Vagonul de dormit MU, AF models

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Dupa o lunga asteptare, a sosit si acest vagon in parcul de vagoane CFR.
Vagonul este realizat la aceleasi standarde ca si vagoanele AVA 200 livrate de catre acelasi producator. Interiorul este foarte detaliat, se pot oserva paturile cu asternuturi...

dar cred ca pozele fac mai mult decat 1000 de cuvinte...


Ceea ce m-a impresionat cel mai mult este modul in care sunt realizate treptele de la scara ( vezi ultima fotografie )
 
Salut, Dan!
Sunt foarte impresionat de acest vagon. Cine este fabricantul si de unde se poate achizitiona?
 
arata impecabil; eu nu am apucat sa imi iau celelalte vagoane ava; am tot zis ca le iau insa cand m-am decis, nu am mai gasit nicaieri; sunt convins ca, in afara de mine mai sunt si altii; crezi ca mai exista sperante sa mai gasesc pe undeva celelalte 2 vagoane ava (primele aduse)?
 
..gata, de ieri il am si eu!
nu va speriati, nu-l fac Ep.II DRG cu vulturi! :p

PDI
 
hmmm... DIP, erai pe aproape ;)

vagoanele DWA 51 53 71-80 001 pana la 025 au venit in 1992 de la producator (Bautzen) cu vultur (roata inaripata) pe ele ;)
 
Pentru Andreiul:
incearca link-ul demai jos:

http://liliputhobby.ro/component/page,shop.product_details/category_id,19/flypage,shop.flypage/product_id,1092/option,com_virtuemart/Itemid,26/vmcchk,1/

Am vazut ca au din nou setul cu cele doua AVA 200 (AF 25001).
 
Inca un vagon AF bine realizat. Bineinteles am facut si testul de stres pe R1 si a mers OK





Stres pe R1 :)


Cuplare apropiata


Accesorii
 
buna,

vagonul nu prea are cum sa nu fie bine realizat, cel putin sub aspectul calitatii tampografiei, fiind lucrat la Modern Gala ;) iar finisarea este ireprosabila...

singurul lucru pe care il pot reprosa modelului, problema existenta si la MU al OBB scos de ACME (aceeasi matrita) este ca sasiul este cel al unui MU FS Trenitalia si amplasarea agregatelor de pe sasiu nu are nimic in comun cu versiunea SBB (din care provine CFR).

oricum, nu se putea modifica matrita decat cu costuri mari, asa ca trecem cu vederea...
 
Am avut putin timp de o sedinta foto la Bogdan in beci, vagonul de la Rivarossi facut la Braila si vagonul de la A.F.



Vagonul Rivarossi are sorturi, cel A.F. nu.



Acum in poze am vazut ca e rupta o bara de la usa la vagonul Rivarossi.
 
Din categoria "tips & tricks":

Vagonul meu avea un usor balans lateral (ca si CFR-urile de la Heris dealtfel), datorat aripioarelor de stabilitate cam scurte (cele prezente numai deasupra unui singur boghiu).
O saiba de grosimea potrivita si diametrul de vreo 2 cm rezolva problema...

:cafea:
 
buna,

din pacate, acesta nu este un sfat ci un indemn la pacat ;)

orice vagon trebuie sa aiba sasiu in 3 puncte pentru a evita derairile; de accea "aripioare" de stabilitate se pun intr-o singura parte... un vagon prea rigid, cu boghiuri fara joc lateral ruleaza si mai prost.

si inca o data, nu exista firma "herris" asa cum nu exista nici "tilling"... de acum in colo, o sa scriu "Bunzau" in loc de "Buzau" :D
 
Va salut pe toti. Am si eu intentia de a cumpara un asemenea vagon pt colectia mea, dar inainte de asta as vrea sa stiu daca poate cineva sa-mi puna la dispozitie niste informatii despre acest tip de vagon, si anume cand a fost fabricat, din ce transformare provine, ce schema originala de vopsire aveau, daca mai sunt in circulatie in Romania si dessigur niste poze originale. Ah si as intreba daca daca se poate achizitiona la noi in tara si varianta albastru gri cu dunga galbena, prezentata anterior si de unde.Va multumesc anticipat. Cu respect.
 
@horia
Eu spuneam ca aripioarele respective sunt cam... scunde si nu ating deloc boghiul, prin urmare nici vorba de 3 puncte de sprijin, ci numai 2 (centrele boghiurilor).

O saiba poate completa tocmai spatiul dintre aripioare si boghiu, dand intregului vagon stabilitatea boghiului. Grosimea trebuie astfel aleasa incat sa reduca la zero balansul lateral fata de boghiu, dar sa permita rotatia si balansul longitudinal (tangaj).

Boghiul de la capatul fara aripioare nu primeste saiba, astfel el are posibilitatea de balans lateral, permitand urmarirea denivelarilor unilaterale ale sinei cu un minim de oscilatie a intregului vagon.

P.S. Scuze pt. "Herris"... graba... :D
 
@dac,

ai perfecta dreptate...trebuie lasat un boghiu liber,astfel se risca rigidizarea exagerata a vagonului...urmata de deraieri :p
 
doua intrebari:
1. Modelul e disponibil sau asta e doar prototip?
2. Boghiurile sunt negre sau gri in realitate?