Vagonul frigorific CFR tip Yafw

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

romrail

Active Member
Trenulist
11 Aprilie 2016
183
2
Bucuresti
YAHOO
romrail
LOCATION
Bucuresti
Banuiesc ca majoritatea dintre voi cunosc si au in colectie aceast "batran" al modeleor CFR, asa ca nu cred ca mai e necesar sa pun si o imagine cu el (se gasesc destule pe net).

Problema mea e destul de simpla: recent am achizitionat un astfel de vagon si as vrea sa-l imbunatatesc putin, dar nu am nici certitudinea ca el a existat in realitate (desi intr-un film romanesc am vazut un vagon care parea a fi asemanator..., cu sigla Fructexport) si nu am niciun fel de documentatie sau plan referitor la el.

M-ar interesa, mai ales ceva detalii legate de inscriptiile care erau vopsite pe lateralul cuitiei si pe rama sasiului.

Ce ziceti, ma poate ajuta cineva cu niste imagini ale vagonului real, ori macar cu un plan cu cotele si detaliile de vopsire?

P.S. Am cautat inclusiv in biblioteca de la Muzeul CFR si n-am reusit sa gasesc nicaieri vreo informatie legata de acest tip de vagoane...
 
Salut,
Pe scurt, vagonul nu a existat in felul cum a fost reprodus de Piko. Modelul se este bazat pe un vagon cu racire cu gheata care a circulat la DB dupa WW2. Vagoanele de la CFR au fost cu racire cu amoniac si au circulat exclusiv in garnitura fixa de 10 vag. + vag. generator.
Vagonul generator arata astfel:

Rom.jpg


Si eu caut imagini cu aceste vagoane de mult timp


Nicu
 
Daca nu gasim nici o imagine cu acel vagon, ar putea iesi din acel vagon Piko, dupa multa munca, frigorificul Servtrans:
 
Un vagon generator care alimenta aceste vagoane care sint produse de Sachsenmodelle este produs de Kehi. Bineinteles ca acetia produc si vagoanele frigorifice dar pretul este destul de mare
 
Mi se pare ca un abator din Buftea (s-ar putea la Angst) detine cel putin doua garnituri+generatoare. Cel putin asa se vede cand treci pe acolo cu trenul. Cine are o pila sa traga niste poze, ca nu poar chiar ruginite?
 
tfa2003 a spus:
Mi se pare ca un abator din Buftea (s-ar putea la Angst) detine cel putin doua garnituri+generatoare. Cel putin asa se vede cand treci pe acolo cu trenul. Cine are o pila sa traga niste poze, ca nu poar chiar ruginite?

Cel mai probabil e vorba de vagoanele de la fosta baza "Transfrigotren", de la Crevedia.
 
Vagonul din fotografia cu automotoare a fost produs la MEVA Tr. Severin si seamana cu modelul dar are peretii cu nervuri. Cel din fotografia facuta la Bucuresti Obor este vagonul pe care il produce Piko si este de productie DDR. Este mai lung decit cel produs la MEVA.
 
Scuze dar link-ul pentru vagonul frigorific produs la MEVA nu este bun. Fotografia acestui vagon in matriculat in Grecia o gasiti pe Railfaneurope
 
189DB a spus:
Vagonul produs la MEVA arata asa
http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html

Off-topic, dar util sper eu: când că’utaţi ceva pe Railfaneurope, în pagina în care apar steagurile ţă’rilor în stânga mai e şi textul:
,,Pick your country from the list on the left. Locate your mouse on the flag to see the full country name.
Click HERE for a version without frames. " Faceţi click pe acel ,,HERE" pentru a apă’rea o variant㒠în HTML ,,chior" (adic㒠fă’r㒠scripturi) a paginii. Dac㒠procedaţi aşa puteţi da link la orice sub-pagin㒠sau poză’. Dac㒠nu... orice link o s㒠v㒠duc㒠la pagina de start, adic㒠http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html .