In cele ce urmeaza as dori sa va prezint un proiect care a inceput ca o joaca, de a testa ce se poate face cu tehnologia de taiere la laser si nicidecum ca un proiect serios. Am fost inspirat de podurile laser cut de la NOCH si am zis: hai sa vedem si un pod cfr cum ar arata.
(imaginea de mai sus si toate drepturile apartin trains addicted
)
Avand in vedere ca in copilarie am circulat foarte mult cu trenul pe ruta Ramnicu Valcea - Sibiu - Timisoara, am ales podul de la Raul Vadului.
Nu am gasit foarte multe poze cu podul de la Raul Vadului dar aveam mult mai multe cu podul CFR in curba de la Proieni si sunt destul de asemanatoare ca si structura. Asa ca m-am apucat de desenat.
M-am apucat si am studiat fiecare grinda si le-am desenat individual in ceva programel free de pe net "solverspace". Intre timp am cautat pe net firme care sa taie lemn de balsa de laser pentru ca in acest punct aveam de gand sa fac podul din lemn. Am gasit o singura firma care putea taia lemn dar aveau fasii de lemn de la 4mm grosime in sus. Mie imi trebuiau mult mai subtiri dar am zis ca pentru a vedea gabaritul si detaliile cum arata live fac acest compromis si le-am taiat. Cam asta a iesit
Au fost criminal de aliniat grinzile fiidca le-am facut individual si nu aveam nici un punct de referinta fata de care sa fac alinierea. Asa ca neparalelismul era la ordinea zilei. Detaliile aratau bine eram multumit de grinzile verticale cum aratau, imi imaginam pe cele orizontale cum ar arata la 0.5mm grosime. Am constatat ca sectiunea transversala prin pod era patrata ceea ce e gresit (Podul de la proieni e mai lat pentru ca este in curba, cel de la Raul Vadului este drept). Intre timp am inceput sa discut si cu Dragos Sogard(caruia i-am scos cateva fire de par albe cred) care m-a convins sa renunt la ideea de a-l face din lemn si sa fac podul din carton. Am reproiectat toate grinzile, le-am optimizat ca sa am puncte de prindere si ghidaj si am ajuns la urmatorul design, mult mai ingust si in plus erau si grinzile suport pentru calea ferata.
In acest punct am zis ca proiectul e realizabil. Am facut o mica socoteala. Ar urma sa aiba 72 de cm. Ups. Masina de taiat la laser cred ca avea o masa de maxim 30 de cm deci nici o sansa sa fac grinzile orizontale care merg pe lungimea podului dintr-o bucata. Pana la urma le-am spart in 4 segmente. Oare va rezista sa treaca macar un vagon peste el? Vom vedea. Am proiectat pana la urma toate grinzile care mai erau de proiectat, suportii de linie. suportii de pasarela pietonala si ceea ce a iesit va prezint mai jos
Podul nu este nici pe departe gata. Mai am de montat aproape 200 de elemente, asa ca va urma

(imaginea de mai sus si toate drepturile apartin trains addicted

Avand in vedere ca in copilarie am circulat foarte mult cu trenul pe ruta Ramnicu Valcea - Sibiu - Timisoara, am ales podul de la Raul Vadului.


Nu am gasit foarte multe poze cu podul de la Raul Vadului dar aveam mult mai multe cu podul CFR in curba de la Proieni si sunt destul de asemanatoare ca si structura. Asa ca m-am apucat de desenat.

M-am apucat si am studiat fiecare grinda si le-am desenat individual in ceva programel free de pe net "solverspace". Intre timp am cautat pe net firme care sa taie lemn de balsa de laser pentru ca in acest punct aveam de gand sa fac podul din lemn. Am gasit o singura firma care putea taia lemn dar aveau fasii de lemn de la 4mm grosime in sus. Mie imi trebuiau mult mai subtiri dar am zis ca pentru a vedea gabaritul si detaliile cum arata live fac acest compromis si le-am taiat. Cam asta a iesit

Au fost criminal de aliniat grinzile fiidca le-am facut individual si nu aveam nici un punct de referinta fata de care sa fac alinierea. Asa ca neparalelismul era la ordinea zilei. Detaliile aratau bine eram multumit de grinzile verticale cum aratau, imi imaginam pe cele orizontale cum ar arata la 0.5mm grosime. Am constatat ca sectiunea transversala prin pod era patrata ceea ce e gresit (Podul de la proieni e mai lat pentru ca este in curba, cel de la Raul Vadului este drept). Intre timp am inceput sa discut si cu Dragos Sogard(caruia i-am scos cateva fire de par albe cred) care m-a convins sa renunt la ideea de a-l face din lemn si sa fac podul din carton. Am reproiectat toate grinzile, le-am optimizat ca sa am puncte de prindere si ghidaj si am ajuns la urmatorul design, mult mai ingust si in plus erau si grinzile suport pentru calea ferata.

In acest punct am zis ca proiectul e realizabil. Am facut o mica socoteala. Ar urma sa aiba 72 de cm. Ups. Masina de taiat la laser cred ca avea o masa de maxim 30 de cm deci nici o sansa sa fac grinzile orizontale care merg pe lungimea podului dintr-o bucata. Pana la urma le-am spart in 4 segmente. Oare va rezista sa treaca macar un vagon peste el? Vom vedea. Am proiectat pana la urma toate grinzile care mai erau de proiectat, suportii de linie. suportii de pasarela pietonala si ceea ce a iesit va prezint mai jos








Podul nu este nici pe departe gata. Mai am de montat aproape 200 de elemente, asa ca va urma
