Vagon de insotire Lü-Begleitwagen tip Dienst ümh 472

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
603
371
42
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Vagoanele de acest tip sunt vagoane de insotire a transporturilor grele.
Ele au pe langa functia de transport a personalului si a eventualelor echipamente auxiliare si un rol in masurarea spatiului liber in jurul liniei, daca transportul greu insotit poate trece fara probleme.
Sunt vagoane convertite din vagoane de posta sau vagoane de pasageri, toate se pare ca sunt aruncate in tipul 472 si pe langa DB Cargo mai sunt si alti operatori de transport marfa care au acest tip de vagon in parc (sau au avut).
Exista un astfel de vagon modernizat pornind de la vagoane express epoca III ale DB, mai jos o serie de site-uri cu poze:
638099-40026-6-jve.jpg
Autor Jorg van Essen
Aceste vagoane au o serie de particularitati:
Sunt modernizate adica au schimbate boghiurile, ferestrele, burdufele de comunicatie
Au pe latrelalele cutiei lampi, nu stiu daca sunt de pozitie alb/rosii sau proiectoare
Unele au usi de incarcare/descarcare
Au cate o fereastra pliabila de observatie pe fiecare parte, imediat langa acea fereastra se poate monta un profil metalic care are gabaritul vagonului cu incarcatura si astfel se pot observa problemele pe parcurs:

2006_006.jpg
Autorul nu este mentionat pe site, posibil Oliver Dobisch.

Vagonul de la Liliput care mi-a atras atentia este cel cu codul L384299. Conform ambalajului este un vagon de insotire DB Cargo epoca V, pe cutia vagonului inmatricularea este 63 80 99-40 025-6, inmatriculare cu care eu nu am gasit fotografii.IMG_20230303_094921.jpg
Liliput a reusit sa evite sa reprezinte cam toate particularitatile acestui vagon din realitate:
- nu are boghiuri schimbate
- nu are tampoane schimbate (sunt rotunde, clasice)
- nu are burdufenoi
- nu are interiorul schimbat (are compartimente cu banchete pe care vechiul proprietar a lipit pasageri)
- nu are usa de incarcare marfa (se pare ca la modernizari succesive aceasta a disparut)
- nu are ferestrele pliabile dar are in schimb 2 gauri in care se pot monta 2 piese fotodecupate pentru masurarea gabaritului liniei.
- nu are lampi la capete
Ca sa evite sa creeze o matrita noua cu mai putine geamuri au vopsit o parte din ferestre cu rosu. Ce sa mai vorbim, efort minim cu refolosirea matritei la maxim.
Roco produc astfel de vagoane mai aproape de realitate, ce m-a determinat sa il cumpar a fost pretul, faptul ca are iluminare interioara si pasageri (montate de catre fostul proprietar) plus ca este la fel de fictiv ca macaraua americana Bucyrus rebotezata Krupp si inmatriculata DB si cu care va face pereche.
In afara de asta poate sa fie un proiect interesant de aducere mai aproape de realiate a vagonului.
Apropos de asta, imi poate spune cineva cu ce boghiuri as putea sa le inlocuiesc pe cele existente?
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Cel real are boghiuri Minden-Deutz MD-33. Cum era boghiul standard la vagoane de tren rapid ale DB de la Grupa 53 incoace, se gasesc la mai multi producatori.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Multumesc pentru raspuns, o sa vanez niste boghiuri ori ca piese de schimb ori de pe un vagon pentru decompletat.