Vagon Transport Minereu al British Railway

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
Constructie din kit; vagon pentru transport minereu al British Railways (16 tone, constructie sudata din otel, diagrama 1/108).

Vagonul face parte dintr-una din cele mai numeroase clase de vagoane de marfa din istoria BR, fiind o aparitie cat se poate de comuna intre anii '50 si '80.

Kitul permite constructia vagonului in 3 variante: frana manuala cu doi saboti, frana manuala cu 4 saboti si frana automata.

Am plecat de la:



si dupa cateva ore de lucru am ajuns la:



trecand prin:



Cu toate ca am vopsit sasiul, mai trebuie sa vopsesc si cutia, sa adaug inscriptii si sa ii fac un "wethering" zdravan (vagoanele au fost folosite intensiv si nu au fost curate decat la iesirea pe usa atelierelor de constructie).
 
Multumesc de raspuns.

Asta inseamna 45 de lei cu detalii sunt peste media normala.
Nu comentez cit costa un kit cu un vagon similar la noi.
 
£6 inseamna aprox. 32 lei, de unde 45? (£1 = 5.23 lei)

Acest kit este un fel de "Welcome Kit" contine tot ce este necesar pentru construirea acestui vagon, mai putin vopselele, transferurile (inscriptiile) si cuplele specifice 2mm FineScale.

Dar la aceasta scara (2mm:1ft - ne e departe de N), ca sa va faceti o idee de preturi:

Roti: £0.95 / axa; si sunt roti cu profil specific FineScale, mult mai apropiate de realitate chiar decat cele care respecta standardul RP25.
Rulmenti pentru roti: £3 / pachet de 50 buc (e nevoie doar de 4 buc. la un vagon cu 4 roti).
Tampoane: in mod uzual £0.75 / setul de 4 buc. dar sunt cateva modele care pot ajunge si la £4 setul de 8 tampoane, in functie de material.
Sasiul, kit din Nickel-Silver (foarte similar alamei) fotodecupat are preruei intre £1.95 si £3, in functie de model.
Cutia vagonului, de obicei kit din plastic, costa intre £1.50 si £3.50 dar poate fi intre £6 si £8 in cazul in care este kit din alama.

Prin urmare, cu asa preturi mici, nu este mare tragedie sa strici cateva pana ajungi sa inveti sa le construiesti la o calitate care de multe ori este comparabila cu cea a modelelor industriale.
 
A zis cineva mai sus 10 euro si faceam socoteala la curs. Si mai putin. Cu atit mai bine.
Nu stiu cit ar fi la HO un vagon similar, insa ma gindesc ca nu sunt preturi mult diferite.

Pina la urma nu stiu de ce ma mir cind peste ocean o locomotiva de alama se vinde la preturi mult sub jumate din ce ofera piata din Europa. Detaliile de pe modelul din link lasa cu mult in urma Marklin & Trix care au preturi mult sarite din scara. Pretul include si decodorul de sunet, un aspect important.
http://www.broadway-limited.com/up4-12-2.aspx
 
Buna,
Pina la urma nu stiu de ce ma mir cind peste ocean o locomotiva de alama se vinde la preturi mult sub jumate din ce ofera piata din Europa.

Marea Britanie face totusi geografic parte din Europa, chiar daca de o parte sau de cealalta a Manecii unii privesc situatia altfel... Cum zicea englezul: "Iar e ceata... Continentul e izolat" :grin:
 
@ Vali,

Urmaresc cu mare interes constructiile tale feroviare. Din punctul meu de vedere asta inseamna cu adevarat modelism feroviar, sa faci modelul cu mainile proprii. Iar faptul ca pana la urma costa o nimica toata este, cum ar veni, cireasa de pe tort. De multa vreme cochetam cu ideea 2FS, ma bucur ca am ocazia sa vad ce face un prieten care, prin virtutea pozitiei sale geografice, a facut pasul acesta. O decizie excelenta! Keep us posted! :)
 
Multumesc pentru aprecieri, Dorin.

Sa stii ca sunt multi membri ai 2mm Fine Scale Association in afara UK (USA, Australia, Noua Zeelanda, Europa de Vest); nu stiu sa fie cineva din Romania dar nu e timpul pierdut ;)

Uite aici inca un topic cu ce am mai lucrat.