Vagoanele UMBAU la scara HO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.051
3
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Deoarece am strâns ceva modele reprezentând aceste vagoane, am zis c㒠este momentul s㒠le prezint.
Din numele acestei serii de vagoane ne dă’m seam㒠c㒠defapt sunt vagoane transformate (UMBAU = TRANSFORMARE, CONVERSIE). Aceste vagoane DB, au fost concepute plecând de la boghiurile vagoanelor ră’mase dup㒠al doilea ră’zboi mondial. în rest, totul este nou în construcţia acestor vagoane.

Prin anul 2003, în urma unei vizite la domnul Anghel Sorin, am plecat cu prima mea garnitur㒠UMBAU WAGEN formata dintr-un BR78 Fleischmann şi 3 vagoane ROCO.



Aceast㒠garnitur㒠m-a impresionat atunci şi constat c㒠şi astă’zi intereseul meu pentru aceste vagoane a ră’mas neschimbat. :lol:



Doar în primul vagon am pus lumini pân㒠acum.
Boghiurile sunt foarte robuste şi frumos detaliate.





Vagoanele au mânerele aplicate la uşile din capete.





 
Dac㒠ne uită’m dedesubt vedem sub vagonul ROCO producţia anului 1990, urmă’toarea privelişte:



iar sub vagonul FLEISCHMANN, producţia anului 2010



Pă’rerea mea este c㒠vagonul ROCO este ceva mai bine detaliat pe dedesubt.
Deşi vagonul Fleischmann are alt tip de boghiu, realizarea pare ceva mai grosolan㒠faţ㒠de Roco.
în schimb, vagonul Roco are scă’rile de la capete mai grosolane faţ㒠de Fleischmann.
 
Anul trecut am fost ispitit şi de o garnitura TRIX de la Dan. :)






Locomotiva, are şasiul din metal, decodorul inclus pe placa de bază’, luminile foarte calde, detaliile realizate corect. Motorul este un pic zgomotos pentru gusturile mele, dar poate c㒠aşa nu este nevoie de decodor de sunet. :)















Toat㒠garnitura



Vagoanele



















 
buna Mity,

cateva precizari:
Aceste vagoane DB, au fost concepute plecând de la boghiurile vagoanelor ră’mase dup㒠al doilea ră’zboi mondial. în rest, totul este nou în construcţia acestor vagoane.

informatia aceasta este falsa. in programul -yg s-au folosit toate partile inferioare ale vagoanelor vechi, inclusiv sasiurile, care au fost intarite si aduse la dimensiuni standard.

numele lor este "Umbauwagen" (nici vagoane UMBAU si nici UMBAU WAGEN), intr-un singur cuvant. nici in romaneste nu scrii "VAGOANE METALIZATE", nu? ;-)

familia Umbauwagen a avut doi membrii, vagoanele -3yg (BC3yg, C3yg, CPw3yg, dupa 1956 respectiv AB3yg, B3yg si BD3yg) si cele -4yg (pe boghiuri, pe care le-ai prezentat tu).

cele -3yg circulau numai pe perechi, si acestea numai BC+C, C+C, C+CPw, respectiv dupa reforma claselor AB+B, B+B, B+BD, intotdeauna cuplate scurt si fix si cu conducta de franare continua la o pereche.
 
buna,

da, insa aici Fleischmann si Roco au dat-o in bara la modelele mai vechi.

la vagoanele reale a fost asa:

BC4yg-55, ulterior AB4yg-55, ulterior AByg501,502: boghiu gat de lebada american (la noi cunoscut ca "Pennsylvania", vezi topicul lui Florin)

AB4yg-58, ulterior AByg503 si 504: boghiu MD Leicht (in general MD-42)

B4yg-56, ulterior Byg514: boghiu tip prusac sau american gat de lebada (vezi iar la Florin)

B4yg-58, ulterior Byg515 si 516: boghiu MD Leicht

BPw4yg-56, ulterior BDyg531: boghiu prusac sau american, ulterior doar la cateva vagoane la revizii MD Leicht

BPw4yg-56a, ulterior BDyg532: exclusiv boghiu prusac

BPw4yg-56b, ulterior BDyg533: boghiu prusac de 2150mm sau american.

adica trebuie sa te uiti foarte atent la inscriptii cand le pui boghiurile la loc :D