Veşti bune privind transportul pe CF!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Datorit㒠ajutorului mascat acordat de guvern CF începând de anul acesta se va observa o creştere semnificativa a traficului de persoane şi marf㒠pe CF.

Aceasta datorit㒠modului de calcul al renumitei taxe auto.

Unul dintre cunostinţele mele din oglindă’, a avut fericirea să’-şi cumpere un autoturism la finele lui 2012.

Din motive obiective (brambureala de la RAR) cunoştinţa mea nu a putut s㒠fac㒠identificarea numai anul acesta, rezultând c㒠înmatricularea şi-o putea face anul acesta.

A purces omul la înmatriculare, dar....
La finanţe i s-a calculat taxa de înmatriculare.

La o masina pe care a dat 22.000 + TVA, i-a revenit o tax㒠de:



Deci, ca şi amicul meu sunt mii de persoane, care nu stiu ce sa facă’.

Dar neavând maşină’, vor circula cu TRENU`...

Aşa c㒠guvernul a dat un ajutopr nesperat CF


Dreptate am au ba?
 
Salutare...
Vreau sa fiu la obiect. Tinta acestei taxe este in subsidiar o chestie la care romanii nu se gandesc: nu este nevoie de bani ca sa iti iei casa, ci trebuiie sa ai bani sa o si intretii, nu este nevoie de bani ca sa iti faci familie, si ulterior sa o intretii... si una mai dura: Nu ne-am nascut in masina/microbuz/taxi...

Nu vreau sa intru in polemici privind aceasta taxa pentru ca oricum problema este la guvernanti (si ma refer la toti! - deci fara politica).

Dar daca am reusi sa ne dam seama ca putem trai si fara masina... ca o vacanta se poate face pe Valea Prahovei si cu trenul (valea Prahovei este o metafora pentru toate statiunile unde exista CF), daca dimineata am mai lua si metroul sau RATB-ul (vb pentru Bucuresti, puteti spune RATBv, RATT, sau oricum altfel), daca am vedea dincolo de nevoile noastre imediate...

cred ca atunci am da cu adevarat acestei retele de CF care este a patra in Europa dpdv densitate linii...

Nu m-am referit strict aici la problema persoanei care si-a luat un Caddy nu foarte vechi... (si din cate stiu CADDY este ceva si de carat, deci poate este si nevoia si nu luxul), nu pot judeca pe nimeni direct fara sa ii stiu problema reala... am plecat doar de la ideea cu ajutorul dat CF sau nu... si aici cred ca putem da toti ajutor CF... dar CF vrea sa fie ajutat?
 
Nu se poate ajuta un sector cu forta.
Exista la noi aceasta idee incetatenita, care din pacate functioneaza in ambele sensuri, in ideea ca unii sustin trenul 100% iar altii masina 100%. Ideea este ca cele doua forme de transport pot coexista, si inca bine.

Desi nu sunt un fan al actualei forme de organizare sociala, in ideea ca acest capitalism salbatic care a prins radacini la noi este teribil de ineficient, nu sunt nici adeptul ideii pur socialiste de a forta pe cineva sa mearga cu un mijloc de transport, fie el tren sau masina.

In concluzie, eu sustin ca se poate ajuta calea ferata prin activitati de lobby din partea celor pasionati, dar fara efort intern si mai ales din partea autoritatilor care conduc aceasta tara efectul este zero.
 
stageEXP...Perfect de acord... Dar te doare sufletul uneori:(((( Personal m-as bucura sa imi incarc masina MEA (deci sa nu inchiriez unde ma duc) pe un vagon RO-LA (asa se cheama, parca), sa trag un pui de somn si la destinatie sa ma urc pe tot felul de munti si prapastii, ce imi place mie...

Glasul rotilor de tren...
 
bogdanra a spus:
... Personal m-as bucura sa imi incarc masina MEA (deci sa nu inchiriez unde ma duc) pe un vagon RO-LA (asa se cheama, parca), sa trag un pui de somn si la destinatie sa ma urc pe tot felul de munti si prapastii, ce imi place mie...

Doar daca ai camion poti pune pe RO-LA. Vagonul pentru autoturisme e altul si nu are legatura cu RO-LA.
Ambele vagoane sunt prezentate pe forum....
 
Interesanta discutie, se pot aduce o gramada de argumente pro sau contra.

Un lucru vreau totusi sa va spun: la Delft am avut ocazia sa vad, in mijlocul unei piatete, un monument interesant care reprezenta... o vaca. Era o vaca din beton, acoperita cu cioburi din faianta albastra, ca doar era Delft, renumit prin asa ceva. Pe soclul statuii era si o imagine din 1975 cu aceeasi piateta acoperita cu masini parcate aiurea pe spatiul verde intr-un sistem care noua azi ne este foarte familiar. Iar textul alaturat imaginii explica felul in care la inceputul anilor '90 primaria orasului a decis ca acea piateta sa redevina pietonala, scotand masinile de pe spatiul pe care il ocupau in mod abuziv. Se spunea textual acolo: masinile, aceste "vaci sfinte" ale civilizatiei noastre!

Din pacate, este o mentalitate de un primitivism infiorator sa ai senzatia ca te-ai "nascut" direct in 4x4 si sa ai senzatia ca nu se poate merge pana la colt sa-ti cumperi tigari sau bere daca nu cari dupa tine doua tone de fierarie. Ca sa nu mai vorbesc despre felul cum, stand pe marginea drumului intr-o zi obisnuita din Romania, vezi cum se scurg pe langa tine zeci de masini, fiecare cu una, maximum doua persoane la volan. Asta, fiindca pe meleagurile mioritice inca nu s-a auzit de "car-pooling".

Tin sa va aduc aminte ca incepand de pe vremea romanilor si pana acum 200 de ani, omenirea s-a deplasat mereu prin forta propriilor picioare, a animalelor de tractiune sau a vantului, utilizat cu mestesug pe mari sau pe rauri. La inceputul secolului al XIX-lea s-a inventat trenul, dar tot in acelasi secol s-a inventat si bicicleta, care permitea folosirea mult mai eficienta a propriilor picioare.

Din punctul de vedere al eficientei, trenul este net superior masinii proprii. Asta inseamna cantitate de combustibil fosil utilizata per sarcina utila transportata, greutate moarta a vehiculului fata de greutate utila, costul efectiv al intretinerii caii etc etc.

Nu in ultimul rand, ar trebui spus ca orasele noastre au fost gandite pentru pietoni, nu pentru masini. Poate Horia ne-ar putea povesti mai multe despre acel cartier din Freiburg in care cetatenii au decis sa interzica total accesul masinilor. Eu nu cred ca o duc mai rau decat altii care nu se pot duce pana la colt fara Mercedes! Parerea mea!
 
@ Victorian
Florinn a spus:
Te-ai gandit ca unii au nevoie de masina pentru a munci?

Acea maşin㒠nu este nicidecum un 4x4, nici limuzin㒠de lux, ci o maşin㒠de hă’ndră’lit, de lucru.
Genul acesta de masini (mai am 4) m㒠atrag prin functionalitatea lor, atâta tot..
Nici mă’car nu au turbo, geamuri electrice sau alte facilită’ţi.

Oricum e aberant.

Apropos...

Un vecin de-l meu şi-a vândut bă’trâna Dacie din 2005 cu 4800 lei.
Cel ce a cumpă’rat-o a fă’cut infarct c㒠nea statu i-a cerut 18700 lei taxa...
 
Toata vina apartine numai si numai "ilumiantilor" din guvern.Imi place sa merg cu trenul dar din pacate timpul parcurs dureaza mult prea mult.De exemplu de la Botosani la Suceava dureaza mai mult de o ora, cu masina il parcurgi in maxim 40 de minte ( dar poti sa-l parcurgi si in 20 de minute dar e prea riscant fiindca cine nu cunoaste soseaua ajunge intre patru scanduri de aceea este si numita soseaua mortii, a si inca ceva e drum european!!).Al doilea exemplu cu trenul pana la Iasi dureaza in jur de patru ore, patru ore si jumatate, iar cu masina il faci in doua ore.Culmea este ca firme care aveau doua trei autobuze sau microbuze amarate au ajuns sa prospere extrem de mult cu toate ca am mers de vreo cateva ori, si mai degraba prefer sa merg cu masina, asa sunt sigur ca ajung intreg dar cei care n-au masina prefera sa mearga cu autocarul din cauza timpului mult mai redus.Din aceasta cauza dau vina pe guvernantii nostri, fiindca prin intermediul "varului fratelui mamei tatei etc. au deschis firme de transport in comun :-x . Sunt multe documentatii ce se regasesc pe acest forum legate de starea transportului pe calea ferata din judetul Botosani.
 
Ce faci in cazul in care trenul/autobuzul/metroul nu au traseul in zona de lucru sau nici macar aproape?
Ce faci in cazul locuiesti intr-o zona unde nu este deservita de nici un mijloc de trasnport, iar in cazul in care este, orarul acestuia nu corespunde cu orarul personal?
Ce faci in cazul in care una din conditiile locului de munca este sa ai transport propriu pentru care primesti o bonificatie?

Rapundeti la aceste intrebari inainte de a zice nu autoturismului.Personal, cred ca "masina mica" este o necesitate si nu un lux...masina de handralit, cum zice interesantul mai sus.

Sa va dau un exemplu personal...mult timp am lucrat "in deplasare", la o distanta maricica, 500-600 km, pe teritoriu portughez sau spaniol, dupa caz.La sf. de saptamana veneam toata echipa acasa.Dupa pranz plecam, conduceam cu randul si in 4-5 ore eram acasa.Luni de la capat, plecare dis de dim., ora sosirii destul de decenta ca sa ne respectam planul saptamanal.In concluzie, daca am fi ales transport public , autocar/tren, timpii de drum se dublau si, implicit, timpul petrecut cu familia redus.
Exista anumite cazuri (exclud snobismul si prostia) in care autoturismul este de neinlocuit.Nu toata lumea lucreaza in acelasi loc, la doi pasi de transport public, ani de-a randul.Iar in societatea actuala, unde eficienta si profitul dicteaza regulile, nu cred ca este usor sa "mergi pe jos".
 
Vorbim despre lucruri diferite, baieti. In primul rand, cred ca statul/municipalitatea ar trebui sa aiba o atitudine activa de descurajare a folosirii masinii personale. Precizez, ca sa fiu bine inteles: O atitudine de descurajare... desteapta: de ce-ar trebui sa merg cu masina proprie, cand autobuzul e cel putin la fel de comod si merge "ceas"? Desigur, la cum se pune problema in practica in Romania, asta e doar un vis frumos si ndepartat. Pentru asta ar trebui o organizare eficienta, trasee dedicate etc. etc, adica ceva ce, vorba lui Nenea Iancu, nu prea se face in tara noastra.

Insa va asigur eu ca in ceea ce priveste municipalitatea orasului Rotterdam de exemplu, este o realitate!

Cum spun prietenii de pe forumul de transport in comun, de parca deviza transportului in comun in Romania ar fi "nu-ti convine transportul in comun? ia-ti masina mica!"

Cosmin, cazul tau ilustreaza, fara sa vrei, exact ceea ce spuneam eu: car-pooling, utilizare eficienta a transportului. Eu nu vorbesc aici despre transportul intre localitati, ci in mod specific despre transportul IN localitate.

Voi stiti ca orasele din Romania au, de regula, cam dublul circulatiei auto pe care o au orase similare ca dimensiune din vest? De ce credeti ca se intampla asta? va spun eu ca nu de prea multa desteptaciune in organizarea transportului in comun, a traseelor rutiere etc. Nu in ultimul rand, este, o sa radeti, o problema de urbanism.
 
Da, Dorin, se practica foarte mult pe aici car-pooling-ul.Chiar sunt anunturi cu zile inainte de data calatoriei/evenimentului, exista o pagina speciala.

Insa, asa cum spuneam, sunt cazuri in care , pentru a te deplasa catre locul de munca, ai nevoie de masina pentru ca nu ai alternative.

Alte situatii tin strict de eficienta.
Sa iti mai dau alt exemplu, tot de aici.Ca sa ajung in Porto, trebuie sa iau metroul, sa merg vreo 5 statii.Un bilet este 1,20 euro, cu valabilitate de 1 ora, deci ma pot duce si intoarce , insa trebuie sa ma incadrez in timp, ceea ce este foarte rar.Daca ma deplasez cu sotia, s-au dus 5 euro.Cu masina, nu fac mai mult de 15 km dus-intors.Parcarea este 0,80-1 euro pe ora.Daca am treaba vreo 2 ore cu totul, tot ies mai ieftin si rapid decat cu metroul/autobuzul, care au in comun acelasi bilet.Deci?Sa ma deplasez cu transport public sau cu masina si ies mai ieftin?

Asa cum spuneam, depinde de cazuri.Insa Tendintele sunt de scumpire in ambele cazuri, iar timpii intre cele 2 mijloace nu sufera comparatie.Sunt multe cazuri in care este mai avantajos sa mergi cu transport public, insa nu se aplica peste tot.
Eu, unul, merg cu ambele, in functie de situatie.Ultima data cand am mers cu trenul a fost in urma cu 1 saptamana, il folosesc in mod regulat (unii nu s-au urcat in viata lor intr-un tren, iar simpla ideee li se pare ceva absurd!) si intentionez sa il folosesc la fel de mult ca si pana acum.Cand eram in tara, deplasarile intre localitati le faceam cu trenul, insa erau conjucturi diferite fata de cele din ziua de azi.Nu neg importanta transportului public, insa trenul si auto ar trebui sa fie cumva complementare...

Statul iti da in cap cu taxe salbatice, insa unde este reversul?Adica mijloace de transport decente si trasee cat mai variate, preturi care sa compenseze lasatul masinii in garaj.Sunt multe de pus la punct...
 
Discutia este interesanta, dar atata vreme cat lucrurile nu se desfasoara natural, totul este in van. Toate tipurile de mijloace de tranport au rolul si locul lor bine definit, in mod normal se completeaza reciproc.

Sunt multe probleme de luat in considerare.

Un exemplu pe care il dau este ca folosesc masina pentru a merge la lucru, din considerentul ca la dus este relativ ok daca folosesc un troleibuz de exemplu, la intoarcere insa cand prind ora de varf, este o grozavie deoarece se circula in regim de "sardele" lucru care pe mine unul nu ma entuziasmeaza. De asemenea sincer pierd mai mult timp pe durm, in aceste vremuri in care minunatele multinationale incearca sa te faca sa dormi la locul de munca, deci cu cat scurtez timpul de deplasare prin oras imi ramane mai mult timp liber.

Un alt exemplu, daca vreau sa fac o calatorie de la mine catre aradeni si viceversa, evident pot opta intre masina si tren. Aleg prima varianta, din simplul motiv ca dintre trenuri trebuie sa le selectionez pe cele cu rang superior, a circula intr-un tren (fost) personal nu mi se pare o solutie din doua motive: vagoanele cu tot ceea ce reprezinta ele sunt imputite, iar daca doresti a folosi toaleta se poate spune ca ai avut ghinion, iar in al doilea rand la fauna care circula cu aceste trenuri, totul se transforma uneori in sport extrem.

Asa ca din punctul meu de vedere, concluzia este simpla. Daca vreau turism feroviar il fac, sprijin calatoria cu trenul, sustin aceasta si pe siteul meu personal, adica merg pe trasee istorice, sau pe trasee mai lungi insa obligatoriu cu trenuri de rang superior. Cand am fost la Bucuresti la simpozion, fiind vorba despre un simpozion feroviar, am mers cu trenul, desi cheltuielile si gradul de confort erau net in defavoarea calatoriei cu masina. Pana insa nu se face ordine in domeniul confortului si sigurantei feroviare, sunt slabe sanse ca transportul feroviar sa se revigoreze, oricata bunavointa ar avea cineva in a circula pe calea ferata. Deocamdata, solutia companiilor private este una buna, automotoarele cu care am circulat fiind relativ spalate, chiar daca sunt destul de batrane.
 
:)))
Multumesc Victorian de cele scrise. Intr-adevar ai inteles ce am vrut sa zic. La mine la firma a si fost o initiativa de car - pooling dar credeti voi ca cineva si-a pus masina la dispozitie? Chiar daca are masina tot de la firma.

Personal dimineata, pentru ca eu si sotia lucram in acelasi loc si pentru ca schimbam de 2 ori transportul in comun (tramvai-autobuz-autobuz) mai iau 2 colegi si mergem cu masina. Cand este vreme frumoasa/vara/etc renuntam la ultimul autobuz si mergem 1200 metri pe jos... Pe langa mine trec colegi singuri in masina si atat. punct.

Dar daca al treilea autobuz ar veni macar la 15 minute, nu la 47 (serios, este o linie ciudata), daca al doilea ar fi la 5-6 minute, nu la 12 (si pierderea unuia duce la pierderea celui de-al doilea) as lasa masina acasa cu succes.

Ce a scris apoi stageexp: Perfect adevarat! Am preferat sa vin de la Ploiesti cu trenul (si sa merg cu trenul) pentru ca in acea directie merg trenurile foarte bine. Costa 34 lei dus intors, plus 5 lei transportul intern... foarte convenabil fata de masina care ma duce la 80 de lei dus intors. Dar duminica seara sa iei trenul de la Ploiesti este horror, plin de acei tineri zglobii care practica mersul cu nasul, dublari de rezervari de locuri si multa, multa transpiratie...
 
Scuze, dar cred c㒠discuţia a deviat spre un alt subiect mult discutat, calatoriile cu trenul vs alte mijloace de transport.

Eu doream s㒠semnalez aberaţia unei taxe, conceput㒠pe genunchi şi impus㒠de nişte conducă’tori pe care-i avem... (nu doresc s㒠le discut caliatea de buni, ră’i, etc...)

Iar ce zice Florinn, într-adevar unii îşi câştig㒠pita cu maşina.

Ce să’-i faci dac㒠am beut cerneala şi nu m-am fă’cut conţopist.
Am ajuns s㒠lucru în industria aviatică’, dar şi aici mi-am beut cerneala şi prestez servicii speciale cu maşinile...

Asta nu înseamnă’, ca de fiecare dat㒠când am ocazia, şi o am destul de des, nu folosesc trenul. (în special când m㒠duc s㒠mai cumpă’r maşini, plec cu trenu şi vin cu maşina). Cu avionul mi-e fric㒠s㒠zbor...

Problema e c㒠bă’ieţii ă’ia de la sefime vor bani pe orice mijloace fă’r㒠s㒠socoteasca impactul. Pă’i la taxa asta, eu ce s㒠fac cu faptul ca pe anul acesta mi-am bugetat achiziţia a înc㒠4 autovehicole? înseamn㒠c㒠e ca la hipermarket numai c㒠pe invers:
Plă’teşti 5 şi primeşti 3.
Asta înseman㒠în timp mai puţine taxe la nea statu, c㒠atunci am 2 angajaţi mai puţin, etc...

Am vrut s㒠aduc în vedere o aberaţie. într-adevă’r în alte ţă’ri (în special în DK) sunt taxe de peste 5.000 iuroi la înmatricularea unui autovehicol. E o mic㒠diferenţ㒠faţ㒠de RO. La ei venitul minim e undeva la 1400 puţin mai mare ca la noi, numa c㒠în iuroi.

în loc ca şă’fimea noastr㒠s㒠caute alte taxe ecologice de mediu, sau de poluare cum le-o zice, şi surse sunt, gândesc s㒠ia mult de la puţini, decât puţin de la mulţi.

De examplu, la nemţi, ambalajele sunt returnabile. Aici la mine am vreo 30 de sticle de BR şi vin, care nu ma las㒠sufletul s㒠le ţâp la goz, deoarece producerea lor a poluat. (şi nu sunt bă’ţivan, deci am puţine)
La nemţi, la magazine îţi preiau ambalajele de sticlă’, plastic şi aluminiu/fier.
Pe urm㒠de ce nu impoziteaz㒠marii poluatori care îmi las㒠în fiecare zi zeci de copaci tă’iaţi la scara de la bloc sub forma de pliante, care în cel mai bun caz ajung s㒠tapeteze gă’leata de goz. Pliantele acelea nu poluează’?

Ehhh.... poate vreau prea multe de la prea puţin (m㒠refer la mintea lui şă’fii noştrii)

E.
 
Pai vezi tu, aici ie buboiul cel mare, şă’fimea cu poluarea de zici tu sunt mana in mana cu şă’fimea care pune taxe (sa le spunem prieteni politici, sa nu zic urat mafia) , apoi cum sa vin eu sa te jecmanesc pe tine care imi esti pretin ? Iau de unde pot nu ?
 
Taxa asta de mediu pentru ce este ea?

Ce se face pentru mediu cu taxa asta? Nu ar fi mai bine sa fie o taxa de poluare in combustibil? nu mare cum gindesc unii?
Atunci oricine isi cumpara combustibil ar plati, or daca masina e folosita pentru serviciu sau ca mijloc productie in procesul de munca sa folosesc un limbaj demult uitat, arunci in 2-4 ani de folosire ar consuma combustibil care ar aduce statului venit mai mare decit taxa pe care o ia el la inmatriculare.
Si ar plati si locomotivele, si vapoarele, si avioanele si tractoarele din brazda. Ba chiar si drujbele frate ar plati pentru poluare.
______________________

ca deunazi m-am intilnit cu niste tigani:
,, auzi n-ai neste fer pe acasa?"
,,am, cit dai?"
,,hai sa vedem"

Actul II

apare un propritar de magazin satesc dar care in limbajul popular deja se cheama butic. ( BUTÍC, buticuri, s. n. (Franţuzism) Magazin mic şi luxos, cu mă’rfuri, în general de serie mică’.– Din fr. boutique. )

,,ba, cartoane si plasticuri nu luati?"
,, nu luam sefule ca nu da bani pa ele"
,,ba am o gramada o sa le duc pe cimp sa le dau foc"
,,ocupa loc si nu trag la cintar si nu platesc"
____________________________________________
Acuma pornim de la acest fapt si-l coroboram cu afirmatiile de pe aici ca in alte tari se aduna deseurile.
Cind eram pionier si aici se adunau, era ceea ce se chema ,,Cei 3 R, Recuperare, Reconditionare, Refolosire"

Adica: de cind fierul vechi a devenit o afacere, pe aici pe malul Timisului s-au strins toate tevile ramase de la irigatii(nu cele de aluminiu ci cele de fier cu care se aducea apa la canale, s-au strins toate fiarele de plug ramase pe ici pe colo pe izlaz, s-au dezgropat cablurile si lanturile de draglina rupte si ramase in nisip de pe vremea cind se scotea nisip din Timis poate chiar de la Ceausescu. S-au devastat toate cladirile din care a putut fi scos fierul beton raminind doar betonul spart, s-au taiat capetele de fier din blocurile de beton rezulatate din demolari de fabrici aruncate pe oriunde, s-au recuperat toate bucatile de fier inclusiv scurgerile de fier topic de la taierea vehiului pod de tren, s-au demontat toate.

Acum cimpurile sint curatate de fier... dar sint pline de hirtii si plasticuri.

Folosind cumva banii de mediu STATUL ar putea sa introduca o facilitate, o completare de pret, o compensatie o subventie o suma ceva, astfel incit sa fie rentabila si colectarea plasticelor si a hirtiilor?

In doi ani amarastenii astia ar curata toata Romania.

Apoi ar lua-o de la inceput pentru ca toti bulangii care isi scot pi...pitele la aer si fac gratare lasa mizeria pe loc. Aici la noi primesc saci menajeri doar sa aduca mizeria la container sau la intrarea in zona.
Dar nimeni nu foloseste sacii menajeri, e greu sa bagi mizeria in sac la fel cum ai bagat acelasi ambalaj in plasa cind ai plecat de la magazin spre gratare.

Acum doi ani in schimb s-a furat containerul. Era mare si de metal.

Asadar pentru ce este taxa de inmatriculare?
 
Oameni buni! Ce se intampla ? Sunteti oameni in toata firea.
Ce tot discutati de mediu. Taxa este impusa de Renault si acum sustinuta si de Ford, pt. descurajarea aducerii in tara de masini vechi. Atat. N-ar fi rau asta. Beleaua este ca loveste acum si in tranzactiile cu masini uzate in Romania.

Domnule Victorian, cu toata stima, dar nu vad cum ma poate stimula statul sa folosesc transportul in comun. Adica sa stau sa inghet prin statii, sa ma inghesui, sa nu pot sta civilizat pe un scaun, sa fiu obligat sa suport: mitocaniile unor pasageri, balivernele altora, mirosul de transpiratie, nesimtitii care intra cu rucsasul in spinare si sa-mi refuz un confort modest dar decent,clar fara nicio urma de opulenta ?

Poate numai sa ma descurajeze sa folosesc masina, dar asta ii dauneaza, fiindca nu-i mai platesc accizele.

Dupa ceva ani de pauza, in 2010, am calatorit cu trenul la Drobeta Tr. Severin.
Daca mergeam cu masina, nu cheltuiam semnificativ mai mult, insa scapam de un supliciu. Clasa I. M-am topit de caldura si am ajuns si cu un ceas peste ceea ce era promis. Basca aventura cu metroul bucurestean si taxi-ul oltean. Gata cu trenul. Un capitol inchis, intrucat nu vad o imbunatatire a conditiilor de transport si gari civilizate in curand.