Vagon tip Ths42 CFR Rfwc 3 xxx xxx

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.120
2.779
Iași
LOCATION
Iași
Vagon figorific CFR, ex DRG. seria Rfwc 3 xxx xxx, Epoca III.

Vagonul real a fost un Ths42 care a circulat in anii 1950 usor modificat (cu trapa centrala la acoperis eliminata si 8 aeratoare Flettner).
Vagoanele provenite din captura au fost inmatriculate cu 7 cifre din cauza situatiei lor neclarificate dupa tratatul de pace de la Paris din 1947 in format CFR Romania Xxxxx 3 xxx xxx.

Lipsesc cele 8 aeratoarele Flettner care sunt identice cu cele de pe vagoanele de constructie Astra si Gh. Dimitrov / Flamura Rosie / UVA si au fost probabil montate la prima RP a vagonului dupa inmatricularea la CFR.

Inca nu am o solutie pentru ele, nu stiu dinc e sa le fac.

Am cumparat vagoanele din Basel si Freiburg, au fost vopsite in Alsacia si inmatriculate la Cluj.

Vagonul inainte de dat jos inscriptiile, de eliminat trapa centrala si revopsire:

Roco 66881

Dupa eliminat trapa centrala, chituire si vopsire:


La Cluj au fost inscriptionate:




La vagonul 3 830 021 nu am mai pus barile, urmeaza.

Urmeaza sa fie facut si la N:


Urmatoarele poze cand o sa iasa vagonul figorific ex FS. seria Rfwz de la AF.
 
Pe ce baza e facut cel de la N ? Unde le gasim de cumparat ?
 
buna,

trebuie sa recunosc, sunt gelos pe Gam3: al meu inca nu este inscriptionat! :-(

la modul serios, au iesit foarte frumoase, ar mai trebui un pic "murdarite" ca sa arate ca in fotografia originalului - insa ar fi pacat de munca depusa atat in Alsacia cat si de colegul din Cluj.

@Sorgard: modelul pe scara H0 este un Roco (fosta matrita Klein) iar cel pe scara N un Arnold de ultima generatie (cu KKK), care au fost modificate ca sa corespunda originalului CFR provenit din captura de razboi (eliminarea trapei centrale).
Aeratoare nu are nici cel pe N, insa macar stiu de unde se pot lua...
 
E Sogard nu Sorgard altfel m-ar chema Dragros :-D .

Imi place ca vad modele romanesti la aceasta scara 1:160 , cu atat mai mult ma incanta faptul ca vor aparea si in magazine.
Tristetea mare vine de la faptul ca ne tot lovim de problema locomotivelor de epoci recente disel si electrice , pentru ca sunt ferm convins ca la capitolul aburi este suficient loc de facut conversii.
Insa marea problema ramane fondul de investitii in pasiunea noastra...eu de cateva luni bune sunt cu el la 0. :lol:
 
buna Dragros :grin:

(acum vrei probabil si un miel de la mine, nu-i asa?) :-D

problema scarii N romanesti este ca interesul exista doar pe net si pe hartie, in realitate nu se ingramadeste nimeni - insa putem discuta asta in liniste la un thread dedicat scarii N.

privind conversia pe baza Ths42, ma bucura faptul ca incet, incet, incepe sa invie si epoca III la CFR - pentru epoci mai recente avem destule, pentru epoca II a inceput sa ne "imbie" Modelleisenbahn München GmbH, doar la III nu prea exista nimic.
dupa ce apare frigorificul pe baza de Carro F italienesc de la AF, sa vezi cum o sa creasca interesul...
 
Salve bă’ieţi,
arat㒠excelent, felicită’ri :aplauze:
Din pă’cate n-am reuşit s㒠ajung în timp util în zona fabricii de BR ca s㒠prind pe viu prezentarea lor, dar m㒠bucur s㒠le vă’d şi aşa, deocamdată’.
Mie personal îmi creşte inima direct proporţional cu creşterea parcului CFR de epoc㒠III, deci nu pot decît s㒠aştept producţia de serie.
Gă’siţi aici http://www.wagenwerk.de/default/catalogsearch/result/?q=flettner un model compatibil de aerator Flettner ?
 
A durat ceva dar acum e 100% corect.
Aeratoare Flettner

 
Care este modul de functionare al acestor aeratoare ? Aveau vreun rotor cu pale ?
 
In timpul mersului le misca curentul de aer, iar in interiorul vagonul mai exista un set de ventilatoare antrenate de cele din exterior, ce circula aerul rece din vagon, il duce de la blocurile de gheata din capete spre mijlocul vagonului.