De ceva vreme lucrez la acest tip de vagon si as vrea sa va arat modul meu de abordare a constructiei.
Mai intai de toate, am sa pun cateva link-uri unde se pot gasi o multime de informatii despre vagonul in cauza si care mi-au fost de foarte mare ajutor, cu multumirile de rigoare catre cei care au postat , imagini, date tehnice, schite etc., facand astfel posibila renasterea acestui vagon (la H0), pe liniile mele.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3538&postdays=0&postorder=asc&start=15
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4505
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10099&postdays=0&postorder=asc&start=0
Imagini sunt destule in mediul virtual, iar la Craiova se gasesc 2 vagoane ce apartin trenului macara.
http://transport-in-comun.ro/trenuri/alte_vag/Vagon%20Astra1-Craiova-003.jpg
Materialul folosit pentru constructia acestui vagon este styren-ul si polystirol-ul de 0,25-1 mm, materiale aproape identice si care se lipesc foarte bine cu adezivi pe baza de toluen.
Pentru sasiu am folosit material de 1 mm, urmand ca ulterior sa fie intarit/completat cu reperele de rigoare , conform necesitatilor impuse de constructie. Boghiurile le-am confiscat de la un vagon Maerklin, le-am inlocuit osiile si, desi nu sunt ce trebuie, vor incalta deocamdata incercarea mea de vagon.

Prima "piatra" fiind pusa si avand o baza de unde sa pornesc , am trecut la cutia vagonului. Material de 0,5 mm (pentru o mai usoara prelucrare) trasat, taiat, slefuit , adus la cote.

La acest vagon racordul intre peretii laterali si peronul de acces este putin mai complicat decat la alte vagoane asemanatoare, trecerea din planul peretilor se face cu ajutorul unei suprafete rotunde, urmata de o suprafata dreapta , unita cu planul usii, in unghi.Pentru a realiza acest lucru am avut de ales intre diferite metode:
- racord facut din styren indoit
- racord dintr-o bucata (calup) pre-slefuit/rotunjit si completat cu peretele vagonului, slefuint ulterior pentru obtinerea respectivei suprafete rotunde
- racord dintr-o bucata lipita in unghi cu peretele vagonului, slefuit ulterior pentru rotunjire
Am ales a doua metoda, suprafetele de lipire pentru peretele vagonului si planul usii fiind mai mare.

La capete am lasat o marja de lucru, pentru a putea lipi/completa racordul.

Mai intai de toate, am sa pun cateva link-uri unde se pot gasi o multime de informatii despre vagonul in cauza si care mi-au fost de foarte mare ajutor, cu multumirile de rigoare catre cei care au postat , imagini, date tehnice, schite etc., facand astfel posibila renasterea acestui vagon (la H0), pe liniile mele.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3538&postdays=0&postorder=asc&start=15
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4505
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10099&postdays=0&postorder=asc&start=0
Imagini sunt destule in mediul virtual, iar la Craiova se gasesc 2 vagoane ce apartin trenului macara.
http://transport-in-comun.ro/trenuri/alte_vag/Vagon%20Astra1-Craiova-003.jpg
Materialul folosit pentru constructia acestui vagon este styren-ul si polystirol-ul de 0,25-1 mm, materiale aproape identice si care se lipesc foarte bine cu adezivi pe baza de toluen.
Pentru sasiu am folosit material de 1 mm, urmand ca ulterior sa fie intarit/completat cu reperele de rigoare , conform necesitatilor impuse de constructie. Boghiurile le-am confiscat de la un vagon Maerklin, le-am inlocuit osiile si, desi nu sunt ce trebuie, vor incalta deocamdata incercarea mea de vagon.

Prima "piatra" fiind pusa si avand o baza de unde sa pornesc , am trecut la cutia vagonului. Material de 0,5 mm (pentru o mai usoara prelucrare) trasat, taiat, slefuit , adus la cote.

La acest vagon racordul intre peretii laterali si peronul de acces este putin mai complicat decat la alte vagoane asemanatoare, trecerea din planul peretilor se face cu ajutorul unei suprafete rotunde, urmata de o suprafata dreapta , unita cu planul usii, in unghi.Pentru a realiza acest lucru am avut de ales intre diferite metode:
- racord facut din styren indoit
- racord dintr-o bucata (calup) pre-slefuit/rotunjit si completat cu peretele vagonului, slefuint ulterior pentru obtinerea respectivei suprafete rotunde
- racord dintr-o bucata lipita in unghi cu peretele vagonului, slefuit ulterior pentru rotunjire
Am ales a doua metoda, suprafetele de lipire pentru peretele vagonului si planul usii fiind mai mare.


La capete am lasat o marja de lucru, pentru a putea lipi/completa racordul.
