Vagon pentru carbuni de lemn

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Crezi? :(
Asa cum spuneam, pentru trape (chiar si profile), ideal ar fi fost niscaiva fotgravuri, astfel puteam respecta scara.Daca te uiti mai atent, trapele de pe usi sunt mult mai mici decat cele de pe pereti.Si totul pleaca de la profilele verticale, care nu sunt la scara, ca grosime, determinand dimensiunile haotice ale pieselor urmatoare.
 
Pai stiu ce zici si aprob.
D'aia fu acel "Mda".

Nu e bai.
Urmatorul o sa fie si mai bine.

Acuma legat de modele facute de la zero.
Din "proprii patite".
Nu ma mai apuc de ceva pana nu-mi fac un "plan de bataie" ca la carte, in ce priveste documentatia, mai ales dimensiunile, si stabilesc necesarul de materiale in functie de scara.
De geaba am documentatie daca materialele nu ma ajuta.
Oricum or sa fie diferente dar macar sa fie cat mai mici.
Am bajbait de o gramada de ori deoarece nu am avut rezolvare la unele probleme si de aici pana la a sta modelul in sertar, in asteptare pentru vremuri mai bune, este mai putin de un pas.

Spoor!
 
De acord, insa trebuie luat taurul de coarne si inceput un model sau altul, altfel raman la stadiul "as face....".

Vor aparea voci spunandu-mi ca exista tehnologie si materiale, pe la diverse magazine din diferite tari.Bun...insa sunt adeptul "ce-i in mana , nu-i minciuna", adica vreau sa vad cu ochii mei materialul,sa pot cumpara o cantitate mica, pe care as fac proba , sa vaz ce si cum, pentru ca nu sunt dispus sa investesc aiurea in materiale (+taxe postale) care nu imi servesc scopurilor.
Daca, totusi la laser as avea orece acces, la fotgravura lucrurile sunt mai complicate, costurile sunt mari, iar pentru a rentabiliza aceste costuri, trebuie un anumit numar minim de piese. bla,bla...
In concluzie, facem cum se poate mai bine.
 
Salut Cosmin,

Cred ca ai perfecta dreptate cu ideea de "ce-i in mana nu-i minciuna". La faza cu fotogravura trebuie sa-ti pierzi intai timpul gandind modelul intr-o forma anume, pe urma astepti catva timp si cheltuiesti niste bani pe piesele respective, ca in final sa descoperi eventual ca piesa rezultata nu era exact ceea ce-ti trebuia tie. Asa, macar faci si facand, iti dai seama ca e bine sau nu-i bine.

Intrebare: oare usile acelea pe care le-ai facut din folie de styrene de 0.25 nu ieseau mai bine daca le faceai din tabla de alama subtire, in acelasi mod? Ma gandesc ca tabla este mai ductila decat plasticul si s-ar fi imprimat mai bine dungile de pe spate...
 
Victorian,

Sincer sa fiu, tabla de alama pe meleagurile lusitane nu prea am vazut, mai ales grosimi mici , fiind un material rar si ignorat in magazinele de modelism.
Am la indemana si styrene de 0,13 mm, insa diagonalele au iesit si pe cel de 0,25, destul de reliefate, fotografia nefiind dintre cele mai reusite pentru a pune in evidenta aceste dungi.
 
Mda, la asta nu m-am gandit! Adevarul este ca, am senzatia, piata modelismului este in declin continuu in ultimii ani peste tot in Europa pentru toate categoriile de subiecte, asa ca nu ma mir ca nu gasesti tabla de alama. De fapt, nici aici in Romania nu este, insa romanul se descurca, o gaseste in alta parte...

Ar mai fi putut sa fie si alt materiale, de exemplu tabla subtire de aluminiu. Cu ani in urma foloseam capacele de la sticlele de lapte sau de iaurt, tabla aia se netezea cu o moneda si pe urma se putea folosi la diverse lucrari de genul asta. De asemenea, ar putea sa mearga tabla subtire care este folosita ca sa sigileze cutiile de Nescafe. Dar, desigur, pentru cineva care nu bea asa ceva zilnic, e greu de adunat toata tabla necesara :D
 
Pentru a putea aplica acoperisul in voie, am taiat doi pereti interiori cu profilul acoperisului in partea superioara si i-am lipit .




Acoperisul l-am facut dintr-o singura bucata de styrene de 0,5.Pentru a obtine unghiurile tablei de pe acoperis, am taiat usor, de-a lungul fasiei de styrene, fara sa strapung materialul.Am indoit usor , la unghiul corespunzator, de-a lungul liniilor de fisura astfel create.Piesa obtinuta s-a asezat aproape perfect peste profilurile vagonului si am lipit-o peste acestea.

 
Un montaj la rece pe boghiurile imprumutate.De asemenea, i-am imprumutat 2 tampoane cu arc volut, pentru sedinta foto. :)

 
Este un pic mai lat decat ar trebui si in realitate este din cornier.Am sa il modific...

Pe azi...capace :)

 
Cosmin,

Sincer sa fiu si mie mi s-au parut profilele de sub sasiu prea groase. N-am zis nimic pana acum fiindca ma gandeam ca te bazezi tu pe ceva, dar, la drept vorbind, pe mine ma cam zgarie la ochi totusi. Daca le schimbi si le faci mai subtiri, chiar daca sunt profil patrat si nu cornier cum erau in realitate, cred ca ar fi mai bine!
 
Cosmin,

cred ca poza asta:

http://i286.photobucket.com/albums/ll104/floo_album/vagoane/043.jpg

te poate ajuta sa determini latimea acelui profil prin regula de 3 simpla. Stim dimensiunile cutiei...
 
Åži mai exact, chiar dac㒠în momentul de faţ㒠apelez la memorie: 12 cm. Noroc c㒠la Luduş am apucat s㒠mă’sor unele detalii. Dac㒠mai ai schiţa pe care ţi-am trimis-o atunci, poţi verifica (eu am ră’tă’cit-o prin HD-ul celă’lalt :D )
 
Catalin, dimensiunile le aveam stabilite deja, insa un moment de neatentie mi-a stricat treburile. :(

Florian, schita o am, insa cota tirantului nu este acolo.Sigur sunt 120 mm?

Cand am facut fusta sasiului am debitat benzi de 2,70 mm.Intre timp, dupa diverse calcule si din ratiuni ce tin de proportii, am taiat alte benzi,de 3 mm, care este de fapt grosimea sasiului acum.Pentru tiranti am taiat alte benzi de 2-2,20 mm, urmand sa indepartez excesul pana la 2 mm (de multe ori cele 2 zecimi in plus sunt marginile rasfrante dupa taiere).La un moment dat, am incurcat borcanele si am facut unul din tiranti cu benzile de 2,7 mm, ce au ramas de la sasiu.De aceea tirantii de pe partea dreapta, care apar si in poza , erau mai lati decat cei de pe partea stanga, care erau doar de 2,2 mm.

Mi-a trebuit ceva timp sa-mi dau seama unde am gresit, mai ales ca restul benzilor de 2,2 mm disparusera (cazute pe jos si inghitite de aspirator :-x).

Acum le-am subtiat la 2 mm pe ambele parti, fara sa le mai dau jos, asta ar fi insemnat sa reconstruiesc sasiul, asa de bine s-au lipit/sudat.Am sa pun si poze.
 
Probabil c㒠nu am trecut cota, îns㒠desenul e la scară’, şi tirantul e sigur la dimensiunea corectă’, pentru c㒠ştiu c㒠l-am mă’surat. Pdf-ul e salvat din AutoCad la scara 1:87, nu mai ştiu pe ce format, da' îţi dai seama. Deci, simplu, dac㒠ai la îndemîn㒠o imprimantă’, listeaz㒠desenul şi mă’soară’.
 
Am facut si cutia de la manivela de frana si am subtiat tirantii.



P.S. acoperisul a fost chituit (chit Tamya putty) si slefuit de-a lungul liniilor de indoire.