Parcul CFR a fost inzestrat in anul 1954 cu vagoane acoperite pe patru osii. Cutia acestor vagoane are o constructie, asemanatoare cu cea a vagonului acoperit pe doua osii de tip obisnuit.
Vagonul are o greutate proprie de 24 tone si capacitatea de incarcare de 50 tone, fiind inzestrat cu frana automata si frana de mana. Sasiul vagonului este construit din profiluri confectionate din table de otel sudate si din profiluri laminate, asamblarea lor fiind facuta prin sudura. Boghiurile, confectionate din otel turnat au cate doua osii la distante de 2 metri intre ele.
Cutiile de unsoare avand capacul din fata mobil pe o balama (tip S) sunt fixate pe boghiu; fixarea lor de cadrul boghiului se face prin buloane. Aparatul de tractiune este de tip reintarit (30 t), iar aparatul de ciocnire are tampoane cilindrice cu arc volut si posibilitatea de montare ulterioara a inelelor de frictiune. Cutia vagonului este confectionata dintr-un schelet metalic asamblat prin sudura si imbracaminte din scanduri de lemn. Acoperisul este confectionat dintr-o captuseala din scanduri de lemn si o invelitoare de tabla exterioara. In prelungirea cutiei vagonului se afla ghereta de frana, fiecare perete lateral are o usa rulanta si patru rasuflatori, a caror inchidere se realizeaza prin capace de tabla manevrabile din exterior, conform prescriptiilor internationale (UIC). Deschiderea obloanelor rasuflatoare este protejata cu gratare. Pentru a usura descarcarea cerealelor varsate, vagonul este prevazut cu o instalatie de vrac si trape.
Caracteristicile vagonului seria GVASFW
Uzina constructoare : Gh. Dimitrov-Arad
Anul constructiei : 1955
Lungimea vagonului din tampon in tampon : 16.020 m
Distanta dintre pivoti : 10.00 m
Distanta dintre osii : 2.0 m
Tonajul vagonului : 50.00 t
Greutatea vagonului : 24.500 t
Suprafata cutiei : 37.80 m2
Volumul cutiei : 80.89 m3
Latimea cutiei : 2.70 m
Inaltimea cutiei : 2.14 m
Vagoanele au fost incadrate in seriile GVASFW 182.000 ; 31 RIV MC 53 CFR 1990 000-0 Gagm=GVASFW
Vagoanele atelier ajunse pe la diferite depouri au fost incadrate in seria UWA 80 53 9701 xxx-x
GVASFW. 182134 construit la Uz. GH. Dimitrov - Arad in 1955
Foto: Sammlung Paul Scheller - http://www.drehgestelle.de/6/tpb_andrews.html
Fost vagon GVASFW, 80 53 9701 157-0 UWA din tren de ajutor nr 13.
Vagonul are o greutate proprie de 24 tone si capacitatea de incarcare de 50 tone, fiind inzestrat cu frana automata si frana de mana. Sasiul vagonului este construit din profiluri confectionate din table de otel sudate si din profiluri laminate, asamblarea lor fiind facuta prin sudura. Boghiurile, confectionate din otel turnat au cate doua osii la distante de 2 metri intre ele.
Cutiile de unsoare avand capacul din fata mobil pe o balama (tip S) sunt fixate pe boghiu; fixarea lor de cadrul boghiului se face prin buloane. Aparatul de tractiune este de tip reintarit (30 t), iar aparatul de ciocnire are tampoane cilindrice cu arc volut si posibilitatea de montare ulterioara a inelelor de frictiune. Cutia vagonului este confectionata dintr-un schelet metalic asamblat prin sudura si imbracaminte din scanduri de lemn. Acoperisul este confectionat dintr-o captuseala din scanduri de lemn si o invelitoare de tabla exterioara. In prelungirea cutiei vagonului se afla ghereta de frana, fiecare perete lateral are o usa rulanta si patru rasuflatori, a caror inchidere se realizeaza prin capace de tabla manevrabile din exterior, conform prescriptiilor internationale (UIC). Deschiderea obloanelor rasuflatoare este protejata cu gratare. Pentru a usura descarcarea cerealelor varsate, vagonul este prevazut cu o instalatie de vrac si trape.
Caracteristicile vagonului seria GVASFW
Uzina constructoare : Gh. Dimitrov-Arad
Anul constructiei : 1955
Lungimea vagonului din tampon in tampon : 16.020 m
Distanta dintre pivoti : 10.00 m
Distanta dintre osii : 2.0 m
Tonajul vagonului : 50.00 t
Greutatea vagonului : 24.500 t
Suprafata cutiei : 37.80 m2
Volumul cutiei : 80.89 m3
Latimea cutiei : 2.70 m
Inaltimea cutiei : 2.14 m
Vagoanele au fost incadrate in seriile GVASFW 182.000 ; 31 RIV MC 53 CFR 1990 000-0 Gagm=GVASFW
Vagoanele atelier ajunse pe la diferite depouri au fost incadrate in seria UWA 80 53 9701 xxx-x
GVASFW. 182134 construit la Uz. GH. Dimitrov - Arad in 1955
Foto: Sammlung Paul Scheller - http://www.drehgestelle.de/6/tpb_andrews.html
Fost vagon GVASFW, 80 53 9701 157-0 UWA din tren de ajutor nr 13.