Vagon de 4 axie, produs de firma MTL la scara N

A

Anonymous

Guest
Compania MTL (sau cunoscuta si ca compania Micro-Trains Line) este o filial㒠a companiei Kadee - ce este producă’tor renumit de cuplare automat㒠magnetica pentru diferite scă’ri de modele a trenuletilor. Calitate inalta de productie, precum şi asimilarea de tehnologii avansate pentru dezvoltarea contemporana, amplaseaza pe aceast㒠companie în rândurile de unii din cele mai importanti producatori de modele din aceast㒠dimensiune de modele din lume. în momentul de faţă’, remorci de la MTL sunt printre cele mai bune şi unii dintre cele mai scumpe din dimensiunea standard pe piaţa americană’.

Va propun un mic test a unui vagon de 4 axe din lemn pentru masini de transport.
Numă’r de catalog 29 070.
Pretul pe piata americana - 12 dolari americani !!!

E pare ca pretul e aproape de gratis in comparatie cu preturi la modele Europene, chiar si cu calitate cu mult mai proasta...
Da va spun ca pretul acest este unul din innalte pentru vagoane la sacara N produse in America.

Modelul vine într-o cutie din plastic, ce este deja standard pentru modele americane. Desigur ca are si o not㒠producatorului, fă’cut㒠în form㒠de un strat de carton, dar, spre deosebire de alţi producă’tori în acest strat, în plus faţ㒠de informaţiile despre fabricant, este prezentat un fundal scurt istoric despre acest model. Pe partea interioar㒠de cartonas se afla o instructiune scurta de calibrarea a cuplarilor Kadee, cu care este echipat acest model. De asemenea, în acest model, în tradiţia de MTL, sunt fă’cute si uşi glisante.

Inscripţii pe modelele sunt realizate cu o calitate foarte inalta. Oricum un pic mai mare, decât a modelelor de producă’torii europeni de aceast㒠dimensiune.

E amuzant c㒠imitaţie şurubelor de pe rama caroseriei sunt facute foarte autentic. Doar ca mă’rimea lor poate fi vă’zut abia pe vârful acului şi acest lucru poate fi vă’zut doar prin lupă’.

O curiositate:
Inscripţia de la sfârşitul de pachet, în logo-ul prevede: "modele de nivel de Cadillac in dimensiune N". Modest, asa, este? Doar va spun, ca compania aceasta merit㒠şi poate îşi permite asa fel de declaraţii.
:D





















 

darkshadowro

Well-Known Member
Trenulist
28 Septembrie 2011
474
42
35
timisoara
facebook.com
YAHOO
darkshadowvl
LOCATION
timisoara
Da intr-adevar la americani preturile sunt destul de jos, cam la orice produs. Problema este ca odata importate in Europa sunt taxate destul de mult incat te cam descurajeaza sa cumperi de peste ocean. Daca are cineva drum pe acolo ... aia e alta poveste :)
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
O sa ma adaug ca daca pretul de 12 $ poate sa i se para cuiva mare, MTL produce si varianta kit, nemontata si neinmatriculata care se gaseste la 7 $ ....

Vagonul arata excelent si pentru o tinuta de drum mai buna recomand schimbarea osiilor de plastic cu unele metalice.
 
A

Anonymous

Guest
Va-si spune ca si pe osii plastice el se misca chiar de la suflare inceta :D
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut Kestrel,

Multumesc de prezentare, este super!

Intr-adevar boghiele alea Diamond arata excelent, iar vagonul asta la 12 dolari e foarte ieftin. La 7 dolari e de-a dreptul pomana curata. Plus ca un kit are avantajul de a da modelistului sansa sa-si verifice propria indemanare si eventual sa-si manifeste propria creativitate realizand, prin weathering, modele mai apropiate de realitate.

Cat despre comparatia cu materialul rulant european la scara N, cred ca nici macar nu incape vreo comparatie. In mod normal pentru bavarezele mele un vagon platforma cu doua osii costa second-hand 12 euro, iar un vagon cu boghiuri ajunge pe la 25 de euro.

Sincer, nu stiu ce se intampla cu producatorii europeni consacrati de N, dar par de-a dreptul batuti in cap: au o politica a modelelor si a preturilor cu totul inexplicabila. De aceea nici nu ma mir ca N-ul european merge in descrestere clara, as zice ca este de-a dreptul in cadere libera. Asta in timp ce in tot restul lumii interesul pentru scara respectiva este in crestere, motivul fiind evident: avansul tehnologiei din ultimii ani face posibila realizarea unor detalii mult mai fine, ceea ce duce la modele reusite la aceasta scara, in vreme ce spatiul necesar pentru o diorama la N este de patru ori mai mic decat ar fi fost necesar pentru H0.
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Victorian, in sublinierea celor scrise de tine, acest vagon din colectia mea se gaseste la dealerul din Romania la 13$ cu toate taxele incluse:



ruleaza minunat si pe osiile lui din plastic, dar parca altfel suna cu cele din metal :)

Kestrel, daca mai ai ceva jucarii de felul asta, te rog sa ne mai prezinti !
...sa am la ce saliva....
 
A

Anonymous

Guest
victorian a spus:
Cat despre comparatia cu materialul rulant european la scara N, cred ca nici macar nu incape vreo comparatie. In mod normal pentru bavarezele mele un vagon platforma cu doua osii costa second-hand 12 euro, iar un vagon cu boghiuri ajunge pe la 25 de euro.
Eu am sa mai adaug un picusor de chiparus in fata la producatorile europene mai arat niste poze. Acestea sunt fragmente a lui cel mai ieftin vagon american la scara N.
Este un hopper produs de compania ATLAS si coasta 5.50 USD.

Mai mult nu pot comenta nimic.
Spun sincer ca prototipe europene imi plac mai mult da sunt de acord ca pretul la modele europiene nu merita...









catalin a spus:
Kestrel, daca mai ai ceva jucarii de felul asta, te rog sa ne mai prezinti !
...sa am la ce saliva....
Desigur, mai am. Am sa mai adaug cate un picusor :)
Mai am un test de un locomotiv in scara N produs American si in locomotiv de la Roco la scara TT.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut Kestrel,

AICI e durerea mare cu materialul rulant american, mie mi se pare prea patratos, prea mare, prea diferit de lucrurile pe care le-am vazut inca de mic copil pe caile noastre ferate.

Din pacate si eu sunt "pervertit" vizual de materialul rulant european si spre deosebire de prietenul nostru Catalin, nu am pasit nicicand pe pamant american sau canadian, poate ca in felul acesta m-as fi lasat atras de felul in care arata materialul lor rulant.

Totusi, parca ma tenteaza si pe mine sa incerc un kit de vagon din acela, macar pentru a-l transforma in ceva care a mers pe liniile romanesti. Catalin, unde ziceai ca este dealerul acesta?
 
A

Anonymous

Guest
Din punct de vedere acesta mie vagoanele americane sunt un pic mai apropiate. Inca in anii 20 niste vagoane americane se produceau in USSR dupa licentie. Vagoane pentru marfa, cisterne, hoppere, gondoale si platfoarme vechi (constustia anilor 40) sunt foarte asemanatoare. Da niste chiar si erau produse in america (in timpul razboiuluia americanii ajutau cu armament si transport si pe caile ferate Sovetice au aparut vagoane si locomotive pe aburi americane).
Da si prima locomotiva diesel Sovetica se numea DA (Diesel - ALCO) si era o copie locomotivei americane ALCO RSD-1 (o versiunea cu 6 axii a locomotivei binecunoscute ALCO RS-1).
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Victorian: kiturile la 7$ se gasesc la un magazin din state, de unde eu mi-am mai luat cate ceva: www.modeltrainstuff.com

Kestrel: sunt convins ca ai informatii mai multe ca mine. Vorbim de ambele razboaie mondiale pentru ca primele ajutoare masive catre Rusia s-au trimis inainte de 1917. Uzinele americane au elaborat un proiect de locomotiva decapod care trebuia construit pentru Rusia. O parte din locomotive s-au livrat insa dupa Revolutia din 1917 livrarile s-au sistat. Locomotivele construite dar nelivrate au fost convertite la ecartament normal si au fost distribuite catre companiile private din State. S-a nascut astfel o clasa care a purtat pana la sfarsit numele de "decapod rusesc" (cautati pe Google: Russian Decapod )

In al doilea razboi Rusia a cerut acelasi model, produs din nou in numar foarte mare ca ajutor de razboi (nu stiu din memorie sa-ti spun numarul de locomotive). Gurile rele din presa americana spuneau ca s-ar fi comandat acelasi tip de locomotiva ca in 1917 pentru ca sa se arate poporului sovietic ca industria americana nu a evoluat deloc in '30 de ani :))

Materialul rulant sovietic a fost mult influentat de tehnologia importata din USA ma refer atat la locomotive cat si la vagoane. Multe din vagoanele de cereale ajunse si la noi dupa 1945 seamana al naibii de mult cu TP-ul american din 1916...De fapt, sunt foarte usor de confundat.
Ulterior, Astra Arad, sub influenta sovietica a produs in anii '50 o serie de vagoane pe boghie Diamand, putin atipice pentru ce aveam noi prin Europa si care aduc cu un box-car (vedeti vagonul de 50t, construit de Astra atunci...). Cateva se mai gasesc prin tara si daca faceti abstractie de tampoane si de cupla o sa aveti in fata o constructie care seamana muuult cu ce vedeti in pozele de mai sus.
Discutia poate continua, insa il las pe kestrel sa ne mai "povesteasca".
 
A

Anonymous

Guest
De fapt din locomotive pe aburi americane in USSR au fost nu numai locomotivele EA (Russian Decapod) da si ȘA si altele...

La scara N modelul locomotivei pe aburi "Russian decapod" a anuntat deja vre-o cateva ani in urma compania Walthers doar totus pana ce ea nu a aparut in vanzari...
Aşteptă’m...