmei, unii chiar realizeaza ca sunt indemanatici sau, dimpotriva, ca modelismul feroviar nu este pentru ei.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Vigneta "Lucrari la Sighisoara" 2-parapet

Am inceput sa realizez finisajele de pe vigneta prin montarea elementelor din zona parapetului: parapetul in sine, alcatuit partial din panouri prefabricate si canalul acoperit de la baza lui. Acestea au fost realizate din placaj de 1mm, gravat si taiat la laser.



A urmat capacul ce va alcatui drumul, din balsa de 3mm si am chituit rosturile ramase intre elementele parapetului.



Cu ajutorul unui bisturiu si a unei surubelnite subtiri am accentuat gravura, am facut cateva gropi in viitorul drum si am "spart" cateva capace ale canalului. La final am vopsit totul cu un fond gri deschis.